PDA

View Full Version : Ibanez smash box SM7



el_jello
24 januari 2007, 21:22
Weet iemand iets meer over deze?
Ik kan hem kopen voor 40-50 euro...

http://www.ibanez.co.jp/world/products/effects2007/page/sm7.html

robert-gitarist
24 januari 2007, 21:37
Een distortion pedaaltje he.
Ik heb die een keer uitgeprobeerd en vond hem wat tegen vallen.Ik weet niet exact meer wat ik er niet goed aan vond want is al tijdje geleden dat ik hem geprobeerd heb.

el_jello
24 januari 2007, 21:53
De geluiden die je op die site kan horen zijn allemaal behoorlijk zwaar.
Zou je er ook iets minder zware distortion kunnen uitrkrijgen.
Ik denk dan aan seek & destroy van metallica...

robert-gitarist
24 januari 2007, 21:55
Mja alleen op soundsamples moet je niet afgaan he..Bedoel kan je lelijk in vergissen.Ga gewoon het pedaal uittesten..kleine moeite.Niets is beter dan een eigen ervaring.Althans,in sommige gevallen niet maar goed :D

el_jello
24 januari 2007, 22:06
Tja uittesten is makkelijker gezegd dan gedaan :)
Waar ik woon heeft geen van de winkels deze pedaal in stock
En de persoon waar ik het kan van kopen woont in Gent, en ik in Leuven. De pedaal wordt verzonden :)

Maar is 40€ een goede deal voor de pedaal of niet? Aangezien hij voor 80+ verkocht wordt nieuw.

el_jello
24 januari 2007, 22:11
http://www.youtube.com/watch?v=gO8unbpUpoY

Test filmpje van de smashbox, wat denken jullie ervan ?
Hou er rekening mee ==> 40€

Vonk
24 januari 2007, 22:24
Klinkt niet slecht op youtube. Voor 40 euro kun je wel het gokje wagen.

Alleen beide soundsamples lopen over van de gain. Ik hou wel van gain, maar dit is echt over de top... Waar is de emotie?

el_jello
24 januari 2007, 22:27
Dat is hetgene wat ik mij nu afvraag.
Ik hou wel van gain, maar niet teveel, zoals jij zegt.
Nu ik ga die pedaal kopen. Dit gaat mijn eerste pedaal zijn, en voor 40euro kan je niet in het zak gezet zijn :)
Nu maar hopen dat het ook zonder zoveel gain kan.

robert-gitarist
24 januari 2007, 22:40
Psst,
je kunt de gain er ook uitdraaien hoor of iets minder gain gebruiken..Heel handig,zn potmeter :satisfie: :hippie:

el_jello
24 januari 2007, 22:52
:)
Bedankt voor de adviezen ;)

Vonk
24 januari 2007, 23:51
Psst,
je kunt de gain er ook uitdraaien hoor of iets minder gain gebruiken..Heel handig,zn potmeter :satisfie: :hippie:

Ja bedankt voor je info :seriousf:
Het lijkt alleen zo'n one-trick-pony, alles op 11 of uit.

almarvk
25 januari 2007, 08:27
Jep, ik heb 'm gehad en het is leuk op een transitorbakkie maar niet geweldig.

Voor een starter met pedaaltjes is het prima.

BLOK182
25 januari 2007, 08:53
Vriend van me heeft er eentje. Niet kapot te krijgen en mooi gemaakt (met die verzinkbare knoppen), maar qua sound vond ik em nogal kil en doods, en weinig bijzonders...er is voor dat geld (veel) leuker spul te koop!

Mitch
25 januari 2007, 09:09
Leuk advies, gain terugdraaien, maar op een trapbak die ontworpen is voor higg gain werkt dat toch écht anders dan op een low/medium gain overdrive :sneaky:
Slecht advies dus. Jello, geen idee of je 'm al gekocht hebt, maar doe het liever niet. Als -ie je niet bevalt is -ie wat lastiger te verkopen, de SM7 is niet erg geliefd en het lijkt mij totaal niet wat je zoekt. De samples op de site van Ibanez zijn namelijk behoorlijk representatief.

el_jello
25 januari 2007, 12:48
Wat kan ik dan beter kopen ?
voor 40euro....

Sidesmile
25 januari 2007, 13:07
ik heb hem ook, en ben er behoorlijk tevreden van.
Ik gebruik hem tegenwoordig enkel nog thuis. Is niet de meest super distortionpedaal, maar doet wat ie moet doen. Hij is me te weinig waard om hem te verkopen, daarom houd ik hem liever zelf bij.

Naar mijn mening komt dit soort distortion eigenlijk best uit je amp zelf.

Mitch
25 januari 2007, 13:23
Wat kan ik dan beter kopen ?
voor 40euro....

Boss SD1/2, OD3 2ehands, Digitech Bad Monkey, keus genoeg. Het is altijd erg verleidelijk om puur vanuit het budget te redeneren en dan op een leuk 2ehandsje te azen, maar die fout heb ik zelf in het verleden al zó vaak gemaakt.... wees wijzer. Je zoekt low/medium gain, koop het dan ook.

el_jello
25 januari 2007, 13:53
Het is het enige wat ik kon vinden van distortion in mijn omgeving.

robert-gitarist
25 januari 2007, 13:55
Leuk advies, gain terugdraaien, maar op een trapbak die ontworpen is voor higg gain werkt dat toch écht anders dan op een low/medium gain overdrive :sneaky:
Slecht advies dus. Jello, geen idee of je 'm al gekocht hebt, maar doe het liever niet. Als -ie je niet bevalt is -ie wat lastiger te verkopen, de SM7 is niet erg geliefd en het lijkt mij totaal niet wat je zoekt. De samples op de site van Ibanez zijn namelijk behoorlijk representatief.

Ik heb een Line6 Uber Metal gehad.Als iets high gain is...
Ik gebruikte het pedaal ook voor andere stijlen waar medium/low gain van toepasing is.Ging daar prima mee.Gain wat terug draaien + beetje klooien met de instellingen van je amp.Ging prima.Geen slecht advies dus maar een andere ervaring ;)
Ik wist uberhaupt niet eens dat de topic starter iets van medium of low gain zocht.In dat geval zullen zowat alle distortion pedalen wel afvallen.Voor 40 euro krijg je trouwens ook geen Boss OD-3 mits je erg veel mazzel hebt want die dingen gaan meestal weg voor boven de 50 euro ;) Boss SD-1 is wel een leuke kanidaat voor dat bedrag.Die is niet te koop voor geloof 49 euro bij Feedback.

robert-gitarist
25 januari 2007, 13:58
Het is het enige wat ik kon vinden van distortion in mijn omgeving.

Okay wees ff duidelijk:
Waar woon je ergens in de buurt?(welke grote stad ligt er vlakbij)Daar zal ongetwijfeld wel een grotere muziekwinkel zitten met diverse pedalen.

Wat zoek je nou exact?
Welke stijl etc speel je?
Ik zag iets met Seek and destroy staan van metallica?Als je zn geluid zoekt is een sm-7 wel geschikt.

Ik zie hier 2 dingen namelijk: topic starter vraagt of een sm-7 voor 4 tientjes goedkoop is en de ander zegt dat ie een low/medium gain moet aanschaffen omdat topicstarter dat zoekt?

Mitch
25 januari 2007, 14:19
Ik zie nu pas de tegenstrijdigheid: enerzijds wordt Metallica genoemd door de topic starter, anderzijds noemt -ie tot twee keer toe dat -ie minder gain wil dan in de soundclips te horen is.
Ik geloof niet dat ik nou zelf verantwoordelijk ben voor de verwarring, robert ;)

Kim Wilson
25 januari 2007, 14:29
Ik weet dat Almarvk (http://www.gitaarnet.nl/forum/member.php?u=7680) van dit forum nog een DS-1 te koop heeft. Dat is ook wel een goed pedaaltje.

el_jello
25 januari 2007, 15:27
Even alles op een rijtje.

Ik woon in Leuven, Belgie.
Er zijn twee muziekwinkels die pedalen aanbieden, waarvan ik op de hoogte ben.
Zij bieden enkel Boss aan en kunnen eventueel op bestelling andere vast krijgen.

Het pedaaltje zou moeten dienen voor muziek zoals metallica maakt.
Zij gebruiken vaak veel distortion, dus daarvoor zou hij geschikt moeten zijn.
Maar de intro van seek & destroy van metallica wordt toch niet gespeeld met veel gain? Dus vroeg ik me af of hij daarvoor ook geschikt zou zijn.

robert-gitarist
25 januari 2007, 15:43
Ik zie nu pas de tegenstrijdigheid: enerzijds wordt Metallica genoemd door de topic starter, anderzijds noemt -ie tot twee keer toe dat -ie minder gain wil dan in de soundclips te horen is.
Ik geloof niet dat ik nou zelf verantwoordelijk ben voor de verwarring, robert ;)

Nee absoluut ook niet op jou gericht Mitch ;) De tweede post van mij was over de topic starter..Het was nogal onduidelijk namelijk van zijn kant ;)
Mijn eerste post van de vorige pagina was op jou gericht dat mijn advies geen slecht advies is maar mijn ervaring ermee ;) Sommige pedalen etc werkt het inderdaad niet als je de gain terug draaid,dat klopt inderdaad maar beetje pedaal afstemmen op de versterker en komt een heel eind.Vandaar

Mitch
25 januari 2007, 15:52
O, het ging alleen om de intro....eh....ik heb al wat mogelijkheden genoemd, ik haak af.