PDA

View Full Version : probleem FCB-1010/G-major/H&K Access Preamp PROBLEEM????



jacobhdejong
24 januari 2007, 20:57
Heb ik nog een vraagje voor de liefhebber.

Ik heb een Midi-pedaal die ik gekoppeld heb aan ee H&K Access preamp, en aan mijn G-major. Tot zover gaat alles goed. Maar als ik nu mijn wah-wah wil gebruiken (en dat werkt nu eindelijk) reageert mijn midi-instelling van mijn access hier ook op. Ik zie dan mijn LED's bij "MID" naar boven/onderen gaan als ik mijn pedaal indruk en weer omhoog duw. Zelfs al ik vervolgens mijn wammy helemaal uitzet (pitch uit) doe t ie dit.

Het gekke is ook dat als ik vervolgens mijn pitch knopje uitdruk. dat dan toch de pitch weer aanspringt als ik mijn exp pedaal beweeg. (terwijl ik mijn M1, allang heb weggehaald, waar deze eerst stond. namelijk bij de pitch)

Wie kan mij hier iets zinnigs overzeggen

Groeten :soul: Jacob

Johannes
25 januari 2007, 01:11
Blijkbaar is het cc nummer dat in de g-major de wah bediend in de H&K precies het cc nummer wat gekoppeld staat aan de "MID" van de toonregeling. Je moet er dan voor zorgen dat je een cc nummer kiest dat nog niet aan een andere functie van de H&K of de g-major gekoppeld staat. Misschien stuurt je met de fcb1010 ongewild 2 cc's tegelijk uit, waarvan een toevallig het nummer is van de "MID" van je H&K..... Anders zou ik het ook niet weten. :D

jacobhdejong
25 januari 2007, 10:29
het gekke is dat ik mijn FCB1010 al eens eerder heb gereset.
Ik heb het zo net toch nog maar een keer gedaan.
Nou is het over. Apart hoor.

Maar jou verhaal heeft het wel een stuk duidelijker gemaakt.
Over die CC's.
Ik vindt dat programmeren nog erg lastig, maar ik hoop dat ik zo een beetje meer ervaring krijg
Alvast dank
Groeten Jacob :hippie:

Johannes
25 januari 2007, 12:16
Programmeren kan inderdaad erg lastig zijn, maar met een stap voor stap benadering kom je vaak een heel eind. Verder is het handig, zo niet essencieel, om de manuals van alle apparaten goed door te lezen en desnoods ernaast te houden tijdens het programmeren.

http://212.227.253.62/files/huke/alt/accesspreamp/manual/ACCESSV20.pdf

Op page 16 staat iets over het toekennen van cc nummers aan parameters (bijv. "MID") van de Access.

Succes!

jacobhdejong
25 januari 2007, 21:39
ik zal idd deze manual ook es ff goed doorlezen.
Ik sit nu in 3 manuals tegelijk. Dat MIDI gedoe is echt een studie aan het worden. :sneaky:
BEDANKT voor het opsnorren van deze manual :)