PDA

View Full Version : Strat + pedaal + Vox Ac30cc2 = vette solo?



Axelll
24 januari 2007, 20:35
He gasten!

Ik ben opzoek naar een pedaaltje voor m'n vox om een lekker smooth sologeluid te krijgen.
Ik heb echt geen idee waar ik naar moet zoeken omdat ik echt de ballen verstand heb van effecten.
Graag suggesties!

Groeten Axel.

the feable
24 januari 2007, 22:29
FF de zoekfunctie gebruiken ik geloof dat er 2 weken geleden al precies een zelfde topic was.

Opties zijn:

Proco Rat
Barber LTD
Fulltone OCD

vulvasonic
25 januari 2007, 01:25
Vox zelf heeft een mooie serie met buizen aangestuurde overdrives. Een aantal daarvan zijn geweldig goed (vind ik).
Ook Electro Harmonix verkoopt een aantal buizen overdrives. Marc_Odijk vertelde me dat hij onder de indruk was van het geluid.

Zelf heb ik jaren lang gespeeld met een eenvoudige boss overdrive en ik vond het nog goed klinken ook. Niks mis mee.

Verder zijn er ongeveer 42.353 overdrive/distortion/fuzz/ en meer van dat soort pedalen in omloop. Ik geloof er allemaal niet meer zo in. Kies een handjevol pedalen die binnen je budget passen en probeer ze goed uit. Zeker weten dat er een hele goede bij zit.

thieske
25 januari 2007, 01:42
FF de zoekfunctie gebruiken ik geloof dat er 2 weken geleden al precies een zelfde topic was.

Opties zijn:

Proco Rat
Barber LTD
Fulltone OCD

Ik vind eigenlijk niet dat de rat lekker werkt op mn vox.. heb al een rits pedalen geprobeerd en ben blijven steken bij een m-audio blue boy...en dat werkt lekker...

joesman
25 januari 2007, 06:28
Hoi


+1 voor de barber ltd, maar heb sinds verleden week een crowther audio hotcake en das nog een niveau hoger! Heeeeeeeeeeeerlijk pedaal in combinatie met een vox-achige.EN hij gaat van een clean boost tot een dik fuzz geluid,het zit er allemaal in,en (nog belangrijker) het komt er allemaal even mooi weer uit!

Wat de voxpedalen betreft, ik heb zelf de over-the-top-boost getest maar was daar toch niet echt over te spreken, ik vond hem wat schril klinken.

Axelll
25 januari 2007, 18:22
Bedankt voor alle reacties tot nu toe!
Ik ga zaterdag ff naar zwaag toe denk ik om het volgende te chekken:
Fulltone: Fat boost - Full drive 2 - distortion pro.
Maxon OD 808
MI Audio crunch box
Wat spul van MXR
Wat RATjes van Proco
en van Visual Sounds: Route 66 en Jeckyl & Hyde.

Nog suggesties?

ruezzz
25 januari 2007, 18:34
Een doodsimpele SD-1 van Boss.

scholier
25 januari 2007, 22:09
Hallo,

Ik heb zelf een vox ac15 en daarbij klinkt een MXR distortion + wel heeeeeeel erg lekker, het klinkt zo lekker rock n roll, rauw. Dus die zou ik zeker eens uitproberen, veel succes met het verdere zoeken.

Tom

Tristan
25 januari 2007, 22:34
H.B.E. Big D
Barber Direct Drive
ProCo Solo

Einzeln
26 januari 2007, 09:34
probeer even voor mij de zakk wylde op de vox aub.

Axelll
26 januari 2007, 17:41
Heb ik al gedaan. Samen met een strat piept en feedbackt en ruist als de nete, ik vond het geen geslaagde combi.

Tupelo
27 januari 2007, 19:47
Check mijn mijn topic (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=80722) even.
Zat een tijdje geleden met eenzelfde vraag en kreeg een heleboel suggesties.

Vandaag zelf een Jekyll and Hyde gekocht.

Negative K3 fan
27 januari 2007, 20:36
ik heb zelf hele goede ervaringen met gewoon een simpele fuzz face clone icm een ac30, gewoon een vette fuzz sound die geweldig goed opcleant als je het volume van je gitaar omlaag draait.

daarnaast heb ik een SHO clone erbij gebruikt en die werkte ook heel erg goed, als je je amp normaal gesproken met een randje instelt dan trapt de SHO hem over de top en heb je gewoon een lekkere, open overdrive.

Axelll
27 januari 2007, 20:50
Het is de MI Audio blues pro overdrive geworden. Precies het geluid waar ik naar op zoek was. Ook lekker als slag met je volumepot van je gitaar omlaag en dan omhoog gooien voor solo-partijen. Al met al dik tevreden!


@Nico de roode: Met het vorige exemplaar van de Zak wylde overdrive was blijkbaar iets mis. Vandaag weer geprobeerd met strat op een Vox beviel me ook wel, de gain ging alleen niet zo heel ver en hij was een beetje dof.

Herrie
28 januari 2007, 17:07
Een doodsimpele SD-1 van Boss.

Da's tenminste iemand met verstand van zaken. Jongens hou het simpel, gooi die koudwatervrees de deur uit, simpel boss lijntje en je speelstijl opkrikken tot het groovy klinkt.

stumpy
28 januari 2007, 17:54
@Nico de roode: Met het vorige exemplaar van de Zak wylde overdrive was blijkbaar iets mis. Vandaag weer geprobeerd met strat op een Vox beviel me ook wel, de gain ging alleen niet zo heel ver en hij was een beetje dof.

Uit mijn ervaringen blijkt ook dat hij beter klinkt als hij gebruikt wordt als booster.

jonesd
29 januari 2007, 17:59
Ik gebruik nu ook al geruime tijd een boss sd-1 als booster op een ac30. Werkt prima voor mij.

Ben wel benieuwd naar de emma reezafratzitz... (zie wedstijd in off topic) :D

Einzeln
30 januari 2007, 00:16
Vanavond op mijn reservegitaar gespeeld, een godin radiator. Met de Fa-1 clone. Waanzinnig! Ook mijn hotbox doet het veel mooier met deze combi.
Maar wat ik zeggen wilde: Een vriend en medegitarist heeft net een valveboy gekocht en die op zijn voxclone met gretch op het topboostkanaal aangesloten. Geweldig!!!Volgende week probeer ik hem op mijn ac30.

jimihattricks
30 januari 2007, 12:50
Da's tenminste iemand met verstand van zaken. Jongens hou het simpel, gooi die koudwatervrees de deur uit, simpel boss lijntje en je speelstijl opkrikken tot het groovy klinkt.

tja, ik heb hier ook nog een sd-1 liggen, maar eigenlijk niet meer gebruikt sinds ik een tubescreamer heb gekocht.. hij boost wel goed, maar ik vond de toonregeling niks, wel gebruikte ik m vaak als topboost voor mn big muff, maar sinds ik met een eq-pedaal werk, fungeertie enkel als backup..
boss maakt iig zeker geen slechte spullen, en op al die graphics en chickenhead knoppen van andere fabrikanten moet je je ook niet blind staren..