PDA

View Full Version : (eerste) elektrishe gitaar, Ibanez, welke?



GoldKiwi
24 januari 2007, 19:00
hoihoi
ik heb 2 gitaren gezien, beide in goede staat en dezelfde prijs
een Ibanez GSA-60
en een Ibanez GRX-40

zit er veel verschil tussen deze gitaren in kwaliteit?
zo ja welke kan ik het beste kiezen?
xx Jantine

DarknessAwaits
24 januari 2007, 19:15
Erg veel verschil zal er kwalitatief niet zitten tussen de gitaren, beide leuke gitaartjes voor beginners. Ik geloof dat ze beiden een single-locking tremelo hebben wat wel te verkiezen is op de goedkopere modellen omdat voor die prijs er gewoon geen goede floyd (kopie) geleverd kan worden. Qua hout en pickups zijn ze verder identiek.

Het enige verschil is verder de looks: de GSA vind ik er persoonlijk veel mooier uitzien. De slagplaat op de RGA doet wat goedkoop aan.

GoldKiwi
24 januari 2007, 19:43
ik heb helemaal geen verstand van elektrishe gitaren
ik klink misschien een beetje noobish, maar moet het toch een keer vragen, wat is een single-locking tremelo?

Nickname
24 januari 2007, 20:05
Ik zou duidelijk gaan voor de GSA-60, Ik heb er zelf ook altijd nog een en ze speelt nog heerlijk. :satisfie:

AART
24 januari 2007, 20:57
gsa, en de trem vastzetten(is genoeg over te vinden, heel simpel en kost niets).

DarknessAwaits
24 januari 2007, 21:03
ik heb helemaal geen verstand van elektrishe gitaren
ik klink misschien een beetje noobish, maar moet het toch een keer vragen, wat is een single-locking tremelo?

Een singlelocking tremelo betekent dat hij maar 1 kant op kan, dus de snaren alleen 'losser' kan maken, dus lager laten klinken. Een zwevende trem kan de snaren ook oprekken, en zodoende ook de stemming omhoog krijgen.