PDA

View Full Version : Rockmaster in Laney top?



Demian
24 januari 2007, 18:37
Hoi,

Ik heb al een tijdje een Laney GH50L top en ben daar erg tevreden mee, alleen ik zoek nog een eventuele uitbreiding tav het scheurgeluid, namelijk een vet, strak en chunky 5150-ish geluid (wat meer buzzy vervorming dan de Laney geeft).
Nu dacht ik dat de Peavey Rockmaster een goede en vooral betaalbare optie is (aangezien ik een pauper ben).
Wat denken jullie ervan als ik die Rockmaster in de effect return van mn Laney GH50L prop (evt. met een ab box constructie om beide preamps te gebruiken).
Dit moet toch wel betere resultaten gaan opleveren dan een simpel pedaaltje?
Hoe schatten jullie die kansen en heeft iemand ervaring met dit soort uitbreidingen? Ik ben niet in staat deze specifieke combi 123 te testen dus vandaar deze vraag.

edit. deze preamp zou ook wat flexibiliteit geven in mn setup aangezien je em thuis kan aansluiten op een combo en ik kan em makkelijk meesjouwen naar optredens waar een backline staat en ik em in een top kan inprikken. Gebruikt iemand zijn preamp ook op dergelijke wijze?

Demian
25 januari 2007, 03:01
up!

er heeft toch iemand wel een mening over het gebruiken van een aparte preamp met een losse top?

Johannes
25 januari 2007, 09:24
Ik ga een rockmaster gebruiken in de fx-return van een engl powerball. De rockmaster is nu (al veel te lang) ter reparatie/ombouw, dus ik kan je geenuitgebreid verslag doen. Toen ik de combinatie een half jaar terug heb geprobeerd, beviel me dat prima. De eindtrap van een top of combo werkt namelijk hetzelfde als een losse eindtrap. De combinatie met een AB-box die je wil gaan maken moet geen probleem zijn. Je zult echter wel een soort dubbele AB-box nodig hebben, je moet immers je gitaar signaal naar de juiste preamp sturen én die preamp naar de eindtrap.

Demian
26 januari 2007, 03:23
ok, dus zelfs met een Powerball in je bezit wil je de vervorming van een Rockmaster tot je beschikking hebben. Dat zegt wel wat over de kwaliteit van de Rockmaster denk ik dan.
Maar met de Laney als eindtrap kom je uiteindelijk dus aardig in de richting van een 5150?
Hoe klinkt zo'n losse preamp trouwens als je em aansluit op een 15 watt oefencombo thuis? zal wel erg zoemerig worden niet?

Magic Bean
26 januari 2007, 08:24
De rockmaster heeft een grote hoeveelheid laag, die niet echt tot zn recht komt door een 15 watt oefenampje (afhankelijk van de speaker natuurlijk).
Maar zelfs direct in de mic-ingang van mijn laptop klinkt het nog goed!
Je moet een beetje spelen met de EQ en de midboost.