PDA

View Full Version : Ibanez GSA60, ja of nee?



Wild Child
27 december 2002, 23:01
Ik sta op het punt om een Ibanez GSA60 (als beginners gitaar) aan te schaffen.

Zijn er hier mensen die deze gitaar hebben (of gehad hebben)? Ik ben erg benieuwd naar gebruikers ervaringen (van een beginners standpunt). (en ja ik ben de user reviews op HC ook al aan het lezen)

FYI, mijn muziekale voorkeur ligt vooral bij rock/hardrock/metal (geen nu-metal alstublieft).

Tips voor een goede bijpassende versterker zou ik ook zeer op prijs stellen. Op dit moment zit ik te denken aan een Marshall MG15CD Combo Amp. Niet al te duur en ik heb van een antal mensen hier positieve berichten over gehoord.

En weet iemand of er GSA60 modellen zijn met een Humbucker - Singlecoil - Humbucker configuratie? Alle exemplaren die ik tot nu toe gevonden heb zijn Humbucker - Singlecoil - Singlecoil.

Bedankt.

Ic3gl0vE
28 december 2002, 12:04
HSS is 'ie sowieso dacht ik... Lijkt me geen slechte gitaar toch. Ziet er in ieder geval vet uit :smile:

Pee
28 december 2002, 14:12
nee

de gsa is enkel hss, de grx70 is hsh. Ik zou eerder de grx70 kiezen. maar het liefst geeneen van de twee.

als je echt kunt, spaar dan een beetje door voor een rg270, ik weet dat dit moeilijk kan zijn (ik weet niet hoe lang je al spaart).

MegaDrive
28 december 2002, 14:40
Als je maar niet op het idee komt om een GAX70 van Ibanez te kopen, wat een hoereding is dat zeg. Ik mocht hem een weekje lenen van mijn gitaarboer want ik wou een simpel gitaartje om op te voeren maar dat was 3x nix. Ik zou het als ik jou was niet doen. Een standard (vintage) tremolo is wel fijn om te hebben als je leert spelen, maar in die prijsklasse kun je veel beter materiaal vinden. Een Yamaha Pacifica bijvoorbeeld, maar die past wellicht niet zo goed in je muziekstijl. Dan zou je kunnen kijken naar Stagg bijvoorbeeld: ik weet dat zij onlangs voor rond de 200 euro een zwarte gothic flying V op de markt hebben gebracht, dat lijkt me dan geen gekke optie. In die prijsklasse heb je gewoon meer gitaar met zoiets. Of je moet inderdaad ff een klasse hoger gaan kijken naar een RG270, zoals al werd voorgesteld. Succes met je keuze.

Shay
28 december 2002, 14:52
Hoi,

Ik heb de grx 70 als ragbak naast mijn blade. Het is qua sound hetzefde als je gsa.

Ik vind het een leuke scheurbak voor dat geld .. zeker als jet vergelijkt met een samick, fernandez of squire ofzo.

Een yamaha is ook een leuke optie.

Er zitten powersound elementen op die dikke shit zijn .. maar de humbucker heeft wel een ibanez style scheurgeluid.

Enige wat je misschien zou willlen vervangen is de lockingtuners want die zijn 6 x bagger..

Ik zou die gsa wel kopen als ik jou was omdat het past in je stijl.

Ik kan je wel aanraden om er een effectbak mee te gebruiken anders is die gitaar echt niks. Ik ga er niet vanuit dat je een mesa, marshall, orange of koch buizen hebt staan :grin:

Dus gebruik er een effectbak bij ...

suck6

Anders Destium
28 december 2002, 16:45
Als je een gitaar Ibanez zoekt met dát design en een Hum-Single-Hum configuratie moet je en goedkope S-serie zoeken, maar zoeen is al snel een slag duurder dan een GSA. Voor een beginner is er niets mis met zo'n GSA, maar als je doorgaat...

Lightner
28 december 2002, 19:38
Ik heb 2 weken terug een GSA 60 gehad, en die beviel absoluut niet. Ik heb 'm ingeruld voor een RGR270DX. Ik zou je aanraden om m niet te kopen. Ik kreeg er spijt van (als je 'm in mag ruilen, kun je het altijd proberen uiteraard, maar bespaar je de moeite..)

Wild Child
28 december 2002, 20:16
Bedankt voor de tips. Ik zal eens kijken voor hoeveel ik de RG270 kan vinden. Misschien is het de moeite waard om daarvoor door te sparen.

Hankey
29 december 2002, 00:44
Ik heb em een half jaar geleden in de uitverkoop van feedback gekocht voor 199 pleuro en ik heb er tot nu toe geen spijt van :smile:

Pluspunten:

-carved top
-relaxete nek (= persoonlijk)
-mooie finish
-degelijke kwaliteit

minpunten:

-brakke tremelo (ik gebruik de mijne niet omdat hij na elke keer meteen ontstemd is...)
-brakke elementen (brug hummer is modderig, singles produceren meer ruis dan toon)

Anyways, als beginnersgitaar vind ik em best goed (beter dan de squiers ed die ik geprobeerd heb) en als je de elemenenten ervan vervangt heb je er misschien nog wat aan als back-up gitaartje...