PDA

View Full Version : welke gitaren?



Nobrain
24 januari 2007, 16:34
Welke gitaren?

Na een jaar akoestisch gitaar, wil ik nu ook elektrisch gaan spelen.
Hoewel ik niet van standaard gitaren hou, zit ik te denken aan een Squier custom tele.
Maar wat het leuke is dat er twee custom tele’s zijn.
De ene heeft humbucker element en de ander p90’s, welke is nou beter?
Het gaat dus om deze modellen: tele custom (http://www.squierguitars.com/products/search.php?partno=0327502506) & tele custom II (http://www.squierguitars.com/products/search.php?partno=0327602506) .
http://www.inspheria.com/ebay/tele/DSCN1052.jpg

Spitfire
24 januari 2007, 16:40
Beter bestaat in dit geval niet, het is puur voor jezelf welke klank je mooier vind.

Nobrain
24 januari 2007, 16:43
maar wat vinden jullie beter klinken?

Wimvdb
24 januari 2007, 16:46
De II met P90 pick ups

Fenndangoband
24 januari 2007, 16:46
Beter bestaat in dit geval niet, het is puur voor jezelf welke klank je mooier vind.


Klopt... test ze beiden... bepaal welke stijl(en) je speelt... en neem deze die het best bij je past... zijn beiden lekkere gitaartjes.

Fenndangoband
24 januari 2007, 16:50
maar wat vinden jullie beter klinken?
Is moeilijk te zeggen... iedereen heeft ander idee in zijn hoofd van "goed" klinken... De P90 vind ik zeer goed maar missen wel de ballen die hummies kunnen produceren. Welke stijl(en) wil je spelen??

Nobrain
24 januari 2007, 16:52
ik speel een beetje een mix van the libertines en Radiohead, britpop dus.
geen zware metal ofzo.

Jay75
24 januari 2007, 16:56
Vriend van me heeft die ook, met humbuckers, dus niet de p90's.

Klinkt echt te gek voor dat geld, zit er zelf ook aan te denken om er 1 te kopen, kost niks, 200 euro nieuw ofzo. Hij heeft 'm wel proffesioneel laten afstellen, dat was wel nodig want de halspin zat gewoon los ( kwam nieuw uit de doos bij Thomann, dus was niet afgesteld ) dat kosste wel een paar tientjes, maar ik heb veel duurdere gitaren bespeeld en deed eigenlijk niet onder, dus prijs qualiteit-wise goed ding.

Weet niet hoe die P90-er is, maar aan die hummer kan je je geen bult vallen denk ik, anders neem ik 'm wel over voor 70 procent van de waarde haha

Spitfire
24 januari 2007, 17:03
ik speel een beetje een mix van the libertines en Radiohead, britpop dus.
geen zware metal ofzo.
Mag ik vragen waar je woont? Aangezien (Brit)pop gitaristen dun gezaaid zijn en ik nog steeds op zoek ben naar een bandje of iemand om een bandje mee te beginnen.

Als je al niet voorzien bent.... :satisfie:

Nobrain
24 januari 2007, 17:08
in the middle of nowhere genaamd zaanstad (boven amsterdam), helaas.
ik zoek trouwens ook bandleden :satisfie: .
Ik kan ook btw een beetje bassen :hippie: , vooral die van radiohead en de Arctic monkeys!!

Danny Drug
24 januari 2007, 17:50
je houd niet van standaard? en daarom kies je een telecaster.... mmmmm ok

Nobrain
24 januari 2007, 18:00
de meeste beginners gitaren zijn vaak stratachtige daaarom wil ik met iets anders beginnen.

Danny Drug
24 januari 2007, 18:43
de meeste beginners gitaren zijn vaak stratachtige daaarom wil ik met iets anders beginnen.

http://www.woodbrass.com/images/woodbrass/B.C.RICH+BEAST+FR+PLATINUM+PRO+BK.JPG

dit is 'iets anders'

8-) ;)

Outrage
24 januari 2007, 18:51
Mooie interventie Danny, echt mooi. :-) Stel je voor de je daarmee lekker britpop gaat spelen...

koennie
24 januari 2007, 21:48
Mooie interventie Danny, echt mooi. :-) Stel je voor de je daarmee lekker britpop gaat spelen...

net zoiets als metal spelen op een tele :) --> zie pungent stench, vette oldscool death metal en allemaal op een standaard telecastertje

http://pungent.maddish.de/pictures/aalen/Bilder/CIMG0306.jpg

FruscianteFan
24 januari 2007, 22:17
Ik denk dat je voor Radiohead-achtige geluiden het best die met de humbuckers kunt nemen.

Spitfire
24 januari 2007, 22:35
je houd niet van standaard? en daarom kies je een telecaster.... mmmmm ok
Ik vind zo'n custom iig veel vetter dan een standaard telecaster

RolandT
24 januari 2007, 22:49
Hoewel ik niet van standaard gitaren hou, zit ik te denken aan een Squier custom tele.
tele custom & tele custom II.Ik zou nog te overhalen zijn om een oude Telecaster te kopen (al heb ik al gitaren genoeg). Liefst zelf een echt klassiek model. Als ik dan toch moet kiezen tss die 2 customs, dan ga ik voor die P90.

Aimé
24 januari 2007, 22:59
Ik zou gaan voor die met de p90's :) (puur afgaand op de looks :p)
Met een tele kan je niet misgaan en ik heb idem al zo'n tele uitgeprobeerd, klinkt helemaal niet verkeerd (was wel die met de humbuckers, exact dezelfde)

Nobrain
25 januari 2007, 07:41
ik denk wel dat ik voor die p90 ga, maar klinkt een p90 een beetje hetzelfde als een fender jazzmaster?

BLOK182
25 januari 2007, 08:56
IK heb die met humbuckers geprobeerd, erg lekkere gitaar, helemaal voor dat geld! Toch zou ik denk ik voor de p90 gaan, leukere looks, duncan designed elementen (best aardig meestal), en een wat ranziger soundje wat wel stoer is op zo'n gitaar, lijkt me!

Wabbie
25 januari 2007, 10:00
ik denk wel dat ik voor die p90 ga, maar klinkt een p90 een beetje hetzelfde als een fender jazzmaster?


Misschien een heel klein beetje maar ik zou er niet teveel vanuit gaan. Jazzmaster elementen zijn toch weer behoorlijk anders dan p90's. Wat natuurlijk niet wegneemt dat p90's niet heerlijk ranzig kunnen klinken. Denk dat je daar prima britpop op kunt spelen.

Nobrain
25 januari 2007, 16:34
hartstikke bedankt voor jullie posts!
ik ga nu toch voor die custom II.
als ik m'n gitaar binnen heb, dan stuur ik wel wat pics op.
ik ben nu al aan het sparen om het beest van €259,- te kopen, tot nu toe moet ik het met mijn akoestisch ibanezje doen :nervous: .

Jay75
25 januari 2007, 17:25
http://www.thomann.de/thoiw7_fender_squier_tele_custom_ii_p90_bb_prodinf o.html

hier zijn ze iets goedkoper!
Ik heb er ook wat besteld en komt snel binnen ( als ze het geld binnen hebben sturen ze 'm op en je kan overboeken zonder credit card )

Scheelt je inclusief verzendkosten nog steeds een paar tientjes, als je niet veel geld te besteden hebt, toch mooi meegenomen!

http://www.musicstorekoeln.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/nl_NL/-/NLG/ViewProductDetail-Start;pgid=?SKU=GIT0005338-001&ProductUUID=0&JumpTo=OfferList

Dit is die humversie

Nobrain
25 januari 2007, 19:24
zijn die p90 element kapjes nou van metaal of van plastic?
als ze dan van metaal zijn wil ik die zwarte kapje gaan scheuren.
want ik vind kwa look die custom met humbucker toch wel mooier :) !

Chris Winsemius
25 januari 2007, 19:35
zijn die p90 element kapjes nou van metaal of van plastic?
als ze dan van metaal zijn wil ik die zwarte kapje gaan scheuren.
want ik vind kwa look die custom met humbucker toch wel mooier :) !

Crème of zwart (soapbar en dogear): plastic
Chroomkleurig (dogear): metaal

Nobrain
2 februari 2007, 18:10
-even een update-

ik was vanmiddag even langs bij Dirk Witte en kheb op die squier custom I gespeeld (de custom II hadden ze niet meer :angry: ) aangesloten op een Epi VJ head.

WOW ik vind het geluid errrgg mooi van die custom I in combinatie met die Epi VJ!!! shit kben vekocht :satisfie: .
Maar shit kheb niet genoeg geld :( , ik moet nog even sparen.
Ik kan niet wachten wanneer ze die custom II weer hebben :D .
Weten jullie echt zeker dat die p90 goed klinkt??

overtuig me!!