PDA

View Full Version : Moge we nieuwe helden a.u.b?



catmanx28
24 januari 2007, 14:35
..Hi
Wat is er in godsnaam aan de hand ..Waarom word de radio en tv.
zo overspoeld met die eentonige oppervlakkige commerciele
popmuziek .Waarom word überhaupt al die zogenaamde artiesten
beperkt tot het schrijven van eenzijdige 4 kwartsmaat muziek
alleen maar op de vorige artiest te kopieëren.

Waar zijn de nieuwe Syd Barrets, Frank Zappa's, Freddie Mercury's etc etc.
Is alle spontaniteit, Originaliteit en creativiteit echt de wereld uitgeslagen.
Gaat het echt allemaal alleen nog maar om zo snel mogelijk consumeren consumeren consumeren ...geld geld geld ..

En wat is die Idols en X-factor ..( ja het is idols vier ,Maar we zeggen heel graag x-factor en we zeggen ook heel vaak x-factor dus noemen we het
x-factor )...Wat is dat godvergeten hypocriet show ..Ze "zoeken" die ene
unieke figuur ..en stem en bla bla .Maar als die eenmaal gevonden is
begint die hele klote marketing machine weer ..En denkt zo,n artiest echt
dat zo,n single de intresse wekt van muziek kenners..

Nee door archetypische school jeugd van 12 die toch nie beter weten
dan consumeren ..consumeren ..omdat toevalig zo,n artiest de nieuwe
"hype" is ..de free record shop is gewoon de 2e mcDonalds..

mag ik a.u.b muziek serieus nemen ..dank u ...Nieuwe echte helden a.u.b
Voordat ze allemaal echt uitgestorven zijn ..
Ondertussen klampen we ons nog even vast aan Dweezil Zappa..Vai
Mike Keneally ..Voordat alle helden uitgestorven zijn ..

hendrix_appendix
24 januari 2007, 14:42
http://nbb-kv.boekbalie.nl/images/B/509981/509981.jpg

Lees dit boek eens!

catmanx28
24 januari 2007, 14:44
als iemand me een platenzaak ken wijzen
die niet hyper commercieële muziek verkoopt
volgens de laatste trends ..( gadver ).

Maar echte muziek recht uit het hart
creatief .origineel ..helemaal naar eigen inzicht gemaakt.
Als iemand zo,n platenzaak ken wijzen ..dan zijn we zeer happy.

Dank.

catmanx28
24 januari 2007, 14:45
http://nbb-kv.boekbalie.nl/images/B/509981/509981.jpg

Lees dit boek eens!

Nope ..ben nog bezig met me autotheorie .

Rutger
24 januari 2007, 14:46
Nou, hij heeft wel een punt... al hoewel ik moet toegeven dat het gemiddelde niveau van de hedendaagse popmuziek wel een stuk hoger is dan 10 jaar terug. Neem James Morisson, John Legend, John Mayer... toch artiesten die leuke en goede popmuziek maken en wat meer in hun mars hebben.

Maar de echte grootheden... die beginnen wel oud te worden, en ze lijken niet te worden opgevolgd...

Harry
24 januari 2007, 14:49
of ze zijn er wel, maar ze worden niet opgemerkt omdat het aanbod zo enorm is.

In de tijd dat de helden van nu opkwamen was er een stuk minder concurrentie...

catmanx28
24 januari 2007, 14:52
Morisson ..yu give me something ..leuk om even naar te luisteren..
Het is een leuk nummer om even bij te onstspannen..

Maar bij de meeste muziek ..hoef je alleen maar de eerste 7 sec.
te horen .en dan heb je het helenummer al gehoord..Zo zonde..

maar het is nog erger geworden ..
Gwen Fuckin' Stefani...wie heeft dat mens een record deal gegeven.
die ken nie anders dan .Wind up blerren .en dat zijn dan de soort singles
die al een hit worde genoemd voordat ze zelfs uit zijn ..verkoop verkoop.
maar het klinkt alleen maar als een grote irritatie.


of ze zijn er wel, maar ze worden niet opgemerkt omdat het aanbod zo enorm is.

In de tijd dat de helden van nu opkwamen was er een stuk minder concurrentie...

Ja ..of die beland in de ..ehmm .alternatieve circuit of underground dacht ik
zoals het heet .en moe' je nog harder zoeken ..

ok ok ..er is een band in de mainstream..Waar ik toch verbaasd over ben.
Dat zij toch single na single toch kwaliteit leveren in plaats van kwantiteit..
En dat is Muse ..wat een gave band ..Super strakke rock .Zeer muziekaal
neer gezet ..en met vele twists and turns ..Dat je er naar blijft luisteren.

Rammstein ook tof ..Maar voor de rest bagger ..

Vroeger ..zo omstreeks jaren 60, Had je nie alleen een bepaalde
muziek stroming ..Maar daar hoorde oom een levenstijl bij ..love peace
and hapiness .en die levenstijl was ook nog een protest tegen oorlog en al.
en door die muziek van toen en die levenstijl onstond het idee van een festival. .En woodstock onstond ..het eerste festival ..Met echte legenden.
( hoe oud ben ik? 28 ..Maar daar heb je tv voor ) ..dat was toen.

Maar nu?.. zie eerste bericht ..Zakken vullen jongens .

Rutger
24 januari 2007, 15:12
Muse natuurlijk, waarom ontschiet me die altijd.... echt een wereldband die inspirerende nieuwe dingen brengt! RHCP hoort ook tot de top, een band met een eigen geluid dat een tijdje terug ook vernieuwend was, maar die draaien ook alweer een tijdje mee. Toch hebben deze bands ook weer veel afgekeken van anderen en er niet iets totaal nieuws bijgestopt, het is alleen een (hele goeie) variant op wat eerder gedaan is.

Eigenlijk vind ik dat er sinds Kurt en Radiohead weinig inspirerends meer gebeurd is

Azrael
24 januari 2007, 15:18
Agh , ik kan me er ook aan ergeren. Gelukkig bevat mijn muziekcollectie genoeg goede muziek en zijn er nog vele goede artiesten. Ze staan alleen niet in de top40. Sommige zeggen " Nou , dan luister je toch geen top40?" , maar het probleem is dat je er soms niet aan ontkomt om dezelfde kutmuziek te horen. Neem nou bijvoorbeeld de werkplek , veel mensen horen daar dezelfde schijtliedjes de hele dag en dat iedere dag opnieuw.

catmanx28
24 januari 2007, 15:21
R.H.C.P ..*zucht .ook leuk ..nee grapje.
ze doen heel veel rhytmische dingen ..en proberen
wat toe te voegen aan hun nummers ..Maar ik had eigenlijk gehoopt
dat ze dan ruige..en alternatieve funk geluid hadden vastgehouden ..

Ook eigenlijk weer teveel poppy.
Zou aan veel artiesten teveel worden verteld dat ze "zo" en "zo"
moeten schrijven want ze moeten "zo" en "zo" veel verkopen
voor de platenmaatschappij .want het moet allemaal platina worde
binne zoveel weken ..?

catmanx28
24 januari 2007, 15:24
Agh , ik kan me er ook aan ergeren. Gelukkig bevat mijn muziekcollectie genoeg goede muziek en zijn er nog vele goede artiesten. Ze staan alleen niet in de top40. Sommige zeggen " Nou , dan luister je toch geen top40?" , maar het probleem is dat je er soms niet aan ontkomt om dezelfde kutmuziek te horen. Neem nou bijvoorbeeld de werkplek , veel mensen horen daar dezelfde schijtliedjes de hele dag en dat iedere dag opnieuw.

Absoluut ..ik moet ook wel 's regelmatig naar de kapper.
en ga dan naar team kapsalon in gouda ..En daar vertelde
zo,n kapster dat ze iedere dag een vaste "circulatie" hebben
van nummers ..die staat dan ergens ingeprogrammeerd en die
komt dan binne via sateliet ..en dat horen ze dan iedere dag..
Ik zou er nie bepaald vrolijk van worde ..

Azrael ..Pm me ff wat voor toffe platen je dan in de kast heb staan.
Dan wil ik dat wel even weten ..Gaan we ook opzoek :)

Oh waren we helemaal vergeten .luister 's naar iets simpels
als Lounge-radio.com ..Soms heel irritante deuntjes .Maar
er zitten nummers tussen met klanken van bijna over de hele wereld..
van caribisch tot azië ..met soms hier en daar ook creatieve uitspattingen..
:) :)

http://lounge-radio.com/menu.html

Mithrandir
24 januari 2007, 15:51
Ik zou zeggen; kijk eens verder dan je neus lang is en vergeet de top-40 en wat de grote platen maatschappijen je proberen te verkopen. Er zijn tientallen nieuwe bands die vernieuwing en experimentatie niet schuwen of graag terug grijpen naar de oude meesters.

Luister eens naar bands als The Mars Volta, Dark Reason Revolution, Dredg, Kayo Dot of wat harder Opeth, Riverside, Green Carnation en durf je te verdiepen in die bands, hun invloeden en hun scene-genoten.

En laat dat veel te romantische beeld van de seventies varen. Er was inderdaad meer ruimte voor het experiment en platenmaatschappijen durfden meer, maar ik denk dat we sinds eind jaren 90 wat dat betreft weer in een opwaartse spiraal zitten met name dankzij het internet. Juist de kleine labels krijgen nu een grotere bekendheid daardoor en van de kleinere labels moet je het hebben voor de interessante muziek.

Overigens is er niks mis met een fijne 4/4 maat, tis maar wat je er mee doet.

catmanx28
24 januari 2007, 15:53
Ik zou zeggen; kijk eens verder dan je neus lang is en vergeet de top-40 en wat de grote platen maatschappijen je proberen te verkopen. Er zijn tientallen nieuwe bands die vernieuwing en experimentatie niet schuwen of graag terug grijpen naar de oude meesters.

Luister eens naar bands als The Mars Volta, Dark Reason Revolution, Dredg, Kay Doth of wat harder Opeth, Riverside, Green Carnation en durf je te verdiepen in die bands, hun invloeden en hun scene-genoten.

En laat dat veel te romantische beeld van de seventies varen. Er was inderdaad meer ruimte voor het experiment en platenmaatschappijen durfden meer, maar ik denk dat we sinds eind jaren 90 wat dat betreft weer in een opwaartse spiraal zitten met name dankzij het internet.

Amen to that ..thats a point well made .
we gaan zo wel ff zoeken ..Te gek man

Mithrandir
24 januari 2007, 15:56
Het is overigens Pure Reason Revolution, niet Dark Reason Revolution. Hun CD heet Dark Third, dat dan weer wel.

catmanx28
24 januari 2007, 16:14
Een prima middel om 's prima bij te relaxen, chillen en wat nie al..

http://aqua.kyucon.com/virtual_aqua.html

sjoerd5
19 februari 2007, 10:00
Bumpje

Ik ben ook ook op zoek naar muziek van vandaag in mijn smaak.

Die muziek werd meer dan 35 jaar geleden gemaakt. (denk aan deep purple, led zeppelin en black sabbath)

Voor dit soort muziek moet tegenwoordig hard zoeken.
Het enige bekende waar ik het goed mee kan vinden is Wolfmother.

Vaak word succes en populairiteit nogal door de war gehaald.
Om succes te hebben moet je echt goede muzikanten zijn.
Om populair te zijn moet je gewoon in de mode zijn. (Ritchie Blackmore)

Pais
19 februari 2007, 10:16
Vaak word succes en populairiteit nogal door de war gehaald.
Om succes te hebben moet je echt goede muzikanten zijn.
Om populair te zijn moet je gewoon in de mode zijn. (Ritchie Blackmore)

Populairiteit, meet je dat aan de top 40??
Ik vind het heel logisch dat ik niet van top40 muziek houdt, omdat de top40 wordt gemaakt door de consumenten waar ik weinig mee gemeen heb. Supermarktmuziek.
Ik heb helemaal geen moeite om muziek te vinden die me ligt, zoals Mithrandir zegt is er een hoop te vinden zolang je zoekt waar je zoeken moet. En ik hoef dikwijls ook geen platenzaak binnen te lopen, maar bestel mn cd's van internet. Gelukkig bieden veel sites de mogelijkheid om demo's te horen van hun CD aanbod. Ideaal dus.

Edit - ik snap ook niet hoe je succes defineert. Succes betekend dat je slaagt in je doel. En 'goede'muziek is wel héél subjectief. Frans Bouwer heeft succes, maar persoonlijk vind ik hem geen goede muziekant. Toch maakt hij muziek die door een groot publiek enthousiast ontvangen wordt. Als dat zn doel is, heeft hij succes.

duckman
19 februari 2007, 10:37
Bumpje

Ik ben ook ook op zoek naar muziek van vandaag in mijn smaak.

Die muziek werd meer dan 35 jaar geleden gemaakt. (denk aan deep purple, led zeppelin en black sabbath)

Voor dit soort muziek moet tegenwoordig hard zoeken.
Het enige bekende waar ik het goed mee kan vinden is Wolfmother.

Vaak word succes en populairiteit nogal door de war gehaald.
Om succes te hebben moet je echt goede muzikanten zijn.
Om populair te zijn moet je gewoon in de mode zijn. (Ritchie Blackmore)

probeer deze bands eens:
Gov't Mule
Spiritual beggars
Black Crowes
Screaming trees
Stone temple pilots
The Answer
Velvet revolver
Audioslave

Don Capo
19 februari 2007, 11:00
Zit inderdaad eens niet zo te zeuren, er is genoeg kwaliteit. Als je het niet kan vinden moet je harder zoeken in plaats van de maatschappij de schuld te geven. Er word al decennia lang klotemuziek gemaakt,moet ik je nou echt herinneren aan de jaren '80?

Harry
19 februari 2007, 11:21
en ook in die tijd werd geweldige muziek gemaakt, maar die zag en hoorde je niet op tv of radio. En internet was er nog niet, dus je moest zelf op zoek. Ook leuk trouwens....

Don Capo
19 februari 2007, 11:25
en ook in die tijd werd geweldige muziek gemaakt, maar die zag en hoorde je niet op tv of radio. En internet was er nog niet, dus je moest zelf op zoek. Ook leuk trouwens....

ik was 5.....






gelukkig was er destijds nog geen K3

Rutger
19 februari 2007, 11:30
Daar ben ik het allemaal wel mee eens, maar....

Wanneer is er voor het laatst echt iets baanbrekend nieuws gedaan in de muziekwereld? En ik bedoel dan een artiest die mijn zijn/haar ideeen echt de muziekwereld op z'n kop zet en een andere weg in laat slaan. De grunch bijvoorbeeld, was eigenlijk de laatste nieuwe stijl die de wereld in werd gelanceerd, en dat is al dik 15 jaar geleden. En zelfs dat was niet helemaal nieuw, maar een combinatie van oude ideeen.
Dan was de 'house' het laatste écht nieuwe, en dat is ongeveer even lang geleden

Don Capo
19 februari 2007, 11:38
EMO??

Niet dat ik het mooi vind

Kim Wilson
19 februari 2007, 11:42
In de gitaarmuziek zul je niet zo gauw meer wat nieuws krijgen. Gitaristen zijn vrij conservatief. We spelen het liefst over hele ouwe versterkers met liefst nóg ouwere gitaren, en o wee als er eens iets nieuws komt...

Rutger
19 februari 2007, 11:54
Tja... emo is de laatste tijd wel hip, maar vernieuwend kan ik het niet echt noemen.

Rutger
19 februari 2007, 11:55
In de gitaarmuziek zul je niet zo gauw meer wat nieuws krijgen. Gitaristen zijn vrij conservatief. We spelen het liefst over hele ouwe versterkers met liefst nóg ouwere gitaren, en o wee als er eens iets nieuws komt...
Het afgelopen decennium misschien, maar gitaristen waren in de '60-s en '70-s degenen die experimenteerden. Zouden we dan alles al uitgevonden hebben?

Mithrandir
19 februari 2007, 11:56
Er valt nog heel veel te ontdekken in de gitaarmuziek (ook hedendaagse) dat weldegelijk baanbrekend, experimenteel of progressief is Kim, maar je moet iets beter je best doen om het te ontdekken en het moet je interesseren. Gitaristen / muzikanten zijn niet allemaal zo conservatief als jij schijnt te denken.

Emo; ik vind dat persoonlijk geen muziekstijl, maar voornamelijk een levensstijl die mij ook totaal niet aanspreekt. De bands die over het algemeen met emo-geassocieerd worden zijn zeer divers, sommige spreken me zeker aan, maar anderen ook helemaal niet. Van sommigen had ik ook niet verwacht dat ze het labeltje "emo" konden krijgen.

Een stroming uit de late jaren 90 die denk ook wel wat stof heeft doen opwaaien post-rock, bands als Godspeed You Black Emperor, Sigur Ros, Mogwai maakten toch ineens een heel ander soort muziek met redelijk standaard rock instrumentatie.

Ook Art-rock / Progrock laat regelmatig van zich spreken met zeer originele acts die experimenteel, vernieuwend bezig zijn, maar ook gewoon lekker kunnen rocken. Zoals het al eerder genoemde Kayo Dot, maar ook acts als Dredge, The Mars Volta, Sleepytime Gorilla Museum

Alleen is er, zoals Rutger zegt, geen stroming meer geweest die echt de muziekwereld op zijn grondvesten heeft laten schudden. Dat heeft denk ik meer te maken met de desinteresse van de grote meute dan dat er geen nieuwe muziek meer gemaakt zou worden.

Kim Wilson
19 februari 2007, 12:02
Het afgelopen decennium misschien, maar gitaristen waren in de '60-s en '70-s degenen die experimenteerden. Zouden we dan alles al uitgevonden hebben?
Tja, ik weet niet wat het is. Alles moet weer zoals vroeger. Kijk naar de woninginrichting. Er is niks nieuws, we willen allemaal wer die troep van de jaren 70. Het lijkt wel alsof we te lui zijn om iets nieuws te verzinnen of zo... Niet dat ik me daaraan stoor, hoor, maar het valt me gewoon op.

Ach, het zal vast wel weer anders worden. We hebben nu een periode waarin we ons heel erg vastklampen aan het verleden, en niet alleen muzikaal. Misschien is het over 10 jaar wel weer heel anders...


EDIT>
En als er eens wat nieuws wordt uitgevonden, lijkt men wel te bang om het leuk te vinden...

Rutger
19 februari 2007, 12:10
ik denk dat het eigenlijk vooral met de huidige ontwikkelingen in de muziekbuisiness te maken heeft: de omslag van cd's in de winkel naar te downloaden mp3's. de muziekbuisiness heeft daar veels te laat op ingespeeld, waardoor ze bakken met geld door de vingers is geglipt. en om eerlijk te zijn weten ze er nog steeds niet goed raad mee... de platenbazen hebben daarom geen geld voor vernieuwende artiesten, omdat bij hen het risico van floppen te groot is. ik denk dat ze daarom op save spelen en vooral aanbieden wat de massa wil horen, en dat is binnen een veilige marge rond het midden.

het gevolg is dat vernieuwende artiesten nauwelijks kans krijgen om hun ideeen aan het publiek te laten horen, en ze warm te maken voor vernieuwing.

daarnaast spelen denk ik ook maatschappelijke en economische ontwikkelingen een rol

FruscianteFan
19 februari 2007, 12:20
Om maar even een paar bands te noemen echt goed zijn (naar mijn mening dus..) en nog vol bezig zijn met muziek maken:

Red Hot Chili Peppers - ook al zijn ze best commercieel

Radiohead - afgelopen tour was prachtig, dit jaar komt het nieuwe album uit

Muse - ook al genoemd, geweldige band

Silverchair - komt dit jaar met een nieuw album waarvan de single bijna of net uit is;

Sigur Rós - is geloof ik ook alweer bezig met een nieuw album;

Kashmir - vorig jaar nog een steengoed album uitgebracht

The Mars Volta - ook al genoemd, het duurt even maar nu vind ik ze ook goed

John Frusciante - hij blijft maar albums uitbrengen, zolang hij de tijd ervoor heeft. Je moet ervan houden, dat wel

The Whitlams - hier niet bekend, in Australië wel en ze hebben vorig jaar nog een prachtig album uitgebracht

Thom Yorke - Thom bewijst met The Eraser dat hij zelf ook ontzettend goede muziek kan maken.

Zomaar een greep van de hedendaagse bands waar ik veel naar luister ;)

Kim Wilson
19 februari 2007, 12:27
Ja, Status Quo maakt ook nog steeds goeie muziek. Maar om dit alles nou vernieuwend te noemen...

Pais
19 februari 2007, 12:34
Denken jullie niet dat de muziekcultuur sowieso niet wat afzwakt, en dat de intresses van de meeste mensen verschuift naar andere hobby's? Ik hoor van collega's ed dat het een jaar of 30 geleden heel gebruikelijk was dat er veel muziek werd gemaakt. Schoolbands, veel life muziek in het uitgaansleven etc.
Ik kan me voorstellen dat het meer wordt ge-herkauwt wanneer er veel minder intens muziek wordt gemaakt.

In het genre waar mijn intresse ligt (flamenco) is er juist een hele grote progressieve voortgang bezig - een versmelting met Jazz en Latin. De 1 vind het een verbreking van traditie, de ander een waardevolle vernieuwing. Een groot discussieonderwerp onder de liefhebbers.

Mithrandir
19 februari 2007, 12:37
Ja, Status Quo maakt ook nog steeds goeie muziek. Maar om dit alles nou vernieuwend te noemen...

Nou ja, het ging in eerste instantie ook niet om vernieuwing, maar om interessante/goede hedendaagse bands.

Kim Wilson
19 februari 2007, 13:09
Nou ja, het ging in eerste instantie ook niet om vernieuwing, maar om interessante/goede hedendaagse bands.
Oh ja, dat was ook zo... Maar dan is SQ een interessante en goede hedendaagse band! :D

the feable
19 februari 2007, 13:48
Ach je moet het zo zien als Radiohead dood is zijn dat enorme helden, en vond iedereen het inees geweldig! Helden worden pas helden NA hun daden... We hebben nu ook genoeg helden: Chris Cornel, Ian Parker, John Mayer, Satriani (vreselijk maargoed, voor sommige echt een held) Slash, Mark Tremonti... Er leven nog genoeg enorm goede muziekanten ze zitten iets minder in de mainstream dan vroeger misschien...

FruscianteFan
19 februari 2007, 13:59
Ach je moet het zo zien als Radiohead dood is zijn dat enorme helden, en vond iedereen het inees geweldig!Ik weet niet of je ervan bewust bent hoe groot Radiohead al is?

Rutger
19 februari 2007, 14:02
Denken jullie niet dat de muziekcultuur sowieso niet wat afzwakt, en dat de intresses van de meeste mensen verschuift naar andere hobby's? Ik hoor van collega's ed dat het een jaar of 30 geleden heel gebruikelijk was dat er veel muziek werd gemaakt. Schoolbands, veel life muziek in het uitgaansleven etc.
Dat bedoel ik ook met maatschappelijke ontwikkeling: andere zaken zijn urgenter en de aandacht van mensen is voor muziek minder groot dan 40 jaar geleden, toen muziek de aanvoerder was van de maatschappelijke aardverschuivingen die toen plaatsvonden. Muziek wordt nu echter steeds meer bijzaak dan hoofdzaak.

marc_o
19 februari 2007, 15:54
Ik zie helaas nog nergens King Crimson staan. Verdiep je daar eerst maar eens in, dan heb je een paar jaar wat te doen, en tegen die tijd dat je eraan bent gewend, wie weet wat er dan weer allemaal uit is aan nieuwe bandjes......veel plezier ermee, begin maar bij een licht verteerrbare plaat als Discipline of Thrak, de rest zal snel volgen...

Mithrandir
19 februari 2007, 16:02
Ik zie helaas nog nergens King Crimson staan. Verdiep je daar eerst maar eens in, dan heb je een paar jaar wat te doen, en tegen die tijd dat je eraan bent gewend, wie weet wat er dan weer allemaal uit is aan nieuwe bandjes......veel plezier ermee, begin maar bij een licht verteerrbare plaat als Discipline of Thrak, de rest zal snel volgen...

King Crimson is een vernieuwer pur sang, maar al wel een oude band, daarom heb ik hem nog niet genoemd in deze discussie.

Richwoodje
19 februari 2007, 16:06
Vergeet ook niet dat 'gitaarmuziek', allerlei rockstromingen e.d, al een beetje verouderde muziek is. Toen Pink Floyd, Led Zep en Hendrix opkwamen was rock een trend. Nu zijn 'urban' en allerlei soorten 'dance' in, en komen daarin de helden op.

Jazz is volgens mij ook al een beetje een dooie boel, de belangrijkste klassieke musici zijn al eeuwen dood, en de meeste blueshelden zijn stokoud. Folk is over zn top heen, etc. etc. Hier zitten een hoop mensen bezig zijn met muziek met instrumenten: gitaar, drums, basgitaar, maar ook blazers en dat soort dingen, en dat vinden 'wij' heel leuk, maar de meeste mensen die ik ken vinden dat niet hun ding, horen liever overgeproduceerde gelikte popzooi met een drumcomputertje en een synth dan echte en pure muziek die vanuit instrumentalisten gemaakt wordt.

Nellyrocks
19 februari 2007, 20:35
Micheal Jackson is ook weer bij elkaar he.

Tho
19 februari 2007, 22:09
Ik teer op de oude helden, maar naar mijn idee ontstaan er met de dag nieuwe! Kijk maar naar Alexi Laiho (love it or hate it) bijvoorbeeld, of de heren van Lamb of God. Allemaal van dit tijdperk, en steengoed imo.

Wat de top40 en shit betreft.. tsja.. wat moeten we daar nou over zeggen

Lambird
28 februari 2007, 16:09
Kaiser chiefs is ook geen bijlange slechte groep van deze jaren. Zeer goed live. en best eigen sound zowaar ik weet.

happynjitram
28 februari 2007, 16:19
Velvet in Dordrecht!


als iemand me een platenzaak ken wijzen
die niet hyper commercieële muziek verkoopt
volgens de laatste trends ..( gadver ).

Maar echte muziek recht uit het hart
creatief .origineel ..helemaal naar eigen inzicht gemaakt.
Als iemand zo,n platenzaak ken wijzen ..dan zijn we zeer happy.

Dank.

jorrit
2 maart 2007, 10:25
dr worden veel leuke bands en goede muzikanten genoemd.. maar niets vernieuwends.. T probleem tegenwoordig is dat alles ergens op moet lijken...

Mithrandir
2 maart 2007, 10:34
Tegenwoordig?? Ook originele acts lijken uiteindelijk toch ergens op, je hoort altijd wel iets terug waarbij je denkt: hey, dat lijkt op artiest A of dat klinkt als invloed B.

meul
4 maart 2007, 21:29
het word ook steeds moeilijker origineel te zijn met 12 noten en het huidige instrumentale bezettingen. ik heb b.v messhugah relatief laat ontdekt, eigenlijk hier op het forum. dat was sinds jaren dat ik weer eens iets hoorde met echt een andere aanpak. maar dan spreken we nog steeds een variatie in de metal/rock. de laatste echte nieuwe stroming is wat mij betreft de break-dance met zijn rap alhoewel het gesproken woord ook niet daar is uitgevonden maar ze durfden wel het aspect harmonie gewoon te dumpen. geen instrumentalist die dat in die tijd in zijn hoofd zou halen, stel je voor, als gitarist muziek maken waar geen gitaar meer inzit. drummers waren ook verleden tijd.

erg veel creativiteit zie je onder de synth mannen en vrouwen. die lijken wat minder conservatief dan b.v gitaristen, violisten, blazers e.d. het synth forum is ook een bron van leuke info m.b.t tot sound. in de dance hoor ik eigenlijk de meeste verassingen. maar ook mensen die geen instrument bespelen zijn vaak verrasend creatief met sound. het maakt ze gewoon geen fuck uit hoe het bereikt word terwijl wij (de snaren plukkers) gewoon een beetje te vast zitten in ego en vakmanschap.

als ik opnieuw zou moeten beginnen met de kennis die ik nu heb zou ik het eerder zoeken in nieuwe onbekende instrumenten dan in weer een nieuwe crossover.

drap
5 maart 2007, 02:39
Lekker belangrijk of iets ouwe of nieuwe helden zijn, zolang de muziek maar lekker is. Meer moet niet van belang zijn.

Tho
5 maart 2007, 10:24
Lekker belangrijk of iets ouwe of nieuwe helden zijn, zolang de muziek maar lekker is. Meer moet niet van belang zijn.

Zo, en nu kan het topic dicht

eggen_h
23 maart 2007, 17:30
ik zie toch wel wat nieuwe helden rondlopen hoor.. John mayer, the arctic monkeys (onder voorbehoud), the magic numbers.. noem maar op..

het punt is een beetje dat wij teren op ouwe rotten in het vak.. nog steeds zijn de populairste, meest geroemde bands: U2,the stones, the police, en van die andere grote bands die al decennia bezig zijn (RHCP trouwens ook)..

beginnende bands hebben er tegenwoordig meer moeite mee om helden te worden, dat heeft te maken met het hele pr en marketing gedeelte wat om de hoek komt kijken bij het uitbrengen van een debuutalbum.. het moet een beetje mainstream zijn hier en daar.. het is namelijk wel de bedoeling dat de band geld oplevert en verdient en niet flopt om er nooit weer bovenop te komen.. er zijn heel wat debuutalbums uitgekomen van " leuke" bandjes, maar geen van allen is briljant en vernieuwend vind ik.. maarrrrr het is een debuutalbum, wat wil zeggen dat je veel fans moet werven, iedereen moet het wel een beetje leuk vinden en niet een kleine groep van de bevolking..
gasten als de beatles zijn ook mainstream begonnen, gewoon rock n roll maken.. alleen kregen zij op een gegeven moment totale artistieke vrijheid.. en toen kwamen pas de albums die echt briljant waren.. dus geef die populaire bandjes van nu ff de kans ook die vrijheid te krijgen (en dan hopen dat ze er wat mee doen), maar bands moeten tegewoordig een format hebben, een format die een hele brede groep aanspreekt.

trouwens, over 10 jaar kijken wij terug naar de eerste tien jaar van het nieuwe millenium en zullen we zeggen: die waren echt goed, en die ook, en die ook, en die ook..

heldenstatus krijg je niet in je beginjaren.. dat duurt een tijdje.. uitzonderingen als jackson, prince en nog wat van die gasten achterwege gelaten..

dus ga niet kijken naar wat nieuwe helden zijn, maar kijk naar potentiele helden.. zoals wederom john mayer, arctic monkeys, magic numbers..

trouwens.. helden?! erykah badu, gwen stefani (held-in wording nog eigenlijk), the neptunes.. vind ik toch wel redelijke helden eigenlijk..

drap
23 maart 2007, 17:45
Of je gaat gewoon lekker luisteren naar wat goed in je oren klinkt, ongeacht de populariteit van artiesten of uit welk jaartal ze komen....

eggen_h
23 maart 2007, 17:45
beyonce alicia keys zijn ook goed

eggen_h
23 maart 2007, 17:47
dat is altijd het beste natuurlijk,

mja.. moest toch de discussie gaande houden..

ik hou me er ook nooit mee bezig hoor, of iemand held is of niet..

Gewoon luuster'n!

delphiro
23 maart 2007, 20:44
ik ben ook niet zo negatief.. ik luister absoluut niet meer naar Dreamtheater / Vai of wat voor `gitaarhelden' dan ook omdat ik het er sinds mijn 26ste ofzo helemaal mee gehad heb.. ok, sommige stukken van Vai uitgezonderd dan, vooral het oude werk.. maar er blijven zulke interessante mensen over..

Bv. de musici van Acoustic Ladyland en Polar Bear, het Schonberg ensemble.. luister af en toe naar viertakt op radio 4 (klassiek) en er is zoveel moderne muziek die wars is van commercie. Of ga naar het Bimhuis in A'dam.. zat mooie muziek. Het komt alleen niet onder de aandacht van Jan Doorsnee omdat er niks mee te verdienen is.. mijn oplossing, tv de deur uit, veel concerten / gigs bezoeken en zoeken bij de onafhankelijke labels. Er is een prima muzikaal leven mogelijk buiten de commerciele hoek, je moet alleen wel even zoeken.

eggen_h
28 maart 2007, 09:54
schonberg ensemble.. is dat muziek van DE schonberg? de twaalftonen componist? :blast: :blast: :blast: