PDA

View Full Version : Welke Pickups voor m'n verbouwing



blominski
24 januari 2007, 14:15
Yo de mannen,

Ik ben in het bezit van een Fender Contemporary Standard Strat MIJ uit 1987.

http://i94.photobucket.com/albums/l93/blominski/Guitar/572f152d.jpg

Nu zou ik die een metamorfose willen laten ondergaan.
Allereerst komt er een zwarte slagplaat en idem knopjes,elementkapjes op.
Ik vindt dit echt te gek zo'n volledige black strat.
Nu komt het de elementen wil ik ook vervangen, nu zitten de originele er nog in.
Ik heb me laten wijsmaken dat het beste is om als brugelement een hotte single coil te nemen zoals bv. een Seymour Duncan SSL7 en op de neck en middle positie gewone elementen te plaatsen.
Nu moet je weten ik ben hier een komplete leek in.
Het liefste zou ik er een leuk rock geluid uit halen (RHCP, Anouk) maar zou er ook graag eens af en toe een blues deuntje op spelen.
Ik weet dat ik nu van sommigen een schot onder mijn kont zal krijgen maar U2 vindt ik ook te gek en dit sinds mijn prille jeugd dus gitaardeuntjes ala The Edge zullen er ook op gespeeld worden.
Kunnen jullie me hier even doorloodsen?

Grt. Bjorn.

no 1 hops
24 januari 2007, 15:51
jij moet gewoon gaan voor jouw gitaar, leek of niet.
en sound is toch een combinatie van gitaar (incl pups) effecten en versterker.

wat voor kleur pups wil je erin?

Yamhammer_71
24 januari 2007, 17:12
Pickups zijn wel heel belangrijk. Ik denk dat jij op zoek moet gaan naar elementen die heel goed clean klinken (helder). Verder zou ik niet weten welke je het beste kunt aanschaffen. Seymour Duncan, Bare Knuckle, Lindy Fralin, John Suhr etc. Vooral die laatste schijnen volgens mij heel goed te zijn in Strats/Tele's. :)

RolandT
24 januari 2007, 17:19