PDA

View Full Version : Gitaaradvies graag



GoldKiwi
23 januari 2007, 19:07
hmm
ik ben dus van plan een gitaar te kopen,
maar ik krijg hele verschillende adviezen.
de 1 zegt: koop gewoon een goedkoop starterspakket als het lekker speelt is het goed merk maakt niet uit...
de ander zegt weer: je moet geen starterspakket kopen want dat zijn geen goede gitaren
... en het is wel zo dat een gitaar lekker/goed moet spelen, maar ik heb er nog helemaal geen ervaring mee. ik kan wel met iemand die er verstand van heeft naar een muziekwinkel gaan en dat diegene mij dan helpt...
maar dan ben ik ook weer zo duur uit en ik heb niet zo veel geld.
ik heb een gevonden op marktplaats waarvan meerdere zeggen dat het wel een goede gitaar is, maar ik weet niet zo goed wat ik moet doen.

Jeroen_TRC
23 januari 2007, 20:35
Wat je 'moet' doen is een gitaar kopen die bij je past.
Natuurlijk heb je nu nog geen groot budget dus je zult zeker in de starterspakketjes-hoek moeten kijken maar ook daar heb je verschillen!
Wat is je favoriete muziek? Pop, rock, metal, grunge?
Vraag aan de verkoper wat voor muziek bij de gitaar past die je interessant vindt en laat hem er wat op spelen.

Ikzelf had als beginnersgitaar een ibanez maar ik kwam er na een jaartje achter dat ik veel meer een fender (squier) mens ben, lekker relaxte gitaartjes ipv scheurmonsters.

Om, erg kort door de bocht, wat duidelijk te maken bij beginnersgitaren:

Ibanez = metal.
Squier = pop/rock
Stagg = kut :)
Yamaha = rock
London City = pop/rock

Natuurlijk kun je er ook andere stijlen op spelen en sommigen zullen het niet me eens zijn maar zo ervaar ik het.