PDA

View Full Version : Koch pedaltone in combinatie met effecten en versterker



verrob
27 december 2002, 22:18
Sinds vandaag ben ik de bezitter van een Kock pedaltone. Ik heb 'm nog niet getest over mijn eigen versterker (peavey bandit 112), dus morgen zal blijken of ik ook de 'trotse' bezitter ben van dit kastje.
Graag wil ik weten of anderen de pedaltone al in combinatie met een peavey bandit (of andere transistorversterker) hebben gehoord en daarnaast ben ik benieuwd hoe ik de Pedaltone, boss gt3 en Peavey bandit het beste met elkaar kan aansluiten. Tot slot wil ik graag weten wat jullie ervaringen zijn met de pedaltone in het algemeen.

sash
27 december 2002, 22:21
Kock? Is dat niet met c o c k? :grin: Anyways, gefeliciteerd!

FragDaddy
28 december 2002, 00:41
aansluiten? gewoon achter elkaar..

pedal-tone -> GT-3 -> Bandit 112

je pedal-tone gebruik je als preamp, je GT-3 waarschijnlijk alleen nog maar voor delay etc. en je bandit als eindversterker.. steek de output van de GT-3 in de effect-return van de effectloop van je bandit (zo gebruik je alleen de eindversterker van de bandit en laat je de pedal-tone het geluid bepalen)

als je van de GT-3 bijvoorbeeld de WAH wilt blijven gebruiken zou ik de pedal-tone in de effectlus van je GT-3 zetten. dan moet je alleen wel ff je GT-3 gaan programmeren (je gebruik je pedal-tone dan als ingebouwde distortion in je GT-3..

al met al zijn er een groot aantal variaties te bedenken op dit thema.. gewoon experimenteren om erachter te komen wat het beste klinkt.

veel prezier met je pedal-tone.. geweldig stuk gereedschap.

verrob
28 december 2002, 18:55
Bedankt voor jullie reacties.

Ik heb vandaag een paar uur zitten kloten met de pedaltone, gt3 en de Bandit. Helaas klinkt het (nog) niet zoals ik gehoopt had. De pedaltone vind ik namelijk wat aan de schelle kant. Dit in combinatie met mijn ook al niet al te warme peavey geeft me niet een tevreden gevoel. Ik ga het morgen nog een paar uur proberen, maar de kans is ook vrij groot dat ik mijn Pedaltone en Bandit ga inruilen voor een andere versterker. Ik denk hierbij aan een Mesa Boogie Dual Caliber 50. Is dat een lekkere versterker als je pop/rock/alternative speelt en een USA Strat gebruikt?