PDA

View Full Version : eindelijk weer eens een nieuwe axe



gerrekat
24 januari 2007, 09:28
en het is een Razorback V geworden, ik weet het bepaald niet een gitaar die bij iedereen in de smaak valt, maar goed ik heb nooit om mijn massa compatible smaak bekend gestaan. In de eerste instantie altijd een beetje sceptisch geweest over het razorback design, ben meer een fan van de "ouderwetse" DEAN modellen. Maar de razorback V is steeds meer gaan groeien. Zeker nu ik de V zag die ze voor Kerry King (SLAYER) gebouwd hebben nam de GAS enorm toe. Een probleem het prijskaartje, en de beschikbaarheid. Er zijn maar heel weinig USA razorback V's in omloop, misschien 10 a 20 wereldwijd daarvan een aantal in het bezit van de gitaristen van de band TRIVIUM. Prijspeil ligt in de USA op een RETAIL van $ 4000. beetje teveel voor mijn portemonnee. Nu kreeg ik via het forum de kans een gloednieuwe (weliswaar op NAMM 2006 getoonde) razor V in de combinatie geel/zwart te kopen voor een zwaar gereduceerde maar nog steeds redelijk hoge prijs. heb de verleiding niet kunnen weerstaan:

http://www.deanguitars.com/userpics/lib6/RZR3.jpg

Hopelijk heb ik hem volgende week, ik vind hem zo vet!

DarknessAwaits
24 januari 2007, 09:30
Kan er zelf niet zo weg van zijn maar als jij er weg van bent wens ik je er veel plezier mee! Ik dacht trouwens dat je niet zo van de actieve pickups hield, of ga je ze vervangen?

Debaser
24 januari 2007, 09:33
kick ding man, enjoy !

gerrekat
24 januari 2007, 09:41
Kan er zelf niet zo weg van zijn maar als jij er weg van bent wens ik je er veel plezier mee! Ik dacht trouwens dat je niet zo van de actieve pickups hield, of ga je ze vervangen?

waarschijnlijk ga ik die neiuwe DiMarzio DP-220's D-activators eens proberen in deze axe. helaas kon ik geen PU's meer kiezen en zaten deze er al in.

BLOK182
24 januari 2007, 09:51
Aparte gitaar, gefeliciteerd ermee! Dimebag sig's zijn wel erg vet, was laatst behoorlijk onder de indruk van de twee customshop Washburns op gitaarmark:p

vulvasonic
24 januari 2007, 10:00
Gerrekat, hoeveel van die puntige en minder puntige modellen heb je nu inmiddels aan de muur hangen?!?!?!?!?! :eek:


Maak eens een mooi familieportretje van je collectie. Ik ben zelf niet zo van de puntige, maar ik weet dat er hier zat mensen rondhupsen die een stijve krijgen bij het zien van al het moois wat jij bezit aan gitaren. :)

gerrekat
24 januari 2007, 10:23
Gerrekat, hoeveel van die puntige en minder puntige modellen heb je nu inmiddels aan de muur hangen?!?!?!?!?! :eek:


Maak eens een mooi familieportretje van je collectie. Ik ben zelf niet zo van de puntige, maar ik weet dat er hier zat mensen rondhupsen die een stijve krijgen bij het zien van al het moois wat jij bezit aan gitaren. :)


het valt wel mee hoor ik heb ook aardig wat verkocht maar een stuk of 9 heb ik er nog wel. Ik zal eens een fotootje maken. Ik wil trouwens ook wel weer eens wat traditionelers erbij als een vette SG ofzo, maar dat komt nog wel, ben altijd een grote SG fan geweest.

gerrekat
24 januari 2007, 10:24
Aparte gitaar, gefeliciteerd ermee! Dimebag sig's zijn wel erg vet, was laatst behoorlijk onder de indruk van de twee customshop Washburns op gitaarmark:p


ja die heb ik ook gezien, mooie paintjobs altijd, helaas vind ik ze verder minder dan de US DEANs. Ik heb ooit een dime 3 dimeslime gehad, geen verkeerde gitaar maar miste net die "mojo". Vooral de dime southern cross van Washburn vind ik qua uiterljik erg mooi.

FNaRK
24 januari 2007, 10:24
vet man !!!


het wordt tijd dat we eens een leuke package doen ... kan ik je gitaar eens vasthouden !
Nog iets gehoord van onze randdebiel Patchman Marco over Tilburg ?

Josdevos
24 januari 2007, 10:33
Nice! Niets voor mij maar ik vind het wel een zeer knap design! :)

gerrekat
24 januari 2007, 10:47
vet man !!!


het wordt tijd dat we eens een leuke package doen ... kan ik je gitaar eens vasthouden !
Nog iets gehoord van onze randdebiel Patchman Marco over Tilburg ?

Lijkt me super! volgens mij heb ik het verkeerd begrepen van Marco jullie hebben natuurljik vorig jaar gespeeld. Anyway wij spelen dit jaar op de after party. Maar ljikt me super om over en tijdje met jullie eens wat te spelen hier en daar. We hopen over 2 maanden zover te zijn dat we iig een 40 minuten kunnen spelen.

Reel Big Fish
24 januari 2007, 10:56
Mooi ding man, veel plezier ermee! :)

pol
24 januari 2007, 11:25
kutgitaren, die Deans ;p
btw, ik heb hier nog een Time Capsule Z blueburst te koop staan, langs welke weg kan ik deze het best verkopen ?

gerrekat
24 januari 2007, 11:29
Gewoon naar mij sturen, dan hebben we het er niet meer over!

pol
24 januari 2007, 11:35
Maar wat stuur jij dan terug ?

gerrekat
24 januari 2007, 11:38
kaartje "groeten uit Rotterdam"

Mitch
24 januari 2007, 12:06
Ik wil trouwens ook wel weer eens wat traditionelers erbij als een vette SG ofzo, maar dat komt nog wel, ben altijd een grote SG fan geweest.

O ja, een SG heeft zeker géén punten ? :roll:














:zz:

Gefeliciteerd man, mooi of niet,, het is een behoorlijk uniek ding en da's altijd tof.

gerrekat
24 januari 2007, 12:08
O ja, een SG heeft zeker géén punten ? :roll:














:zz:

Gefeliciteerd man, mooi of niet,, het is een behoorlijk uniek ding en da's altijd tof.


ACh ja, traditioneel, het flying V concept stamt ook alweer van eind jaren 50.....

Malle Eppie
24 januari 2007, 12:36
Very nice axe! En nu lekker shredden!

blimb
24 januari 2007, 12:47
kutgitaren, die Deans ;p
btw, ik heb hier nog een Time Capsule Z blueburst te koop staan, langs welke weg kan ik deze het best verkopen ?
wat moet die kosten dan?
En heb je fotos

rocker_71
24 januari 2007, 12:47
Very nice axe! En nu lekker shredden!

of een beetje blues? :gitarist:



















:seriousf:

gerrekat
24 januari 2007, 12:54
Ach waarom zou je er geen blues op kunnen spelen, het blijft gewoone en solid body elektrisceh gitaar.

rocker_71
24 januari 2007, 12:58
Ach waarom zou je er geen blues op kunnen spelen, het blijft gewoone en solid body elektrisceh gitaar.

Ja, ik zie BB King al voor me met de Dean om zijn schouders. :seriousf:
Sorry kon het niet laten.

Maar zonder dollen: tuurlijk kun je hier blues op spelen. Gewoon een lekkere oude Fender amp erbij en spelen maar. Maar ik denk niet dat je hem daarvoor gekocht hebt. Deze gitaren zijn natuurlijk bij uitstek geschikt (en geassocieerd) met higain amps en shredding.

gerrekat
24 januari 2007, 13:06
Ja, ik zie BB King al voor me met de Dean om zijn schouders. :seriousf:
Sorry kon het niet laten.

Maar zonder dollen: tuurlijk kun je hier blues op spelen. Gewoon een lekkere oude Fender amp erbij en spelen maar. Maar ik denk niet dat je hem daarvoor gekocht hebt. Deze gitaren zijn natuurlijk bij uitstek geschikt (en geassocieerd) met higain amps en shredding.


Da's waar maar even ter illustratie, ik heb 3 wkeen geldn de neiuwe CD van Jerry Lee Lewis gekocht (last man Standing) ik kan erg genieten van dat soort muziek. Blues en Rock 'n Roll zijn de speed metal van de jaren 50.

pol
24 januari 2007, 13:12
die van mijn klinkt anders behoorlijk bluesy, maar ik wil terug een Soloist, met vaste brug deze keer, ik kan maar niet wennen aan dat V profiel op de hals van die Dean, klinken doet ze wel natuurlijk.

FNaRK
24 januari 2007, 13:42
ja maar .... wat mot die dan kosten ?

Nickname
24 januari 2007, 13:45
en het is een Razorback V geworden, ik weet het bepaald niet een gitaar die bij iedereen in de smaak valt, maar goed ik heb nooit om mijn massa compatible smaak bekend gestaan. In de eerste instantie altijd een beetje sceptisch geweest over het razorback design, ben meer een fan van de "ouderwetse" DEAN modellen. Maar de razorback V is steeds meer gaan groeien. Zeker nu ik de V zag die ze voor Kerry King (SLAYER) gebouwd hebben nam de GAS enorm toe. Een probleem het prijskaartje, en de beschikbaarheid. Er zijn maar heel weinig USA razorback V's in omloop, misschien 10 a 20 wereldwijd daarvan een aantal in het bezit van de gitaristen van de band TRIVIUM. Prijspeil ligt in de USA op een RETAIL van $ 4000. beetje teveel voor mijn portemonnee. Nu kreeg ik via het forum de kans een gloednieuwe (weliswaar op NAMM 2006 getoonde) razor V in de combinatie geel/zwart te kopen voor een zwaar gereduceerde maar nog steeds redelijk hoge prijs. heb de verleiding niet kunnen weerstaan:

http://www.deanguitars.com/userpics/lib6/RZR3.jpg

Hopelijk heb ik hem volgende week, ik vind hem zo vet!

Wat mocht ie dan eigenlijk wel kosten? :satisfie:

pol
24 januari 2007, 13:53
ja maar .... wat mot die dan kosten ?

1400

http://www.barcoo.be/gitsite/pics/Dean/TCBBZ%20Dave%2001.jpg
http://www.barcoo.be/gitsite/pics/Dean/TC%20Z%2012%2002.JPG
http://www.barcoo.be/gitsite/pics/Dean/TC%20Z%2012%2004.JPG

gerrekat
24 januari 2007, 13:55
die van mijn klinkt anders behoorlijk bluesy, maar ik wil terug een Soloist, met vaste brug deze keer, ik kan maar niet wennen aan dat V profiel op de hals van die Dean, klinken doet ze wel natuurlijk.


Als iemand geinteresseerd is kan ik hem van harte aan bevelen, is echt een superaxe. Ik vind de nekken persoonlijk veel lekkerder dan die van Jackson maar goed dat is persoonljik. Ik denk persoonlijk dat de prijs wat optimistisch is maar wie weet, ik heb een paar deans voor meer verkocht, andere voor minder.

gerrekat
24 januari 2007, 13:58
Wat mocht ie dan eigenlijk wel kosten? :satisfie:

In euro's heb ik er rond de 2000 voor betaald, iets meer denk ik uiteindleijk met alles erop en eraan.

pol
24 januari 2007, 14:31
de prijs is ook maar een vraagprijs, ik moet nog zien hoeveel reactie er op komt, maar het is geen dringende verkoop dus wacht ik nog wel even af.

Nieuw zitten die time capsules toch ruim boven de 2000, of vergis ik mij ?

gerrekat
24 januari 2007, 14:40
de prijs is ook maar een vraagprijs, ik moet nog zien hoeveel reactie er op komt, maar het is geen dringende verkoop dus wacht ik nog wel even af.

Nieuw zitten die time capsules toch ruim boven de 2000, of vergis ik mij ?


klopt, helemaal waar, plus de buebursts zjin behoorlijk zeldzaam, er zjin maar 13 sets gemaakt ooit dus geen 25 zoals op de headstock staat. maar ja een Lp is makkelijker verkopen dan een explorer he.....zeker hier in de lage landen.

Hector_Tsolodimos
24 januari 2007, 15:20
het is idd een AXE
kijk uit, en zorg er voor dat je tijdens het spelen niet te dicht in de buurt staan van andere levende wezens
(als je kinden en of huisdieren hebt (vrouwen dus ook), hang em dan zo hoog mogelijk aan de muur, met veiligheidsglas, op)

gerrekat
1 februari 2007, 12:16
Pfff klote zeg, nou ja zie dit maar als een waarschuwing. De douane heeft mijn pakket geopend en zijn op internet op zoek gegaan naar de waarde van mijn gitaar. Natuurljik te laag laten declareren, met andere woorden ben flink de lul. Ik moest een betalingsbewijs overleggen en dat kon ik natuurlijk niet. Als je pech hebt gaan ze dat BTW en importrechten over de MRSP van je gitaar rekenen en dan ben je natuurlijk echt gaar. Gelukkig ben ik ervanaf gekomen met de “echte” koopprijs op te geven, maar goed dit geintje loopt wel in de honderden. De douane is niet van gisteren meer helaas, ze weten alles van ebay, internet en paypal, credit cards. Voorheen liepen alleen bekendere merken als Gibson en Fender in de gaten, ook wat dat betreft hebben ze bijgeleerd.

Veekeren
1 februari 2007, 12:20
Pfff klote zeg, nou ja zie dit maar als een waarschuwing. De douane heeft mijn pakket geopend en zijn op internet op zoek gegaan naar de waarde van mijn gitaar. Natuurljik te laag laten declareren, met andere woorden ben flink de lul. Ik moest een betalingsbewijs overleggen en dat kon ik natuurlijk niet. Als je pech hebt gaan ze dat BTW en importrechten over de MRSP van je gitaar rekenen en dan ben je natuurlijk echt gaar. Gelukkig ben ik ervanaf gekomen met de “echte” koopprijs op te geven, maar goed dit geintje loopt wel in de honderden. De douane is niet van gisteren meer helaas, ze weten alles van ebay, internet en paypal, credit cards. Voorheen liepen alleen bekendere merken als Gibson en Fender in de gaten, ook wat dat betreft hebben ze bijgeleerd.

Oeh... das wel klote ja... In principe hebben ze natuurlijk gelijk, maar dat maakt het er voor jou niet leuker op...

Nickname
1 februari 2007, 12:33
Dat is wel jammer.. maar ze hebben indd wel gelijk. Het zou leuk zijn als het wel door gaat, maar erop rekenen moet je tegenwoordig niet meer :stop:

gerrekat
1 februari 2007, 12:52
Dat is wel jammer.. maar ze hebben indd wel gelijk. Het zou leuk zijn als het wel door gaat, maar erop rekenen moet je tegenwoordig niet meer :stop:

Tja gelijk, als je het volgens de letter van de wet ziet is het belastingontduiking. Maar het belastingclimaat in NL is bijna verstikkend. De Amerikanen betalen bijna niet aan importrechten, en het feit dat je in NL zelfs over je verzendkosten BTW moet betalen is helemaal belachelijk natuurlijk.

Uiteindelijk begint het allemaal met de belachelijke prijzen die in Europa gerekend worden voor de meeste instrumenten en toebehoren, als dat op 1 lijn lag met de US zou ik niet eens overwegen om te importeren.

jorrit
1 februari 2007, 13:13
Hmz.. sjah.. ik vind zo jammer aan die modellen dat die extra 2 puntjes dr aan zitten... ben benieuwd hoe ie er in het echt uit ziet, maar vind dit toch echt de minste van je verzameling.. en ben toch groot fan van de gitaren die je al hebt..

gerrekat
1 februari 2007, 13:20
Tja hij is inderdaad wat extremer, ik moet zeggen dat ik ook niet direct enthousiastwas over de razorback modellen toen ze uitkwamen, dat is gegroeid. Ik ben echterw el een grote fan van two tone gitaren, rood/zwart, zwart/rood, zwrt/groen. zwart/geel, zwart/zilver, wit/zwart etc.

Yamhammer_71
1 februari 2007, 15:38
Een keer wat anders :)