PDA

View Full Version : Big Muff Pi probleempje



frusciflea
24 januari 2007, 08:40
Hey allemaal,

Ik heb pas geleden 2e hands een Big Muff Pi (de USA re-issue) gekocht. Was door de verkoper nog nauwelijks gebruikt (was ook duidelijk te zien, amper gebruikssporen).

De Big Muff werkt fantastisch als je deze net aanzet. Er komt een heerlijk geluid uit. Echter na een aantal minuten neemt het volume flink af (zonder dat je het pedaal aan/uit hebt gezet in de tussentijd) en reageert het pedaal niet meer zo sterk op de knoppen dan wanneer deze net aanstaat. Overigens geeft ie dan ook nog een plofgeluid wanneer je de schakelaar indrukt (dit gebeurt niet wanneer je het pedaaltje net gebruikt).

Zijn bovenstaande problemen bekend? Wanneer het pedaaltje dit doet en je laat hem even met rust, dan zijn de problemen weer eventjes verdwenen.

Graag wat tips!

vulvasonic
24 januari 2007, 09:17
Gebruik je een adapter of heb je er een batterij inzitten?

Mogelijk begint de batterij leeg te geraken? :eek:

frusciflea
24 januari 2007, 09:21
Jeetje, dat ik daar nog niet op gekomen was! Er zat al een batterij in toen deze geleverd werd, dus ik heb die ook nog gebruikt...

Het zou dus inderdaad de batterij kunnen zijn, ik ga vanavond eens even kijken en voor gemakshalve alvast een nieuwe kopen!

(is een adapter overigens aan te raden? ontstaat daardoor niet meer ruis/verstoord geluid?)

up-guitarman
24 januari 2007, 10:09
Met een goeie adapter zou je geen extra ruis/storing mogen krijgen

frusciflea
24 januari 2007, 22:55
Bij thuiskomst vandaag direct de batterij doorgemeten... en ja hoor, hij was bijna leeg! Direct bij de plaatselijke supermarkt een nieuwe gekocht en hij werkt nu perfect zonder problemen! Helaas nog niet de tijd gehad om het voluit te gebruiken... maar goed, die tijd komt wel! (volgende week...)

Thanks voor de reacties anyway!

Bernardduur
31 januari 2007, 23:22
Voor mensen met een Rus: de batterij draineert ook als je de input eruit trekt

Ik denk, ik meld het maar even!