PDA

View Full Version : orkest sampler



stevie_vp
24 januari 2007, 03:47
HEy!

Ik ben op zoek naar een goede sampler waar ik orkest en viool geluiden uit
kan halen...
En eigenlijk wil ik dit van te voren kunnen sampelen... dus niet met een midi
keyboard e.d. real time...
Gewoon van tevoren alles arrangeren... Ik werk in cubase sx....
Wil het combineren met alle stijlen muziek.... rock/blues/singer songwriter...
Alvast bedankt!!

Jimi Hendrix
24 januari 2007, 07:04
www.garritan.com ?
Die maken orkestrale klankbibliotheken, als VST-instrument in te zetten in bijv. cubase.

Ic3gl0vE
24 januari 2007, 14:31
Zoiets? (http://www.thomann.de/de/east_west_symphonic_orchestra_platinum.htm)

Wel prijzig maar dit schijnt ècht geweldig te zijn. Natuurlijk zijn er ook goedkopere versies van :)

armageddon
24 januari 2007, 15:18
Beetje overkill niet?

Edirol Orchestra is ook erg goed.

Ic3gl0vE
24 januari 2007, 15:21
Beetje overkill niet?


Ach ja, je hebt goed en GOED ;)

Als je trouwens upgrade naar cubase 4 krijg je een hoop samples uit de yamaha motif erbij, die heeft ook hele mooie strings die makkelijk in een mix passen. Of je alle samples uit de motif erbij krijgt weet ik niet trouwens, staat vast op cubase.net

stevie_vp
24 januari 2007, 18:40
hey is wel heeeeeeeeeeeeeel erg duur hehe...
edirol heb ik al .. is ook zeker een mooi programma...
kan alleen niet van te voren arrangeren.. maja
misschien maar het oude vertrouwde midi klavier hehe

Das Schaap
24 januari 2007, 18:48
Zoiets? (http://www.thomann.de/de/east_west_symphonic_orchestra_platinum.htm)

Wel prijzig maar dit schijnt ècht geweldig te zijn. Natuurlijk zijn er ook goedkopere versies van :)
Ja nou blijk ik met Gold versie dus achter te lopen. :sneaky:

Ic3gl0vE
24 januari 2007, 19:16
hey is wel heeeeeeeeeeeeeel erg duur hehe...
edirol heb ik al .. is ook zeker een mooi programma...
kan alleen niet van te voren arrangeren.. maja
misschien maar het oude vertrouwde midi klavier hehe


welke sequencer gebruik je? edirol orchestra is toch al vst te laden? Dan kun je gewoon van te voren arrangeren in cubase/logic/wat dan ook hoor.

armageddon
24 januari 2007, 19:19
hey is wel heeeeeeeeeeeeeel erg duur hehe...
edirol heb ik al .. is ook zeker een mooi programma...
kan alleen niet van te voren arrangeren.. maja
misschien maar het oude vertrouwde midi klavier hehe

Ik snap niet wat je bedoeld met 'van te voren'-arrangeren.
Je speelt gewoon een stukje in en neemt tegelijkertijd de midi-track op. Dan is het toch gearrangeerd? Veel flexibeler dan Edirol ga je het namelijk niet krijgen.

hugo123
24 januari 2007, 19:37
Ik zoek ook zo iets weet iemand ook een plug-in (VSTi) die ik bij reaper onder mijn keyboard kan zetten via de fx? (liefst gratis)


hugo

Ic3gl0vE
24 januari 2007, 20:16
als het gratis moet zijn, en je vindt mellotron strings wel leuk, moet je eens op kvraudio.com naar tapeworm zoeken, leuke mellotron plugin

stevie_vp
24 januari 2007, 23:36
welke sequencer gebruik je? edirol orchestra is toch al vst te laden? Dan kun je gewoon van te voren arrangeren in cubase/logic/wat dan ook hoor.

Ja das ook waar... maar ik bedoelde een stand alone app. waar de sequencer al zit ingebouwd zeg maar... Maar heb onderhand al door dat dat m niet gaat worden hehe :) Het word toch gewoon midi tracks opneme idd. In ieder geval bedankt voor alle reacties!
greets
/
s

bobby
26 januari 2007, 00:47
Controleer mijn sig...

De nummers "bastard breed" in het midden, "veil of sin" in het midden stuk, "the last waltz" en "intro TGM"...

Alles wat je daarin hoort is gedaan met edirol orchestra, east west orchestra gold, en east west symphonic choirs.

Het is mischien prijzig, maar ZEER de moeite waard als je er even wat tijd insteekt...

oh ja, "the last waltz" was binnen een paar uur gedaan, heb de strings niet super natuurlijk gemaakt, maar dat is zeker mogelijk... dat is helemaal gedaan met edirol orchestra... een pakket wat niet sample-based is, dus puur synth, doet het in mijn mening vrijwel net zo goed als de duurdere east west pakketten... werkt ook veel makkelijker! iets om over na te denken.