PDA

View Full Version : Snelle loopjes



GuitarMaster
27 december 2002, 22:41
Ik ben de laatste tijd wat snelle loopjes gaan oefenen, en een heleboel lukken al aardig, ik heb ook al behoorlijk wat (lastige) solo's onder de knie. Alleen als ik snel met mn plectrum van snaren moet wisselen, sla ik compleet de verkeerde snaren aan, en dan baal ik behoorlijk. Bijvoorbeeld bij het loopje van Slayer-Reign in Blood,

E--------------------------------------
B--------------------------------------
G--------------------------------------
D---------8-9-8-----8-7----7-6-------
A-------7---------9------8------------
E-0-0-0--------------------------------
Zo was ie geloof ik. Ik ga vooral de mist in bij dat ----8-7---7-6
--9-----8----
Ik trek mn vingers ook te laat weg bij dat
8-7, en 7-6
Wat doe ik fout????
Is het vreemd dat ik het fout doe, want het is naar mijn idee niet zo heel moeilijk, en dus behoorlijk stom dat ik het fout doe.
Alvast bedankt

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: GuitarMaster op 2002-12-27 21:43 ]</font>

GuitarMaster
27 december 2002, 22:54
Ik heb al gemerkt dat het een beetje makkelijker gaat als ik mn plectrum wat losser vasthou. Eerst kneep ik heel hard in mn plectrum omdat het redelijk vlot gaat(geen idee waarom ik dat doe).

schaap
27 december 2002, 23:45
je moet gewoon zorgen dat je het loopje eerst langzamer leert spelen, dan zit het al in je hoofd en in je vingers. dan gaat het steeds beter, en dan kan je em erg snel gewoon spelen.
Maar wel cool dat je slayer speelt :grin:
En als het niet egt lukt probeer dan eerst dead skin mask of mandatory suicide, zitten gelijksoortige loopjes in alleen langzamer.
Succes !!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: schaap op 2002-12-28 00:01 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: schaap op 2002-12-28 00:02 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: schaap op 2002-12-28 00:03 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: schaap op 2002-12-28 00:03 ]</font>