PDA

View Full Version : Marshall Mini stack



Wriozz
23 januari 2007, 22:15
Hey Allemaal,

Ik ben van plan de Marshall MG15MSII Mini Stack te gaan kopen. Is dat een goede keuze? ik heb echter 2 twijfelpunten.

- Hij heeft 15 wat? bedoelen ze dan alleen de top en zitten er appart in die 2 cabinetten nogis 30 ofzo? of wat betekend dat voor het geluid dat er uitkomt?

- Hij heeft GEEN foodswitch dat maakt me niet gek veel uit maar het is toch vervelend.

Link naar musicstore: KLIK (http://www.musicstore.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/nl_NL/-/EUR/ViewProductDetail-Start;pgid=?SKU=GIT0006344-000&ProductUUID=0&JumpTo=OfferList)

Groeten, Wriozz

Lennert
23 januari 2007, 22:27
Dat betekent dat de versterker zelf (de top dus) 15Watt output heeft idd. Die cabinetjes hebben allebij een 10 inch speakertje, wat betekent dat je geluid waarschijnlijk best schel zal zijn ermee.

Ik zou als k jou was gewoon een leuke combo kopen en dit ding laten voor wat het is ;)

Squier4ever
23 januari 2007, 23:50
op zich klinkt t ding best leuk, als je net begint met spelen en totaal geen verstand hebt van sound...

mijn devies: laat m lekker staan en koop voor het geld iets beters met iig 12 inch speakers, klinkt veel beter...

Rutger
24 januari 2007, 00:04
Zoiets is meer speelgoed als je t mij vraagt :stop:

skabouter
24 januari 2007, 00:42
verkijk je niet op het idee een "stack" te hebben! ik denk dat iedere 30watt combo met 12" speaker veel beter/warmer/voller klinkt! en valt ook minder makkelijk om, haha :D ik zou het niet doen nee...............

vulvasonic
24 januari 2007, 00:48
Begin er niet aan.

DarknessAwaits
24 januari 2007, 01:03
Absoluut niet doen, voor dat geld kun je ongetwijfeld een veel leukere versterker kopen. Kijk op marktplaats een rond, ik heb onlangs mijn Valvestate (65watt, 12") weggedaan voor 170 euro. En dan heb je écht een veel interessantere versterker dan wat jij nu post.

edit: O ja, nog ff vergeten... Een foodswitch is wel een van de grappigste dingen die ik de laatste tijd heb gelezen :seriousf:

Wriozz
24 januari 2007, 07:30
Ja lol sorry, Kan iemand mij een versterker aanraden? Ik vind het igg wel leuk om er wat effecten op te hebben zoals een vox ofzo.

almarvk
24 januari 2007, 08:24
Dan haal je toch zo'n vox?

Maar wat wil je?
Wat is je budget?
Wat is je stijl?
Wat wil je?

Nellyrocks
24 januari 2007, 08:52
Ja... wat voor een muziek maak je.

Je hebt idd voor niet zo heel veel zo'n vox modeler ding? Ik geloof vanaf een euro of 150 en dan haal je er 11 "echte" geluiden uit ipv een spaker in een koekblik.

Ik ken die dingen niet maar het moet beter klinken dan die marshall

up-guitarman
24 januari 2007, 10:15
Zo'n Vox modeler is idd best tof.

Maar als je gewoon een Marshall soundje zoekt zou ik eens rondkijken voor een valvestate uit de eerste reeks, die zijn beter dan de MG en ook iets beter dan de latere valvestates !!!

rocker_71
24 januari 2007, 11:05
Die stack staat wel gaaf in je kamer. :cooler:

Ergens op Youtube (of marshall site) staat wel een cool filmje van Zakk die over deze mini-stack speelt.

skabouter
24 januari 2007, 12:22
maar het is geen stack!!! t zijn 2 van de kleinste combotjes op elkaar:D ikzou er niet mee gezien willen worden zeg! stel je voor dat je een keer moet optreden, jij dat ding meezeulen, en voor/na je speelt een dude met een echte stack.........dan voel je je wel heeel klein hoor!! en ik weet hoe dat voelt :D

Nellyrocks
24 januari 2007, 12:44
Ik vind het al heel wat dat ze het een stack durven noemen. Eigenlijk is het een uit elkaar getrokken combo.

Het kan natuurlijk best zijn dat de versterker op zich helemaal niet verkeert is. (naar rato het geld wat je er voor betaald natuurlijk) maar ik zou er niet live mee gezien willen worden. Koop dan idd een oude VS. Staan er 500 voor het zelfde geld op marktplaats.

rocker_71
24 januari 2007, 13:02
maar het is geen stack!!! t zijn 2 van de kleinste combotjes op elkaar

Het is wel een stack, er zit nog een top op deze 2 combo's, dus een FULL STACK. :rockon:

skabouter
24 januari 2007, 13:04
je hebt me overtuigd, kga nu een ff naar de winkel om die stack te kopen :D
(pfff en ik altijd maar denken dat een heuse stack zo duur was)

MarkS
24 januari 2007, 15:40
Ik vind het al heel wat dat ze het een stack durven noemen (knip) ik zou er niet live mee gezien willen worden. .
Leuk om "Stonehenge" van Spinal Tap mee te coveren toch? :D

Wriozz
24 januari 2007, 15:43
Mijn budget is ergens rond de €200 het mag iets uitlopen.. Mn stijl gaat meer de rock/hardrock/blues kant op.