PDA

View Full Version : Eigen compositie..



Michel89
23 januari 2007, 21:54
Ik heb zelf wat lopen klooien met akkoorden, en ben (naar mijn mening) op een redelijk prettige akkoordenschema gekomen. Van deze heb met Midi een backing gemaakt en overheen gespeeld.

http://www.soundclick.com/bands/songInfo.cfm?bandID=615277&songID=4925174

Akkoorden zijn Cadd9, Badd9, Bsus2, C#m/A, Bm/G, D, Bm/G, A6, vraag me niet hoe ik eraan ben gekomen maar het waren eigenlijk voornamelijk akkoorden die ik niet kon maar gokte (en later de namen opzocht) maar het klinkt wel prettig denk ik. Ik wist ook nie echt hoe ik eroverheen moest spelen dus heb maar gewoon B penta gedaan. Beetje standaard, mischien zou ik in de toekomst iets exotischers willen maar kweet nie wat er nog meer goed overheen gaat.

Reacties please. :)

rscalex
24 januari 2007, 07:12
"no such song!"

glennshred
24 januari 2007, 21:11
no such song! :cooler:

benwave
24 januari 2007, 22:41
"no such song!"

Michel89
25 januari 2007, 19:04
Wat verschrikkelijk, maar ik heb hem opnieuw geupload enzo. Ik zou zweren dat ik me link had getest en dat ie toen werkte... Bovendien was ie van me soundclick af. Maarja alsnog;

http://www.soundclick.com/bands/songInfo.cfm?bandID=615277&songID=4925174

Maiden Michiel
25 januari 2007, 19:12
Mja, het is meer een jam volgens mij want ik hoor geen thema of structuur.

Wellicht daarom dat ik het niet zo bijzonder vind eigenlijk.
Bij 1:55 klinkt het ook behoorlijk vals.
Verder vind ik het aanslag nogal tikkend en dat wordt een beetje irritant door het nummer heen. Gebruik eens wat meer legato, dan klinkt het wat smoother.

Michel89
27 januari 2007, 11:50
Hmm, tja, je heb wel geleik over dat thema/structuur, ik had beter er een herkenbaar thema in kunnen gooien dan denk ik. Verder heb ik wel de backing en alles gemaakt met heel vreemde akkoorden, daarom had ik het zo genoemd, hoewel wat ik speelde idd meer een jam, ja... Wel met wat geplande dingen.

Aanslag is vrij tikkend omdat ik vrij veel aan me snaren trekte met me vingers.. Wat ik expres deed en opzich zelf wel leuk vind, maarja als het irritant is zal ik het in het vervolg laten. K sla trouwens zoiezo altijd heel hard aan wat er ook aan meewerkt. Maargoed ik zal wat meer legato proberen next time. (Legato betekend toch spelen op een snaar met zeg maar hammer-ons/pulloffs?)Denk dat ik dan wel wat distortion nodig zal hebben, in dit geval hd ik alleen wat crunch. :)

Thx voor kritiek, verder iemand nog wat? :)