PDA

View Full Version : DGBM 2007 een BGBM?



ernieman
23 januari 2007, 21:52
Ik lees in een andere post dat er in 2007 (dit jaar dus) waarschijnlijk geen dgbm gaat plaatsvinden. Tenminste, niet georganiseerd door Marko (Heb ik dat goed begrepen?).
EDIT: in 2008 zal Marko wel weer een DGBM organiseren.
Mijn vraag:
Is er dit jaar belangstelling voor een nieuwe versie? En zijn jullie eventueel bereid om af te zakken naar de zuiderburen? Dan wordt het dus geen DGBM maar een BGBM.
Misschien ben ik wel bereid om (met een paar mensen) dit jaar de Meeting op me te nemen, alleen als ze door kan gaan hier in de buurt. Dus in Belgisch Limburg.
EDIT: of misschien in Antwerpen/Boom.
Daarom een polleke om te zien of de noorderburen dit jaar zin hebben om af te zakken.

piezo
23 januari 2007, 21:57
Zolang ze dat wegenvignet nog niet ingevoerd hebben wel. :sneaky:

Valoosj
23 januari 2007, 22:04
op naar België. t zal geen lange rit worre :p

Javaca
23 januari 2007, 22:16
Als hollandsgeaarde reservebelg kan ik me natuurlijk niet afzijdig houden... Count me in!

Arjo
23 januari 2007, 22:16
ligt er een beetje aan hoever ik mag rijden en of ik een auto tot mijn beschikking heb.

Arjo

superfly
23 januari 2007, 22:41
Bij een aantrekkelijk programma geen probleem, en een aantal (gewassen :hippie:) personen kan eventueel meerijden.

Wim

Valoosj
23 januari 2007, 22:46
Bij een aantrekkelijk programma geen probleem, en een aantal (gewassen :hippie:) personen kan eventueel meerijden.

Wim
verwacht je misschien mensen die net van een festival terrein komen die meewillen rijden ? :D

G.G.
24 januari 2007, 06:23
Liefst in Nl, maar België moet ook geen probleem zijn. Met de gitaren op de achterbank kan er ook nog iemand uit omg. Rotterdam meerijden.

hassent
24 januari 2007, 06:48
Ik zal er ook zijn, ben tenslotte reserve belg.

Enra
24 januari 2007, 07:34
Zou ergens in Brabant geen bruikbaar alternatief zijn voor verre reizigers??

Stief
24 januari 2007, 07:48
NL Limburg of BE Limburg. Maakt mij niet uit.
Belgium, here I come!!!

zonniewiw
24 januari 2007, 08:10
Om en om zou wel leuk zijn

1 j in Belgiekske

1 j in Nederland

Mattia
24 januari 2007, 08:43
In principe wel. Beetje afhankelijk van hoe ik met m'n co-schappen zit (want da's wel een end rijen enzo, weetjewel, en als ik diensten heb....tja.)

oknarb180
24 januari 2007, 10:17
Hallo,

Ik wil zeker komen!
Alleen ik kom uit Heerhugowaard en dat is ongeveer de kop van Noord-Holland (NL) en voor mij is naar België dan wel een heel toer hoor, zeker op 1 dag ff heen en weer. Mijn voorkeur gaat dan toch een beetje uit naar Noord Braband (NL) ALS die mogelijkheid er is.

Als het niet anders kan, dan doe ik gewoon m'n uiterste best om er in België ook gewoon bij te zijn (ze hebben er tenslotte ook errug lekker bier!!!).
En waarschijnlijk zijn er voor mij ook wel mogelijkheden om met medebouwers uit de omgeving een ritje naar België te combineren/organiseren.

Maar....dat er in 2007 eigenlijk ook gewoon een meeting moet komen, daar zal iedereen het denk ik wel over eens zijn. Van mij mag het een jaarlijks terugkerend evenement zijn/worden want ik heb onwijs genoten in Utrecht.

Misschien is het een idee om het gewoon: Guitar Builders Meeting (GBM) te noemen, evt. met The ervoor, maakt het qua naam niet meer uit waar het gehouden wordt!!

vr.gr.

Branko

up-guitarman
24 januari 2007, 10:21
Tof, als ik kan meerijden met iemand ben ik er ook !!!

Psst: Antwerpen !!! ;)

piezo
24 januari 2007, 10:23
Ik heb blijkbaar wat nieuwsberichten gemist. Heeft de Taalunie na alle ophef over de laatste spellingswijziging besloten dat Vlaanderen en Nederland dan maar Engelstalig moeten worden?

koennie
24 januari 2007, 11:39
Ik heb blijkbaar wat nieuwsberichten gemist. Heeft de Taalunie na alle ophef over de laatste spellingswijziging besloten dat Vlaanderen en Nederland dan maar Engelstalig moeten worden?

ja idd; gewoon dgbm; de gitaar bouwers meeting of de gitaar bouw meeting, kan de site ook hetzelfde blijven :)

en belgië, ik kom ook! gelijk ff wat goed bier halen

oknarb180
24 januari 2007, 11:40
Ik heb blijkbaar wat nieuwsberichten gemist. Heeft de Taalunie na alle ophef over de laatste spellingswijziging besloten dat Vlaanderen en Nederland dan maar Engelstalig moeten worden?


Tja of gewoon De GitaarBouwers Meeting, dan kan het gewoon blijven wat het is (wel makkelijker!)

vr.gr.

Branko

B_2_the_a
24 januari 2007, 13:10
Liefst in Nl, maar België moet ook geen probleem zijn. Met de gitaren op de achterbank kan er ook nog iemand uit omg. Rotterdam meerijden.

count me in

AvU
24 januari 2007, 15:25
het zou me ook super leuk lijken om te komen, alleen heb ik geen vervoer. Als iemand langs de achterhoek komt, zou het heel fijn zijn om me ff op te pikken... pm maar ff

Valoosj
24 januari 2007, 16:43
eerlijk gezegd, ons bier alleen moet genoeg overtuigingskracht zijn om jullie zelfs van Noord Holland naar België te krijgen...

rinaldo
24 januari 2007, 17:35
tja, belgie, is natuurlijk prachtig allemaal maar ik kom uit het hoge noorden
dat is voor mij haast een wereld reis :)

naja maak ik er maar een weekendje van.

ernieman
24 januari 2007, 17:49
Hey Mensen!

Effe een korte update.
Marko gaat dit jaar (waarschijnlijk) geen DGBM kunnen organiseren. Dit jaar is dus 2007. In 2008 gaat hij het wel weer doen.
Daarom dacht ik om deze keer de taak op mij te nemen (met wat kennissen).
Ikzels ben vorrig jaar ook vanuit belgië naar Utrecht moeten rijden. 2 en 1/2 u in de auto is lang, maar je doet het natuurlijk omdat je iets leuks in het vooruitzicht hebt. Natuurlijk was het voor "Nederlanders" centraal gelegen. Momenteel komen er ook steeds meer "Vlamingen" op dit forum peepen dus daarom mijn idee om het eens een keer hier te doen.
Wil iemand het echt persee in Nederland dit jaar, dan moet ie het maar zelf organiseren (dedju, wat een botte opmerking).
Ikzelf zit eigenlijk te denken aan Antwerpen, meer specifiek Boom. Maar ik weet niet of die hun ruimte zomaar beschikbaar willen stellen, ik zal dat eens met JAVACA overleggen.

Momenteel zijn er dus nog GEEN concrete plannen voor DGBM 2007, enkel wat hersenspinsels.

B_2_the_a
24 januari 2007, 18:39
ik wil overigens wel helpen met het organiseren!

niekb
24 januari 2007, 19:03
Antwerpen! ja cool, kan ik daar nog meteen iemand bezoeken (en stappen, lang leve de Belgische bieren)

Ligt natuurlijk aan wanneer t gehouden gaat worden maar wil er dit keer wel heen!

ernieman
24 januari 2007, 19:09
Vermoedelijke datum van DGBM 2007: ergens in september/oktober net als DGBM 2006.

G.G.
24 januari 2007, 19:46
count me inPrima, dan heb jij bijdeze het plekje op mijn bijrijdersstoel.

Valoosj
27 januari 2007, 22:41
is er hier nog iets nieuw gebeurd? behalve het feit dat we onze nederlandse buren veel biersoorten moeten voorschotelen?

Boom is cava voor mij, nog dichter dan limburg.
maar hoe groot moet de zaal exact zijn? ik weet mss nog wel een paar plekjes...

Javaca
27 januari 2007, 23:31
Als je locaties weet; pm ze naar Ernieman.

Criteria van de vorige keer:
-Makkelijk bereikbaar met OV en auto
-Ruimte genoeg
-Goedkoop
-Bij voorkeur catering aanwezig
-Mogelijkheid 'rommel' te maken. (Freesworkshop e.d.)

Vorige keer was het een zaal van zo'n 100-120 m2

Valoosj
27 januari 2007, 23:39
in hemiksem wist ik een zaaltje, goedkoop, een bar, beneden een keuken, redelijk groot, met een podium aan. maar er was niet echt veel parkeerplaats, en vanuit het stad was het een halfuur met de bus, en een 5 à 10 minuten te voet

Gitaarbouwer
2 februari 2007, 21:46
Hoi,

Ernstjan en ik hebben een aantal keer van gedachten gewisseld over het organiseren van een DGBM in 2007. We hebben afgesproken dat de DGBM er niet komt in 2007. De eerstvolgende DGBM zal plaatsvinden in het voorjaar van 2008.

Wel heeft Ernstjan plannen om in 2007 iets soortgelijks te organiseren in België, maar dat initiatief staat los van de DGBM.

Wat mij betreft kan er nu een slotje op dit topic. Ik zal t.z.t. een apart topic DGBM2008 openen.

Groet,
Marko

PS. de website van de DGBM2008 is up and running. In de loop van het jaar zal er informatie aan worden toegevoegd. Het adres is http://www.dgbm.nl.