PDA

View Full Version : Eerste Gitaar



888_Gerrinezzzz
23 januari 2007, 20:24
Ik heb mijn eerste elektrische gitaar van mijn oom gekregen, beetje gal ding. Ik wou dus een nieuwe kopen. Ik weet nog niet al te veel gitaar merken en welke wel goed zijn voor beginners. Ik was zelf aan het denken aan een Fender Sunburst Pack. In iedergeval een gitaar onder de 200 euro. iemand nog een ander voorstel?

Spitfire
23 januari 2007, 20:33
Kun je me een link geven van dat pak? Ik kan hem namelijk nergens vinden op t web.

Als je echt een hele goede budget gitaar wil (al is hij kwalitatief niet meer budget te noemen) zou je naar een London City Comet of Spitfire moeten zoeken.

wietse
23 januari 2007, 22:54
Ik heb mijn eerste elektrische gitaar van mijn oom gekregen, beetje gal ding

gal ding????

http://img.photobucket.com/albums/v497/wietse/PICT0827.jpg

dit is toch jouw gerrinez?
laat die eens goed nakijken denk niet dat je een betere gitaar zult vinden in zo'n starters pakket, die oude ibanez planken die gerrinez hierheen haalde onder z'n eigen naam waren beter dan doorsnee.
kijk dat je hem niet mooi vindt dat kan, maar geloof niet dat dit een slechte gitaar is, dus laat hem effe nakijken en afstellen, heb wel meeer gitaren zo van de vuilnisbak behoed.
speelde niet lekker dus ze wilden ze eigenlijk kwijt maar nadat ik hem onder handen had genomen werden ze er weer helemaal verliefd op.

DarknessAwaits
24 januari 2007, 00:28
Die strat die Wietse hier post ziet er helemaal niet slecht uit. Mocht de jouwe ook maar een beetje hier op lijken zou ik 'm zeker niet wegdoen, maar zoals Wietse al zegt even flink (laten) afstellen.

wietse
24 januari 2007, 06:17
Die strat die Wietse hier post ziet er helemaal niet slecht uit. Mocht de jouwe ook maar een beetje hier op lijken zou ik 'm zeker niet wegdoen, maar zoals Wietse al zegt even flink (laten) afstellen.

dat is de zijne, hij heeft me laatst een paar foto's toegemaild omdat hij er meer van wou weten, paar nieuwe knoppen er op en na laten kijken.

G.G.
24 januari 2007, 06:37
Als je dat ding weg wilt doen voor een squier mag je me altijd een PM sturen. Ik heb wel het een en ander in de aanbieding, maar als ik jouw was zou ik er goed over nadenken voordat je deze weg doet.

no 1 hops
24 januari 2007, 08:42
pracht gitaar, maar ik denk dat het weer zo'n geval word van, 'past niet bij mijn stijl/image/looks'

weet je dat eddie van halen eigenlijk zo fijn speelde op een gibson 335 of zo model, maar ja in een rockband 'kon' dat toch niet.
volgens mij stond rock voor daar nu juist schijt aan hebben.
nu is ie weer terug na zoveel gitaar deals bij een fender, dus basis form die jij nu hebt.
leer eerst hier maar eens op spelen (na hem goed te hebben laten afstellen)
en ga daarna maar eens struinen of er beter te vinden is


edit, sorry ik kom hier misschien wat belerend over, maar als daar nou squier of london city op had gestaan, wat dan?

guitartub
24 januari 2007, 08:51
Mijn eerste electrische was een Gerrinez, destijds bij Jimmy Gerritsen (R.I.P.)zijn muziekwinkel gekocht. Heb m allang niet meer JAMMERRRR!!

DarknessAwaits
24 januari 2007, 09:32
dat is de zijne, hij heeft me laatst een paar foto's toegemaild omdat hij er meer van wou weten, paar nieuwe knoppen er op en na laten kijken.

Ah, ok. Nou in dat geval lijkt het me helemaal duidelijk, gewoon laten afstellen of verkopen aan mij ;).

Debaser
24 januari 2007, 09:53
ff laten afstellen, zit vast wel iemand in Den Haag of Leiden bij je in de buurt .. :)

888_Gerrinezzzz
24 januari 2007, 18:36
Ik heb die gitaar laten zien bij een muziek handel. niet de moeite waard. schakelaar stuk. elementen zitten los etc. kost tussen 60-100 euro! beter een nieuwe kopen

888_Gerrinezzzz
24 januari 2007, 18:37
ik heb hem al laten na kijken. schakelaar stuk en elementen zitten los. kost tussen 60-100 euro. niet de moeite waard

888_Gerrinezzzz
24 januari 2007, 18:39
stuk schroot, kost tussen 60 en 100 euro om hem te laten repareren. niet de moeite waard

Nickname
24 januari 2007, 18:45
Ik heb die gitaar laten zien bij een muziek handel. niet de moeite waard. schakelaar stuk. elementen zitten los etc. kost tussen 60-100 euro! beter een nieuwe kopen

:seriousf: Dat kan je zelf ook, beetje solderen en schroeven en je bent voor 20 a 30 euro klaar :chicken:

Madcow
24 januari 2007, 18:45
voor 60 a 100 euro heb je geen betere gitaar hoor :satisfie:
leer eerst nu maar gewoon spelen zodat je het verschil hoort tussen een 60 euro gitaar en je eigen gitaar. De guitar maakt de guitarist's niet goed, Dat is de guitaris't zelf

wietse
24 januari 2007, 19:00
Ik heb die gitaar laten zien bij een muziek handel. niet de moeite waard. schakelaar stuk. elementen zitten los etc. kost tussen 60-100 euro! beter een nieuwe kopen

ja dat zeggen ze altijd dat het niet de moeite is als je er voor het eerst komt, die willen graag verkopen.
deden ze bij mij ook jaren geleden kwam met mij toen nog mysterie gitaar een hsg, weet nu dat het een gherson is, was rotzooi kon beter nieuw kopen.
jawel een volledig mahonie gitaar met gelijmde hals en dimarzio's, die speelt en klinkt als een tiet vonden ze rotzooi, ze dachten mij effe een poot uit te kunnen trekken.
ik wou alleen weten of ze soms dat merk kenden en zonder hem goed te bekijken werd het als rommel bestempeld.

schakelaar kost een 15 euro, potmetertjes 5 per stuk dus als je zelf kan solderen dan kan je hem goedkoop weer maken.
en de schroefjes om de elementen weer vast te zetten kostten ook geen drol.
de veertjes zullen waarschijnlijk onder de slagplaat nog aan de elementen hangen.
knopjes ben je ook voor een 5 euro klaar, tremelo arm hetzelfde.
als je zelf handig bent dan spaar je je vermogens uit anders kan je beter om de zoveel jaar een nieuwe gitaar kopen om problemen voor te zijn :D.
veel mensen doen dit ook met auto's.
kom je zonder nieuwe snaren op een 50 euro uit aan onderdelen, dat geef ik zo blind voor die gerrinez zonder dat hij gerepareerd is.

ga maar eens op internet sneupen wat die vintage ibanez (made by) gitaren kosten, daar kan je een heel luxe starters pakket voor kopen hoor, vooral de pre lawsuit gibson modellen vragen ze vermogens voor.
maar je moet het zelf weten zou hem niet weg doen, als je later wat meer thuis bent in zelf repareren van gitaren hem onder handen nemen, denk dat je er nog versteld van staat.

Brammibal
24 januari 2007, 19:21
Als je hem echt echt kwijt wil, ik wil hem wel komen ophalen.
maar serieus, kje moet even naar wietse luisteren, en hem laten opknappen.

888_Gerrinezzzz
24 januari 2007, 19:39
Ik wil hem natuurlijk het alerliefst het goedkoopst laten opknappen! Ik kan wel solderen, maar heb geen idee hoe alles moet. Ik zei al, ik ben pas een beginner. Ik heb dus geen idee welk draadje waar moet. Als ik het wist zou ik het tuurlijk zelf doen!

no 1 hops
24 januari 2007, 19:58
dan open je een nieuwe topic bij zelfbouw, en dan met hulp van alle kennis hier op gitaarnet komt dat wel inorde.

G.G.
24 januari 2007, 20:09
Hoi Gerinezzz, je hebt PM.

888_Gerrinezzzz
24 januari 2007, 20:13
mischien domme vraag, wat is PM???

G.G.
24 januari 2007, 20:15
mischien domme vraag, wat is PM???

Nee hoor, een Persoonlijk berichtje. Klik helemaal bovenaan op Gebruiker CP en klik dan op berichten.

Noid
24 januari 2007, 21:43
@888Gerinez: het zal je onderhand wel duidelijk zijn dat je gewoon verkeerd bent voorgelicht in die gitaarzaak. Da's jammer, want het lijkt me dat je daardoor 't idee kreeg dat de gitaar niet veel soeps is, terwijl het waarschijnlijk juist wel een goede gitaar is: van goede kwaliteit materialen en ook nog eens goed in elkaar gezet. Ik sluit me aan bij de andere reacties: overweeg nog eens goed of je die gitaar wel weg wil doen, want waarschijnlijk heb je de gitaar die je denkt te zoeken, dus al in huis staan. Sleutelen aan gitaren kan heel leuk zijn en zoals aangegeven: met behulp van de mensen hier op t forum kom je daar wel uit, daardoor leer je meteen ook weer veel over je gitaar, wat je een boel lol op kan leveren en waardoor je jezelf veel geld kunt besparen. Het geld wat je overhad voor een andere gitaar kun je dan in een leuke versterker of zo stoppen.

888_Gerrinezzzz
25 januari 2007, 08:16
Het lijkt me ook heel leuk om de gitaar op te knappen. Ik hou wel van dat soort klusjes. Alleen heb ik nog geen ervaring met gitaren:P

BLOK182
25 januari 2007, 08:44
Aan de hand van foto's kunnen we je een heel eind op weg helpen via het forum. Tis inderdaad een leuk gitaar. Mocht je er nu helemaal niet uitkomen en gewoon een andere gitaar willen: bewaar deze dan! Probeer hem zowiezo nergens in te ruilen! Maar goed, zo te horen wil je em zelf opknappen, goeie keuze. Op www.seymourduncan.com kan je bijvoorbeeld al mooie soldeerschema's vinden voor een s-s-s opstelling vd elementen (3 x single coil).

888_Gerrinezzzz
25 januari 2007, 15:02
:)
Op www.seymourduncan.com kan je bijvoorbeeld al mooie soldeerschema's vinden voor een s-s-s opstelling vd elementen (3 x single coil).

Bedankt!

888_Gerrinezzzz
25 januari 2007, 15:03
Op www.seymourduncan.com kan je bijvoorbeeld al mooie soldeerschema's vinden voor een s-s-s opstelling vd elementen (3 x single coil).

Bedankt van de site :) !

888_Gerrinezzzz
25 januari 2007, 16:40
ik heb de site bekeken en de filmpjes. Daar staat alleen zien hoe je een pickup moet vervangen. Niet hoe je een schakelaartje moet vervangen. Ik kijk nog wel hoe ik het ga doen.

888_Gerrinezzzz
25 januari 2007, 16:40
ik heb de site bekeken en de filmpjes. Daar staat alleen zien hoe je een pickup moet vervangen. Niet hoe je een schakelaartje moet vervangen. Ik kijk nog wel hoe ik het ga doen.

888_Gerrinezzzz
25 januari 2007, 16:41
waar kan je trouwens apparte schakelaartjes kopen?????

Gitaristje 18
25 januari 2007, 16:58
Bij een gitaar bouwer.

wietse
25 januari 2007, 18:22
Bij een gitaar bouwer.
en bij praktisch elke gitaarboer.
schakelaar vervangen is simpel gewoon draad voor draad overzetten, en je kan bij die 5 standen schakelaars prima zien wat doorverbonden wordt in welke stand, dus een beetje logisch nadenken en het kan niet misgaan.

no 1 hops
25 januari 2007, 18:43
en bij praktisch elke gitaarboer.
schakelaar vervangen is simpel gewoon draad voor draad overzetten, en je kan bij die 5 standen schakelaars prima zien wat doorverbonden wordt in welke stand, dus een beetje logisch nadenken en het kan niet misgaan.ben ik niet helemaal met je eens wietse, want er zijn toch variaties in vijfstanden schakelaars.
G.G plaatste laatst ook al drie soorten in een topic.

heb je een digitale camera, maak voordat je alles loshaald duidelijke footo's.
label anders eerst de draden duidelijk voordat je de foto's maakt schrijf het ook nog eens op.
haal dan die schakelaar eruit en ga daarmee naar die gitaar techneut zodat hij eenzelfde schakelaar voor je uitzoekt

888_Gerrinezzzz
25 januari 2007, 19:02
bij mijn gerrinez heb ik maar een 3 stands schakelaar. zou je die kunnen kopen bij Feedback in Rotterdam?

no 1 hops
25 januari 2007, 19:55
zou dan direct een vijfstanden meenemen, ga je van drie naar vijf sounds en dat is tegenwoordig standaart op een strat.
( is die feedback dezelfde die je 'vintage' gitaar zo afkraakte?)
en als je beurs het toelaat, neem dan ook direct een paar potmeters mee.
want die zullen hun beste jaren ook wel gehad hebben

hulp hier op het forum genoeg

wietse
25 januari 2007, 20:06
inderdaad een upgrade van 3 standen naar 5 is altijd goed.

dan werkt alleen het omzetten van de draden 1 voor 1 niet meer.


op deze site heb je mooie duidelijke schema's voor bijna elke configuratie en variatie er op http://guitarelectronics.zoovy.com
zoals deze van een strat

http://static.zoovy.com/img/guitarelectronics/-/wdu_sss5l12_01

888_Gerrinezzzz
25 januari 2007, 20:11
nee, feedback is een andere winkel. Music all in had hem afgekraakt. daar ga ik natuurlijk nie meer heen. die was in noordwijk.

888_Gerrinezzzz
25 januari 2007, 20:19
als ik van 3 naar 5 ga wordt\ het al helemaal een groot draaden party. Ik begrijp al die sites niet.

Gitaristje 18
25 januari 2007, 23:43
Ja het zou me ook raar lijken als die mensen van Feedback Rotterdam je gitaar af zouden kraken. Ik vind het altijd wel vriendelijke, betrouwbare mensen.

Kijk, afhangend van je budget kan je ook je gitaar naar de gitaarbouwer brengen en deze de gitaar laten opknappen. Bijvoorbeeld een nieuwe afstelling, nieuwe elemenschakelaar en eventueel nieuwe potmeters in laten plaatsen en wat er nog meer vervangen moet worden.
Anders moet je maar even informeren bij een gitaarbouwer hoe duur het dan wordt. Dan ben je als je je gitaar laat opknappen bij de gitaarbouwer gelijk van alles af.

no 1 hops
26 januari 2007, 07:31
er komen niet meer draden bij dan bij de drieweg.
maar je zou de slagplaat bij hen kunnen brengen en vragen of zij daar dan die switch in willen zetten.
potmeters zou je zelf wel kunnen.
je wint daarmee de tijd die ze anders nodig hebben voor het demonteren en monteren.
en tijd is geld

G.G.
26 januari 2007, 08:07
bij mijn gerrinez heb ik maar een 3 stands schakelaar. zou je die kunnen kopen bij Feedback in Rotterdam?


Ik heb hier precies dezelfde strat liggen maar dan van het merk "Custom" (zelfde fabriek). Ook met een 3 standsschakelaar. Die sleuf is kleiner dan een 5 standsschakelaar, dus die kan je er niet zomaar in proppen. Je kan de sleuf langer maken, maar dan zitten de twee gaten dichter op elkaar.

Wat ik zou doen:

Slagplaat origineel houden. Een nieuwe slagplaat kopen, daar je elementen in overzetten en 3 nieuwe potmeters kopen, een een nieuwe 5- way switch (bij tonefactory is dat ongeveer €15 + €15 + €7,50) en die dan aan elkaar solderen.

888_Gerrinezzzz
27 januari 2007, 20:23
ik weet nu al wat ik ga doen. Ik heb eerst alle draden eventjes met tyraps vast gemaakt, zoals seymour duncan ook doet. (erg handig) Daarna had ik een tekening gemaakt van hoe alles eruit zag. Daarna had ik de schakelaar eraf gehaald. Ik ga waarschijnlijk binnenkort naar een winkel om een nieuwe schakelaar te kopen.

Noid
27 januari 2007, 22:42
ik weet nu al wat ik ga doen. Ik heb eerst alle draden eventjes met tyraps vast gemaakt, zoals seymour duncan ook doet. (erg handig) Daarna had ik een tekening gemaakt van hoe alles eruit zag. Daarna had ik de schakelaar eraf gehaald. Ik ga waarschijnlijk binnenkort naar een winkel om een nieuwe schakelaar te kopen.Goed idee. Ik ben benieuwd, wordt het een 3 standen schakelaar, of een 5 standen?

888_Gerrinezzzz
28 januari 2007, 09:37
ik hou het maar bij de originele 3 standen. anders moet ik ook een nieuwe slagplaat kopen.

G.G.
28 januari 2007, 10:06
ik hou het maar bij de originele 3 standen. anders moet ik ook een nieuwe slagplaat kopen.

Gewoon het middelste element aan een aparte volumepot hangen zodat je em in stand 1 en 3 erbij kan draaien.

wietse
28 januari 2007, 14:03
Gewoon het middelste element aan een aparte volumepot hangen zodat je em in stand 1 en 3 erbij kan draaien.
of bijv de volume potmeter vervangen voor een push/pull pot.

888_Gerrinezzzz
28 januari 2007, 18:57
wat is een push/pull pot?!

888_Gerrinezzzz
28 januari 2007, 18:58
nog ff over de schakelaar. als het niet aan de schakelaar zou kunnen ligeen waar ligt het dan aan??

Gitaristje 18
28 januari 2007, 19:10
Wat is er dan precies mis met je schakelaar?

888_Gerrinezzzz
28 januari 2007, 19:47
iedereen op het forum zegt dat hij stuk is, dus denk ik dat ik hem ga vervangen

888_Gerrinezzzz
28 januari 2007, 20:11
tussen de elementen kiezen lukt dus niet. ze doen het allemaal te gelijk.

wietse
28 januari 2007, 20:34
wat is een push/pull pot?!

een push/pull pot is een toon of volume potmeter die je uit kan trekken en zo als schakelaar fungeert.
dan hoef je niks aan te passen aan het uiterlijk van de gitaar maar kan je toch een extra schakeling er op hebben.
dit heb ik ook op mijn "godzilla" (loodzware zelfbouw superstrat) gedaan drie dimarzio's erin gemonteerd push/pull om het middelste element in te schakelen, terwijl het hals en brug element gewoon via een drieweg toggleswitch gaan.
dat is natuurlijk ook nog een mogelijkheid die driestandenschakelaar zo te bedraden dat hij de combinaties hals/brug/ en beide geeft terwijl een extra schakelaar of push/pull het midden element bedient.
maar wat doet het precies niet?
als je de gitaar inplugt tik dan op de elementen bij elke stand van de schakelaar dan hoor je vanzelf welk element ingeschakeld wordt.
kan me trouwens niet heugen dat WIJ gezegd hebben dat hij stuk is, dat heb je zelf gezegd dat dit het oordeel was bij de eerste gitaarboer waar je er mee heen ging.
jammer dat je niet dicht bij mij in de buurt woont, wou hem wel voor je nakijken (kosteloos alleen onderdelen prijs) is namelijk een belangrijk deel van m'n hobby oude gitaren weer nieuw leven inblazen.
als je geen signaal hebt dan is er een grote kans dat de potmeters verrot zijn, die schakelaars gaan eigenlijk nooit stuk, worden vuil maar dat is met wat contactspray meestal wel te verhelpen.
of er ligt gewoon een draadje los.

[edit] lees nu dat ze het allemaal tegelijk doen dan is inderdaad de schakelaar niet fris meer, maar wat contactspray kan nooit kwaad, of er is al eens iemand met de bedrading aan het kloten geweest en klopt er nu niks meer van.

888_Gerrinezzzz
29 januari 2007, 16:58
wat ik dus niet begrijp is wat er mis is met de schakkelaar. wat is er mis als je niet meer kan kiezen tussen je elementen?! alle draadjes zaten trouwens vast

888_Gerrinezzzz
29 januari 2007, 17:07
er is al eens iemand met de bedrading aan het kloten geweest en klopt er nu niks meer van.

Je kan natuurlijk altijd gelijk hebben wietse dat de bedrading niet meer klopt. Ik weet de achtergrond van de gitaar ook niet want ik heb hem dus gekregen. Die Gerrinez van mij komt dus uit de jaren 70 en ik kan geen bedrading schema's meer vinden op het internet. Ik ga dus een nieuwe schakelaar kopen en als hij het dan niet meer doet dan weet ik het niet meer. dan gaat ie denk ik gewoon bij het vuil.

rickert
29 januari 2007, 17:17
Je kan natuurlijk altijd gelijk hebben wietse dat de bedrading niet meer klopt. Ik weet de achtergrond van de gitaar ook niet want ik heb hem dus gekregen. Die Gerrinez van mij komt dus uit de jaren 70 en ik kan geen bedrading schema's meer vinden op het internet. Ik ga dus een nieuwe schakelaar kopen en als hij het dan niet meer doet dan weet ik het niet meer. dan gaat ie denk ik gewoon bij het vuil.
:sneaky: :???: :nervous:

G.G.
29 januari 2007, 18:58
dan gaat ie denk ik gewoon bij het vuil.

Hoooo Stop! Mijn aanbod staat nog steeds, dat ik je per PM gestuurd heb. Niets bij het vuil gooien!!!!!

Jeroen_TRC
29 januari 2007, 19:42
Ik geef er ook wel een paar tientjes voor hoor! :satisfie:
(neen dat is geen grapje, als je me tenminste een foto van de gitaar wilt sturen.... J_vandenberg apenstaartje live.nl)

Jeroen_TRC
29 januari 2007, 19:42
Ik geef er ook wel een paar tientjes voor hoor! :satisfie:
(neen dat is geen grapje, als je me tenminste een foto van de gitaar wilt sturen.... J_vandenberg apenstaartje live.nl)

Gitaristje 18
29 januari 2007, 21:13
Ik wil hem ook wel overkopen hoor :satisfie:

wietse
29 januari 2007, 22:47
Je kan natuurlijk altijd gelijk hebben wietse dat de bedrading niet meer klopt. Ik weet de achtergrond van de gitaar ook niet want ik heb hem dus gekregen. Die Gerrinez van mij komt dus uit de jaren 70 en ik kan geen bedrading schema's meer vinden op het internet. Ik ga dus een nieuwe schakelaar kopen en als hij het dan niet meer doet dan weet ik het niet meer. dan gaat ie denk ik gewoon bij het vuil.

ziet alles er origineel uit?
geen lelijk soldeer werk e.d?
dan is hij waarschijnlijk origineel en niet verkloot.
en je moet ook niet om een schema van een gerrinez zoeken maar om die van een stratocaster en dan van een 60's/70's strat die hadden namelijk een driestanden schakelaar, ik heb in een eerdere post al een link gegeven naar een goede site voor zulke schema's.
http://guitarelectronics.zoovy.com

maar gooi hem niet weg, liefhebbers zat voor deze gitaren.
de schakelaar zal wel gecorrodeerd zijn of iets in afgebroken, wat nu sluiting maakt, de gitaar heeft zeker lang ergens op een zolder gelegen?

wietse
29 januari 2007, 22:48
als je me tenminste een foto van de gitaar wilt sturen.... J_vandenberg apenstaartje live.nl)

1e pagina staat hij in en post van mij, en 50 geef ik er zo voor in deze staat, moet dan wel opgestuurd worden.

888_Gerrinezzzz
30 januari 2007, 08:44
ik heb ook gezocht naar een soldeer schema van een stratocaster. maar mijn schakelaartje ziet er heel anders uit. op alle schema's hebben de schakelaartjes 4 van die pieletjes aan elke kant. ik heb er 2 aan een kant en 6 aan de andere. zo'n soldeer schema heb ik niet kunnen vinden. ik ga gewoon een nieuwe schakelaar kopen. er zelf inzetten, en dan naar een gitaar winkel gaan en vragen of ze het kunnen solderen en de bedrading kunnen checken. :)

888_Gerrinezzzz
30 januari 2007, 08:45
hij heeft idd heel erg lang op een zolder gelegen. toen ik hem van mijn oom in mijn handen kreeg zat er overal wel een laag stof!

Jeroen_TRC
30 januari 2007, 10:01
@Wietse: ah okè, ik dacht dat dat gewoon een gerrinez was.
Ja 50 € wil ik er ook wel voor geven hoor, vind het een mooi gitaartje! :)

iwamoto
30 januari 2007, 11:47
hier meld zich een 3e geintereseerde, ik weet niet waar onze grote vriend woont, maar desnoods haal ik hem wel op, heb toch ov kaart :)

ik vind het een mooi ding, en het lijkt me erg leuk om naast mijn gemodificeerde strat ook nog een mooie gerrinez te hebben, even een bezoekje aan stegers, gelijk even kijken wat we er nog extra mee kunnen doen....

ik loop weer vooruit op de zaken :D

888_Gerrinezzzz
30 januari 2007, 15:55
jullie zijn dan allemaal wel aan het bieden, maar ik zei dat ik hem weg deed als hij het totaal niet meer deed.

G.G.
30 januari 2007, 16:39
jullie zijn dan allemaal wel aan het bieden, maar ik zei dat ik hem weg deed als hij het totaal niet meer deed.
Heb je mijn twee berichtjes gehad? Kreeg geen antwoord. Wat je ook doet, niet voor 5 tientjes verkopen, de koper lacht zich een krul in zijn l#l.

G.G.
30 januari 2007, 16:52
ik heb ook gezocht naar een soldeer schema van een stratocaster. maar mijn schakelaartje ziet er heel anders uit. op alle schema's hebben de schakelaartjes 4 van die pieletjes aan elke kant. ik heb er 2 aan een kant en 6 aan de andere. zo'n soldeer schema heb ik niet kunnen vinden. ik ga gewoon een nieuwe schakelaar kopen. er zelf inzetten, en dan naar een gitaar winkel gaan en vragen of ze het kunnen solderen en de bedrading kunnen checken. :)

Die twee gaan waarschijnlijk samen naar de volumeknop (verbinden en doortrekken naar de vol. potmeter)

Die 6, op 3 daarvan komen de 3 +draden van de 3 elementen (even doormeten in welke stand welke van de 6 verbinding maakt met een van de 2)

De 3 andere van die 6 staan ook in verbinding met de 3 andere van de 6

Zoiets(waarschijnlijk): Brug Mid, Neck, Brug, Mid, Neck

Je hebt dus 3 lipjes in gebruik voor de +draden van de elementen, en 3 lipjes over. Van die 3 die over zijn laat je het lipje dat in verbinding staat met het brug element met rust, die twee andere (Mid en Neck) daar hang je bij allebij een tonepotmeter aan.

Klinkt allemaal heel wazig, hoop dat je het begrijpt.

G.G.
30 januari 2007, 17:03
blablbalblabla

wazig verhaal.......


blablablabla....

Zoiets dus:

http://img259.imageshack.us/img259/2442/p1000055ou2.jpg

888_Gerrinezzzz
30 januari 2007, 19:10
gewoon ff nieuwschierig, maar hoe duur is die gerrinez ongeveer?! :satisfie:

G.G.
30 januari 2007, 20:35
gewoon ff nieuwschierig, maar hoe duur is die gerrinez ongeveer?! :satisfie:

Ik denk ongeveer €100 -€125 zolang het soldeerwerk nog niet op orde is. Is ie helemaal af, dan ietsjes meer.

Noid
30 januari 2007, 21:18
Heb je mijn twee berichtjes gehad? Kreeg geen antwoord. Wat je ook doet, niet voor 5 tientjes verkopen, de koper lacht zich een krul in zijn l#l.
Een krul in z'n l#l! :seriousf: Brilliante quote!

@Gerinezzz: GG is naar mijn idee zeer reeel qua mogelijke prijs voor dit ding. Maar wat wil je nou: een goede gitaar voor weinig geld? Die heb je al: laat die Gerinez nakijken bij een gitaarzaak en in orde maken, of vraag hulp van een handig familielid/vriend/kennis etc. Je kunt het ding natuurlijk ook verkopen, ... maar voor het geld wat je dan vangt koop je niet snel een betere gitaar, dan je nu al hebt staan.

G.G.
31 januari 2007, 06:43
Gerrinezzz, heb je nu wel een PM'metje, de eerste twee heb je niet ontvangen zeg je, hopelijk deze wel.

888_Gerrinezzzz
31 januari 2007, 17:14
k'heb je pm gekregen. heb zelf weer ook een pm naar jouw gestuurd G.G. :)

G.G.
1 februari 2007, 17:03
Grappig.......

Eerst wordt er enkele malen een paar tientjes geboden tussen neus en lippen door, dan noem ik een serieus bedrag wat dat ding waard is en het topic valt ineens stil.

:)

Om terug te komen op de eerste post (laatste zin)


Ik heb mijn eerste elektrische gitaar van mijn oom gekregen, beetje gal ding. Ik wou dus een nieuwe kopen. Ik weet nog niet al te veel gitaar merken en welke wel goed zijn voor beginners. Ik was zelf aan het denken aan een Fender Sunburst Pack. In iedergeval een gitaar onder de 200 euro. iemand nog een ander voorstel?

Ik heb Gerrinez een eerlijk voorstel gedaan om zijn Gerrinez te ruilen tegen een goedwerkende squier uit '96 met een elementupgrade in de vorm van 3 WSC singlecoils, betere pots en een betere switch (halselement heeft een eigen volumepot, de onderste zodat ie in de eerste twee standen erbij gedraaid kan worden).

http://img247.imageshack.us/img247/7797/p1000060ro7.jpg

http://img395.imageshack.us/img395/5377/p1000062xu8.jpg

Ik heb gemerkt dat 8888_gerrinez nog niet heel veel ervaring heeft met alle verschillende soorten strats etc, en ik vind het niets om een nieuwe, jonge gitarist iets in zijn maag te splitsen waar hij niets aan heeft (ben een ouwe lul, had qua leeftijd nog net zijn vader kunnen zijn.)

Wat vinden jullie ervan? Eerlijk voorstel? (die Gerrinez moet nog wel wat werk aan gedaan worden zoals hier te lezen valt in het topic).

no 1 hops
2 februari 2007, 09:21
G.G
ik denk dat ik steeds bij 888_Gerrinezzzz iets merkte van een kado waar hij kiespijn van kreeg.
blij was ie niet, en zal hij waarschijnlijk ook met die ger niet worden want het is zijn ding niet (denk ik zo te lezen)
als dit wat jij hem aanbied zijn ' ding' wel is vind ik dit een mooi aanbod.
hij krijgt een gitaar , goed afgesteld, gepimt/mod .
en een goede squier is echt niet verkeerd en ik denk dat jij heus wel weet of dit 1 van de squier krenten uit de pap is of niet.

gerrinezz, als dit je ding is?
go

G.G.
2 februari 2007, 09:39
G.G
ik denk dat ik steeds bij 888_Gerrinezzzz iets merkte van een kado waar hij kiespijn van kreeg.
blij was ie niet, en zal hij waarschijnlijk ook met die ger niet worden want het is zijn ding niet (denk ik zo te lezen)
als dit wat jij hem aanbied zijn ' ding' wel is vind ik dit een mooi aanbod.
hij krijgt een gitaar , goed afgesteld, gepimt/mod .
en een goede squier is echt niet verkeerd en ik denk dat jij heus wel weet of dit 1 van de squier krenten uit de pap is of niet.

gerrinezz, als dit je ding is?
go

Mijn verstand zegt ook dat ik het niet moet doen, maar mijn gevoel wil het wel.

De Gerrinez ligt nu volledig uitelkaar. Ik weet nieteens of het tremelo armpje er nog bij zit, maar waarschijnlijk moet de brug vervangen worden á € 45, nieuwe tuners (want die zijn meestal ook niet al te best €30, nieuwe pots en switch €25, graphtech nutje (nut moet zowiezo vervangen worden, om op mijn dikte snaren afgesteld te worden €5, roller stringtrees €5, dus dat is al een investering van €110, en dan is het nog maar de vraag wat de elementen doen........ misschien ook wel een nieuw setje (gfs? +/- €70)

Dus ergens tegen de €200 moet er nog wel tegenaan gegooid worden om er wat bruikbaars van te maken.......

Maar dan heb je ook wel wat unieks, want een goeie Gerrinez zie je niet zo heel veel, goeie squiers wel.

no 1 hops
2 februari 2007, 09:53
en inplaats van de gfs ( ik houd gewoon niet van hypes) een setje keystones van BL.
zag/hoorde laatst een buddy guy, sweet home chicago
http://www.youtube.com/watch?v=zYDhwQERaIA
en volgens mij zat veel van zijn geluid in die keystones., vooral die tussenstandje

trouwens zag ook een srv clip, heet geloof ik rude mood met een strat en reversed headstock

888_Gerrinezzzz
2 februari 2007, 13:35
Ik weet nieteens of het tremelo armpje er nog bij zit,

Nee, het tremelo armpje zit er niet meer bij

G.G.
2 februari 2007, 14:50
Nee, het tremelo armpje zit er niet meer bijAch...., heb ik weer een goed excuus om de hle brug eruit te halen en er een Diego in te zetten :sssh:

wietse
2 februari 2007, 22:36
Ach...., heb ik weer een goed excuus om de hle brug eruit te halen en er een Diego in te zetten :sssh:

waarom?
zo'n armpje koop je al voor een 5 euro, meestal gewoon m6 schroefdraad.

He, Gerrinezzz leeg je inbox effe want die is vol en zo kan je geen pm berichten meer ontvangen.

Noid
2 februari 2007, 23:15
Wat vinden jullie ervan? Eerlijk voorstel? (die Gerrinez moet nog wel wat werk aan gedaan worden zoals hier te lezen valt in het topic). Ik denk dat het voor jullie beiden een aantrekkelijke deal is: hij krijgt een goede gitaar waar niets mee mis is en waar hij meteen mee aan de slag kan. Jij krijgt (hopelijk :???:) een goede gitaar die unieker is dan die Squier en wellicht over een aantal jaar veel meer op zou kunnen brengen dan die Squier ....

B_2_the_a
2 februari 2007, 23:53
leeg je pm

ik wil je strat wel fixen

G.G.
3 februari 2007, 06:20
waarom?
zo'n armpje koop je al voor een 5 euro, meestal gewoon m6 schroefdraad.



Ik heb vor mijn custom eindeloos lopen zoeken naar een passende arm.

Bovendien is het blok vaak geen echt blok maar een soort hoekprofiel wat niet bevoordelijk voor het geluid is.

Maar helaas, heb een berichtje gehad van Gerrinez dat hij hem laat opknappen. Ik hoop dat het wat leuks wordt. Is een prima gitaartje om op te beginnen.

888_Gerrinezzzz
3 februari 2007, 20:26
voor iedereen die mij een pm'etje wou sturen, ik heb mij inbox geleegt!!!

cardinal
4 februari 2007, 21:41
Beetje vreemde topic dit tot nu toe.

Wat ga je nu doen? Koop toch wat anders man. Je bent nog jong en geniet van het leven en pleur die ouwe bak de deur uit voor een redelijke prijs. Koop er wat moois voor terug wat het echt doet en waar je je happy bij voelt.

Zat gitaren voor rond de 200, maar neem er een extra krantenwijk/vakantiebaantje bij en koop wat rond de 400/600 euro, is net allemaal net wat echter.

Als solderen en rommelen aan een gitaar je ding niet is, niet aan beginnen, levert alleen maar stress en frustratie op en je bent nog net zover.

Speelze.

G.G.
5 februari 2007, 01:46
Als solderen en rommelen aan een gitaar je ding niet is, niet aan beginnen, levert alleen maar stress en frustratie op en je bent nog net zover.


Dat komt wel goed hoor. Hij gaat niet zelf rommelen maar laat alles erin solderen bij een muziekhandel (heb ik vernomen middels een PM'metje).

888_Gerrinezzzz
7 februari 2007, 21:17
ik wou het zelf solderen, ik had het schakelaartje eraf gehaald. ben er naar de muziek winkel gegaan, die goozer zegt dat de schakelaar het nog doet! alles voor niks, lag dus aan de pot meter. heb het toen maar aan hem over gelaten :satisfie:

Orpheo
7 februari 2007, 21:32
zijn die diego bruggen dan echt zo goed? en hoeveel kosten ze? waar koop je ze?

G.G.
8 februari 2007, 07:18
zijn die diego bruggen dan echt zo goed? en hoeveel kosten ze? waar koop je ze?

Tonefactory €45

888_Gerrinezzzz
8 februari 2007, 07:39
we kunnen dit topic nu wel sluiten :satisfie: :)

Timotio
8 februari 2007, 14:11
zo, wat is het eindresultaat dan?

888_Gerrinezzzz
8 februari 2007, 18:37
had ik al verteld, ik heb hem laten maken.