PDA

View Full Version : Akoestisch nummer



LaurentB
23 januari 2007, 19:26
Ik las net op het akoestisch gitaarforum dat er hier wat meer akoestische nummers zouden moeten komen te staan, dus bij deze:

http://www.em11.nl/geluiden/hifi/it_shouldnt_be_like_this.mp3

benwave
23 januari 2007, 19:39
Mooi nummer en mooi gespeeld.

groet Ben

Spitfire
23 januari 2007, 20:08
Bestaat er toevallig een tab van dit nummer?

Vind hem wel erg vet namelijk :cooler:

LaurentB
24 januari 2007, 00:04
@benwave en @Spitfire:

Bedankt!

Er bestaat nog geen tab van, nee. Ik kan wel eens kijken als ik tijd heb of ik er een kan maken.

Don Capo
24 januari 2007, 08:43
Jaja, lekker man. Het is nu 8.40 uur, zit aan mijn tweede koffie wakker te worden op het werk en je stuk te beluisteren. Dat is goed wakker worden. Mooi gespeeld, mooie compositie, erg lekker om naar te luisteren. Mooie picking, mooie alternate baslijnen ook. Ik zou zo niet iets van kritiek kunnen verzinnen. Maak er anders een keer een filmpje van zodat we kunnen zien hoeje het speelt

Sowieso leuk dat er meer akoestisch wordt gepost.

Spitfire
24 januari 2007, 11:54
Ik kan wel eens kijken als ik tijd heb of ik er een kan maken.
Doe geen moeite hoor, met zo'n mooi muziekstukje heb je al genoeg werk geleverd :)

LaurentB
24 januari 2007, 13:04
Doe geen moeite hoor, met zo'n mooi muziekstukje heb je al genoeg werk geleverd :)

Ja zeg, en nu heb ik hem net gemaakt! ;-)

In Powertabformaat:

http://www.em11.nl/it_shouldnt_be_like_this.ptb

In HTML:

http://www.em11.nl/it_shouldnt_be_like_this.html

LaurentB
24 januari 2007, 13:09
Jaja, lekker man. Het is nu 8.40 uur, zit aan mijn tweede koffie wakker te worden op het werk en je stuk te beluisteren. Dat is goed wakker worden. Mooi gespeeld, mooie compositie, erg lekker om naar te luisteren. Mooie picking, mooie alternate baslijnen ook. Ik zou zo niet iets van kritiek kunnen verzinnen. Maak er anders een keer een filmpje van zodat we kunnen zien hoeje het speelt

Sowieso leuk dat er meer akoestisch wordt gepost.

Ja, ik heb dus geen webcam. Intussen heb ik wel de tab geplaatst. Ik heb een tamelijk klassieke techniek, overigens.

Pais
29 januari 2007, 18:38
Heel mooi, echt super. Picking rocks!
Hoe heb je het opgenomen? Ik vind het geluid wat schel. Tof dat je de tab hebt geplaatst. Ik zou het nog láng niet kunnen spelen, maar ik leer envan door te luisteren en meelezen tegelijk :)

prullos
5 februari 2007, 15:17
wow

mooi man :D

LaurentB
5 februari 2007, 17:25
Oh! Ik zie nu pas dat er nog gereageerd was (terwijl ik toch de e-mailnotificatie aan had staan...)

Bedankt voor de complimentjes hoor!

Ik heb het met een Røde NT3 microfoon opgenomen. Die geeft i.h.a. een mooi, transparant helder geluid, maar inderdaad in combinatie met de ook al helder klinkende Crafter wordt een pietsie aan de schelle kant. Moeilijk te equalizen zonder het weer te wollig laten worden, heb ik gemerkt. Het is ook wel enigszins te wijten aan het feit dat ik wat dunne nagels heb, en vooral op staalsnarige gitaar daardoor moeite heb een vol geluid te krijgen. Eraf halen wil ik ze ook niet, want dan klinkt het weer niet op nylonsnarige gitaar. Maar misschien moet ik ook nog wat mijn aanslagtechniek aanpassen op staalsnarige gitaar.

Sterik
30 mei 2007, 22:40
ik weet dat dit een beetje een oud topic is, maar ik ben de laatste tijd zelf ook bezig met het schrijven van nummers van dit type
en hoe maak je in de vrede een nummer als dit.
ik vind het echt ontzettend heerlijk, 1 van de beste composities die ik ooit heb gehoord, maar ik zou er zelf echt nooit opgekomen zijn

LaurentB
30 mei 2007, 22:56
ik weet dat dit een beetje een oud topic is, maar ik ben de laatste tijd zelf ook bezig met het schrijven van nummers van dit type
en hoe maak je in de vrede een nummer als dit.
ik vind het echt ontzettend heerlijk, 1 van de beste composities die ik ooit heb gehoord, maar ik zou er zelf echt nooit opgekomen zijn

Nou, dat is nog eens leuk om te horen, dank je wel hoor!

Ik ben overigens niet iemand die makkelijk en veel nummers schrijft. Als ik iets van iemand anders hoor dat ik goed vind kan ik me ook nooit voorstellen hoe je het bedenkt en wou ik dat het me wat vaker lukte. Meestal lukt het me als er net iets gebeurd is dat me raakte, dan kan ik me beter concentreren, zoals ook in dit geval.

Dit stuk bestaat uit een paar ideeën die spelenderwijs zijn ontstaan, en waar ik dan al modulerend en construerend een geheel van heb proberen te maken.

Icarus169
31 mei 2007, 20:10
Dit klinkt zeker erg goed, zet ik meteen even op mijn mp3 speler.
Prachtige opname kwaliteit trouwens.