PDA

View Full Version : line 6 toneport vraagje



thomazzbootzz
23 januari 2007, 19:21
hallo,
ik heb net een line6 toneport ux2 aangeschaft en nu ik hem heb aangesloten komt er alleen geluid uit als ik mn versterker erop aansluit. Hoe komt dit?

BVD
Thomas

armageddon
23 januari 2007, 19:32
Geen idee...

Handig als je wat meer info geeft, het is namelijk te vergelijken met "Ik heb een auto gekocht en ben er in gaan zitten maar hij rijdt niet."

Dus:
- heb je Gearbox geinstalleerd
- heb je Gearbox gestart (best belangrijk)
- heb je geprobeerd te spelen via de software (gitaar inprikken, ampje kiezen in Gearbox)
- hoe heb je je amp aangesloten
- etc.

thomazzbootzz
23 januari 2007, 19:35
Geen idee...

Handig als je wat meer info geeft, het is namelijk te vergelijken met "Ik heb een auto gekocht en ben er in gaan zitten maar hij rijdt niet."

Dus:
- heb je Gearbox geinstalleerd
- heb je Gearbox gestart (best belangrijk)
- heb je geprobeerd te spelen via de software (gitaar inprikken, ampje kiezen in Gearbox)
- hoe heb je je amp aangesloten
- etc.

Ik heb gearbox geinstalleerd en gearbox gestart ik heb mijn amp aangesloten en in analog out 2 gestoken omdat stereo monitor in niet werkte.
Ik neem aan dat normaal gesproken je gitaargeluid uit je computer speakers zou moeten komen?

armageddon
23 januari 2007, 19:42
Analog-out van je TonePort is de uitgang van je Toneport welke naar de speakers van je computer moet.
Sluit de amp aan op de Analog-in en je speakerset op de analog out en alles zou moeten werken.

Verder is dit echt heel erg basic spul dat gewoon in de manual beschreven staat. Beetje zelf het e.e.a. uitzoeken kan zeker geen kwaad.

Fumi SG
23 januari 2007, 20:00
Sluit de amp aan op de Analog-in...

Die snap ik ff helemaal niet??

armageddon
23 januari 2007, 20:04
Nou, aangezien ie zei dat ie de amp aansloot op de analog-out van z'n Toneport ging ik ervan uit dat ie dus rechtstreeks van z'n amp naar z'n toneport wou gaan. Als je dat wil doen (wat ook kan bij de Toneport) moet je uiteraard van je amp's analog out naar je Toneport analog-in.

Dunkt me...

Oh fuck..ik denk dat ik het al snap.
Je wil het geluid van de Toneport op je amp horen? :D

Post dan niet in Recording!!! ;)

Euhm, Analog Out van je Toneport naar je In van je amp zou gewoon moeten werken dan.

thomazzbootzz
23 januari 2007, 20:54
Nee ik wil juist het geluid over mn computer horen, maar dit lukt maar niet.

harrie-beton
24 januari 2007, 00:20
De toneport is een USB geluidskaart speciaal voor gitaristen en zangers.
Je eigen geluidskaart wordt niet gebruikt door de software (je eigen geluidskaart die is niet eens nodig)- als je geluid uit je computer speakers wilt hebben moet je [a] deze speakers op de analog outputs aansluiten van de toneport.
Wat je ook kunt doen is [b] de analog output aansluiten op de analog input van je eigen geluidskaart. De input van je geluidskaart is een mini jack.

De meeste mensen die ik ken met dit soort dingen hebben een extra mini mengtafeltje om de computer te kunnen mengen met de toneport.

thomazzbootzz
24 januari 2007, 18:52
het probleem is opgelost en ik kan opnemen, nu zit ik nog met een probleem ik wil van een opgenomen nummer een mp3tje maken of een wav maar dit lukt niet, ik kreeg enkel steeds de aparte sporen in een map.

bvd dank

armageddon
24 januari 2007, 19:04
in welk programma neem je op?

In Cubase, selecteer dan alle sporen en kies in het menu (ik weet niet welk menu) Locators To Selection en doe dan File -> Mixdown en je krijgt de mix.

thomazzbootzz
24 januari 2007, 19:08
ik neem op met ableton live

thomazzbootzz
24 januari 2007, 21:00
alsjeblieft help me hiermee. ik wil zo ff wat op mijn mp3speler zetten

Ic3gl0vE
24 januari 2007, 21:08
Kan me niet voorstellen dat dit niet in de handleiding van live staat. Ik heb eens een demo van Live gedownload en de getting started tutorials waren al harstikke goed.

armageddon
24 januari 2007, 21:19
Ik raad je aan gewoon eens rustig die tutorials te lezen want zo schiet het ook niet op.

jw009
24 januari 2007, 21:49
je opgenomen stuk selecteren, dan file-> render to disk

zo simpel...