PDA

View Full Version : Jcm800 combo of top+cabinet



GuitarMaster
27 december 2002, 21:04
Ik ben van plan een Marshall jcm800 te kopen, en eerst zat ik aan de combo te denken, omdat die binnen mijn budget valt, en dezelfde mogelijkheden heeft. Ik ben nu weer gaan twijfelen, omdat er me werd verteld dat de combo's van de jcm800 sneller kapot gingen, omdat er hittegevoelige delen bij de onderdelen zaten die erg heet werden. Kan iemand me daar meer over vertellen?

the sure thing
27 december 2002, 22:39
... dat ze sneller kapot gaan weet ik niet, maar wat ik wel weet is dat een JCM800 top + box beter klinkt dan een JCM800 combo. En let op: zowel met tops als combo's zijn er verschillende JCM800 types. Ze klinken NIET allemaal hetzelfde! Test ze eerst uit!

FragDaddy
28 december 2002, 00:22
ik heb zelf een JCM800 combo. dat ding is al 20 jaar oud en doet het nogsteeds perfect.. hoezo gaat kapot?

een head + een 4x12 cabinet gaat natuurlijk voller klinken, maar ik wil er thuis ook nog mee kunnen werken dus is de combo voor mij ideaal. ik kan er altijd nog een 4x12 aan hangen als ik dat volume nodig heb (kan er zelfs 2 aan hangen)

het voordeel van een head is dat die nog een beetje te tillen is.. zo'n combo weeg echt VEEL.

voordeel van een combo is dat ie veelzijdiger is..

mijn voorganger zei het ook al. er zijn verschillende types JCM800 (2-kanaals, 1-kanaals, ouwe/nieuwe modellen, met reverb 50watt/100watt) dus probeer het eerst rustig uit.

zo'n beetje alle combo's worden trouwens warmer dan een vergelijkbare head. de buizen hangen in een combo onder de versterker, warme lucht stijgt op en dus verwarmen de buizen de inhoud van de versterker.. bij een head kan de warme lucht opstijgen zonder de versterker op te warmen.. omdat de combo warmer wordt loop je iets meer kans dat er iets stuk gaat, maar dat is bij de meeste versterkers verwaarloosbaar..

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: FragDaddy op 2002-12-30 18:13 ]</font>

the sure thing
29 december 2002, 23:50
!??!?! Warme lucht stijgt in de versterker op zodat het geluid van een combo warmer klinkt dan van een head!?!?!?!?! Begin HIER maar eens een topic over (als je durft!):-)

sash
30 december 2002, 00:04
Hij heeft het over warmer worden, niet over warmer klinken :smile:

Matje
30 december 2002, 01:11
Op 2002-12-29 23:50, schreef the sure thing:
!??!?! Warme lucht stijgt in de versterker op zodat het geluid van een combo warmer klinkt dan van een head!?!?!?!?! Begin HIER maar eens een topic over (als je durft!):-)


LE-ZEN

Dude
30 december 2002, 08:10
Op 2002-12-29 23:50, schreef the sure thing:
!??!?! Warme lucht stijgt in de versterker op zodat het geluid van een combo warmer klinkt dan van een head!?!?!?!?! Begin HIER maar eens een topic over (als je durft!):-)


OGEN OPEN DOEN

FragDaddy
30 december 2002, 09:30
Hahaha.. ik zal nog eens een heel verhaal tikken..

*klaagmodus* ze begrijpen me niet!

the sure thing
30 december 2002, 21:47
... mijn nederige excuses!!!!!!!!!!! Ik zal voortaan beter lezen. Het spijt me...