PDA

View Full Version : 5 stretch



M@rtijn
23 januari 2007, 17:20
Hoi,

Ik ben bezig met een nummer van tommy emmanuel, genaamd Saltwater. Het lukt me al vrij goed en ben al een eind op weg maar ik heb tussendoor 1 stukje overgeslagen omdat deze erg moeilijk is. Maar nu wil ik hem toch wel gaan oefenen maar ik weet niet hoe ik dit het beste kan doen. Om dit stukje gaat het:
http://img444.imageshack.us/img444/7996/noot1ub.png

Je moet dus een barreetje maken en dan met je pink naar de zevende fret komen. De zesde lukt nog maar de zevende lukt echt niet.

Hoe kan ik hiervoor het beste oefenen? Is er een bepaalde oefening voor of kun je gewoon niet verder dan dat ik nu kan?

Groetjes Martijn

gorgasm
23 januari 2007, 18:03
ik kruip met mn pols volledig onder de arm van mn gitaar, hou de arm goed hoog(gemakkelijk)

Maar ze zouden me geen Do(8 ) moeten vragen, dat zou me nog meer moeite kosten, en grote kans op een dode noot

-=JEROEN=-
23 januari 2007, 18:05
ik zou em zo spelen:

x07657

zo speelt tommy em ook denk

M@rtijn
23 januari 2007, 18:13
Bedankt voor jullie reacties. Tommy speelt tijdens zijn concert gewoon zoals ik in het stukje liet zien. Kijk maar: http://video.google.nl/videoplay?docid=3353005324277156085&q=saltwater+emmanuel

el_jello
23 januari 2007, 18:53
Ik zet mijn duim net onder het midden van mijn arm.
En dan kan ik makkelijk tot die 7. Maar wel niet verder :)

M@rtijn
23 januari 2007, 19:05
Ik kan maar geen goede en pijnloze manier vinden. Doet dit op het begin gewoon pijn (vooral aan je wijsvinger) of heb ik de verkeerde houding?

Pais
23 januari 2007, 19:11
Jesus dit is niet te doen inderdaad... De 6de red ik zelfs amper (ik trek dan mn wijsvinger tot over de fret) Misschien is het inderdaad een idee om (tijdelijk) een andere voicing te gebruiken.

gorgasm
23 januari 2007, 19:40
Ik kan maar geen goede en pijnloze manier vinden. Doet dit op het begin gewoon pijn (vooral aan je wijsvinger) of heb ik de verkeerde houding?
of te kleine handen, of je kan je vingers niet genoeg rekken

M@rtijn
23 januari 2007, 19:50
Ik kom tot aan de zesde en ik heb vind ik niet echt kleine handen. Maar ik zal wel een alternatief gebruiken, hopelijk kom ik dan met de rest van het nummer uit.

Lennert
23 januari 2007, 20:05
Damn ik heb vrij grote handen (kolenschoppen zegt m'n ma altijd ;) ) en mij lukt t net.. Je hebt je wat op de hals gehaald zeg! :p Maar ik denk dat het een kwestie van oefenen is, in het begin had ik moeite met 4 zonder die barre.. dus geef de moed niet op!

el_jello
23 januari 2007, 20:50
Gewoon je duim laag genoeg zetten op je gitaararm en dan zou het moeten lukken :)
Ik heb dit geleerd in door het lied nothing else matters grotendeels.

|-----------2p0-------|-----------0--0--0--|--0----------3p0-----0--|
|--5-----5------5-----|--------5-----5--5--|--5------5-------5---5--|
|-----5------------5--|-----5--------5--5--|--5----5---5-------5-5--|
|---------------------|--------------------|------------------------|
|--0------------------|--0-----------0--2--|--3--3---------------3--|
|---------------------|--------------------|------------------------|

Door dat middenstukje :)
0x550
2x550
3x550

vincedepooh
23 januari 2007, 21:24
ha, gelukkig het lukt me... (op electrisch gitaar dan)
Maar wat een mooi stukje muziek, ik kende deze meneerr nog niet. Waar vind ik de tabs?

-=JEROEN=-
23 januari 2007, 22:36
op electrisch haal ik 't makkelijk

op western (semi-acoustic) haal ik 't net

op spaans net niet


is ook wel een erg lekker gitaartje waar ie op speelt

ps. weet je trouwens zeker dat hij 0x2227 speelt en niet 0x2457

M@rtijn
24 januari 2007, 10:27
op electrisch haal ik 't makkelijk

op western (semi-acoustic) haal ik 't net

op spaans net niet


is ook wel een erg lekker gitaartje waar ie op speelt

ps. weet je trouwens zeker dat hij 0x2227 speelt en niet 0x2457

Ja ik weet het bijna 100% zeker, ik heb deze tab aangevraagd op het tommy emmanuel forum en toen zeiden ze dat ik deze man moest mailen: http://youtube.com/watch?v=vFeEhPuZ1oM en van Harald van gitaarspel.nl heb ik hem uiteindelijk gekregen. Ik blijf gewoon oefenen het zal vanzelf ooit wel eens lukken.



ha, gelukkig het lukt me... (op electrisch gitaar dan)
Maar wat een mooi stukje muziek, ik kende deze meneerr nog niet. Waar vind ik de tabs?
Op tabsrus.nl en ultimate-guitar.com staan er wel een hele boel. Dan moet je zoeken naar: Tommy Emmanuel. Op deze site:
http://www.tabpigs.org/thetabs/tommy.html staan er ook wat in pdf formaat.