PDA

View Full Version : Gibson Explorer Pro



Nocki
23 januari 2007, 16:35
Hoi,

Nieuwe gitaar op de website van Gibson en nederlandmuziek maar eens gebeld voor meer info.

tis een Explorer met bindingen en zonder slagplaat! ik ben wel heel erg benieuwd!

Wimvdb
23 januari 2007, 17:23
Even jouw woorden in foto's omzetten

http://www.harmony-central.com/ProductImages/Large/000007978.jpg
http://www.harmony-central.com/ProductImages/Large/000007979.jpg


De natural ziet er wel goed uit , mooi zelfs , maar die ebony is echt lelijk

up-guitarman
23 januari 2007, 17:28
De natural ziet er wel goed uit , mooi zelfs , maar die ebony is echt lelijk

+1, maar toch vind ik ook de naturel niet fantastisch...
De mooiste explorers zijn imo die in de wijrode en de vintage white uitvoering !!!

BLOK182
23 januari 2007, 17:55
Die explorer pro is er al een tijdje, eerst met flametop. Erg jammer vind ik dat ie kleiner is dan de normale explorer, anders had ik er wel eentje gewild!

Danny Drug
23 januari 2007, 18:22
aah de gaye explorer..

volgens mij is deze serie alweer gestopt..

almarvk
23 januari 2007, 18:43
Niet echt speciaal en jammer dat er geen chromen pickupcovers opzitten.

Het blijft toch een mooie gitaar :)

ijzerbroot1
23 januari 2007, 18:45
lijkt wel wat op die Lag die die knakker van Motörhead heeft :
http://www.chez.com/richardion/images/motorhead/phil_campbell_2000.jpg

Orpheo
23 januari 2007, 19:37
aah de gaye explorer..

volgens mij is deze serie alweer gestopt..

hij is nog niet eens op de markt, en dan alweer gestopt?

gerrekat
23 januari 2007, 19:41
Tis een imitatie DEAN voor dwergen ;-)

Danny Drug
23 januari 2007, 19:41
Gibson USA models discontinued for 2005

* Les Paul Classic DC
* Les Paul Classic - Copper Natural, Lightburst and Heritage Cherry Sunburst finishes
* Les Paul Special w/ Humbuckers - Worn Ebony and Worn Yellow finishes
* Les Paul Studio Limited
* Les Paul Studio - Blue Teal Flip-Flop finish
* Les Paul Studio Plus - Trans Red finish
* X-plorer Pro
* X-plorer Studio
* Firebird VII - Vintage Sunburst, Blue Mist and Copper finishes
* Les Paul Voodoo
* SG Voodoo
* Thunderbird IV - Ebony Stain, Natural, and Natural Burst finishes

AART
23 januari 2007, 20:09
Doe mij maar een oude ESP.

Orpheo
23 januari 2007, 21:31
Gibson USA models discontinued for 2005

* Les Paul Classic DC
* Les Paul Classic - Copper Natural, Lightburst and Heritage Cherry Sunburst finishes
* Les Paul Special w/ Humbuckers - Worn Ebony and Worn Yellow finishes
* Les Paul Studio Limited
* Les Paul Studio - Blue Teal Flip-Flop finish
* Les Paul Studio Plus - Trans Red finish
* X-plorer Pro
* X-plorer Studio
* Firebird VII - Vintage Sunburst, Blue Mist and Copper finishes
* Les Paul Voodoo
* SG Voodoo
* Thunderbird IV - Ebony Stain, Natural, and Natural Burst finishes


ouwe serie van de Xpro. dit is weer een nieuwe.

Danny Drug
23 januari 2007, 21:55
ouwe serie van de Xpro. dit is weer een nieuwe.


nee hoor.. als je klikt op de link op de hoofdpagina van gibson.com kom je bij de oude site van de Xplorer Pro..

er staat ook helemaal niet dat het een nieuwe gitaar is... deze gitaar is discontinued...

vulvasonic
23 januari 2007, 22:05
Die explorer pro is er al een tijdje, eerst met flametop. Erg jammer vind ik dat ie kleiner is dan de normale explorer, anders had ik er wel eentje gewild!

Mag ik u daar volledig in gelijk geven?
Waarom moest ie nou per se kleiner?
Zonde, want die binding geeft 'm wel klasse, maar je gaat toch niet met zo'n dwerg (met alle respect voor de niet zo grote medemens) het podium op?

Gitaro
23 januari 2007, 22:22
Mag ik u daar volledig in gelijk geven?
Waarom moest ie nou per se kleiner?
Zonde, want die binding geeft 'm wel klasse, maar je gaat toch niet met zo'n dwerg (met alle respect voor de niet zo grote medemens) het podium op?

+1

Ik zou overigens best wel een Explorer met van die binding willen. Dat is vaak het enige wat ik er aan mis, zo'n geile rand die van een goedkope gitaar een dure maakt! (niet dat een Explorer goedkoop oogt, natuurlijk. maar je begrijpt het wel)

Orpheo
23 januari 2007, 23:50
nee hoor.. als je klikt op de link op de hoofdpagina van gibson.com kom je bij de oude site van de Xplorer Pro..

er staat ook helemaal niet dat het een nieuwe gitaar is... deze gitaar is discontinued...

ik weet niet wat jij in je cache hebt staan, maar ik kom uit op de nieuwe xplor pro.

DarknessAwaits
24 januari 2007, 00:14
Naja ik zal de experts nog maar even laten uitzoeken of dit nou nieuw of oud nieuws is, maar hij is best wel mooi op zich. Jammer inderdaad dat hij iets kleiner is uitgevallen, en ook maar in 2 kleuren komt. Naturel is duidelijk het mooist, maar vintage white zou ook een hele mooie optie zijn.

Ik snap echt niet dat gibson zonodig op al zijn Explorers een slagplaat moet zetten, het is mijnsinziens totaal niet nodig en in de meeste gevallen echt minder mooi. Jammer, want het is waarschijnlijk het enige model van Gibson wat ik nog zou kunnen betalen als ik het wilde.

Danny Drug
24 januari 2007, 07:43
ik weet niet wat jij in je cache hebt staan, maar ik kom uit op de nieuwe xplor pro.


http://www.gibson.com/Products/GibsonElectric/Gibson%20Electric%20Guitars/X%2DPlorer/Explorer%20Pro/


deze bedoel je?

die bestaat al sinds 2 jaar... en het model is gestopt in 2005..

AgileGhost
24 januari 2007, 08:32
Ik moet Danny gelijk geven, deze 90% dingen zijn al een tijdje op de markt. Heb ooit overwogen hem te kopen (linkshandig verkrijgbaar!) maar ik vond het toch raar staan, die kleine body.

gerrekat
24 januari 2007, 09:20
Die te kleine body en slagplaat verpesten het IMO. de eerste series pro's met flame maple tops was wel aardig maar ook daar die veels te kleine body.

Nocki
24 januari 2007, 09:35
Kleiner is idd niet leuk! een explorer met binding is daarintegen wel geweldig...

ben benieuwd wat ik ga doen. ik wil graag een explorer maar zie op de 2ehands site vaak explorers van boven de 1300,- euro. nieuw heb je ze al vanaf zo'n 1100,- dus ik denk dat ik maar weer een nieuwe gitaar koop. ik koop geloof ik alleen nog maar nieuwe idngen de laatste tijd... stom...

gerrekat
24 januari 2007, 09:40
Kleiner is idd niet leuk! een explorer met binding is daarintegen wel geweldig...

ben benieuwd wat ik ga doen. ik wil graag een explorer maar zie op de 2ehands site vaak explorers van boven de 1300,- euro. nieuw heb je ze al vanaf zo'n 1100,- dus ik denk dat ik maar weer een nieuwe gitaar koop. ik koop geloof ik alleen nog maar nieuwe idngen de laatste tijd... stom...


dat een explorer met binding gaaf is ben ik helemaal met je eens!

Orpheo
24 januari 2007, 09:58
http://www.gibson.com/Products/GibsonElectric/Gibson%20Electric%20Guitars/X%2DPlorer/Explorer%20Pro/


deze bedoel je?

die bestaat al sinds 2 jaar... en het model is gestopt in 2005..

sterker nog; het model bestaat al sinds eind jaren 80. matthias Jabs heeft er heel veel op gespeeld. de pro is een paar jaar weg geweest, en is nu weer terug. kortom: dit is een nieuwe pro. de vorige had flame tops en blokinleg, en bij deze heeft maar 1 model van de pro flametop.

Danny Drug
24 januari 2007, 10:13
sterker nog; het model bestaat al sinds eind jaren 80. matthias Jabs heeft er heel veel op gespeeld. de pro is een paar jaar weg geweest, en is nu weer terug. kortom: dit is een nieuwe pro. de vorige had flame tops en blokinleg, en bij deze heeft maar 1 model van de pro flametop.

aaah nou zie ik het..

waarom een serie stoppen om daarna een soortgelijke weer te beginnen.. ik vind de blokinleg zelfs vetter :S