PDA

View Full Version : Kent iemand het merk Keiper?



Punt
23 januari 2007, 16:26
Een collega heeft een Keiper Jazz gitaar gekocht. Ze hebben ook andere bekende modellen van dat merk en ze kosten bijna niets. Moet Chinees zijn.
Heeft iemand ervaring met dat merk?

Flipkoos
23 januari 2007, 16:30
Da's toch die rommel waar je mee doodgegooid wordt op marktplaats?

ACSlater
23 januari 2007, 16:35
Da's toch die rommel waar je mee doodgegooid wordt op marktplaats?
yep niets goeds aan.

Punt
23 januari 2007, 16:39
Was ook bijna te mooi om waar te zijn, zo iets voor rond de 160 euro:

http://members.chello.nl/triekwel/115_n.jpg

olaf reijnders
23 januari 2007, 16:54
Te duur voor de open haard.

Punt
23 januari 2007, 17:11
Hebben jullie dat uit eigen ervaring?
LC is ook Chinees en ook best aardig voor het geld...

up-guitarman
23 januari 2007, 17:26
Ja, dat vraag ik me ook af. Wie heeft er effectief al op zo'n Keiper gespeeld ??? Een Stagg heb ik al meerdere keren vastgehad vermits enkele leerlingen van mij op stagg spele en das echt de grootste brol die er is. Maar met Keiper heb ik geen ervaring, kben ze ook enkel nog maar op het net tegengekomen ...

Puur op de looks vind ik die keipers er trouwens beter uitzien dan Stagg, maar dat zegt natuurlijk nog niets...

FruscianteFan
23 januari 2007, 17:32
Een leraar van me heeft een Keiper Les Paul Custom. Het geluid dat eruit kwam, was weinig soeps maar ze speelde erg lekker. Wel heel anders dan mijn Epi LP Custom, maar wel heel lekker en soepel.

Overigens was het fretwerk niet goed afgewerkt. Ik had er zelf geen last van maar de eigenaar vond het reden genoeg om een poging te wagen de gitaar te herfretten (na een mislukte poging de frets te hameren).

De knoppen voelden trouwens niet bepaald solide aan.

no 1 hops
23 januari 2007, 18:12
er is hier op het forum een post geweest waarin een keiper als donor gitaar moest dienen maar toen die eenmaal binnen was toch best wel zo lekker speelde dat dat donor gebeuren niet doorging.
maar zover ik het bekijk zul je meer kans hebben op werking van het nog jonge hout, dus garantie is een pre

Keesz
23 januari 2007, 18:22
daar moest ik idd ook aan denken ja!

was volgens mij in t zelf bouw forum!

LaurentB
23 januari 2007, 18:26
Was ook bijna te mooi om waar te zijn, zo iets voor rond de 160 euro:

http://members.chello.nl/triekwel/115_n.jpg

Wél een leuk model, vind ik...

ijzerbroot1
23 januari 2007, 18:47
Ach, je zal maar mazzel hebben en toevallig een goed in elkaar gezette Keiper tegenkomen....heb je toch een leuk gitaartje voor een prikkie. Let wel, ik zeg er niet bij hoe lang je dan moet zoeken.......

Keesz
23 januari 2007, 18:53
alom bekende verhaal, zelfde als met de richwood hype, sommige zijn idd prima, en als verander je daar voor 150 eu de tuners/elementen/brug enzo voor heb je prima gitaar, echter blijven er meer rotte appels tussen dan goeie

DarknessAwaits
24 januari 2007, 00:44
Dit was overigens de post in het zelfbouwforum: http://www.gitaarnet.nl/forum/showpost.php?p=871562&postcount=27

Ik denk dat de voorgaande posts al wel het meerendeel hebben gecoverd; soms heb je meevallers en als je wat dingetjes upgrade kun je best een aardige gitaar overhouden. Maar wie weet ook niet. Je collega heeft de gitaar gewoon zonder te bespelen gekocht, of had hij gewoon nog geen ervaring?

Punt
24 januari 2007, 00:58
Je collega heeft de gitaar gewoon zonder te bespelen gekocht, of had hij gewoon nog geen ervaring?

Hij heeft een 25 jaar oude Fender Strat, ik denk bijna nieuw gekocht, en was verrast door de toon en de bespeelbaarheid van de Keiper.

DarknessAwaits
24 januari 2007, 01:29
Oh, nou dat pakt dan in ieder geval positief uit. Of juist héél negatief voor die vintage Fender, 't is maar hoe je het bekijkt.