PDA

View Full Version : Can't stop!... maar hoe?



Badman
23 januari 2007, 16:02
Hey,

Kan iemand me uitleggen hoe ik deze, toch wel leuke intro ;), speel van de Red Hot Chili Peppers? John speelt het al strummende, en demp de snaren af die hij niet nodig heeft... klinkt simpel, maar vooral heel vet als je het goed doet. Maar hoe doe je dat? Kan iemand me tips geven of een degelijke tab aanbevelen? Ik speel al 2,5 jaar, nog niet zo lang, en van een gitaarleraar heb ik al te horen gekregen dat het niet zo simpel is voor een beginnende gitarist, misschien moet ik het nog even opzij houden :).

Bij mij klinkt het gewoonweg niet: ik strum constant door al m'n gedempte en niet gedempte snaren heen (moet ik dat wel doen?), maar het is eerder een wirwar van weet-ik-veel-wat...

Alvast bedankt!

jaspie
23 januari 2007, 16:53
Het is indd wat je zegt, alle snare met je linkerhand muten die je niet wil horen. Zorg er dus voor dat alle snaren perfect gemute zijn. De tabs die op internet staan kloppen meestal wel redelijk voor dat nummer. Het is nie super moeilijk hoor, gewoon even oefenen.

robthg1
5 april 2007, 10:09
hey badman.

op youtube moet je even zoeken op mijn gebruikersnaam: robthg
in mijn favorite videos staat een tutorial van can`t stop. Ik heb ook een videolesson op een site gehaald (maar moet je wel betalen met creditcard). Daarin wordt helaas niet de muting technieck uitgelegd. maar door oefenen kreeg ik hem onder de knie (voor zover mogelijk is). Als je wil geef ik die site door. mail me maar.

Badman
5 april 2007, 12:26
Hey, heel hard bedankt!

Ik vind je useraccount niet direct terug in youtube (zoeken op useraccount zie ik niet direct staan, mss kijk ik erover), maar ik veronderstel dat je het op deze video hebt: http://www.youtube.com/watch?v=Vw8ZTDwWyF4