PDA

View Full Version : Mijn Nieuwe Larrivee OM-09 fotos/clips



sebastiaan88
23 januari 2007, 14:32
Hee jongens,
Gisteren dan mn Larrivee OM-09 gekregen:)
Helemaal vanuit the US of A
Hij is super mooi, en klinkt erg lekker, je hoort hem elke seconde mooier gaan klinken, en lokt uit tot dingen spelen die je nooit gedacht had te doen.
Hij levert zoveel inspiratie.

Ik ben nu op mijn stage maar zal vanavond fotos en clips erop zetten,
als er nog mensen zijn die iets bijzonder willen horen dat ik inspeel,
moet je het maar zeggen

Groeten Sebastiaan
P.S. ik wil is wat meer soundclips op dit forum eigenlijk:P
Is niemand dat met me een:)

LaurentB
23 januari 2007, 14:38
Hee jongens,
Gisteren dan mn Larrivee OM-09 gekregen:)
Helemaal vanuit the US of A
Hij is super mooi, en klinkt erg lekker, je hoort hem elke seconde mooier gaan klinken, en lokt uit tot dingen spelen die je nooit gedacht had te doen.
Hij levert zoveel inspiratie.

Ik ben nu op mijn stage maar zal vanavond fotos en clips erop zetten,
als er nog mensen zijn die iets bijzonder willen horen dat ik inspeel,
moet je het maar zeggen

Groeten Sebastiaan
P.S. ik wil is wat meer soundclips op dit forum eigenlijk:P
Is niemand dat met me een:)

Nou, ik heb net een nummer opgenomen met mijn relatief eenvoudige Crafter GAE-30, wel even leuk ter vergelijking met de nog te plaatsen clips van die Larrivee misschien:

http://www.em11.nl/geluiden/hifi/it_shouldnt_be_like_this.mp3

Pais
23 januari 2007, 15:04
Ik ben benieuwd naar je soundclips!
Ik vind ook dat het meer (akoestische) mp3tjes gepost moet worden :) Van alle niveau's overigens

Liefhebber
23 januari 2007, 15:06
Gefeliciteerd! En.....veel inspiratie toegewenst! We zullen nog van je horen!

Don Capo
23 januari 2007, 15:25
Gefeliciteerd gozerd! Ben benieuwd naar de foto's en de soundclips.

Meer soundsclips kan je vinden in het subforum Sounds. Het is prima als je hier wat plaatst hoor, het zal alleen meer beluisterd worden in Sounds. (plus dat ze daar wel wat akoestisch geweld kunnen gebruiken)

chris c
23 januari 2007, 15:33
Veel plezier met je nieuwe gitaar :)

Laurent, mooi stuk hoor ! Ik heb ervan genoten :)

3chordman
23 januari 2007, 20:29
Gefeliciteerd Sebastiaan!

Errug mooie gitaar! Ben benieuwd naar je clips en foto's.

@LaurentB....prachtig stuk, heb erg genoten!

prullos
24 januari 2007, 03:25
Ik ben benieuwd naar je soundclips!
Ik vind ook dat het meer (akoestische) mp3tjes gepost moet worden :) Van alle niveau's overigens


ik zal binnenkort wel wat van mijzelf posten :)

heb tijdje geleden een gitaartje gekocht en ben er een beetje mee aan het prutsen :)

eens kijken of ik het op een hoger niveau kan krijgen :D

Flipkoos
24 januari 2007, 09:32
Sebastiaan, je tijd is om! :satisfie:

LaurentB
24 januari 2007, 10:08
Ja, ik wil hem nu ook wel eens zien én horen! Ik heb al veel gehoord OVER Larrivee, maar er nog nooit een echt gehoord.

sebastiaan88
24 januari 2007, 20:55
Nou jongens, ik ben vanplan vanavond wat te posten
maar dan moet het wel werken,
en mn pc heeft kuren, (kut pc zit op die van mn pa met slechte geluidskaart)

Jullie zien het hopelijk strx

SBloke
29 januari 2007, 22:31
Ik begin nu wel héél erg nieuwsgierig te worden.

Yamhammer_71
30 januari 2007, 02:28
Posten die handel! :)
Ik heb eens op een Larrivee D 03 gespeeld en WOW die klonk geweldig!!
Ik ben benieuwd naar de foto's van jouw gitaar!!!
Zal inderdaad erg indrukwekkend klinken...

sebastiaan88
26 februari 2007, 19:43
hee jongens, sorry dat het zo lang duurde en nu kom ik ook maar aanzetten met een fototje van mn telefoon
ik heb hem een beetje gekleurt want mn mobiel maakte het beeld een beetje blauw

er komen snel goede fotos met mn broer zn digicam, en ik wil binnenkort even wat dingen opnemen

al hier de foto

http://modulo8.rendered.hyves.org/49850001-49900000/49878001-49878100/49878054_6_EIXE.jpeg

Yanniick
26 februari 2007, 20:50
Ziet er mooi uit mooie gitaar! :).

LaurentB
26 februari 2007, 22:18
Elegant gitaartje!

Yamhammer_71
27 februari 2007, 16:02
Kijk, Sebastiaan die heeft nog eens smaak.

Larrivee's zijn geweldige gitaren en een beetje vreemd dat sommigen het nog niet ontdekt hebben (wellicht niet hun type sound?). Veel mensen houden het op Martin en Taylor, maar Larrivee blaast beiden weg. Ik heb er zelf geen, maar zou er graag een willen...

Voorlopig doe ik ''het'' nog op mn oude Yamaha's en Ibanez...... :p

Picker
27 februari 2007, 17:39
Veel mensen houden het op Martin en Taylor, maar Larrivee blaast beiden weg.
Ahum-KUCH!!!

Zeer fraai gitaartje, dat wel!

sebastiaan88
27 februari 2007, 18:21
Haha picker, ik snap je reactie, ik was eerst helemaal martin gek,
nu heb ik hem laatst naast een Martin 000-28EC gehad samen met de verkoper van keymusic(tevens mn leraar) en hij vond mijn gitaar in alle opzichten mooier, hij vond de martin ietsje meer bas hebben, maar werd rommelig, maarja martin heeft nou eenmaal dat karakter, ik vind martin taylor en larrivee allemaal ontzettend mooie gitaren, maar voor mijn spelen, en mijn sound is deze ideaal hoop binnenkort wat samples te hebben

Picker
27 februari 2007, 21:12
Ik vind Larries doorgaans erg goed. Bovendien zijn ze voor hun prijs vaak erg chic afgewerkt, met houten bindingen en zo. Larrivee is dan ook een goede vriend van Bob Taylor!

Yamhammer_71
27 februari 2007, 22:18
Misschien was ik iets te overhaast om te zeggen dat Larrivee direct Martins en Taylors wegspeeld, maar het is denk ik vooral een kwestie van smaak. Martins vind ik zo karakteristiek vanwege de volle, stevige bassen en heldere klank. Taylors zijn ongeveer vergelijkbaar, hoewel sommigen iets helderder klinken.
Larrivee heeft ook gewoon echt een eigen karakter. Heel goed in balans en 'lief', 'zoet' en helder. Naar mijn idee de ultieme fingerpicking gitaren. Ze hebben ook veel volume.

sebastiaan88
27 februari 2007, 23:22
laat fingerpicking nou het gene zijn dat ik het meeste doe,
Ik gebruik hem ook in de band, en ook wel met plectrum doettie ook erg goed hoor, En ik bedoel, ik speel john mayer style, en daar is dit gewoon d egitaar voor

Picker
27 februari 2007, 23:52
laat fingerpicking nou het gene zijn dat ik het meeste doe,
Ik gebruik hem ook in de band, en ook wel met plectrum doettie ook erg goed hoor, En ik bedoel, ik speel john mayer style, en daar is dit gewoon d egitaar voorJa, jij kletst wel lekker, maar wij zitten nu al een maand op een soundclipje te wachten! ;)

Buzz
28 februari 2007, 08:53
Larrivee is dan ook een goede vriend van Bob Taylor!

:???: Dat verband suggereert meer dan het is denk ik...maar afijn, waar vriendschap al niet toe leidt, zullen we maar zeggen.

Yamhammer_71
3 maart 2007, 22:36
Heej Sebastiana,

Ik wacht nog steeds op een clip van jouw Larrivee OM-09!!

---------------
pickin' tha blues :speed:

sebastiaan88
4 maart 2007, 18:47
Sorry!!!!!!!!!!!
ik heb het zo druk mensen:P
Ik probeer vanavond wat op te nemen

Nog voorkeuren?

ondertussen zijn mn snaren wel lekker ingespeelt:P
dus misschien heeft dat wat negatieve invloed op het geluid, maar ben nog niet bekend @ elixers:P

Groeten sebas

GetnFunky
4 maart 2007, 22:41
Boeie we willen wat horen.. :satisfie: Zal nog wel een paar daagies duren, prachtige gitaar btw!

Yamhammer_71
5 maart 2007, 14:52
:p Kom op met die sound-clip, we willen ontzettend graag aan ons trekken komen.

:D Jij ontneemt ons dat

Opschieten, want ik hou het niet langer dude.

Ben benieuwd.

sebastiaan88
6 maart 2007, 11:39
Sorry jongens dat ik gisteren weer niets heb kunnen posten SHIIIIT ik wil echt wat plaatsen!:P

Ik probeer echt snel iets te plaatsen

Buzz
6 maart 2007, 11:43
Ik geloof er niet meer in.....:(

Harald
6 maart 2007, 12:55
Maar je krijgt zo wel veel replies ;)

Don Capo
6 maart 2007, 12:58
Ach daar stoor ik me nog het minste aan :seriousf:

Laser
7 maart 2007, 16:27
Nu zitten wij met ons allen al een heeele tijd met een vraag:
*taptaptaptaptaptiddeditap*
Sebastiaaaaaaaaaaan,
woooooaaaaaaaaar blijft die sound van je nieuwe droomgitoaar?????????
Niet dat ik gehààààààààst ben, neeeeje,
moaaar
'tis maar dat deze thread al een tijdje bovenaan blijjjjjjjjft hangeeeeeeeuuu omdat wij geduuuuuuulddig op je clipperdiclipje zitten hangen te waaaaachteeeeuunnn.
:speed: :speed: :speed:

Yamhammer_71
7 maart 2007, 17:36
Nu zitten wij met ons allen al een heeele tijd met een vraag:
*taptaptaptaptaptiddeditap*
Sebastiaaaaaaaaaaan,
woooooaaaaaaaaar blijft die sound van je nieuwe droomgitoaar?????????
Niet dat ik gehààààààààst ben, neeeeje,
moaaar
'tis maar dat deze thread al een tijdje bovenaan blijjjjjjjjft hangeeeeeeeuuu omdat wij geduuuuuuulddig op je clipperdiclipje zitten hangen te waaaaachteeeeuunnn.
:speed: :speed: :speed:

Haha, Ge het groat gelijk.

DarknessAwaits
7 maart 2007, 18:58
Ben ook erg benieuwd naar de soundcllip(s). In 'mijn' muziekzaak hangt ook nog zo'n prachtige Larrivee, ik weet niet precies welk model maar werkelijk schitterend geluid en bijpassende looks. Maar ja, 1000 euro voor een gitaar die je niet kan gebruiken binnen je band... is ook een beetje zonde. Bovendien heb ik al een behoorlijke Takamine.

Wat ik jammer vind aan de nieuwe lijn is dat ze nu tortoise pickgaurds erop hebben zitten ipv. de tranparante... zouden die eigenlijk makkelijker te verwisselen/verwijderen zijn?

Picker
7 maart 2007, 19:57
Wat ik jammer vind aan de nieuwe lijn is dat ze nu tortoise pickgaurds erop hebben zitten ipv. de tranparante... zouden die eigenlijk makkelijker te verwisselen/verwijderen zijn?Is vrij simpel. Langzaam verwarmen met een föhn, aan één kant lospulken en dan blijven verwarmen terwijl je heel langzaam en vooral met niet teveel kracht, beetje bij beetje, de pickguard lostrekt. Lijmresten wegpoetsen met een beetje wasbenzine. Het is belangrijk dat je met veel geduld werkt en niet te hard trekt, want dan kun je de lak lostrekken.

Yamhammer_71
8 maart 2007, 02:20
Is vrij simpel. Langzaam verwarmen met een föhn, aan één kant lospulken en dan blijven verwarmen terwijl je heel langzaam en vooral met niet teveel kracht, beetje bij beetje, de pickguard lostrekt. Lijmresten wegpoetsen met een beetje wasbenzine. Het is belangrijk dat je met veel geduld werkt en niet te hard trekt, want dan kun je de lak lostrekken.

Wow, dat wist ik helemaal niet. Werkt het ook bij oude akoestische gitaren uit de jaren 70 of 80? Volgens mij zitten die namelijk flink vastgelijmd, maar lijkt me leuk om er eens mee te experimenteren.

Laser
8 maart 2007, 09:17
Tja,
veel hangt ervan af waarmee de zaak ik vastgelijmd.
Indien met huidlijm of de ex-factory lijm is de föhn-methode inderdaad goed.
Als er een kluns ooit een slagplaat heeft opgeplakt met superglue haal je echter én de lak én houtnerf mee van je klankbord ( heb ooit zo een gitaar gehad die een zéér slechte behandeling had gekregen).
Eerst even voorzichtig proberen lijkt me, en testen met wasbenzine of alcohol of de lijmresten daarmee kunnen verwijderd worden.
Opletten met schellak: alcohol lost die lak op. LOL. Voorzichtig mee zijn.
En niet roken tijdens dit werkje of je krijgt een 'special sunburst' effect.

Yamhammer_71
8 maart 2007, 09:23
Tja,
veel hangt ervan af waarmee de zaak ik vastgelijmd.
Indien met huidlijm of de ex-factory lijm is de föhn-methode inderdaad goed.
Als er een kluns ooit een slagplaat heeft opgeplakt met superglue haal je echter én de lak én houtnerf mee van je klankbord ( heb ooit zo een gitaar gehad die een zéér slechte behandeling had gekregen).
Eerst even voorzichtig proberen lijkt me, en testen met wasbenzine of alcohol of de lijmresten daarmee kunnen verwijderd worden.
Opletten met schellak: alcohol lost die lak op. LOL. Voorzichtig mee zijn.
En niet roken tijdens dit werkje of je krijgt een 'special sunburst' effect.

Haha, komt dus heel nauw allemaal. Ben benieuwd, ga het misschien wel een keer proberen met alle voorzichtigheid van dien :)

sebastiaan88
10 maart 2007, 15:57
TRALALALAA


IK HEB LEKKER MN DOEL BEREIKT HIER
IK HEB VRIENDEN!, of in ieder geval mensen die veel replyén in de hoop dat ze snel mn soundclip horen,
Nou jongens ik ga nu wat opnemen:)

Nu moet ik wel mn best doen zeg:P om jullie gedult te belonen

TOT ZO! MUSICA, GIOCO!!

Harald
10 maart 2007, 16:10
Nog niet klaar?

sebastiaan88
10 maart 2007, 16:35
heee ik zoek ff iets om te uploaden:P

weet jij wat?

sebastiaan88
10 maart 2007, 17:08
Nou jongens hier mn 1e poging van harry sacksionis nummer
Ik heb mn nagels afgeknipt voor wat Andy MCkee tap gebeuren:P anders zaten ze in de weg, nu tokkelt het wat minder makkelijk,

Let niet op de slordigheidsfouten

Click here to watch Ik-probeer-voor-het-eerst-meta-sequoia-uit (http://media.putfile.com/Ik-probeer-voor-het-eerst-meta-sequoia-uit)


Click here to watch Johnmayermix (http://media.putfile.com/Johnmayermix)

Hier wat gekut,
Beetje achter elkaar wat kleine stukjes van john mayer nummertjes

Harald
10 maart 2007, 17:16
Gitaar klinkt goed zo te horen. Bassen dreunen iets, maar dat zal de opname zijn. Veel plezier met de Larrivee!

sebastiaan88
10 maart 2007, 17:20
dankjewel!!
Gelukkig, ik ben niet de enige die het opvalt,
als ik speel of als iemand anders speelt dan hoor ik heel dat dreunen niet, maar als ik het opneem wel:S
Komt denk ik door de AKG, ik heb toch laagafvlakken aan gezet op mn mic, maarja het zal wel:P

Mn gitaar is geweldig voor mijn spel

Oja en jongens, hier even een verhaaltje,
Ik heb lang gezocht voordat ik een merk/type gitaar had die bij mij paste,
Nu zijn er aardig wat mensen die L'arrivee die larrivee zo zien,

Je hebt Martin en Taylor, en je hebt L'arrivee en die mensen bedoelen dat niet positief, dat is hetzelfde als iemand die 20 jaar Opel heeft gereden en dan geen Volvo durft te kopen omdattie zon goede ervaring heeft met opel.
L'arrivee is natuurlijk een veel jonger merk dan Martin, en Taylor maar ze zijn niet voor niet de grootte concurrent van Martin taylor etc, alleen moeten mensen is af van die achterlijke dwangneuroze om niets nieuws te proberen en altijd maar te vertrouwen op het oude.

Wat ik had bij larrivee is dit:

Ik had heel veel martins geprobeerd, vond de ene wel aardig, de andere lekker, en de andere weer juist niet mooi, en dit had niets met prijs te maken, want ik vond de duurste het slechtste klinken voor mijn stijl (een D-35)
Veel taylors geprobeerd, zoals De 410 414 etc, en ook de 810, maar deze hadden voor mij een te HELDERE euhh.. Trebly:P klank. Dit is natuurlijk wel een beetje een eigenschap van taylor, net als dat boomy basje van een martin.

En toen pakte ik zomaar "een" larrivee dit was een OM-03, en toen had ik gelijk zoiets van WOW, dit is vet, OM-05 vrijwel hetzelfde, maar ik miste nog iets, hij had nog steeds dat beetje hoge van een Taylor, ik opzoek gegaan op de site van larrivee en merkte op de er ook een OM-09 was die een Rosewood body en zijkanten heeft, ipv mahogany, en dat zou natuurlijk de oplossing zijn voor meer bas en warmere klank, en Jupz, dat was het resultaat, daarom is de OM-09 Mijn gitaar geworden! (en natuurlijk ook om de heerlijke hals etc, maar het gaat even om de klank en kwaliteit in dit verhaal)

Harald
10 maart 2007, 19:40
Dreunende bassen zal meer met de plaatsing van de mic dan met de keuze mic te maken hebben. Beetje mee experimenteren. Een standaard plaatsing die voor 1 mic vaak goed werkt is rond de 12e fret op een cm of 30 (als ik me goed herinner)

Zelf luisteren met hoofdtelefoon, en microfoon verplaatsen totdat het lekker klinkt is ook aan te raden. Je kunt behoorlijk ingrijpende EQ doen met de plaatsing van de mic. In ieder geval voor de ervaring eens doen. Dan kun je altijd nog voor de standaardoplossing kiezen, omdat die en die dat zegt.

Stereo opnemen wordt alweer een ander verhaal, dan zijn er nog veel meer mogelijkheden die allemaal een mooi resultaat kunnen opleveren.

sebastiaan88
10 maart 2007, 20:34
OO ok ja ik zat nu volgens mij ongeveer voor het klankgat:P
maar kzit niet stil tijdens het spelen:P dus kan een beetje schommelen

chris c
10 maart 2007, 20:39
Prodiciat, Sebastiaan :) ! Mooi gespeeld, en de Larrivée OM-09 is de beste Larrivée die ik ken, zeker voor dit soort manier van spelen. Ik heb een OM-01 gehad (een 03 zonder binding zeg maar) en ik miste ook de resonantie van een palissander klankkast. Ook nog een D-09, dat is een ander verhaal...
Heb ook wel ongeveer hetzelfde gevoel gehad als jij met Martin en Taylor, vandaar mijn 2 Larrivees...

Liefhebber
10 maart 2007, 21:03
Heel goede keus man!!
Als het over Noord Amerikanen gaat dan verslaat Larrivee absoluut Taylor en Martin als het gaat over het hele assortiment!
En dit is een heel mooie!

LaurentB
10 maart 2007, 22:37
Mooi geluid! Vooral bij die John Mayer stukken goed te horen.

@Harald: Over die microfoonplaatsing: dat maakt inderdaad heel veel uit. Ik had al eens eerder geprobeerd met de microfoon voor die twaalfde fret, maar dan krijg ik een heel kaal geluid. Dus ik zet hem toch maar ongeveer op de brug gericht.

Vandaag een mooi vol geluid gekregen met één AKG op die twaalfde fret gericht, en de Rode op de brug.

Gommès
10 maart 2007, 22:50
Nou, ik heb net een nummer opgenomen met mijn relatief eenvoudige Crafter GAE-30, wel even leuk ter vergelijking met de nog te plaatsen clips van die Larrivee misschien:

http://www.em11.nl/geluiden/hifi/it_shouldnt_be_like_this.mp3


Ik heb dezelfde crafter en vind ze een mooie heldere klank hebben.

Mooi nummer Laurent, ik mag dan wel dezelfde gitaar hebben maar zo mooi
spelen als jij kan ik niet.

sebastiaan88
10 maart 2007, 23:23
Vergeet niet dat ik een droge opname heb he, en ik hoor dat jij reverb gebruikt.

Picker
11 maart 2007, 00:53
Heel goede keus man!!
Als het over Noord Amerikanen gaat dan verslaat Larrivee absoluut Taylor en Martin als het gaat over het hele assortiment!
Eeh... juist. :roll:

sebastiaan88
11 maart 2007, 09:49
Hee jongens , ieder zn eigen smaak he, ik zeg ook absoluut niet dat martins en taylors slecht zijn, of minder goed:P, maar voor mij is deze larrivee gewoon heel goed, en daarom adviseer ik mensen om niet blind te staren op de bejaarde Taylors en Martins, maar kijk ook eens even naar larrivee (je heb toch maar even nodig om te zien dat ze beter zijn) haha nee geintje.
maar ik vond deze gitaar gewoon heerlijk voor mij, en er zullen ongetwijfelt mensen zijn die hem ook heerlijk vinden voor hun doel

chris c
11 maart 2007, 10:15
de bejaarde Taylors en Martins

Larrivée is ongeveer zo oud als Taylor hoor, Jean Larrivée is misschien zelfs iets vroeger begonnen dan Bob Taylor, alleen is het grote succes wat later gekomen. En inderdaad, niet noodzakelijk "beter" dan Martin of Taylor, wel een van de vele goede alternatieven voor wie niet vindt wat hij zoekt bij die twee. Gitaristen hebben waarschijnlijk nog nooit zoveel keuze tussen merken, modellen enz. gehad als nu !

Harald
11 maart 2007, 11:42
OO ok ja ik zat nu volgens mij ongeveer voor het klankgat:P
maar kzit niet stil tijdens het spelen:P dus kan een beetje schommelen

Voor een microfoonopname dat schommelen zo veel mogelijk vermijden. Probeer maar eens met een hoofdtelefoon. Bij close miking kan een cm verplaatsing al een behoorlijk verschil in klank opleveren.

En mikken op het klankgat is zo ongeveer de beste plaatsing als je een boomy sound wil. Dan zul je bij zowat elke gitaar last van dreunende bassen hebben.

Wat dat betreft zeggen zelfs microfoonopnames lang niet altijd veel over de sound van een gitaar. Ook zonder EQ en galm kun je al zoveel beinvloeden...
Met twee microfoons zou je dan misschien nog het eerlijkst vergelijken met beide microfoons bij je oren, zodat je opneemt wat je zelf hoort. Maar ook dat is weer niet representatief voor de klank van de gitaar, aangezien die voor de luisteraar duidelijk anders is dan voor de speler.

Een kunsthoofd-opname (Model van een hoofd met microfoons in de oren) niet te dichtbij in de ruimte is waarschijnlijk dan nog het eerlijkst, en dan alle gitaren op de zelfde plek en door dezelfde gitarist bespeeld.

Dan houd je, naast kleine verschillen in de uitvoering, nog altijd de factor snaren over. bij de opnames voor mijn cd heb ik verschillende soorten snaren gebruikt op dezelfde gitaar, en dat maakt ook verschil. Maar voor vergelijking verschillende gitaren zou je denk ik toch gewoon de snaren moeten kiezen die het beste op die gitaar passen.

LaurentB
11 maart 2007, 12:48
Ik heb dezelfde crafter en vind ze een mooie heldere klank hebben.

Mooi nummer Laurent, ik mag dan wel dezelfde gitaar hebben maar zo mooi
spelen als jij kan ik niet.

Nou, dank je wel! 013 snaren ipv 012 bleek een enorm verschil te maken voor de diepte van de bassen op deze gitaar, trouwens.

LaurentB
11 maart 2007, 12:50
Vergeet niet dat ik een droge opname heb he, en ik hoor dat jij reverb gebruikt.

Ja, en die opname heb ik door een bevriende muzikant ook nog netjes laten afmixen hoor, ik kreeg hem zelf namelijk ook niet zo goed afgemixed. Hij heeft heel goede spullen daarvoor. Dat maakt heel veel verschil.
Maar het karakter van die Crafter klinkt wel goed door in deze opname, moet ik zeggen. Ik hoor aan jouw opnames dat die Larrivee wel dieper klinkt.

Boom-chick-Franky
11 maart 2007, 20:40
Proficiat!!!

Ik hoop dat je erg veel plezier aan je nieuwe gitaar zult beleven.

Ik hoor intussen dat de strijd tussen alle merkenpikkers is losgebarsten!!


Voor mij maakt het merk eigenlijk niet zo bar veel uit.Natuurlijk kun je van de `grotere`merken wel gedegen kwaliteit verwachten, maar het is inderdaad niet slecht om af en toe eens iets anders te probreren!
Het gaat in mijn geval tenslotte om het geluid en de bespeelbaarheid.
Interessant, ik zal zeker als ik de kans krijg eens een Larrivee uitproberen.
Wie weet ..............

Veel plezier! :dance:
Frank

Picker
11 maart 2007, 22:37
OO ok ja ik zat nu volgens mij ongeveer voor het klankgat:P
maar kzit niet stil tijdens het spelen:P dus kan een beetje schommelenBij een gitaar komen uit het klankgat alleen maar lage tonen. Dat zijn de tonen waarvan de golflengte zo lang is dat de helft ervan maar in het bovenblad past. Daardoor zal het bovenblad in zijn geheel naar voren en naar achteren bewegen, en daardoor pompt de gitaar als het ware lucht uit het klankgat.

Zet je de microfoon dus voor het klankgat, dan hoor je bijna alleen maar tonen van hooguit een paar honderd Hz.

Hogere tonen hebben een kortere golflengte, en daarvan passen er een heleboel in het bovenblad. Daardoor zal de trilling van die hogere tonen niet het netto volume van de klankkast veranderen (waar de ene golf het bovenblad naar buiten drukt zal even verder een andere golf het bovenblad naar binnen drukken). Dus werkt de gitaar niet als pomp voor de hogere tonen. Die komen gewoon direct van het bovenblad.

Goede startposities: de microfoon richten op de 12e fret, of anders op de onderkant van de brug.

sebastiaan88
11 maart 2007, 23:26
ok dankjewel heb me nog niet zo verdiept in het opnemen,
Maar het is dus een AKG groot membraam condensator mic perception 200.

Is dit misschien een optie (halve meter ervandaan, op hoofdhoogte en dan schuin naar beneden richting body gemikt?)

zomaar een optie hoor, ik moet het natuurlijk gewoon proberen

3chordman
11 maart 2007, 23:51
Hallo Sebastiaan,

We hebben inderdaad lang moeten wachten maar......dat was het waard!
Mooi geluidje hoor en prima gespeeld, van mij mag je meer soundclips posten;-)Veel plezier met je Larivee!

Picker
12 maart 2007, 19:27
ok dankjewel heb me nog niet zo verdiept in het opnemen,
Maar het is dus een AKG groot membraam condensator mic perception 200.

Is dit misschien een optie (halve meter ervandaan, op hoofdhoogte en dan schuin naar beneden richting body gemikt?)

zomaar een optie hoor, ik moet het natuurlijk gewoon proberenIk zou een groot membraan mic in dit geval op de 12e fret richten. Ongeveer een halve meter afstand.

sebastiaan88
12 maart 2007, 20:14
Dankjewel picker,
Nu een andere vraag,
Ik wil zelf een element gaan inbouwen/laten bouwen

Nu zat ik te denken aan een Fishman matrix natural I
Maar nu zie ik van B-Band een helemooie de A2.2
met een UST en een AST of een condensator micje,

Ik wil zo min mogelijk boren en wil dus eigenlijk niet boren voor die 9v batterij, nu zag ik dat bband zon mooi 9v extern kastje had, dat wil ik dan doen.

Mensen die mij gelijk geven / adviseren?

Zijn jullie het met me eens dat het wel zelf te doen is, want ik wantrouw die muziekhandels ontzettend, (nare ervaringen)

En zelf ga ik natuurlijk 10x voorzichtiger aan het werk

Groeten sebas

Harald
12 maart 2007, 22:02
Heb een B-band in mijn 12 snarige Bozo zitten, maar ben daar niet echt kapot van. Ruist behoorlijk, en pakt niets van kloppen op klankkast op. Als er een microfoon bijzit is dat laatste probleem opgelost natuurlijk. Maar die ruis is niet echt geweldig. Batterij zit eigenlijk vrij simpel met een klem tegen de hiel (waar de hals aan de binnenkant van de kast zit)

AER heeft tegenwoordig ook een pickup systeem met UST en mic. Schijnt erg goed te zijn. Misschien ook even naar kijken.

sebastiaan88
13 maart 2007, 23:16
Nog meer mensen ervaringen met B-Band pickups, Met name de 2.2 met UST en AST/condensator mic
?

Liefhebber
14 maart 2007, 00:11
Hee Sebastiaan,

We weten nu wel dat je heel gelukkig bent met jouw Larrivee en het is een prachtige gitaar!! Dit geldt trouwens voor de meeste Larrivees!
Dan wil je hem gaan versterken.
Dan moet je gaan hakken in je gitaar of je bouwt er wat subtielere elektronika in, bijv. AER of Blue Stick.
Iedereen in de echte business van muzikanten die overal meewerken aan opnames van allerlei artiesten weet wel dat je om een enigszins vergelijkbaar origineel geluid te krijgen een of twee hele goede microfoons voor de klankkast moet zetten. Ik gebruik bij voorkeur een of twee Neumanns U 87 . Dat zijn laaiend dure dingen! En je moet ze gewoon met een aantal mensen samen gebruiken! Het grote voordeel is dat je met deze microfoons kunt schuiven. Het kan soms wel zo zijn dat je ze op 30-40 cm zet en dat je dan het optimale geluid krijgt!
Sebastiaan, ga niet hakken in die gitaar! Als je wat wilt, ga dan experimenteren met spul dat je gemakkelijk kunt verwijderen als het je niet bevalt!

Yamhammer_71
14 maart 2007, 09:43
Hee Sebastiaan,

Iedereen in de echte business van muzikanten die overal meewerken aan opnames van allerlei artiesten weet wel dat je om een enigszins vergelijkbaar origineel geluid te krijgen een of twee hele goede microfoons voor de klankkast moet zetten. Ik gebruik bij voorkeur een of twee Neumanns U 87 . Dat zijn laaiend dure dingen! En je moet ze gewoon met een aantal mensen samen gebruiken! Het grote voordeel is dat je met deze microfoons kunt schuiven. Het kan soms wel zo zijn dat je ze op 30-40 cm zet en dat je dan het optimale geluid krijgt!
Sebastiaan, ga niet hakken in die gitaar! Als je wat wilt, ga dan experimenteren met spul dat je gemakkelijk kunt verwijderen als het je niet bevalt!

Hey liefhebber, je hebt wel gelijk. Een goede akoestische gitaar voor een set microfoons (goed uitversterkt, PA) wil weleens gigantisch goed klinken....helemaal gelijk aan de originele sound van de gitaar, zonder ''trucjes'' of ''geluidsvervorming''. Tis dan puur en toch een heerlijke klank doordat je de microfoons op de gewenste plek kunt zetten bij de klankkast. Vind het ook zonde om in een akoestische gitaar zelf te gaan boren als er van nature geen element in zit...tis natuurlijk een voorkeur, maar het geluid via een goed setje microfoons vind ik nog altijd heerlijker dan uitversterking met de beste element-inbouw.

sebastiaan88
14 maart 2007, 12:26
Jongens, dat weet ik allemaal:P
alleen ik gebruik hem in de band,
Ik bedoel John mayer etc doen dat toch ook allemaal onstage met een piëzo,
Nou voor onstage wil ik gewoon zon beetje het beste want in de prijsklasse Fishman/B-band ligt, en thuis neem ik wel op met een mic natuurlijk
Ik wil zo min mogelijk boren, er komt dus geen preamp in, bij de B-band is het enige wat ik hoef te boren het gaatje in de brug
Ik wil ook absoluut geen preamp erin zetten,

Dus iemand suggesties, ik ga niet onstage met een mic voor mn gitaar staan

Martin D
14 maart 2007, 18:14
Even een andere vraag : heeft het nu nut om zo''n gitaar uit de USA te laten komen? Ik was afgelopen zomer in Canada, heb bijna een larrivee meegenomen, echter met import duties etc, loont het eigenlijk niet.
Ik heb zelf al 3 nieuwe Martins in Duitsland gekocht, wat wel heel veul geld scheelt met de nederlandse winkeliers.
Ik zag dat deze Larrivee in Duitsland eur.1.800,-- kost.

??

sebastiaan88
14 maart 2007, 23:36
Hoii martin,
Ik heb hem voor ruim 450euro minder dan de gemiddelde prijs hier in nederland "2100euro" en daar zat dus al de verzendkosten/invoerrechten bij.

Het zit zo, je moet 3,2 % invoerrechten betalen over het bedrag dat je hem voor verzekerd hebt, en dan 19% BTW

Ik heb de douane erover gebelt en het klopte precies, ik heb hem dus NIEUW, voor een super koopje

Maar dat wil niet zeggen dat dat overal zo is, kijk dus goed

sebastiaan88
18 maart 2007, 11:42
Hallo?!

:'(

Fingerpick
20 maart 2007, 12:50
Even een andere vraag : heeft het nu nut om zo''n gitaar uit de USA te laten komen? Ik was afgelopen zomer in Canada, heb bijna een larrivee meegenomen, echter met import duties etc, loont het eigenlijk niet.
Ik heb zelf al 3 nieuwe Martins in Duitsland gekocht, wat wel heel veul geld scheelt met de nederlandse winkeliers.
Ik zag dat deze Larrivee in Duitsland eur.1.800,-- kost.

??

Ik zou graag de prijzen van een Larrivee (L-10) willen vergelijken met die in Duitsland. Misschien is de verplaatsing de moeite waard.
In welke muziekwinkel vond jij die (Duitse) Larrivee prijzen?

chris c
20 maart 2007, 13:44
Ik zag dat deze Larrivee in Duitsland eur.1.800,-- kost

In België ook hoor, bv. Leo Caerts in Leuven, is misschien minder ver.
http://www.leo-caerts.be/newsite/view.php?productID=767&scID=&catID=31
Er zal ook nog wel wat af kunnen, 5% of zo. Ze hebben daar een grote voorraad Larrivée gitaren.

sebastiaan88
20 maart 2007, 23:16
Nou jongens ik heb toen voor de aanschaf ontzettend lang zitten zoeken, en ben nietecht een leek op internet, en zag toen alleen maar prijzen in europa rond de 2100euro, zelfs een stuk hierboven. En het is allemaal goed gekomen en ben ontzettend blij met de gitaar. Zijn er nog mensen die een antwoord op mijn vraag hebben?

chris c
20 maart 2007, 23:59
Zijn er nog mensen die een antwoord op mijn vraag hebben?

Over een versterkingssysteem ? Ik vind de Fishman Matrix Natural I erg goed, er zit wel een preamp bij maar heel klein en die is gewoon aangesloten op de endpin jack, daar zie je niets van. Er moet wel een batterijtje bij, die wordt op het halsblok in de klankkast gemonteerd. Ik meen dat John Mayer ook zoiets in zijn Martin heeft zitten... maar dat zul je ook al wel weten...
En om het nog natuurlijker te laten klinken (maar pas op voor feedback met een luide band) kun je er een Fishman Ellipse blend aan toevoegen (=condensmicrofoorn + blender en wat regelaars in het klankgat... ook niks boren in je gitaar).
En nog talloze opties. Ik vind Fishman gewoon heel goed en betrouwbaar spul, maar heb ook goede dingen gehoord over K&K, Highlander, e.a.

Liefhebber
21 maart 2007, 01:53
Over een versterkingssysteem ? Ik vind de Fishman Matrix Natural I erg goed, er zit wel een preamp bij maar heel klein en die is gewoon aangesloten op de endpin jack, daar zie je niets van. Er moet wel een batterijtje bij, die wordt op het halsblok in de klankkast gemonteerd. Ik meen dat John Mayer ook zoiets in zijn Martin heeft zitten... maar dat zul je ook al wel weten...
En om het nog natuurlijker te laten klinken (maar pas op voor feedback met een luide band) kun je er een Fishman Ellipse blend aan toevoegen (=condensmicrofoorn + blender en wat regelaars in het klankgat... ook niks boren in je gitaar).
En nog talloze opties. Ik vind Fishman gewoon heel goed en betrouwbaar spul, maar heb ook goede dingen gehoord over K&K, Highlander, e.a.
Zou ik niet inbouwen!

Ik zou kiezen voor een Schertler met Blue Stick of een AER AK+!

sebastiaan88
21 maart 2007, 09:10
hee liefhebber, kun je wat meer vertellen:)
Ik wil dus ook geen batterij houder boren, dubbelzijdig tape:P stevig ok, maar ga niet boren in die hals, zeker niet omdat op die plek ook mn trussrod zit
En sorry klopt het is wel een preamp, maar ik bedoel ik wil niet zon eqtje en potmetertjes etc in mn gitaar gaan boren/plakken etc

Groeten sebas
bedankt!

Liefhebber
21 maart 2007, 14:30
Het advies om eens de site van de Nederlandse importeur: Ron Houben Guitars te bezoeken. Vind je een duidelijke nederlandstalige installatie handleiding!
Ik heb afgelopen weekend er eentje in een oude Yamaha FG 200 ingebouwd.
Het meest kritisch blijft de zadelbrug. Je moet er wat afhalen een nauwkeurig werkje! Verder alleen het gat voor de endpin iets uitgeruimd en een klein gaatje door zadel en bovenblad geboord. De rest kun je in principe allemaal plakken.
Ik had vooraf al eens bij anderen gekeken en geluisterd . Veel handbouwers adviseren deze AER of een Schertler Blue Stick. Ook de site van Schertler eens bekijken. Ik ken een paar klassieke gitaristen die deze gebruiken en er zeer tevreden over zijn.

NB. Als je toch op de site van Ron zit dan moet je ook even bij endorsers John Goldie aanklikken. Hij gebruikt die AER AK+ en vertelt er over in een interview.

Daniël_san
21 maart 2007, 19:21
Ik zou een B-band systeem nemen. De AST, deze klinkt erg helder. Ook is een K&K pure goed. dit zijn 3 lossen pinnetjes die je onder je brug moet vastplakken. (als je de zoekfunctie even gebruikt kan je er nog wel een aantal topics over vinden)

greencharlie
21 maart 2007, 20:44
Heb op ebay zo'n b-band ast + preamp op de kop getikt: geeft toch sneller feedback dan je denkt hoor. Heb dan toch maar een nieuwe b-band ust gekocht; + die preamp van ebay: dik tevreden.

sebastiaan88
21 maart 2007, 21:07
Hee, hoe ben je te spreken over die B-band, is het zon A2.2?
Ofniet

Vind het nog steeds mooi spul

Groeten sebas

greencharlie
21 maart 2007, 21:26
tsimpelste vant simpelste: zo'n rode ust en een simpele powerpreampjack zonder eq, vervolgens een goede amp (bij mij maar een ac60) en ik ben vertrokken.

greencharlie
21 maart 2007, 21:52
Tis de gewone A1, die A2 zal wel de max zijn maar ik zat krap bij kas.
Aangezien ik die ast nog liggen heb zal ik hem ooit wel eens combineren met de ust doormiddel vd A2.
Is in ieder geval veel beter dan een fishman ag125 in combi met zo'n buitenboord preamp, G2 ofzoiets.
Ook kwa prijs is B-band goedkoop in vgl met de amerikanen.

Liefhebber
21 maart 2007, 22:34
B-band . Ook heel mooi. Zo'n AST is eigenlijk een compromis. Het is eigenlijk een trillingsgevoelige strip(film) die is ingepakt hem beter montabel te maken. Die wordt dan onder het zadel geplaatst(binnenkant bovenblad). Hij wordt bij B-band evt. gecombineerd met een UST. Dat begrijp ik dan weer niet.
Kijk die dunne trillingsgevoelige films zijn misschien wel de mooiste dingen om de trillingen in een klankbord op te nemen en te versterken voor het menselijk oor.
Ik heb hier samen met een vriend, techneut ,.
wel eens experimenten mee gedaan.
Wij kwamen oa.tot de volgende conclusies:
-Die dingen moeten helemaal strak op een zo glad mogelijk oppervlak geplakt worden, dus de buitenkant van een klankbord.
-Een klankkast heb je eigenlijk niet nodig, maar ja je moet ook een hals, etc. hebben om op een gitaar te kunnen spelen.
-Je moet er meerdere plakken om een optimaal resultaat te hebben!
Hoeveel? Daar zijn we niet uit gekomen! Wel een beetje waar je ze in ieder geval wel moet plakken!
-Je moet hele dure voor- en eindversterkers gebruiken(konden wij gebruiken in een laboratorium situatie) om een optimaal resultaat te halen.
Je zult begrijpen dat dit in de praktijk van alle dag nog absoluut niet haalbaar is!
Als je het met B-band gaat proberen: UST en AST + A 2.2 waarbij ik een beetje twijfels heb over de combinatie.

chris c
22 maart 2007, 10:26
Mijn geheim wapen in combinatie met de Fishman Matrix UST :
http://www.acousticfingerstyle.com/gimages/Fishman/aura_350x281.gif
Mijn Avalon met de Matrix daarin ingeplugd klinkt net als door een dure studiomicrofoon, maar dan zonder feedbackproblemen. Voor één keer zijn de reclameslogans niet overdreven ! Je moet wel de juiste settings vinden (downloaden).

sebastiaan88
26 juni 2007, 11:10
Hee mensen,
Ik schaam me een beetje, ik heb nog steeds geen mooie fotos geplaatst zie ik,
Dit zal ik binnenkort maar doen dan.

Bij de weg, ik heb vd week het systeem van LRbagss aangeschaft, het heet iMix, ik schrik een beetje van de i in de naam, klinkt een beetje apple-ish hehehe:P maar heb zoveel goede reacties gezien dus gaan we deze maar inbouwen.

Echt stom maar ik baal er nog steeds van dat ik een mini gaatje moet boren onder het zadel, en dat gat waar de endpin in komt wat groter moet maken. MAarja vooor de rest is alles plakwerk. Zit als het goed is een heel mooi gereedschapje bij om de ast mooi te plaatsen.

Nu dus maar even wachten tot ze het leveren.

even wat fotos:

http://static.zoovy.com/img/bluestarmusic/W308-H282-Bffffff/B/baggs_imix.jpg

http://static.zoovy.com/img/bluestarmusic/W216-H153-Bffffff/baggs_ibeam.jpg

http://static.zoovy.com/img/bluestarmusic/W250-H138-Bffffff/B/baggs_element_small.jpg

http://static.zoovy.com/img/bluestarmusic/W100-H52-Bffffff/baggs_imix_rc2.jpg

gertgert
13 juli 2007, 07:56
nog even terug op die internetprijzen/import.
Ik wil ook een OM-09 kopen, al een tijdje.
De prijsverschillen zijn echt wel groot.
Leo Caerts heeft m voor 1830 en Kees Dee voor 3395 (is dan wel een 'custom', dwz met madagascar pallisander ipv indian pallisander)
Vraag is of dat verschil dat waard is, maar goed.

Heeft iemand ervaring met het importeren vanuit het land zelf.
Ik bedoel, voor 200 euro moet je retour kunnen vliegen naar bijv. New York.
Als je weinig eisen stelt aan verblijfaccomodatie kan je een leuk uitje combineren met de aankoop van een gitaar. Met de lage dollarkoers van nu moet dat toch interessant kunnen zijn?? Hoe zit je dan met importkosten?
En mag de gitaar mee als handbagage?

sebastiaan88
13 juli 2007, 16:54
Ik ga je dit vertellen en dan ben je er waarschijnlijk uit,

Ik heb de Douane gebelt, zei konden mij in no-time vertellen dat voor een AKOESTISCHE GITAAR (ja let op dit schijnt uit te maken) het 3,2% invoerrechten is en 19%BTW over de waarde van je instrument, Hoe bepalen ze dat dan? geen idee, maar ik had hem voor 1400euro verzekerd laten versturen en als ze daar dan die percentages over pakken?!, ik denk dat ze dan al snel zoiets hebben van aa ok, dat zit wel goed, hij heeft hem zo duur verzekerd.
Maarja als hij dus veel goedkoper is dan in nederland zou ik het zeker doen, die van mij was gewoon een splinter nieuwe, met de plakker nog op de slagplaat, etc etc, nieuwe koffer, en het scheelde mij ontzettend veel geld, en dat was incl invoerrechten/btw/en verzendkosten.

northernlake
13 juli 2007, 21:39
Same here. Miijn nieuwe Martin is binnen. Uiteindelijke afrekening van de creditcard moet nog volgen maar... Ik kom met een speciale sunburst en een custom pickguard (door de US dealer er op gezet) inc. verzending, BTW en importheffing waarschijnlijk zo'n 500 onder de NL prijs.

gertgert
13 juli 2007, 23:21
zat net even te chatten met verkoper van guitaradoptions.com

gert: i'm from europe, and i wonder if it is possible to order a guitar. how about the shipping etc. is it possible, under which conditions?
David: No problem, but shipping to you is expensive.
gert: what's expensive?
David: Please standby while I check on that for you.
gert: ok
David: Approx. $350.00
gert: that includes insurance?
David: Yes of course.
gert: ok. the guitar i want costs 2400 dollars. in europe 3400 euros. that a big difference..
David: Wow!
gert: so 350 is a bargain.
David: Then its worth $300.00 to ship!
David: I agree.

tralala. even omgerekend. met de lage dollarkoers wordt het erg aantrekkelijk.
2499 voor de gitaar, 350 voor transport = 2849 doller = 2067 euro!!!
Komt dan denk ik nog BTW (19%) en importheffing (3,5%) bij?
stel dat, dan wordt het 2545 euro.
nogal een gat met de verkoopprijs van 3400 euro in nederland!!

Aragorn
14 juli 2007, 11:47
Same here. Miijn nieuwe Martin is binnen...

foto's! :)

northernlake
14 juli 2007, 12:32
foto's!

Ik zal dit draadje niet hijacken, dus even een nieuwe maken.

gertgert: ik heb je een PM gestuurd.

sebastiaan88
18 juli 2007, 23:24
Nou jongens, Blijkt dus dat ik niet helemaal gek ben

Btw ff wat nieuwtjes over mijn Larrivee
Ik heb dus nu LRBAGGS iMix erin gezet
2 elementen AST en UST
klinkt wel lekker
maar ik ben een mierenN*zifter dus ik vind het niet als mn originele geluid klinken, maar komt wel leuk in de richting, buiten dat vind ik mn sound wel een van de mooiste piezo/ast sounds die ik tot nu toe gehoord heb, dus ben zeer tevreden. Maar voor opnames zal ik zeker mn condensator mic blijven gebruiken, maarja dit was gewoon noodzakelijk voor optredens.
Btw, als je echt niet HEEL handig ben in knutselen, doe het dan NIET zelf,
Ik heb het samen met mn vader gedaan, en het is allemaal toch wel spannend hoor. Gelukkig is larrivee zo geweldig om aan de achterkant waar de jack input komt, toch alvast een gat te maken dat groot genoeg is, zodat je niet als je je strapholder erafschroeft nog even een gat in je gitaar van WAY 2 MUCH MONEY te hoeven boren, na dat gaatje onder de brug was dat me even teveel geworden, maarja mn vader heeft het gedaan, en die is vreselijk handig, dus het ging allemaal super, niet overhaasten en gewoon voorzichtig te werk gaan. Pfieuw wat een geluk was dat,
En voor de rest alles gewoon plakken met dubbelzijdig tape dat bijgeleverd was.