PDA

View Full Version : Boss GT-8 vraagje



petpas
23 januari 2007, 13:39
Ik zit nu te twijfelen of ik mij losse pedalen ga verkopen en er een boss GT-8 voor in de plaats ga kopen. Losse pedalen klinken erg goed maar je bent tussen nummers altijd bezig om ze weer in te stellen. En das mij teveel werk.

Ik vraag mij af of je bij de Boss GT-8 op internet instellingen kunt downloaden en in de bak kunt uploaden zodat je dat nummer niet meer zelf uit hoeft te zoeken. Ik weet dat dat bij de Line 6 XL live wel t geval is.

ALvast bedankt voor je reactie.

Azrael
23 januari 2007, 13:44
Het kan via MIDI maar het heeft nooit nut in mijn ogen. Iedereen maakt een preset op zijn manier en met zijn gitaar / amp / boxen noem maar op. Dat zal dus als je het overzet naar iemand anders , echt totaal anders klinken. Wat zo'n GT8 betreft , dat is echt een apparaat waarmee je moet stoeien. Leer je gelijk ook wat over effectengebruik.

sugarfish
23 januari 2007, 20:36
Ik gebruik ook de GT8 en heb een midi-usb kabel. Er zijn een heleboel patches te vinden op internet. Het is wat Azrael zegt, een patch kan bij jou anders klinken omdat je andere gitaar, versterker gebruikt. Ze zijn wel een leuke basis vervolgens naar eigen wens te fine-tunen.

Een midi/usb kabel en het programma GT-master (gratis te downloaden) zijn een heeele leuke toevoeging. Via dat programmatje leer je op een eenvoudigere manier om alles in te stellen, en worden de assign-functies ineens heel begrijpelijk. Daarnaast kun je realtime-editen waardoor je niet de hele tijd krom zit, maar via de pc je patch instelt naar wens en meteen hoort wat het effect daarvan is.

Tja, en over de discussie "losse pedalen vs multieffect" ....dat is een eindeloze discussie. Als je maar een paar effecten gebruikt hebben losse pedalen de voorkeur, als je véél en weirde effecten wilt (en niet wilt tapdansen) dan lijkt me een multi zoals de GT8 op zijn plaats.

oh ja, en bezoek voor veel meer info www.bossgtcentral.com/forum (http://www.bossgtcentral.com/forum)