PDA

View Full Version : Bjarton



GoldKiwi
23 januari 2007, 11:38
hoihoi
mijn eerste gitaar was een Bjarton, ik heb hem voor 80 euro gekocht met alles erbij, hij was nylonsnarig.
omdat ik nylonsnarig niet zo fijn vind heb ik hem verkocht, maar ik wist niet precies wat ik ervoor moest vragen. Ik heb hem voor 90 euro verkocht, ik dacht dat is wel goed, ongeveer dezelfde prijs waarvoor ik hem heb gekocht, zelfs nog een tientje winst.
Maar ik kon op internet ook al niet veel vinden over deze gitaar, en die man die hem dus van mij heeft gekocht vertelde dat hij met een vriend een museum begon waar allerlei gitaren kwamen te hangen, en ook de mijne, hij ging hem poetsen/opknappen en zo'n naamplaatje erop maken.
Ik vind het opzich best wel leuk dat hij daar komt te hangen, maar ik vraag me af of 90 euro niet te weinig was, omdat hij zeldzaam was, was hij misschien meer waard? Het was ook al een vrij oude gitaar.

Pais
28 januari 2007, 15:29
aaah je hebt helemaal geen reacties gehad...
Na wat googelen kwam ik erachter dat Bjarton iig een merk is waar een scandinavier een hele website over heeft gemaakt. Hij verzamels vintage Bjarton spul, meer kan ik er niet uit wijs worden.
Maar of hij nou veel waard is of niet - je hebt hem voor een tientje meer verkocht en hebt al die tijd dus gratis erop gespeeld. Jij kwam er sowieso goed vanaf, ook al had je er misschien meer voor kunnen krijgen.

GoldKiwi
28 januari 2007, 16:19
ja dat is waar :)
ik heb nu eindelijk een elektrishe, gister gekocht :D
*happy*