PDA

View Full Version : Waarde oude Bosspedalen?



Jeee
23 januari 2007, 10:07
Hey Gitaarlui,

Ik heb de kans om via een familielid een paar oude Boss-pedaaltjes te scoren, in goeie staat en met doosje. Het gaat om de volgende exemplaren: DC-3, SG-1, CE-2 en PN-2.

Weet iemand wat een goede prijs is voor deze dingen?

zoon van Piet
23 januari 2007, 10:25
ik ga me niet wagen aan prijzen, je kunt er geen peil op trekken. Maar met de SG-1 heb je wel de hoofdprijs, die staat hoog in de verzamelaars top tien.

vulvasonic
23 januari 2007, 10:32
ik ga me niet wagen aan prijzen, je kunt er geen peil op trekken. Maar met de SG-1 heb je wel de hoofdprijs, die staat hoog in de verzamelaars top tien.

266 dollar, zie ik net op Ebay!!!!!!!!

@Jeee, ik geef je 5 tientjes, lullen we nergens meer over! :D

Ik heb alleen de CE-2 gehad en die heb ik vorig jaar voor 35 of 40 euro verkocht. Wist ik veel. Je ziet dat de prijzen van die dingen redelijk hard omhoog gaan. En dan maakt het ook nog uit of je een Japanse versie of een Taiwanese (?) versie hebt. Ik had een Jap nota bene!

Jeee
23 januari 2007, 10:44
266 dollar, zie ik net op Ebay!!!!!!!!

@Jeee, ik geef je 5 tientjes, lullen we nergens meer over! :D

Ik heb alleen de CE-2 gehad en die heb ik vorig jaar voor 35 of 40 euro verkocht. Wist ik veel. Je ziet dat de prijzen van die dingen redelijk hard omhoog gaan. En dan maakt het ook nog uit of je een Japanse versie of een Taiwanese (?) versie hebt. Ik had een Jap nota bene!

Holy shit, sommige van die krengen gaan voor meer dan $400 ... :???:

Hmm, dat opent perspectieven. :cooler:

Vanavond kan 'k ze gaan bekijken, en eventueel kopen. :hippie:

up-guitarman
23 januari 2007, 13:39
CE-2: 50€ (2 jaar terug, ondertussen gaan ze wel voor 65 a 75 vaak)
SG-1: Jah... Als je'm voor weinig kan krijgen zou'k het ZEEEEEKER doen !!!
DC-3: Mja, DC-2 was dacht ik meer gezocht. De DC-3 moet je wat van houden, ik vind em nie fantastisch...
PN-2: Niet bekend mee. Het is een tremolo/pan dacht ik ???

Nuja, het zijn allemaal oudjes. Als je ze voor een mooi prijsje kan kopen zou ik het zeker doen. Er zitten genoeg verzamelaars op het net als je ze kwijt wil ...

GuitarMaster
23 januari 2007, 13:49
CE-2: Taiwanees is niet erg veel waard, maar voor een Japanse Black label wordt al tegen de €120-140 betaald soms
SG-1: 200-260 dollar op ebay
DC-3: geen idee
PN-2: >100 euro waard, tremolo/pan, leuk pedaaltje

Robbert
23 januari 2007, 17:25
De waarde van de DC-3 ligt rond de 80 Euro. Iets meer, minder, ligt aan staat. Als je hier een leuke prijs voor kan betalen zit je goed :)

armageddon
23 januari 2007, 18:27
Nevermind....foutje :)

Nellyrocks
23 januari 2007, 18:37
Ik googlede even die PN-3 en kwam een foto tegen van een occasion met een sticker met 199 dollar. Biedt dus ook wel enige perspectieven.

http://i86.photobucket.com/albums/k108/nellyrocks/boss-pn-2-used.jpg



Ga je dat familielid nou een paar tientjes bieden voor deze pedaaltjes?

vulvasonic
23 januari 2007, 20:47
Je kunt je afvragen waarom die pedalen zoveel waard zijn.
Is het omdat ze toen slecht verkochten en daarom nu zeldzaam zijn, waardoor de verzamelwaarde door een stelletje pedalenfreaks zo belachelijk zijn gestegen?
Of is het omdat dit zulke geweldige en aparte pedalen zijn dat ze de prijs dubbel en dwars waard zijn?
En als DAT zo is, waarom brengt Boss dan geen Reïssues uit voor een goede prijs, zoals Ibanez al jaren een slaatje slaat uit de vintage hype rond de verschillende tubescreamers?

Vaag.

zoon van Piet
23 januari 2007, 21:41
De DC-3 is zeldzaam, wegens tegenvallend geluid, de SG-1 is gewoon zeldzaam omdat ie tot de eerste bossjes behoort. De PN is retegoed, maar was op de markt in een periode dat niemand wilde tremelowen en si daarom redelijk zeldzaam. De CE is alom geliefd en heeft daarom waarde.

Over de waarde moet je je niet teveel illusies maken. Amerikaanse prijzen zijn alleen in Amerika (en soms Japan) haalbaar. Ik heb maanden met mn PN geleurd op marktplaats, uiteindelijk 110 euro voor gevangen. (nog niet slecht...)

up-guitarman
23 januari 2007, 22:09
@ topicstarter: Hoeveel vraagt die persoon eigenlijk voor die pedalen?

interessander
23 januari 2007, 22:13
Loont het dan bijvoorbeeld überhaupt om zo'n slow gear op ebay te zetten en hem aan een amerikaan te verkopen, qua verzendkosten en dergelijke?

Robbert
23 januari 2007, 22:46
Loont het dan bijvoorbeeld überhaupt om zo'n slow gear op ebay te zetten en hem aan een amerikaan te verkopen, qua verzendkosten en dergelijke?

Dollar is laag, beter in Europa zelf verkopen :)

DC-3 is niet eens heel erg slecht, doet mij erg denken aan de CE-5. Niet helemaal het geld waard, maar waardeloos ook weer niet.

Guinness
23 januari 2007, 23:31
Ik heb zelf de CE-2 (japans) en die heeft inderdaad wel iets. Klinkt erg warm.

vulvasonic
24 januari 2007, 00:24
Ik heb zelf de CE-2 (japans) en die heeft inderdaad wel iets. Klinkt erg warm.

Schitterend zelfs!
Toch spijt dat ik 'm vorig jaar verkocht heb.

Jeee
24 januari 2007, 09:49
@ topicstarter: Hoeveel vraagt die persoon eigenlijk voor die pedalen?

Gisteren dus langsgeweest bij de nonkel (pour les hollandais: oom :)) in kwestie.

Man man, alle pedalen zo goed als mint, inclusief doosje. Die SG-1 en die CE-2 hebben trouwens een zilveren schroefje voor de batterijklep, is dat origineel of is ermee geknoeid?

M'n nonkel wist wel dat die pedalen serieus in waarde gestegen zijn, maar hij wou enkel de prijs die hij er destijds voor betaald had, ongeveer 2500 oude Belgische franken per pedaal. Dus ik heb 60 Euro per pedaal betaald.

Als dank voor de geweldige deal heb ik er dan nog een bak Duvel aan toegevoegd. :hippie:

Resultaat: nonkel happy, me happy ... :)

Dirk_Hendrik
24 januari 2007, 09:55
Schroef is origineel en waardevermeerderend.


Mooie deal!

up-guitarman
24 januari 2007, 10:07
Damn, 60€ voor een slowgear, je valt met je harige achterwerk in de boter !!!

Rude Perception
24 januari 2007, 13:39
Schitterend zelfs!
Toch spijt dat ik 'm vorig jaar verkocht heb.

Hij is zeker heel dik warm en spacey, maar ook subtiel gewoon lekker warm. Ik heb hem voor 50 gekocht (niet heel lang geleden). Uit Japan. Wat is black label? Is elke uit Japan een black label?*heeft stiekem hoop*

britsie
24 januari 2007, 16:57
Voor alle info over oude Boss-pedalen, 'silver screw'- versies en een bende zotte Boss-hoeren bij elkaar: slechts 1 adres: http://www.bossarea.com
Ik ben daar ook gekend als Britsie :-)

Nellyrocks
24 januari 2007, 17:52
belachelijk. Ik zie net een "silver screw" OD1 te koop ergen op internet voor 469 dollar.

Moet wel heel goed klinken met zilveren schroeven. Mischien piept mijn huiskamerdeur wel minder als ik er zilveren schroeven in draai.

Von Trippenhof
24 januari 2007, 18:38
... Er was een tijd dat bijna iedereen vond dat boss pedaaltjes gewone, goedkope, zielloze, waardeloze, dooie troep voor imitators en beginners waren...
Daar schaamde je je een beetje voor, als je die gebruikte.

Wat is er toch gebeurd????

Lucluc
24 januari 2007, 19:46
... je valt met je harige achterwerk in de boter !!!

GETVER :sneaky:

interessander
24 januari 2007, 20:22
... Er was een tijd dat bijna iedereen vond dat boss pedaaltjes gewone, goedkope, zielloze, waardeloze, dooie troep voor imitators en beginners waren...
Daar schaamde je je een beetje voor, als je die gebruikte.

Wat is er toch gebeurd????

Behringer heeft deze rol glansrijk overgenomen.

Von Trippenhof
24 januari 2007, 20:25
Behringer heeft deze rol glansrijk overgenomen.


Dusse... Er zijn gewoon nog veel beroerdere bijgekomen, dat in vergelijking met die de Boss effecten nu als goed gezien worden?? Begrijp ik dat goed?

Lucluc
24 januari 2007, 20:33
Dusse... Er zijn gewoon nog veel beroerdere bijgekomen, dat in vergelijking met die de Boss effecten nu als goed gezien worden?? Begrijp ik dat goed?

Ach, het heeft vast ook wel te maken met die vreselijke vintage religie van de meeste gitaristen: het is oud, dus dan is de kwaliteit heel wat beter dan tegenwoordig. Een beetje zoals bij de oude Grieken, een omgekeerd wereldbeeld als dat wij nu hebben: de mensheid wordt oud en takelt af. Eerst had je de gouden generatie, dan de zilveren, etc. De eerste Boss pedaaltjes waren gemaakt in japan, notabene met zilveren schroefjes. Later werd het taiwan, al een heel stuk minder. Tegenwoordig zullen ze ook wel in China worden gemaakt: helemaal geen kwaliteit meer.

Von Trippenhof
24 januari 2007, 21:02
Waarom zou iets uit China technisch niet goed kunnen zijn??

Nieuwe industrien nemen de fouten van de oudere, al bestaande niet over, maar bouwen hetzelfde efficienter op, met verbeteringen die door gevestigde belangen niet in de oude industrien konden worden doorgevoerd...

Lucluc
24 januari 2007, 21:58
Yep, wet van de remmende voorsprong!

Ik speel regelmatig op een van mijn chinese gitaren, dus mij hoor je niet klagen. Het zijn de vintage-devoten die dat doen. :mad:

Von Trippenhof
24 januari 2007, 22:35
Yep,
alleen jammer dat bij die gevestigde belangen ook zaken zijn als... uh... menselijke arbeidsomstandigheden etc....
Er komt meer bij kijken dan alleen een lage prijs, ben ik bang, tenzij zoiets je niks interesseert, natuurlijk.
""Maar ik als nou op die door slaven in elkaar gezette gitaar nou eens muziek ga maken die de wereld verbeterT???""

Sorry, net wakker...

Dirk_Hendrik
24 januari 2007, 22:36
Waarom zou iets uit China technisch niet goed kunnen zijn??


Omdat het gecombineerd wordt met "zo goedkoop mogelijk" (waaronder "onderbetaald ongescholld produktiepersoneel") waar voornamelijk de kwaliteitscontrole onder lijdt.

Het leeuwendeel van de Nederlandse bedrijven dat een China-avontuur begon is daar al weer van terug gekomen.

vulvasonic
25 januari 2007, 01:20
Niet zeiken nu. Boss maakt gewoon goede pedalen. Je kunt voor ieder Boss pedaal best een beter alternatief vinden, maar die zijn meteen tweemaal zo duur en vaak vallen ze nog tegen ook. Of ze zijn teveel gevoiced.

Al die oude Boss pedalen waren de standaard en alle alternatieven destijds waren goedkope kopie-achtige pedaaltjes die het meestal gewoon niet haalden bij de kwaliteit van Boss.

Boss maakt imo dus gewoon een uitstekende reeks van goed klinkende effecten, waarmee je de plank eigenlijk nooit mis kan slaan.
Het enige wat mij persoonlijk ooit heeft gestoord is dat ik op een gegeven moment 8 van die pedalen op een rij had staan. En dat ziet er een beetje lullig uit. Maar het voldeed verdomme wel en het klonk verdomme goed!

BeeJee
25 januari 2007, 02:57
:cooler: Boss is gewoon goed! :rockon:

Von Trippenhof
25 januari 2007, 07:45
Niet zeiken nu. Boss maakt gewoon goede pedalen. Je kunt voor ieder Boss pedaal best een beter alternatief vinden, maar die zijn meteen tweemaal zo duur en vaak vallen ze nog tegen ook. Of ze zijn teveel gevoiced.

Al die oude Boss pedalen waren de standaard en alle alternatieven destijds waren goedkope kopie-achtige pedaaltjes die het meestal gewoon niet haalden bij de kwaliteit van Boss.

Boss maakt imo dus gewoon een uitstekende reeks van goed klinkende effecten, waarmee je de plank eigenlijk nooit mis kan slaan.
Het enige wat mij persoonlijk ooit heeft gestoord is dat ik op een gegeven moment 8 van die pedalen op een rij had staan. En dat ziet er een beetje lullig uit. Maar het voldeed verdomme wel en het klonk verdomme goed!

Precies, Vulva, we zijn het eens!
Boss pedalen WERDEN de standaard, omdat ze goedkoop waren en in die categorie tot de beste behoorden. Maar als je kon gebruikte je een beter/heftiger pedaal. Of een betere versterker en gitaar, want daar kwam toch het echte mooie vandaan en dan had je die pedalen niet meer nodig.

Maar wel leuk: Iedereen heeft ooit zwaar lopen kicken op z'n nieuwe pedaal en dat kon nu meer dan ooit tevoren!
Wat je dus wel kreeg is dat steeds meer mensen met steeds meer effecten konden gaan spelen. Om het geluid te benaderen van een goede gitaar in een goede amp die in de studio met hoge kwaliteit echo/chorus/flange -effecten werd opgefraaid.
Maar dat geluid werd toch echt niet gehaald in de oefenruimte. (Maar met wat rookwaar leek het best echt.)
Zogauw je bv je DD-3 verving door een goede echo werd de drummer blij: "He, ik hoor de gitaar!" En dan: "Oh.... Speel je DAT??""

Wat leverde het op: Meer mensen die minder bezig waren met beter leren spelen en daardoor lekker aan hun plastic net-niet effecten gingen hangen en voila: Het platte gain en chorus-tijdperk: de jaren 80.

DE JAREN 80!

Ik weet het zeker: Boss is de schuldige!

(En dus door hen kan ik nu nog steeds niet spelen, maar ben altijd op zoek naar een nieuw effect. Is OOK een leuke hobby, niks mis mee.)


PS: Ik vond het formaat altijd wel handig! En die kleurtjes lekker vrolijk. En ik gebruik zelf een Line selector. En ook de RPS pitch shifter micro rack series.
En als ik een Boss zie dan denk ik: Ok, zeker bruikbaar en vast ok. Of meer. En als ik op safe wil spelen, dan zeker! En da's misschien nog wel het belangrijkst.

up-guitarman
25 januari 2007, 12:42
:cooler: Boss is gewoon goed! :rockon:

+1, mijn bossjes hebben me nog nooit in de steek gelaten !!!

En nee, ik zweer zeker niet bij boss, maar het belachelijk om te gaan schreeuwen dat ze slecht zijn omdat ze betaalbaar en veel gebruikt zijn. (en dat is blijkbaar voor verschillende mensen op dit forum DE reden bij uitstek om te zeggen dat iets slecht is...)

BeeJee
25 januari 2007, 14:07
Bij mij staan 'bossjes' gebroederlijk naast boutique-pedalen. Goed is goed, punt uit.

Von Trippenhof
25 januari 2007, 16:05
...het belachelijk om te gaan schreeuwen dat ze slecht zijn omdat ze betaalbaar en veel gebruikt zijn. (en dat is blijkbaar voor verschillende mensen op dit forum DE reden bij uitstek om te zeggen dat iets slecht is...)[/QUOTE]


Nou, dat hoor je mij niet zeggen, hoor!
Wel, dat ze veel gebruikt zijn omdat ze betaalbaar zijn. En slecht, tja...
Als mensen er veel lol aan hebben, zijn ze niet slecht, lijkt me. Ze werken technisch vaak goed, en het geluid is voor velen bruikbaar. Ik vind er niet zoveel aan, meestal te glad. Kwestie van smaak ;-).

Maar even terug OT: Ik begrijp alleen echt niet dat er veel geld wordt betaald en dan al helemaal niet voor het verpakkingsmateriaal. Maar ja, sommige mensen worden helemaal wild van postzegels, dus ja, waarom niet van een Boss-verpakking.
(En sowieso, wie had indertijd OOIT gedacht dat we nu hier een discussie zouden voeren over of Boss pedalen goed zijn of niet, het kan raar lopen.)

Kim Wilson
25 januari 2007, 16:08
...
Maar even terug OT: Ik begrijp alleen echt niet dat er veel geld wordt betaald en dan al helemaal niet voor het verpakkingsmateriaal. Maar ja, sommige mensen worden helemaal wild van postzegels, dus ja, waarom niet van een Boss-verpakking.
(En sowieso, wie had indertijd OOIT gedacht dat we nu hier een discussie zouden voeren over of Boss pedalen goed zijn of niet, het kan raar lopen.)
Er zijn mensen die zich een slag in de rondte betalen voor een Dinky Toy in de originele verpakking. Tja...

Mike McCready
25 januari 2007, 18:35
Bij mij staan 'bossjes' gebroederlijk naast boutique-pedalen. Goed is goed, punt uit.
Zo is het maar net Bart! ;)

Ibanez staat er ook fier tussen trouwens...

Lucluc
25 januari 2007, 19:29
Ik begrijp alleen echt niet dat er veel geld wordt betaald en dan al helemaal niet voor het verpakkingsmateriaal. Maar ja, sommige mensen worden helemaal wild van postzegels, dus ja, waarom niet van een Boss-verpakking.

Wist je niet dat je geweldig muziek kan maken met die doosjes?

Von Trippenhof
25 januari 2007, 20:03
Wist je niet dat je geweldig muziek kan maken met die doosjes?



Raken ze dan niet beschadigd? Beneden een 7 hoef ik ze niet meer, hoor!

BeeJee
25 januari 2007, 20:59
Origineel gepost door Mike McCready
Ibanez staat er ook fier tussen trouwens...
Ibanez staat er bij mij ook nog tussen (paar keer zelfs).
Fulltone, Boss, Morley, Ibanez, Voodoo Lab, HWA, MSD SIlvermachine...
All pedals are equal, but some are more equal than others :seriousf: