PDA

View Full Version : Tiny terror



hansies
23 januari 2007, 08:58
ik heb hem reeds een hele tijd en vind, ondanks sommige slechte kritieken, dat hij heel goed klinkt mits de gepaste gitaar gebruikt word.
Klinkt volgens mij met humbuckers meestal beter, maar single coils kunnen ook goed klinken als ge de tiny terror een beetje onder controle houd.
Wat bertreft de speakerkasten moet men ook wat zoekwerk verrichten, maar er bestaan zeer geschikte cabs voor dit ampje......wie de moeite doet om wat te tweaken enzo ....no problems anymore
succes
greetz
Hansies

Tristan
23 januari 2007, 09:05
Ah, okee, dat is interessant om te horen... :)
Ik moet zeggen dat ik het ook wel een goed en leuk ding vind hoor...
Met wat voor speakers en cab gebruik je de Tiny Terror nu?

Mitch
23 januari 2007, 10:21
Misschien een idee om de boel samen te voegen naar het nieuw op te richten "Het Grote Orange Tiny Terror Topic" ? Dit is nu geloof ik topic nummer vijf :sneaky:

guhlenn
23 januari 2007, 10:36
tov de 10.000 marshall topics bedoel je? :rolleyes:

er staan wat samples op het orange forum (home made) die errug lekker klinken. heb je de indruk dat die recht doen aan de amp hansies?

hansies
23 januari 2007, 10:56
tov de 10.000 marshall topics bedoel je? :rolleyes:

er staan wat samples op het orange forum (home made) die errug lekker klinken. heb je de indruk dat die recht doen aan de amp hansies?

bedoel je samples van de tiny terror of algemeen van orange amps,
ik kijk wel eens op het forum als ik wat meer tijd heb
greetz
Hansies

hansies
23 januari 2007, 10:58
Misschien een idee om de boel samen te voegen naar het nieuw op te richten "Het Grote Orange Tiny Terror Topic" ? Dit is nu geloof ik topic nummer vijf :sneaky:

op wat wachten we nog
"Het Grote Orange Tiny Terror Topic"
van Terror gesproken...lol

skabouter
23 januari 2007, 12:27
waar zijn die clipjes dan? of heeft iemand hier home made clipjes van de Tiny terror?

kga 9 feb een grote muziekwinkelinzuidholland tour doen met wat vrienden, en ik zou best een tiny terror en een epi valve wille checken dan 1 kiezen misschien.............leuk voor erbij met wat pedalen enzo. die tiny lijkt me wel heel vet, maar 500 is aan de andere kant ook wel weer veel geld.............

hansies
23 januari 2007, 13:31
Ah, okee, dat is interessant om te horen... :)
Ik moet zeggen dat ik het ook wel een goed en leuk ding vind hoor...
Met wat voor speakers en cab gebruik je de Tiny Terror nu?

een 2x12 Celestion vintage 30 London City cab's en een 1x12 celestion Century cab, heb ook een Harley Benton 4x12 die het voor zijn kostprijs zeer goed doet.
greetz
Hansies

guhlenn
23 januari 2007, 13:54
op het forum van orange zijn van alle amps clips te vinden, ook van de tiny terror. ze zijn gemaakt door gebruikers. Wat vooral opvalt is, dat (als het waar is) de sound van een simpele sm57 in een no-name preamp nog steeds staat als een huis.

Tristan
23 januari 2007, 14:15
een 2x12 Celestion vintage 30 London City cab's en een 1x12 celestion Century cab, heb ook een Harley Benton 4x12 die het voor zijn kostprijs zeer goed doet.
greetz
Hansies

Zitten in al die cabs Vintage 30's?

hansies
23 januari 2007, 14:56
Zitten in al die cabs Vintage 30's?

Neen, harley benton cab is 4x12 Vintage 30's ,1 cab met 1 Celestion Century G12, 1 cab Celestion G12K, en dan de london city 2x12 Vintage 30.
dit is het zo een beetje,
greetz Hansies

Tristan
23 januari 2007, 15:46
Ah okee, bedankt voor je antwoord... :)
De Vintage 30 en G12K (volgens mij is dat een G12-100) worden door Orange als het goed is ook gebruikt in hun cabs...
En al die verschillende cabs/speakers bevallen goed met de Tiny Terror?

@guhlenn:
Ik heb even die clipjes op het Orange forum beluisterd en die geven best wel aardig weer wat de Tiny Terror doet...
Een mooie rhythmcrunch die hier een daar misschien een beetje schreeuwerig kan klinken en soms een beetje ongedefinieerd, met name op halshumbuckers, op de clipjes klonk het echter wel nog iets lekkerder dan toen ik hem testte, ik denk dat de cab waarop ik hem geprobeerd heb misschien niet helemaal een lekkere combinatie was met de Tiny Terror...
Ik vind het qua klank en concept verreweg de beste amp uit hun tegenwoordige gewone productieserie...

skabouter
23 januari 2007, 15:50
ALS je hem al zou kopen (ik twijfel), WAAR zou je hem dan kopen? feedback voor 499? of elders goedkoper? en zit er dan nog zo`n Orange Draagtas bij enzo?

skabouter
23 januari 2007, 20:20
oja en ik vroeg me af..........geeft die tiny terror nou nog een beetje de Orange sound voor die prijs? of is het zomaar een leuk buizenampje? want dan weet ik wel meer leuke low-wattaged, maar als deze ook nog eens "DE" orange sound heeft! dan vind ik hem wel erg betaalbaar:)

9feb hou ik grote test-dag in zuidholland met wat vrienden, en dan ga ik hem eens goed aan de tand voelen....maar tot die tijd kan ik alleen zeuren op fora en clipjes van internet plukken

Tristan
23 januari 2007, 21:12
@skabouter:
Welke leuke low wattaged buizenampjes bedoel je dan, behalve de Tiny Terror?
Naar mijn idee zit de Orange sound er wel echt in, tenminste de tegenwoordige Orange sound, het is zeker wel een karakteristieke sound en zoals ik hier al iets eerder heb gepost vind ik de Tiny Terror eerlijk gezegd de beste amp in de gewone range van Orange, met uitzondering van de Custom Shop modellen, alhoewel de Tiny Terror daar volgens mij ook behoorlijk dicht bij in de buurt komt, vandaar dat ik het ook echt wel een goed ding vind...

RolandT
23 januari 2007, 21:38
@skabouter:
Welke leuke low wattaged buizenampjes bedoel je dan, behalve de Tiny Terror?
Minimat :sneaky:
-2 WATTS (nominal output)
-POINT TO POINT hand-wired
-6V6 output tube
-ECC83 pre-amp tube
-POWER ATTENUATOR (control on back)
-2 INPUTS (HIGH and LOW)
-RECORDING OUT
-240/120v (externally selectable)
+ built in GAIN BOOSTER, controlable via pot on the frontpanel and switchable via footswitch.
http://www.10pont.net/minimat.jpg

voor de Orange fans kan je die Minimat ook zo laten maken...
http://www.10pont.net/ormat.jpg

interessander
23 januari 2007, 21:45
Mooi! heb je daar een soundclip van?

matty
23 januari 2007, 21:47
en wat kost zo'n beestje?

Tristan
23 januari 2007, 21:49
@interessander:
Die staan wel ergens hier op het forum, alleen weet ik niet meer waar, misschien vind je ze met de search (is altijd maar de vraag)...

@Roland T:
Niet boos worden, ik was hem wel vergeten, dat geef ik toe, maar ik moet hem nog testen, hopelijk binnenkort... :D

RolandT
23 januari 2007, 21:57
en wat kost zo'n beestje?
Prijs is £ 278 (http://www.matamp.co.uk/minimat.htm) (zo'n 422 euro) en voor deze prijs maken ze hem helemaal zoals je (http://www.matamp.co.uk/vinylandcloth.htm) wil in orange, groen, purper of erger :hippie:
http://www.10pont.net/uf.jpg
Een echt head geen alu bakje :sneaky:

Je moet ondertussen wel al minstens 8 weken wachten voor je er een kan krijgen. De vraag is veel groter dan het aanbod.

skabouter
24 januari 2007, 00:31
@skabouter:
Welke leuke low wattaged buizenampjes bedoel je dan, behalve de Tiny Terror?


idd ook die minimat! verder nog:
-epi valvehead uiteraard
-ibanez valbee (nooit gehoord, maar moet ik volgens mij met boog omheen?)
-peavey JSX collosal 5 watt combo
-fender junior

ik wil ook iets met weinig eindtrapvermogen erbij, met een absolute max van 500 euro..........epi valve ook zeker ff testen, maar die Orange lonkt toch wel het meest, vind orange amps altijd al vet, maar wel te duur! maar als de orange sound goed representatief is in dit kleine headje dan is die het aanschaffen wel waard:)

moet ie eigenlijk alleen nog een loop hebben, en een normale houten behuizing, maar dat laatste valt vast wel te fixen!

9 feb.............judgement day :)

Tristan
24 januari 2007, 09:00
Ah okee, in dat geval kan ik je melden dat de karaktervolle sound die de Tiny Terror en de Minimat ongetwijfeld hebben volgens mij niet in de andere amps die je opnoemt zal zitten, ik zou in jouw geval voor een van die twee gaan...
De Minimat heb ik nog niet gehoord dus op dit moment heeft de Tiny Terror mijn voorkeur...

skabouter
24 januari 2007, 09:38
same here ja! maar minimat is ook niet te checken toch? alleen online bestellen?
kga gewoon voor de orange. prachtige heb! eerst testen uiteraard, en mocht ik die epi valve nou ook wel ok vinden en zeker voor die 400 euro prijsverschil met orange dan neem ik wellicht de epi....maar ik neig meer naar orange:) uiteraard!

RolandT
24 januari 2007, 09:51
same here ja! maar minimat is ook niet te checken toch? alleen online bestellen? Juist Matamp heeft geen dealers in Nederland/Belgie. Als jullie toevallig in de buurt van Antwerpen zijn kan je hem bij mij thuis proberen.

skabouter
24 januari 2007, 12:24
thnx voor het aanbod:) maar zover komen we denk ik niet..........zal toch voornamelijk zuidholland zijn. Feedback, verspuy, t winkeltje in Leiden, die ene in houten (ben niet goed in namen). iemand anders nog suggesties? liefst met zoveel mogelijk gitaren en amps op voorraad:)

Tristan
24 januari 2007, 14:40
Pro Guitar Store in Rotterdam, op de Blaak...
Maxguitars in Den Haag, Laan Van Meerdervoort...
Peter Verspuy kan je mijns inziens skippen, die hebben geen reet, zijn meestal te duur en vanaf Rotterdam Lombardijen is het nog zover lopen dat je er ontzettend veel tijd mee verliest...

Als het goed is dan krijgt Van De Haar (www.haarguitars.nl) binnenkort Matamps binnen, ik ben er ook heel benieuwd naar...

Het voordeel van de Orange t.o.v. de Valve Junior en de Minimat is dat je er nog wat aan hebt in een band, bovendien moet ik nog de eerste single ended amp met ballen tegenkomen, de Valve Junior heeft ze in ieder geval niet...
Just my 2 cents... :D

Kim Wilson
24 januari 2007, 15:02
Is een Bandmaster ook single-ended? Want dan ben ik het niet eens met die laatste stelling. :)

Tristan
24 januari 2007, 15:23
Nee, die is zeker niet Single Ended, volgens mij heeft hij twee 6L6 buizen...
Het was ook geen stelling hoor, het was slechts een constatering uitgaande van mijn bevindingen over de amps die ik tot nu toe getest heb...
De meeste Single Ended amps draaien op een EL84 of op een 6V6, een 6L6 of EL34 schijnt wat meer ballen te geven dan die kleinere buisjes...
Ik ben wel benieuwd naar het Single Ended ontwerp van Chris, daar schijnen namelijk onder andere ook 6L6 en/of EL34 buizen in te kunnen...
Die Hiwatt Custom 7 top moet ik nog eens een keer testen, als hem ergens hebben staan tenminste, daar ben ik ook erg benieuwd naar...

Kim Wilson
24 januari 2007, 15:25
Aha, single-ended wil dus zeggen één eindbuis? Een Bandmaster heeft er idd twee.

Damn, ik voel me nu niet zo heel slim... :chicken:

Tristan
24 januari 2007, 15:32
Dat geeft toch niks?
Heb ik ook weleens hoor... :D
Ik weet alleen niet wat je dacht dat het dan zou moeten betekenen?
Volgens mij is het al of niet Single Ended zijn van een amp best bepalend voor het geluid, ik heb verschillende dure Bad Cat Single Ended amps getest die ook echt helemaal geen ballen hadden, terwijl het preamp schema vrijwel hetzelfde schijnt te zijn als van de grote amps die naar mijn idee wel heel lekker klinken...
Nee, tot nu toe vind ik die triode schakeling op de Tiny Terror een stuk beter klinken dan welke Single Ended amp dan ook die ik tot nu toe getest heb...
Maar ja, het hoeft natuurlijk niet altijd zo te zijn, meestal zijn er wel uitzonderingen...

Kim Wilson
24 januari 2007, 15:34
Ik denk dat ik in de war was met single channel en channelswitchers...

RolandT
24 januari 2007, 15:38
Aha, single-ended wil dus zeggen één eindbuis? Een Bandmaster heeft er idd twee.
Kim op de mesa website staat een goed artikel over single-ended vs push-pull (http://www.mesaboogie.com/US/Smith/ClassA-WebVersion.htm) en meer van dat jargon:-) Zal je zien dat je single-ended kan zijn met 2 buizen. Mijn amp werkt
- Mono Valve en Duo Valve, single ended Class A; en
- 2 of 4 valves Push/Pull.

Tristan
24 januari 2007, 15:43
Maar dan heb je volgens mij twee trafo's nodig, of twee verschillende typen buizen, of in ieder geval een trafo die twee buizen apart aanstuurt, toch?

RolandT
24 januari 2007, 16:35
Maar dan heb je volgens mij twee trafo's nodig, of twee verschillende typen buizen, of in ieder geval een trafo die twee buizen apart aanstuurt, toch?
Hoe ze het technisch doen weet ik niet (zolang het maar klinkt) maar dit staat in de handleiding van de 1224 (Ik denk dat mesa gelijkaardige amps heeft)

Valve Controls

The "Crowning Glory" of the 1224 is that, in addition to the wide variety of sounds available from the amplifier, it is possible, via a series of push switches to alter the configuration of the power valves. This is why the 1224 is referred to as the "switching" amp.

The possible configurations are:
Class A / Class AB - Using this control allows the user to toggle between Class A and Class AB operation.

Class A is sometimes referred to a single ended operation and will result in a cleaner, brighter, more "American" sounding tone.

Class AB is sometimes called push-pull operation and results in a fuller, more "British" tone - particularly when overdriven.

The remaining two buttons act as follows:
"Out1/In 2"..| "Out2/In 4"..............| Result

Out............| Out.........................| 1 power valve (7 Watts)
Out............| In + Class A selected..| 2 power valve (14Watts)
In..............| Out.........................| 2 power valves (14 Watts)
In..............| In...........................| 4 power valves (28 Watts)

Tristan
24 januari 2007, 16:52
Hmm, de verwijzing naar Single Ended die ze hier doen daar bedoelen ze de ruststroom mee...
In klasse A doorlopen beide eindpitten in principe de hele geluidsgolf, bij klasse A/B wordt 1 eindpit gebruikt voor het versterken van de bovenkant en de andere voor de onderkant als ik het goed begrepen heb...
Kortom, zij refereren volgens mij niet naar de gebruikelijke betekenis van de term Single Ended, alhoewel je amp inderdaad wel op 1 eindpit kan lopen en dan ook inderdaad Single Ended is...
Zij refereren naar het verschil tussen klasse A (door hen dus vreemd genoeg Single Ended genoemd) en klasse A/B (Push/Pull, dat klopt volgens mij)...
Wat ze tonewise zeggen over klasse A en klasse A/B klopt volgens mij ook helemaal niet, als je ook maar iets van de klankverschillen zo zou kunnen typeren als zij doen (dat is volgens mij niet zo, maar goed), dan zou het juist andersom zijn, klasse A wordt meer gebruikt in Brits gevoicede amps en de meeste Fender type amps zijn klasse A/B...
Een beetje een vaag verhaal dus...
Kortom, we weten nog steeds niet hoe het nou zit met amps met meerdere (en vaak verschillende) eindbuizen en of ze dan nog steeds Single Ended kunnen zijn, ik denk dat het theoretisch alleen mogelijk is als je ook twee trafo's hebt, dus als je zeg maar twee Single Ended amps in een kastje hebt...

RolandT
24 januari 2007, 17:11
Wat ze tonewise zeggen over klasse A en klasse A/B klopt volgens mij ook helemaal niet, als je ook maar iets van de klankverschillen zo zou kunnen typeren als zij doen (dat is volgens mij niet zo, maar goed), dan zou het juist andersom zijn, klasse A wordt meer gebruikt in Brits gevoicede amps en de meeste Fender type amps zijn klasse A/B Het is altijd moeilijk om klanken te beschrijven, mesa doet het zo "A player looking for maximum clean headroom will want a Class AB, push-pull amplifier –because power is its forte. A player seeking a certain vintage vibe may well prefer a Class A amp, but no matter what tube is used, it will definitely be less powerful." of anders als je power wil AB als je "vintage vibe" wil (wat ook de definite van "vintage vibe" mag zijn) kies je class A. Met Power=Marshall; Vintage vibe=Fender dus de definities van Matamp en Mesa lijken mij gelijk.

Tristan
24 januari 2007, 17:25
Een Marshall kan meer vintage klinken als een Fender hoor, het hangt er vanaf welke amps je vergelijkt...
Een klasse A amp heeft zeker niet minder punch dan een klasse A/B amp, ik zou juist durven stellen dat een klasse A amp met hetzelfde wattage als een klasse A/B amp misschien juist wel meer punch en ballen heeft, meer power dus...
De power waar Mesa over spreekt is het vermogen om clean te blijven, "clean headroom", dat heeft inderdaad voor een gedeelte te maken met het beschikbare vermogen van de eindversterker, maar clean headroom kan je top op zekere hoogte ook in de preamp creeeren...
Ik denk dat degene die de tekstjes voor Matamp schrijft zich gewoon vergist heeft, het is verder ook niet belangrijk...
Belangrijk is hoe het klinkt... :D
In werkelijkheid doet zo'n Class A / Class A/B switch bij sommige amps bijna geen fluit met de klank en bij andere amps juist heel veel, dus de uitwerking kan nogal verschillen...

RolandT
25 januari 2007, 08:05
Ik denk dat degene die de tekstjes voor Matamp schrijft zich gewoon vergist heeft, het is verder ook niet belangrijk...
Belangrijk is hoe het klinkt... :D Op het Matamp forum vind men het ook een veel te grote veralgemening om Class A/AB aan een type amp of geluid toe te schrijven. Dus Tristan je hebt (weer) gelijk :)
PS: nieuwe Minimat (nog een in orange looks wat blijkbaar een populaire keuze is)
http://www.10pont.net/ormat.jpg

thefox
25 januari 2007, 09:16
Op het Matamp forum vind men het ook een veel te grote veralgemening om Class A/AB aan een type amp of geluid toe te schrijven. Dus Tristan je hebt (weer) gelijk :)
PS: nieuwe Minimat (nog een in orange looks wat blijkbaar een populaire keuze is)
http://www.10pont.net/ormat.jpg
Toch wel mooi dat orange :) Op zich vind ik die aluminium look van de tiny terror wel wat hebben! Het heeft wel iets stoers. Hij past qua looks nu ook perfect bij mn koch kast!

Tristan
25 januari 2007, 11:46
@Roland T:
Het was mij niet te doen om mijn gelijk te krijgen hoor, ik vond het gewoon een wat vaag verhaal, ook dat gedoe over klasse A is Single Ended enzo, daar wordt het allemaal niet duidelijker op... :D
Dat oranje kleurtje vind ik die Matamp niet zo heel strak staan eerlijk gezegd, zwart vind ik dan mooier en stoerder, vooral die zwarte hoekstoeken bij die oranje tolex ontsieren het beeld naar mijn idee...
Ze hebben inderdaad wel veel verschillende soorten vinyl waar je uit kan kiezen, erg leuk... :D
Als ik een Minimat zou bestellen dan zou ik hem zonder attenuator en zonder boost bestellen, gewoon het pure circuit, ik denk dat dat nog wat beter klinkt...

RolandT
25 januari 2007, 12:16
Het was mij niet te doen om mijn gelijk te krijgen hoor
Weet ik was maar een grapje. Ik was gewoon zelf benieuwd naar het "juiste" antwoord. Goede Trivial Persuit vraag :)


Dat oranje kleurtje vind ik die Matamp niet zo heel strak staan eerlijk gezegd, zwart vind ik dan mooier en stoerder, vooral die zwarte hoekstoeken bij die oranje tolex ontsieren het beeld naar mijn idee...
Ze hebben inderdaad wel veel verschillende soorten vinyl waar je uit kan kiezen, erg leuk... :D

Ik ben zelf ook eerder fan van kompleet zwart, die felle kleuren zoals groen, oranje of blauw zijn iets te fel voor mijn (ik ben daar te oud voor :)


Als ik een Minimat zou bestellen dan zou ik hem zonder attenuator en zonder boost bestellen, gewoon het pure circuit, ik denk dat dat nog wat beter klinkt...

Wel Minimat heeft 2 uitgangen; een uitgang zonder attenuator en een uitgang met attenuator.

De minimat heeft ook 2 ingangen, een van de ingangen 'bypassed' het boost circuit.

Zonder attenuator en zonder boost is trouwens heel populair, de Minimat loves externe boost en andere pedaaltjes.

imlikeajungle
25 januari 2007, 12:18
Mijn Retro50 op A/AB maakt véél verschil... Fijne switch is dat :)
Mag je eigenlijk switchen zonder je amp af te zetten?

brunodb
25 januari 2007, 12:25
zou dit topic niet beter het minimat topic heten want het overgrote deel gaat over de minimat en niet over de orange tiny terror

rjong999
25 januari 2007, 12:28
Single ended wil alleen maar zeggen dat de eindbuizen de gehele cycle van het uitgangssignaal versterken. Dat heeft dus alles te maken met hoe de ruststroom van die eindbuis ingesteld wordt. Een push-pull opstelling splitst het signaal in tweeen en draait de fase van een van de signaaltjes om. Vervolgens wordt dat naar twee verschillende eindbuizen gestuurd die ieder maar de helft van het signaal versterken: de plus-kant door de ene buis, de min-kant door de andere buis. Ook weer een kwestie van ruststroom instelling.

Je kunt dus dezelfde buizen voor zowel klasse A als AB gebruiken. Ik kan me wel voorstellen dat je andere windingen op (dezelfde) trafo gebruikt.

matty
25 januari 2007, 12:37
kost hij minder zonder boost en attenuator en zonder al die custom dingen?
en wat kost verzenden?

ik kan niet op hun site? is die down of ligt het aan mij want er is nog een site die ik normaal dagelijks bezoek (kapaza.be) en daar geraak ik ook niet meer op...

Tristan
25 januari 2007, 13:27
Single ended wil alleen maar zeggen dat de eindbuizen de gehele cycle van het uitgangssignaal versterken. Dat heeft dus alles te maken met hoe de ruststroom van die eindbuis ingesteld wordt. Een push-pull opstelling splitst het signaal in tweeen en draait de fase van een van de signaaltjes om. Vervolgens wordt dat naar twee verschillende eindbuizen gestuurd die ieder maar de helft van het signaal versterken: de plus-kant door de ene buis, de min-kant door de andere buis. Ook weer een kwestie van ruststroom instelling.

Je kunt dus dezelfde buizen voor zowel klasse A als AB gebruiken. Ik kan me wel voorstellen dat je andere windingen op (dezelfde) trafo gebruikt.

Jouw verhaal gaat echter ook over klasse A en klasse A/B en je noemt klasse A dus ook single ended als ik het goed begrijp?
Naar mijn weten wordt de term single ended vooral gebruikt voor versterkers die op maar 1 eindpit draaien...
Maar ja, goed, het gaat natuurlijk niet om de terminologie, maar om het verschil in klank...
Ik ben dus nog geen amp die op maar 1 eindbuis draait tegengekomen die een vergelijkbare hoeveelheid punch en ballen heeft als een amp die op meerdere eindpitten draait, ongeacht of deze klasse A of klasse A/B is...

Kim Wilson
25 januari 2007, 13:32
...
Ik ben dus nog geen amp die op maar 1 eindbuis draait tegengekomen die een vergelijkbare hoeveelheid punch en ballen heeft als een amp die op meerdere eindpitten draait, ongeacht of deze klasse A of klasse A/B is...
Dat lijkt me nogal logisch. Hoe je het in theorie ook wil benaderen, twee eindbuizen leveren meer vermogen en dus ballen dan een enkele eindbuis. Of zit ik er nu helemaal naast?

rjong999
25 januari 2007, 17:05
Ik weet niet precies wat je met 'ballen' en 'punch' bedoelt, dus kan daar weinig over zeggen. Verder: single ended is altijd klasse A. WIl je het prcies weten: http://www.aikenamps.com/SingleEnded.htm

Axelll
25 januari 2007, 18:24
Ik ga hem zaterdag ook ff checken als ik het niet vergeet! Wat voor geluid kan ik ervan verwachten?

Chris Winsemius
25 januari 2007, 19:00
Het hele klasse A verhaal wordt in reclame veel gebruikt terwijl 99% v/d push-pull "klasse A" versterkers meest5al gewoon het gebiaste cathode bias versterkers zijn. De CMW SudioCage MkI van GNnetter "Les Paul" is toevallig push pull en klasse A maar dat had ik niet eens gemeld

In push-pull-versterkers zijn altijd fasedraaiers/drivers nodig, de meeste van die schakelingen geven meer bas/punch als ze wat verder aangestuurd worden. Het is zelfs mogelijk 'n schakelaar of regelaar in pp-amps te bouwn om se te simuleren.

Ballen, punch zijn ook/vooral zeer afhankelijk v/h ontwerp en de trafo's; hoop mijn nieuwe se over 'n tijdje gereed te hebben (had er al wat gebouwd en verkocht), waarschijnlijk gaat ie naar NederlandMuziek in Almere.

@rjong999: Er schijnen se class B versterkers te hebben bestaan voor zender-gebruik.

RolandT
25 januari 2007, 19:08
kost hij minder zonder boost en attenuator en zonder al die custom dingen? en wat kost verzenden? ik kan niet op hun site? is die down of ligt het aan mij want er is nog een site die ik normaal dagelijks bezoek (kapaza.be) en daar geraak ik ook niet meer op...Er is maar 1 prijs (mogelijk 10 euro extra voor shipping naar Nederland) en maar 1 versie (dus altijd met boost en attenuator alleen kan je zowel de boost als attenuator bypassen als je dat wil) de kleuren kan je kiezen volgens je eigen fantasie, hun site (http://www.matamp.co.uk/minimat.htm) is op. Die attenuator heb je wel nodig voor thuis, 2 watt is clean nominal output als je dat ding max volume zet gaat het heel erg hard!

PS: Minimat vanbinnen (http://www.matamp.co.uk/minimatinside30.JPG) en langs achter (http://www.matamp.co.uk/minimatbackside.JPG)

PS1: ze maken de minimat ook in combo versie

PS2: sorry aan de TT fans voor nog een "off topic" bericht (ik zal het niet meer doen). Merk echter wel op dat de bedrijven Matamp en Orange (http://www.matamp.co.uk/JIMMYPAGE.htm) heel wat gemeen hebben. Mss moet ik wel eens een Matamp topic starten.

matty
25 januari 2007, 19:58
die links werken niet :s
maar heel de matamp site werkt niet bij mij dus ik snap het niet goed ...

dus je kan hem sowieso gratis laten customizen... waarom zou je dan voor diezelfde prijs die opties niet nemen? is toch altijd meegenomen :s

snap het niet goed

rjong999
26 januari 2007, 16:30
@rjong999: Er schijnen se class B versterkers te hebben bestaan voor zender-gebruik.

Zeker, Class B is erg efficient. En als je een single ended class B outpout signaal neemt en je biasd dat goed dan krijg je een verschoven halve sinus. Stuur je die door een bandpassfilter dat alleen jouw frequentieband eruit filtert dan is dat in ieder geval voor radio geen probleem (de modulatie frequentie is toch altijd lager dan de drager, en de harmonische vervorming die je krijgt door het grofweg afkappen bestaat altijd uit hogere frequenties die je er dus gemakkelijk uitfiltert.

Voor audio is dit uiteraard niet bruikbaar, tenzij je een lekker grof klippend signaal wil (ik zal eens proberen hoe het klinkt)

Mitch
27 januari 2007, 13:45
waar zijn die clipjes dan? of heeft iemand hier home made clipjes van de Tiny terror?


Niet meer op gereageerd geloof ik ? Bij deze.
http://www.orangeamps.com/forumtest/topic.asp?TOPIC_ID=3528&whichpage=7

Sowieso de moeite om door het hele topic heen te scrollen, staan allemaal clips van orange amps. Op deze gelinkte pagina staan in de 6e post, van indravayu, drie uitgebreide clips van de Tiny Terror.

Tristan
27 januari 2007, 13:49
Even iets over de binnenkant van de Tiny Terror, iets waar ik wat minder positief over ben...
Aan de foto's van de binnenkant te zien is de hele amp gewoon een printplaat, ook alle jackinputs en knoppen zitten aan de printplaat vast...

jplm
27 januari 2007, 14:26
Even iets over de binnenkant van de Tiny Terror, iets waar ik wat minder positief over ben...
Aan de foto's van de binnenkant te zien is de hele amp gewoon een printplaat, ook alle jackinputs en knoppen zitten aan de printplaat vast...

Zeg eens eerlijk, had jij wat anders verwacht dan? :satisfie:.

Groet, Jan.

RolandT
27 januari 2007, 14:32
Even iets over de binnenkant van de Tiny Terror, iets waar ik wat minder positief over ben...
Aan de foto's van de binnenkant te zien is de hele amp gewoon een printplaat, ook alle jackinputs en knoppen zitten aan de printplaat vast...Daar wou ik niet eens iets over zeggen. Ik had niet de indruk dat TT fans zich daar over bekommerden.

De Minimat -ja daar is hij weer :sneaky: is wat men heet "point-to-point handwired". Het is een eindeloos debat of een printplaat nu "slechter" is dan "point-to-point handwired". Alleen al gewoon weten dat de Minimat -stuk voor stuk- echt door een mens is gemaakt met een passie voor klank en niet door een robot vind ik wel goed.

Tristan
27 januari 2007, 14:47
Zeg eens eerlijk, had jij wat anders verwacht dan? :satisfie:.

Groet, Jan.

Ik weet het niet, misschien had ik verwacht dat de jackinputs en de potmeters niet allemaal aan de printplaat vastzaten...

@RolandT:
Tsja, die Minimat is gewoon een ander ding denk ik, heeft veel minder vermogen en is dus eigenlijk alleen voor thuis of studiogebruik...
Als de clipjes van de Minimat redelijk waarheidsgetrouw zijn dan vind ik de Tiny Terror wel lekkerder klinken...
Zoals ik heb begrepen uit de Matamp site zijn de Matamps ook niet helemaal point to point handwired en maken zij ook gebruik van PCB's, alleen handwiren ze dan sommige onderlinge verbindingen daarop...
Ik weet ook niet precies hoe het zit, maar er stond duidelijk op het forum dat ze zo de voordelen van point to point en printplaten met elkaar wilden combineren ofzo...

Chris Winsemius
27 januari 2007, 15:05
Zoveel mogelijk onderdelen op de printplaat zelf is de goedkoopste produktiemethode; meestal 'n beduidend lagere winkelprijs.

'n Goeie tussenvorm (imho) maar absoluut duurder qua produktie-, en dus winkel-prijs is: alle buisvoeten, jacks, potmeters en schakelaars op het chassis.

Je hebt trouwens printplaten en printplaten (afgezien van bovenstaande constructie-methodes); de printplaat in 'n Fender HotRod is dunner en heeft ook veel dunnere koperbanen dan bijvoorbeeld de stevige printplaat met dikke/brede koperbanen in 'n Soldano SLO 100.

Puur 'n versterker beoordelen op printplaat of ptp heeft totaal geen zin imho, het geluid en feel worden bepaald door het ontwerp v/h circuit, specifieke onderdelen en de trafo's (en spoel). Wel is het zo dat sommige printplaat-versterkers lastiger (lees: tijdrovender, dus meer kosten) te servicen zijn dan de meeste ptp-amps maar ptp hoeft echt niet altijd beter te zijn of sneller te servicen.

jplm
27 januari 2007, 15:14
De Minimat -ja daar is hij weer :sneaky: is wat men heet "point-to-point handwired". Het is een eindeloos debat of een printplaat nu "slechter" is dan "point-to-point handwired". Alleen al gewoon weten dat de Minimat -stuk voor stuk- echt door een mens is gemaakt met een passie voor klank en niet door een robot vind ik wel goed.

Nou, ik heb er verder geen verstand van, maar, ik heb een ouwe Fender Champ (point-to-point), en een gloednieuwe Fender Blues Junior (printplaat), en als ik bij beiden eens een blik naar binnen werp (figuurlijk bedoel ik dan ;)), dan denk ik wel te weten waar je het makkelijkst aan sleutelt :).

Groet, Jan.

rjong999
27 januari 2007, 15:15
ik kan ook werkelijk geen enkel voordeel bedenken van ptp ten opzichte van een goede printplaat. EN dat je slechte printplaten kunt maken of slecht kunt assembleren lijkt me logisch, maar dat kan met PtP natuurlijk ook.

Of vergis ik me ?

RolandT
27 januari 2007, 15:22
Nou, ik heb er verder geen verstand van, maar, ik heb een ouwe Fender Champ (point-to-point), en een gloednieuwe Fender Blues Junior (printplaat), en als ik bij beiden eens een blik naar binnen werp (figuurlijk bedoel ik dan ;)), dan denk ik wel te weten waar je het makkelijkst aan sleutelt :) Vonden ze bij Matamp ook daarom gaan ze voor de "best of both worlds". Blijkbaar zijn de Matamps heel makkelijk om aan te sleutelen Dit heb ik van horen zeggen want ik heb er zelf geen verstand van.
http://www.10pont.net/wire.jpg

Tristan
27 januari 2007, 15:50
Oh, ik wilde niet een hele discussie over printplaat versus ptp ontketenen hoor, maar zoals ik het altijd begrepen heb (ik weet het niet zeker) valt een amp waarbij alles op de printplaat zit, zoals het leek te zijn bij de Tiny Terror, bijna niet te repareren...
Als de printplaat kapot is dan moet er gewoon een nieuwe in, maar dan moeten ze die wel blijven maken, of je moet het hele schema opnieuw ptp in de amp gaan zetten, maar dat is wel een kostbare optie natuurlijk...

rjong999
27 januari 2007, 19:08
Als het nodig is zijn zelfs printplaten vrij eenvoudig zelf te maken. Verder kun je aan een printplaat gewoon solderen, zoals ook aan een ptp implementatie. Hoewel er natuurlijk uitzonderingen zijn: sommige verbindingen (met name bij digitale schakelingen) zijn dermate fijn op de printplaat gesoldeerd dat je er zonder speciale apparatuur niet zelf aan kunt sleutelen. Daarnaast blijft altijd een probleem dat de hele hoge kwaliteit die je met printplaten kunt realiseren natuurlijk met een ptp aleen maar te benaderen valt. Dat zal je misschien niet veel uitmaken als je 1 uniek apparaat bouwt, maar voor seriematig werk is ptp gewoon onvoldoende consistent.

Tristan
27 januari 2007, 19:40
Ah, okee, dat wist ik niet...
wat betreft consistentie ben ik het zeker met je eens, de ene ptp amp kan gewoon heel anders klinken dan de andere ook al is het precies hetzelfde model en zitten er dezelfde onderdelen in...

LostHighway
27 januari 2007, 21:09
maar zoals ik het altijd begrepen heb (ik weet het niet zeker) valt een amp waarbij alles op de printplaat zit, zoals het leek te zijn bij de Tiny Terror, bijna niet te repareren...
Als de printplaat kapot is dan moet er gewoon een nieuwe in, maar dan moeten ze die wel blijven maken, of je moet het hele schema opnieuw ptp in de amp gaan zetten, maar dat is wel een kostbare optie natuurlijk...
Neen, een amp volledig op printplaat valt best wel makkelijk te repareren, waar je bij PTP een weerstand of cap of whatever lossoldeert gaat dat net zo goed bij een print, je kan wel moeilijker modden, want waar anders een draadje zit dat je ergens anders heen legt zit nu een koperbaantje wat je niet zomaar even lost en een ander legt.
En als een printplaat 'kapot' is hoeft er helemaal geen hele nieuwe in te komen, daarbij, hoe wil je die printplaat kapot gaan krijgen?
In het slechtste geval breekt hij ergens, en dan moet je al een krak zijn om dat klaar te spelen, maar dan kan je nog steeds de stukken houden en bv de gebroken baantjes terug verbinden met draad.
Persoonlijk ben ik niet voor of tegen prints of PTP, al is het voor mij wel makkelijker PTP werken als je zelf wat aan het ontwerpen bent, anders moet je steeds nieuwe prints maken etc, maar ik ben toch wel voor het apart wiren van pots, jacks en buisvoeten, gewoon omwille van de 'stress' die er anders op de printplaat komt.
Je kan ook niet verwachten dat een groot merk met een PTP amp gaat komen van 500EUR, op zich al knap hoeveel de TT nu kost imo, stoort mij dus ook niet dat hij volledig print is, alle waar naar zijn geld, en het is niet noodzakelijk slecht, alleen goedkoper.

LostHighway
27 januari 2007, 21:15
Ah, okee, dat wist ik niet...
wat betreft consistentie ben ik het zeker met je eens, de ene ptp amp kan gewoon heel anders klinken dan de andere ook al is het precies hetzelfde model en zitten er dezelfde onderdelen in...
Ligt niet aan de PTP, PTP wil zeggen dat je in plaats van via koper 'baan' met koper 'draad' werkt of de eindjes van onderdelen rechtstreeks aan elkaar soldeert (true PTP) heeft niets met consistentie van de sound te maken, dat zijn de toleranties op de gebruikte onderdelen en het al dan niet verschillen van die onderdelen.

Tristan
27 januari 2007, 21:17
@LostHighway:
Wat ik dan wel vreemd vind is dat over het algemeen de onderlinge verschillen bij printplaat amps veel minder groot lijken te zijn...

rjong999
28 januari 2007, 00:31
Ligt niet aan de PTP, PTP wil zeggen dat je in plaats van via koper 'baan' met koper 'draad' werkt of de eindjes van onderdelen rechtstreeks aan elkaar soldeert (true PTP) heeft niets met consistentie van de sound te maken, dat zijn de toleranties op de gebruikte onderdelen en het al dan niet verschillen van die onderdelen.
De manier waarop een schakeling zich gedraagt is, zeker als het om de laatste tienden van procenten gaat, van veel factoren afhankelijk. Natuurlijk om te beginnen het ontwerp en de keuze van de gebruikte componenten. Maar zelfs met dezelfde componenten en hetzelfde ontwerp is het praktisch onmogelijk om twee gelijk klinkende ptp versterkers te maken.
Dat werd pijnlijk duidelijk toen gitaristen als EvH en Vai er achter kwamen dat ze eigenlijk met hun geluid 100% afhankelijk waren van 1 versterker, en als die kapot ging was het huilen.
Bouwers als Bogner en Soldano speelden daar op in door versterkers te bouwen die minder onderling verschilden. En hoe doe je dat ? Met name Bogner heeft erg veel geexperimenteerd met plaatsing van componenten, warmtetolerantie en -compensatie in het ontwerp, en vooral printplaat technologie en soldeer techniek en -middelen. Daardoor ontstonden uiteindelijk versterkers die wel seriematig gebouwd konden worden en onderling niet van sound verschilden.
Maak je zo'n topklasse versteker open dan zie je ook gelijk wat daarmee bedoelt wordt: extra isolatie van bepaalde delen, brede en dikke koperbanen, vooral bij de soldeerpunten (ten behoeve van een juiste afvoer van de warmte die bij solderen vrijkomt, en dat heeft weer z'n invloed op de manier waarop het soldeer stolt). Daarom klinken twee SLO100's of Exctasy's gewoon 100% het zelfde, en twee plexi's vrijwel altijd verschillend.

Tristan
28 januari 2007, 00:52
Dat bedoelde ik ook, die Bogners bijvoorbeeld zijn zo consistent van geluid dat ik echt geen verschil tussen de een of de ander hoor (mits het wel hetzelfde model is natuurlijk), het is niet mijn sound, maar het is wel heel knap dat ze zo'n consistente amp kunnen bouwen...
Mesa/Boogie's (vooral de nieuwere) hebben dat naar mijn idee ook, de meeste boutique amps die met printplaten gebouwd worden hebben dat eigenlijk wel, helaas hebben ze tot nu toe ook vrijwel allemaal niet echt de sound die ik zoek, maar dat is persoonlijk natuurlijk...

skabouter
28 januari 2007, 12:05
thnx mitch voor die clips :) maar ik had ze zelf ook al gevonden ja..................helaasch is er geen video demo te vinden van de TT.

nog een vraag.........mss is het al aan bod gekomen, maar dan is het me nog niet helemaal duidelijk. is de TT nou class A of class A/B? gezien het single ended verhaal dacht ik A, maar dit zie ik nergens vermeld.......bij de Epi valve wordt wel vermeld dat ie A is. hoe zit dit bij de TT?

rjong999
28 januari 2007, 12:46
http://www.orangeamps.com/tinyterror/

Mitch
28 januari 2007, 13:38
thnx mitch voor die clips :) maar ik had ze zelf ook al gevonden ja..................helaasch is er geen video demo te vinden van de TT.

nog een vraag.........mss is het al aan bod gekomen, maar dan is het me nog niet helemaal duidelijk. is de TT nou class A of class A/B? gezien het single ended verhaal dacht ik A, maar dit zie ik nergens vermeld.......bij de Epi valve wordt wel vermeld dat ie A is. hoe zit dit bij de TT?

You're welcome ska. Ik snap alleen niet waarom je nog een video demo wil ? Ik vond dit er goede, volledige clips. Verschillende amp instellingen, verschillende gitaren,alle elementstanden....wat wil je er dan visueel aan toegvoegd hebben ?
Laat je trouwens ook vooral niet leiden door single ended, A, A/B of A tot Z, botto line is dat 't moet klinken. Het is interessante theorie, maar je moet 't echt NIET zien als reden om iets wel of niet te kopen.

skabouter
28 januari 2007, 19:34
wel, de video demo lijkt me vet omdat er dan vaak meerdere sounds vergeleken worden en er aan de knoppen gedraaid wordt. je ziet welke instellingen wat doen, en vaak geeft de demo-er nog wat commentaar. altijd handig lijkt me!
zo had ik wel een aardige gevonden over de epi valve, vroeg me af of iemand zoiets wist maar dan met TT.

http://www.gearwire.com/epiphone-valve-junior-lab.html

en ik laat me idd niet leiden door het verhaal van class A of niet hoor, die TT lijkt me in ieder opzicht een prima ding, ongeacht de specs. ik vond het alleen apart dat het niet vermeld staat bij dat ding, omdat je dat veelal wel ziet. klinkt namelijk toch aantrekkelijk,zowel voor bepaalde kenners als voor bepaalde n00bs.

jonesd
28 januari 2007, 21:12
http://www.gearwire.com/epiphone-valve-junior-lab.html



Ik vind die combo hier maar echt crap klinken. :stop: Dab is een cube van roland overtuigender m.i.

guitars and sigarettes
29 januari 2007, 09:40
hey even een vraagje over zo'n preamp.. misschien wel een domme vraag.. :satisfie:
maar is die aan te sluiten op een combo? dus ipv een speakerkast?
en 15 watt? is dat genoeg voor oefenruimte/optredens? want dan zou ik die kunnen kopen.. met de tas naar optredens brengen en gewoon aansluiten op een combo die ze daar hebben.. of is dat geen goed idee?

rjong999
29 januari 2007, 09:52
ja, hoor dat kan normaal gesproken wel, de meeste combo's hebben een aparte ingang. Maar dat moet je even controleren natuurlijk.
Of die 15 watt voldoende zou zijn ligt aan de rest van de band, bij ons zou je er niet ver mee komen.

guitars and sigarettes
29 januari 2007, 10:20
ja, hoor dat kan normaal gesproken wel, de meeste combo's hebben een aparte ingang. Maar dat moet je even controleren natuurlijk.
Of die 15 watt voldoende zou zijn ligt aan de rest van de band, bij ons zou je er niet ver mee komen.

hmmm ja dan is het ook niet echt bijzonder.. je koopt eigenlijk alleen een clean channel.. jammer dat er geen overdrive op zit dan.. dan zou ik em echt willen.. maar toch.. met een footswitch erbij zou het wel wat kunnen worden..

orange zegt dat het wel kan: With 15 watts of available Class A valve power, the Tiny Terror is a highly versatile workhorse suited to a myriad of guitar playing scenarios. But despite being loud enough for rehearsals, and even small shows, it is in the studio that the benefits of this amplifier's incredible tone can be felt the most...

maar das misschien eerder meer voor de verkoop..

Kim Wilson
29 januari 2007, 10:28
Nou, je koopt eigenlijk alleen een overdrive channel. Echt clean op redelijk volume heb ik hem niet gehoord. De hoeveelheid gain is trouwens wel te regelen, hoor. Dus de mate van oversturing is instelbaar.

LostHighway
29 januari 2007, 12:29
De manier waarop een schakeling zich gedraagt is, zeker als het om de laatste tienden van procenten gaat, van veel factoren afhankelijk. Natuurlijk om te beginnen het ontwerp en de keuze van de gebruikte componenten. Maar zelfs met dezelfde componenten en hetzelfde ontwerp is het praktisch onmogelijk om twee gelijk klinkende ptp versterkers te maken.
Dat werd pijnlijk duidelijk toen gitaristen als EvH en Vai er achter kwamen dat ze eigenlijk met hun geluid 100% afhankelijk waren van 1 versterker, en als die kapot ging was het huilen.
Bouwers als Bogner en Soldano speelden daar op in door versterkers te bouwen die minder onderling verschilden. En hoe doe je dat ? Met name Bogner heeft erg veel geexperimenteerd met plaatsing van componenten, warmtetolerantie en -compensatie in het ontwerp, en vooral printplaat technologie en soldeer techniek en -middelen. Daardoor ontstonden uiteindelijk versterkers die wel seriematig gebouwd konden worden en onderling niet van sound verschilden.
Maak je zo'n topklasse versteker open dan zie je ook gelijk wat daarmee bedoelt wordt: extra isolatie van bepaalde delen, brede en dikke koperbanen, vooral bij de soldeerpunten (ten behoeve van een juiste afvoer van de warmte die bij solderen vrijkomt, en dat heeft weer z'n invloed op de manier waarop het soldeer stolt). Daarom klinken twee SLO100's of Exctasy's gewoon 100% het zelfde, en twee plexi's vrijwel altijd verschillend.
Allemaal heel erg leuk, maar ik zie niets dat niet bij een PTP amp kan gebeuren, "dikkere-bredere banen", wat dacht je van dikkere draad?
"Plaatsen van componenten"?? Ik weet niet wat jij je voorstelt onder PTP, maar het is geen vloeistof of gasvormige opstelling, ook bij PTP heeft alles zijn vaste plaats..
Ik zal nog eens wat meer zeggen, hoe wil jij bijvoorbeeld afgeschermde draad gebruiken in printplaatvorm?
Voor je klank maakt het echt niet uit of je amp PTP is of printplaat, omdat er geen wezenlijk verschil is.
Vervang de koperen baantjes op een printplaat door draad en je hebt een PTP, en consistentie heeft ALLES te maken met toleranties, componenten en uiteraard het schema.
PTP amps als ouwe Marshalls en Fenders zijn inconsistent omdat er ten eerste allerlei schema variaties waren, omdat er niet te nauw werd gekeken op waardes en onderdelen fabrikanten en omdat als ze dezelfde onderdelen gebruiken de toleranties zo 'groot' waren dat er nog steeds best wat verschil op kon zitten.
Uiteraard moet je niet twee zo'n bakken naast elkaar gaan zetten en dan twee Soldano's, de man die erom bekend staat extreem ver te gaan in die toleranties etc.
Dan moet je een PTP Soldano en een printplaat soldano naast elkaar zetten.

Oja, doe me een lol, "dat heeft weer zo'n invloed op de manier waarop het soldeer stolt"
:stop:

rjong999
29 januari 2007, 13:13
ben je boos ?

LostHighway
29 januari 2007, 14:09
ben je boos ?
Pluk een roos.

guhlenn
30 januari 2007, 09:46
is de koffie uitgewerkt of weet je ook niet meer wat je zeggen wou?

glacius
30 januari 2007, 11:05
ik heb hem reeds een hele tijd en vind, ondanks sommige slechte kritieken, dat hij heel goed klinkt mits de gepaste gitaar gebruikt word.
Klinkt volgens mij met humbuckers meestal beter, maar single coils kunnen ook goed klinken als ge de tiny terror een beetje onder controle houd.
Wat bertreft de speakerkasten moet men ook wat zoekwerk verrichten, maar er bestaan zeer geschikte cabs voor dit ampje......wie de moeite doet om wat te tweaken enzo ....no problems anymore
succes
greetz
Hansies

ik teste hem in een 1960 4x12 (nothing fancy) met een prs SE singlecut soapbar ..

erg goeie combi .. mischien zou een vintage 30 kast beter geweest zijn ..

brunodb
30 januari 2007, 11:11
ik teste hem met een Orange 2x12 cabinet met vintage 30's in combinatie met een elitist les paul en dat klonk heel erg lekker. had ik de rocker 30 niet zo lekker gevonden was ik met de tiny terror naar huis gekomen

matty
30 januari 2007, 12:34
ik heb hem getest met een fender strat en een soldano cab met eminence speakers (een paarse) was de enige cab daar in de buurt die hij wou insteken dus ...

klonk beestig goed

Wimvdb
30 januari 2007, 12:43
Ik heb hem getest met een ( mijn ) gibson sg special tesamen met een ENGL XXL cab. Dat ding klonkt wel erg goed, maar ik blijf het veel geld vinden voor zo'n minitopje. Met 500 € koop je 2dehands al een goeie buizencombo

matty
31 januari 2007, 10:21
na heel veel luisteren naar alle vindbare clips, vind ik da de tiny toch een pak beter klinkt met een strat of tele ...

met een les paul staat het geluid me echt niet aan maar met een tele of strat vind ik het jum-meh

skabouter
31 januari 2007, 18:11
shiiit dat ding lonkt zoo hard! ik wil er NU 1.

maar eigenlijk is het beter om toch ff te wachten.......binnen een jaartje zie je ze voor 300/350 op marktplaats............

Globetrotter
3 maart 2007, 12:27
Mensenlief... wat een amp! Gisteren naar Piens in Deinze gereden met een lijstje van 4 te testen amps (Epiphone Valve JR, Vox AC30 En AC15 en de Tiny Terror). Uiteindelijk ben ik niet verder dan de Orange geraakt. Sound is enorm rijk en vol en elk detail komt goed tot zijn recht. Scheurt gelijk de besten en dit komt ultiem tot zijn recht op een 4x12. Ik moet die amp zo hard hebben, niet gewoon!
Wou dit even met jullie delen!

Cheers,

Bart

matty
3 maart 2007, 12:57
hehe
voor ik hem gekocht heb heb ik hem ook een AB gedaan met een vox ac-15 (die ik eerst wou kopen)...

de tiny terror blaast die vox weg op alle vlakken vind ik
nu moet ik alleen nog een goeie cab hebben, want momenteel speel ik op een omgesoldeerde 15 watt combo met een 8" speaker die het echt niet aankan

thefox
3 maart 2007, 13:08
Mensenlief... wat een amp! Gisteren naar Piens in Deinze gereden met een lijstje van 4 te testen amps (Epiphone Valve JR, Vox AC30 En AC15 en de Tiny Terror). Uiteindelijk ben ik niet verder dan de Orange geraakt. Sound is enorm rijk en vol en elk detail komt goed tot zijn recht. Scheurt gelijk de besten en dit komt ultiem tot zijn recht op een 4x12. Ik moet die amp zo hard hebben, niet gewoon!
Wou dit even met jullie delen!

Cheers,

Bart
Ik ben er ook nog steeds heel gelukkig mee, lekker wam geluidje

Mitch
3 maart 2007, 13:43
Mensenlief... wat een amp! Gisteren naar Piens in Deinze gereden met een lijstje van 4 te testen amps (Epiphone Valve JR, Vox AC30 En AC15 en de Tiny Terror). Uiteindelijk ben ik niet verder dan de Orange geraakt. Sound is enorm rijk en vol en elk detail komt goed tot zijn recht. Scheurt gelijk de besten en dit komt ultiem tot zijn recht op een 4x12. Ik moet die amp zo hard hebben, niet gewoon!


En dan dit in je onderschrift:

Ik wil echt een Vox!!!!!

Uh-huh.



Maar eve serieus; bedoel je dat je de andere helemaal niet meer getest hebt ? Dat zou jammer zijn...was wel benieuwd naar een direct vergelijk.

hansies
3 maart 2007, 14:14
Mensenlief... wat een amp! Gisteren naar Piens in Deinze gereden met een lijstje van 4 te testen amps (Epiphone Valve JR, Vox AC30 En AC15 en de Tiny Terror). Uiteindelijk ben ik niet verder dan de Orange geraakt. Sound is enorm rijk en vol en elk detail komt goed tot zijn recht. Scheurt gelijk de besten en dit komt ultiem tot zijn recht op een 4x12. Ik moet die amp zo hard hebben, niet gewoon!
Wou dit even met jullie delen!

Cheers,

Bart
Ja?
en hebt ge hem nu gekocht bij Piens, als ik vragen mag wat vraagt Piens voor de Terror.
succes verder,
greetz Hansies

Globetrotter
3 maart 2007, 19:18
Hoi!

Ik heb de andere al eerder getest, bij Piens was de AC15 uitverkocht. Voorlopig heb ik hem nog niet gekocht daar ik ze eerst toch nog even naast elkaar wil horen. Dat onderschrift van die Vox mag nu inderdaad wel weg of aangevuld worden met een Orange, maar voorlopig moet ik het wat afwegen... Bij Piens is hij trouwens heel duur, kost de TT 650€ of meer, terwijl ie bij Key slechts 499€ kost en die handel is dan ook nog eens 60 km dichterbij... Mja, nog niet gekocht ook niet omdat ik dan ook ineens een cab nodig heb en dat het dan wel een beetje mijn huidige budget gaat overschrijden. Dus eerst nog wat sparen en hopen dat ik ze eens back to back kan testen 1 dezer! Review volgt dan nog wel... maar ik vrees dat ik aan mijn bewondering voor de Tiny Terror niks meer zal moeten toevoegen!
Cheers,

Bart

hansies
13 juni 2007, 12:34
Hoi!

Ik heb de andere al eerder getest, bij Piens was de AC15 uitverkocht. Voorlopig heb ik hem nog niet gekocht daar ik ze eerst toch nog even naast elkaar wil horen. Dat onderschrift van die Vox mag nu inderdaad wel weg of aangevuld worden met een Orange, maar voorlopig moet ik het wat afwegen... Bij Piens is hij trouwens heel duur, kost de TT 650€ of meer, terwijl ie bij Key slechts 499€ kost en die handel is dan ook nog eens 60 km dichterbij... Mja, nog niet gekocht ook niet omdat ik dan ook ineens een cab nodig heb en dat het dan wel een beetje mijn huidige budget gaat overschrijden. Dus eerst nog wat sparen en hopen dat ik ze eens back to back kan testen 1 dezer! Review volgt dan nog wel... maar ik vrees dat ik aan mijn bewondering voor de Tiny Terror niks meer zal moeten toevoegen!
Cheers,

Bart

typisch Piens veel te duur

brunodb
13 juni 2007, 17:27
begrijpt er iemand waarom ze bij piens sowiezo nog klanten hebben? waarschijnlijk mensen die nog geen toegang tot internet hebben om aan prijsvergelijking te doen of mensen die enkel een fiets hebben en dichtbij piens wonen.

In beide gevallen een niet echt grote doelgroep :p

hansies
30 juli 2007, 14:20
begrijpt er iemand waarom ze bij piens sowiezo nog klanten hebben? waarschijnlijk mensen die nog geen toegang tot internet hebben om aan prijsvergelijking te doen of mensen die enkel een fiets hebben en dichtbij piens wonen.

In beide gevallen een niet echt grote doelgroep :p


T'is onbegrijpelijk ............dat Piens nog bestaat.......met zo'n woekerprijzen,
om nog maar te zwijgen over zijn manier van met mensen om te gaan!!!!!!!!!!!
Greetz,
Hansies

Globetrotter
30 juli 2007, 17:40
T'is onbegrijpelijk ............dat Piens nog bestaat.......met zo'n woekerprijzen,
om nog maar te zwijgen over zijn manier van met mensen om te gaan!!!!!!!!!!!
Greetz,
Hansies

Heb er zowat dezelfde ervaring mee... dan ben je beter af bij Key music. Altijd vriendelijke bediening en zeker geen foute prijzen!
Cheers,

Bart

RolandT
30 juli 2007, 18:18
Piens heeft ondertussen zijn prijs op 507 euro. Maar als je zegt dat de TT bij Key slechts 499 kost, krijg je die waarschijnlijk ook bij Piens voor 499 euro. Die (veel te) hoge prijzen zijn idd voor mensen die niet de moeite doen om op het internet te kijken en voor straf moeten zij extra betalen :sneaky:

marc_o
31 juli 2007, 00:01
Heb er zowat dezelfde ervaring mee... dan ben je beter af bij Key music. Altijd vriendelijke bediening en zeker geen foute prijzen!
Cheers,

Bart

Pardon???

Wellicht geen verkeerde prijzen in vergelijk met de rest van de belgische winkels, maar toch een pak duurder dan de gemiddelde Nederlandse zaak. (Voorbeeld: Fender bassman combo € 1695, in nederland rond de € 1350, en ga zo maar door)

Het is overigens wel een prettige winkel, maar soms wat bemoeizucht van de verkopers waardoor je niet lekker even kunt blazen op een versterker, want door de opzet van de winkel heb je daar overal direct last van en dat is wel eens jammer.


En Piens......tja, is gewoon erg jammer. Zo'n mooie zaak met zulke mooie spullen en dan word je behandeld als een kleuter met prijzen die helemaal nergens meer op slaan.
Marshalll TSL 100 combo voor € 2385,-, en bij Feedback voor € 1650,-.....€ 700,- verschil, oftewel een stel leuke pedalen of een leuke gitaar....

Zonde, zonde, zonde...