PDA

View Full Version : Fulltone distortion Pro



Toaster
22 januari 2007, 23:12
He iemand ervaringen met dit pedaaltje? Ik heb hem één keer gehoord en ik vond hem erg goed klinken.

Iemand band / repetitie ervaringen?

Groeten Niels

Tristan
22 januari 2007, 23:43
[FLAUWE REACTIE AAN]
Ik heb hem een keer getest en werd er helemaal niet vrolijk van...
Hoe ik die knopjes ook zette, er kwam geenszins een geluid uit wat ook maar enigszins leek op een geluid dat mij zou kunnen bevallen...
Er schijnen ook heel wat versies van op de markt te zijn, die oudere versies schijnen inderdaad minder lekker te zijn dan de nieuwere, geen idee welke ik heb getest...
Het geluid wat ik eruit kreeg dat nog het meest op een gitaargeluid leek, leek eigenlijk meer op het geluid dat een schijtende kameel in mijn fantasie zou kunnen maken...
Dat is mijn lekker politiek incorrecte maar eerlijke antwoord... :D
[FLAUWE REACTIE UIT]

[SERIEUZE REACTIE AAN]
Dat van die oude versus die nieuwe schijnt echt zo te zijn, er schijnen in ieder geval echt verschillende versies van in omloop te zijn, dus dat is als je op zoek bent naar zo'n ding denk ik wel iets om rekening mee te houden...
[SERIEUZE REACTIE UIT]

Rutger
22 januari 2007, 23:47
:seriousf:

k Heb m een keer getest maar was er niet echt over te spreken. Lag toen vlg mij ook aan de versterker, dus mss dat ie over andere amps wel te vreten is. Van anderen hoor ik weer goede verhalen

Tristan
22 januari 2007, 23:54
Misschien werkt 'ie wel met andere amps inderdaad, ik weet ook niet meer precies op welke amp ik hem getest heb, ik gok op een oude Shiva combo en een Brunetti MC2 combo...

Rutger
22 januari 2007, 23:58
Ik op een Fender buizenbak met slechte speakers...

Toaster
23 januari 2007, 00:34
Ik heb hem dus een keer over een JTM 45 reissue gehoord met 4x12 greenbacks.

Dat klonk behoorlijk moet ik zeggen. Nou stond er af en toe ook een Fuzz tegelijk aan waarvan ik de naam ff niet meer weet.

vinni
23 januari 2007, 20:51
Heb'm ook getest.....Bagger......

Scherp...gruizig....niet vloeiend.....


Als je iets in die hoek zoekt neem dan de OCD....stuk beter....

Vinni

Speeddemon
23 januari 2007, 21:03
Heb'm ook getest.....Bagger......

Scherp...gruizig....niet vloeiend.....


Als je iets in die hoek zoekt neem dan de OCD....stuk beter....

Vinni
+1. Een maat van me wilde me overtuigen dat zijn Distortion Pro beter was dan mijn H&K Tubefactor...

uiteraard heb ik 'm hard uitgelachen na de A/B test.

Dat verschil was niet leuk meer. Ik heb digitale distortions gehoord waarmee ik nog liever een optreden doe dan met de DIstortion Pro.

Tristan
23 januari 2007, 21:19
Oef, we zijn redelijk eensgezind hier... :D
Ik dacht dat ik wel weer de enige zou zijn die het niks zou vinden, ondanks het feit dat ik het echt zo'n dikke bagger vond dat ik me echt niet kan voorstellen dat iemand ooit uit datzelfde pedaal dat ik getest heb een lekker klinkende gitaartoon zou kunnen produceren... :seriousf:

future2future
23 januari 2007, 21:30
Haha, dat voelt dan toch anders he Tristan, om een keer de menigte achter je te hebben :p

vinni
23 januari 2007, 21:31
Ach....vaak zijn de verschillen echt smaakgebonden.
Maar in dit geval is vrijwel iedereen het er over eens dat dit geen geweldig pedaal is.

Ik ga overigens deze week een nieuw pedaaltje bakken!
De DOD250 kit van BYOC! :dance:

Ja.....heb het helemaal te pakken met die zelfbouw....
Een beetje klote met diodes hahahaha!

Komt ter vervangin van mn Xotic RC booster.

Vinni

Tristan
23 januari 2007, 21:38
Haha, dat voelt dan toch anders he Tristan, om een keer de menigte achter je te hebben :p

Haha, ja, inderdaad...
Ik had al express die waarschuwingen bij mijn reactie gezet omdat ik dacht dat anders iemand wel weer pissig zou worden, maar dit is natuurlijk niet het (Moderne) Amps forum maar het Effecten forum en hier zetten aardig wat mensen zelf ook weleens de fik in een pedaal, Vinni is ook al lekker aan het bakken geslagen zo te lezen... :D

Toaster
24 januari 2007, 13:58
Flauw mode aan ;)

ik wilde eerst geen aandacht aan de reactie van Tristan besteden :D

Flauwe mode uit

Maar nu wel 8-)

Tristan
24 januari 2007, 14:32
Hoezo?
Dacht je dat het onzin was? :D
Er zijn deze keer in ieder geval meer mensen die er zo over denken als ik, maar dat kan dus (zoals ik al zei) liggen aan het feit dat we een bepaalde niet zo lekker klinkende versie van die Distortion Pro hebben getest...