PDA

View Full Version : Hi Guy's



r0etie
22 januari 2007, 21:59
Net nieuw hier. Best veel info voor een Nederlands forumpie.

http://members.chello.nl/p.werkhoven/images/Paul.jpg

ff voorstellen; 45 jaar, speel vanaf mijn 15e gitaar. Heb net via GT-5 en daarna GT-6 mijn GT-8 verkocht. Had steeds ruzie met die dingen. In mijn beleving allemaal "tonesuckers". Heeft even geduurt maar ben dan nu weer back to basics. Twee set-ups in totaal. Een blues set-up, Fender HRD, THD hot plate, TC chorus, Dunlop wah, Korg tuner, VHT valvulator. Een moderne all round set-up, Engl 530, Nobels ms-4, Peavey classic 50/50, TC G-Sharp, Rocktron velocity s112 cabs, Behringer FBC 1010.

CU om te beginnen in de rack stuff afdeling, heb een latency probleempje waar ik wel wat hulp bij kan gebruiken.......

Groetjes,

Paul.

rocker_71
24 januari 2007, 10:59
Welkom, de blues set up is lekker.
Welke gitaren heb je dan?

r0etie
25 januari 2007, 20:06
Hoi Rocker,

Een california strat met ferra glide zadels, en een topkam en snarengeleiders van graph tech. Owja, en er zit een kleine mod. in zodat ik met mijn buitenste tonepot zowel de middle pickup alsook de treblecoil kan temmen als dat nodig is. Een yamaha RGX met Seymour Duncan elementen, een jazz, een vintage singlecoil met rechte polen, en een Jeff Beck trembucker. Een Crafter dreadnought met een massieve cederhouten top en LR Baggs piezo en voorversterker. Een Heritage Eagle archtop jazzer met massief gestoken bovenblad (lijkt op een gibson birdland). Een oude Condor nylonsnarige bossa gitaar met LR Baggs electronica.

Verder zit in de Fender HRD een tonetubby alnico hempcone. (dat is echt tof) Ik zit nog te denken aan een visual sound route 66. Moet ik nog eens uitproberen. Misschien komt het er nog eens van om de HRD en mijn Rackje te combineren. HRD in het midden, en de cabs aan weerszijden. Super brede sound, maar wel weer meer sjouwen.......(luxe probleempjes zijn leuk!)

:rockon: Paul.

Tho
25 januari 2007, 21:58
Van harte welkom r0etie! Volgens mij hebben we er een serieus forumlid bij waar we wat aan hebben! :) Veel plezier op het forum!

Thomas

r0etie
26 januari 2007, 11:27
Haije Tho, (buurman en buurman)

Hopelijk kan ik je verwachtingen waar maken......

Ach ja, altijd op zoek naar de ultieme sound. Nu ben ik in een fase in mijn leven aangeland waarbij ik op zoek ben naar mijn eigen geluid, met bijbehorende muzikale vocabulair. Dus niet dat ik wil klinken als Eddie of BB, maar meer, wat vind ik zelf lekker klinken, en waar ben ik goed in.

Groetjes,

Paul.

Tho
26 januari 2007, 16:30
Haije Tho, (buurman en buurman)

Hopelijk kan ik je verwachtingen waar maken......

Ach ja, altijd op zoek naar de ultieme sound. Nu ben ik in een fase in mijn leven aangeland waarbij ik op zoek ben naar mijn eigen geluid, met bijbehorende muzikale vocabulair. Dus niet dat ik wil klinken als Eddie of BB, maar meer, wat vind ik zelf lekker klinken, en waar ben ik goed in.

Groetjes,

Paul.

haha, b&b is oldskool! :)

Op het gebied van metal heb ik gelukkig mijn sound al gevonden. Fijne korrel, veel treble, prescence en bass

r0etie
28 januari 2007, 16:16
Rocker en Tho,

Wat hebben jullie dan zoal staan? Rocker is een bluesman, en Tho is een Rockbeest leidt ik af aan de berichtjes.

Is er recent nog wat veranderd aan jullie sets? Of is het al jaren hetzelfde?

Paul.

Tho
29 januari 2007, 17:29
Rocker en Tho,

Wat hebben jullie dan zoal staan? Rocker is een bluesman, en Tho is een Rockbeest leidt ik af aan de berichtjes.

Is er recent nog wat veranderd aan jullie sets? Of is het al jaren hetzelfde?

Paul.

Inderdaad. Pantera en dergelijke. Verder ben ik ook een blues-liefhebber, en muziek als Led Zeppelin en Pink Floyd kunnen mij ook erg boeien.
Toch heeft metal mijn voorkeur dus ik speel ook in een metalband.
Mijn Gear? Qua gitaren dik tevreden: Jackson USA SL2HT, en een akoestische Alvarez MD59. Ik heb dus maar 1 elektrische gitaar omdat de bovengenoemde nogal prijzig was, maar meer heb ik eigenlijk ook niet nodig.
Mijn verterker is slechts een transistortje, die over 2 maanden vervangen word door (waarschijnlijk) een ENGL Powerball.
Zodra die in huis is mis ik eigenlijk alleen nog een Jackson USA stringstru King V in het wit :)
Mijn set veranderd dus inderdaad vrij vaak, maar de gitaren die ik op het moment heb, doe ik nooit meer weg!

weten de andere forummers dat ook weer ;)

r0etie
29 januari 2007, 22:57
Oi,

Die powerball is wel een beest van een amp. Dat zal wel schelen in de bevredigingsfactor.....

De waf-waarde is misschien wat minder, (wife exceptance factor) maar dat maakt het voor de "echte mannen" juist leuker om voor te vechten niet waar?

;)

Fender75
31 januari 2007, 10:34
De waf waarde....die vind ik goed bedacht! Welkom !!

glacius
31 januari 2007, 11:10
welkom!! ....

Tho
31 januari 2007, 11:32
Oi,

Die powerball is wel een beest van een amp. Dat zal wel schelen in de bevredigingsfactor.....

De waf-waarde is misschien wat minder, (wife exceptance factor) maar dat maakt het voor de "echte mannen" juist leuker om voor te vechten niet waar?

;)

Gelukkig ben ik niet getrouwd ;) Maar ik denk inderdaad dat mijn vriendin het minder leuk gaat vinden omdat ik waarschijnlijk niet meer bij dat ding weg te slaan ben. Wel een mooie term trouwens :D