PDA

View Full Version : TC Gmajor en Benringer FCB-1010



jacobhdejong
22 januari 2007, 21:06
Hallo daar,

Ik ben al een tijdje in het bezit van een G-major samen met een FCB-1010 van Behringer. Alles werkt naar behoren maar ik krijg het niet voor elkaar om via de Exp. pedals mijn Volume en de Wah-wah te regelen. Wie O Wie heeft hier ervaring mee. Trouwens zoiezo mensen met een G-major mogen reageren hoe zij hun G-major hebben geprogrammeerd. Ik vindt het namelijk nog erg lastg. En wie weet kunnen we zo nog wat van elkaar leren.

Groeten Jacob de Jong :B ut Fryslan

qwertyuiop
22 januari 2007, 21:44
ik weet in ieder geval dat volume mogelijk is; dat had ik zelf ook toen ik de fcb1010 nog had; maar inmiddels weet ik dus niet meer hoe ik dat geprogrammeerd had....
de wahwah via de exp. van de 1010 is mij toen ook nooit gelukt.....

Nocki
22 januari 2007, 22:41
zet de g-major op midi channel: omni

gebruik bij het mod menu de learn functie en dan is tie zo ingesteld.

zelf hebruikte ik de 4 kanalen van mn amp telkens als droog en droog met chorus en delay en 1 u2 achtig kanaal en 1 brian may achtig kanaal. zo kwam ik aan 10 kanalen waar alles in zat. met de fc-200 expressie pedaal miste ik fx bij zoals phase of flanger of pitchshifter

dat was het wel. succes

jacobhdejong
22 januari 2007, 23:41
zet de g-major op midi channel: omni

gebruik bij het mod menu de learn functie en dan is tie zo ingesteld.

zelf hebruikte ik de 4 kanalen van mn amp telkens als droog en droog met chorus en delay en 1 u2 achtig kanaal en 1 brian may achtig kanaal. zo kwam ik aan 10 kanalen waar alles in zat. met de fc-200 expressie pedaal miste ik fx bij zoals phase of flanger of pitchshifter

dat was het wel. succes

OK thnx tot zover, Maar waar en hoe kan ik bijv, die wammy kiezen. En waar sla ik deze parameter in op. Ik wil graag die wammy ten alle tijde gebruiken.
Zo ook het volume-pedaal.

rjong999
23 januari 2007, 01:33
Wellicht zinnig als je je jezelf dan eens in je apparatuur zou verdiepen ? Is leuk hoor, leren.

jacobhdejong
23 januari 2007, 11:22
Wellicht zinnig als je je jezelf dan eens in je apparatuur zou verdiepen ? Is leuk hoor, leren.
Jazeker, dat probeer ik ook hoor, het is echt niet dat ik dat ding gisteren heb gekregen. Ik denk dat ik m nu zo'n 4 maand heb. Alleen puur dat verhaal met die exp. pedals (wah-wah en volume) krijg ik niet voor elkaar. De gebruikershandleiding is zowel van de FCB-1010 en van de G-major erg summier. Dus ik ben eigenlijk op zoek naar mensen die mij kunne vertellen hoe zoiets werkt. Want ik begrijp het niet meer.

Groeten :sneaky: Jacob

Nocki
23 januari 2007, 11:30
In het mod menu kan je een pedaal toewijzen aan bv mod1. daarna vetel je welk effect oarameter je hangt aan mod1. dan is het zo gepiept. even in het mod menu checken.

ik heb er nu geen meer anders zou ik het duidelijker uit kunne leggen

LordRiffenstein
23 januari 2007, 12:05
Jacob,

ik zet het even hier ipv te mailen, dit komt uit een tutorial (http://www.lordriffenstein.com/FCB-Gmajor.htm) op mijn website:

USING THE FCB1010 EXPRESSION PEDALS

Within the G-Major, you can assign up to four Modifiers. A Modifier is an external controller that can control various effects parameters. In this case, we'll use the two expression pedals on the FCB1010 as Modifiers. The left expression pedal will be MOD 1 and the right expression pedal will be MOD 2. Here's how you set them up.

1. On the G-Major, press the MOD menu button.
2. Select MOD 1 using the CONTROL PARAMETER wheel.
3. Turn the inner EDIT wheel clockwise and you'll see your control options, which are OFF, LEARN, PEDAL, and CC1-128. Select the LEARN option.
4. Press ENTER and the display will begin blinking "LEARNING". This means that you are in LEARN mode and you can automatically assign your Modifier.
5. Move the left expression up and down. The "LEARNING" indicator will disappear. The G-Major has now automatically recognized your left expression pedal as MOD 1.
6. Repeat Steps 1-5, except select MOD 2 instead and move the right expression pedal during the LEARNING mode. Your right controller is now assigned as MOD 2.

Once you have completed these steps, you can assign either pedal to effects parameters within the G-Major. These settings are Global, meaning that they are present within all presets in the G-Major.

ASSIGNING THE FCB1010 EXPRESSION PEDALS TO PARAMETERS IN THE G-MAJOR

This section covers setting up the expression pedals to control various effects parameters (ie: Chorus speed, Reverb levels, Delay time, etc.)

NOTE: Only effects parameters for the 'activated' effects can be assigned. In other words, you must have the CHORUS effect button enabled if you wish to control Chorus parameters within a preset.

1. On the G-Major, press the MOD menu button. The display will show you MOD 1, 2 ,3 or 4. Do not worry about what is displayed here! This just lets you know that you are in the proper Modifier menu.
2. Press ENTER. At this point, you will see a list of the various effects parameters that can be modified. In the menu display, you will see the effect listed on the right, and the effects value on the right.
3. Scroll through the various effects parameters using the PARAMETER wheel until you find the effects parameter that you want to control.
4. Use the inner VALUE knob to scroll through the various controllers that are available. Select M1 for Modifier 1 (left expression pedal). Press ENTER.

You have now assigned your left expression pedal to control the desired effects parameter. You can repeat this step, except using M2 (Modifier 2) for the right expression pedal.

Also, the controller assignment settings made here are unique to each preset and will need to be initialized for each preset within the G-Major. If you copy a preset, these settings will be copied as well. My suggestion is to set up a generic preset to use as a template for all presets, copy it to all of your other presets within the G-Major, then modify each individual preset as desired.

rjong999
23 januari 2007, 13:07
...en alles wat je zou willen weten over de FCB1010 vindt je op http://tech.groups.yahoo.com/group/fcb1010/

Nou, gebrek aan documentatie kan nou geen probleem meer zijn...

jacobhdejong
23 januari 2007, 23:18
Ik wil graag een ieder die om mijn topic gereageerd hebben, bedanken.
Vooral de hier bovenste 2 lijken mij erg handig. Ik ga er morgen gelijk mee beginnen. Dus jullie horen mijn bevindingen nog wel even. Maar voor zover iedereen bedankt TOP!!! :p

Groet Jacob :cooler:

P.S. ik denk dat er nog wel meer problemen komen, omdat ik nog niet ervaren ben met rack-gear

jacobhdejong
24 januari 2007, 09:44
In het mod menu kan je een pedaal toewijzen aan bv mod1. daarna vetel je welk effect oarameter je hangt aan mod1. dan is het zo gepiept. even in het mod menu checken.

ik heb er nu geen meer anders zou ik het duidelijker uit kunne leggen

maar waar kan in dan die wammy in opslaan??? Of moet ik dat per patch rgelen?? Ik wil graag dat deze constant over elke patch werkt. Kan zoiets

Nocki
24 januari 2007, 10:02
Dat kan.

je mag in elke preset aangeven welk pedaal gekoppeld is aan welke mod. en elke mod kan je per preset koppelen aan je whammy.

dus:

elke preset whammy aan en pitch koppelen aan mod1 en mod 1 laten leren dat hij met je expressie pedaal wat moet gaan doen.

allemaal in de het mod menu te regelen maar dus wel per preset. je kan het geloof ik ook dat ie global werkt maar dat weet ik niet helemaal zeker meer. per preset kan in ieder geval wel en dan kan je ook je whammt beter regelen per geluid!

jacobhdejong
24 januari 2007, 20:31
Dat kan.

je mag in elke preset aangeven welk pedaal gekoppeld is aan welke mod. en elke mod kan je per preset koppelen aan je whammy.

dus:

elke preset whammy aan en pitch koppelen aan mod1 en mod 1 laten leren dat hij met je expressie pedaal wat moet gaan doen.

allemaal in de het mod menu te regelen maar dus wel per preset. je kan het geloof ik ook dat ie global werkt maar dat weet ik niet helemaal zeker meer. per preset kan in ieder geval wel en dan kan je ook je whammt beter regelen per geluid!

TOP!! Het werkt nu. Tenminste voor zover. En ik snap nu ook hoe het werkt.
Alleen is het geluid niet om aan te horen?? TC Electronics heeft wat parameters op zijn website staan, maar klinkt echt nergens naar.
HEEFT IEMAND HIER ERVARING MEE??

En dan heb ik nog een vraag.
Ik heb mijn G major nog op een H&K Access preamp aangesloten.
Nou is het aparte als ik die Wammy op exp. 1 doe dan regel ik gelijk het MID van mijn Access. Zelfs als ik vervolgens die wammy uitschakel.
Is daar iemand die hier iets van af weet???

boss
24 januari 2007, 22:51
En dan heb ik nog een vraag.
Ik heb mijn G major nog op een H&K Access preamp aangesloten.
Nou is het aparte als ik die Wammy op exp. 1 doe dan regel ik gelijk het MID van mijn Access. Zelfs als ik vervolgens die wammy uitschakel.
Is daar iemand die hier iets van af weet???jacobhdejong, dezelfde vraag op een paar verschillende plekken stellen binnen het forum helpt niet echt hoor...

Los daarvan, je hebt 2 apparaten. Zet deze ieder op hun EIGEN midikanaal, stuur vervolgens vanaf je midipedaal het commando uit op het zelfde midikanaal van het apparaat wat je wilt aansturen. Het andere apparaat (wat dus op een ander kanaal luistert) zal dit signaal dan niet zien.

Nocki
25 januari 2007, 13:15
Je accces staat idd ingesteld dat zodra je kanaal X gebruikt met je expressie pedaal je daarmee ook de mid regelt. even in de acces mid regeling lkaten regelen door een andere of juist door geen midi opdracht en je zit snor...

jacobhdejong
25 januari 2007, 21:35
ik ben er nog niet zo handig mee hoor,
maar hoe doe ik zoiets??
Ik kan wel per kanaal v.d. Access aangeven met welk midikanaal hij werkt.
Alleen hebben ze mij geadviseerd om de g-major, op "OMNI" te zetten.
Dus hoe krijg ik zoiets dan voor elkaar??

:speed:

boss
25 januari 2007, 22:34
Op pagina 5 van de "Korte handleiding" van de FCB1010 staat het onderstaande.
Je zegt dat je G-Major op OMNI staat, zet dan de Access op een ander kanaal dan het expressiepedaal, en dan "luistert" je Access niet meer naar de veranderingen van je exp. pedaal.
http://img484.imageshack.us/img484/8145/fcb1010midikanaal4rn.jpg

jacobhdejong
26 januari 2007, 21:27
OK "BOSS".

Bedankt voor je info!!!
TOP :satisfie:

jacobhdejong
27 januari 2007, 18:44
Graag zou ik op mijn floorboard (FCB1010), ook het taptempo willen regelen.
vindt ik wel handig met optredens. Maar hoe kan ik zoiets instellen??