PDA

View Full Version : Ibanez Rickenbacker original 1976



GENERC
22 januari 2007, 20:23
hallo allemaal!
check mijn bas eens! wat zeggen jullie ervan??
wat zal deze bas opbrengen???
http://www.generc.nl/oogst_finale/photos/rsz_11.jpg

Reigor
22 januari 2007, 20:36
Deze foto heb je al best veel geplaatst of niet?

Bassbitch
22 januari 2007, 20:47
Tsja, wat is veel met 14 posts? ;)

AntY
22 januari 2007, 21:04
is t er een met een geschroefde, gelijmde of doorlopende nekconstructie?

sickpunk
22 januari 2007, 21:22
die rickenbacker copietjes worden steeds meer waard.... en ibanez schijnt erg goed te zijn(uit dat tijdperk) dus 500+ zal wel moeten lukken denk...

AntY
22 januari 2007, 21:33
nee, een bolt-on kopie brengt misschien 350-400 op, een neck-thru msischien 500-600, in goede conditie. en persoonlijk zou ik het er niet voor betalen.

OJJVZ
22 januari 2007, 22:15
De meeste Ibanezen uit de lawsuit periode vind je niet zo vaak, maar brengen nieteens heel erg veel op, terwijl ze wel goed moeten zijn. Ik zou m nooit verkopen, maar ik vind niet erg, want zo krijg ik misschien nog eens wat in m'n klauwen.

Lijkt me trouwens gave bass, heb ik liever 2ehands ibanez (k ben wel n ibanez-fan, maar die rickenbacker looks zijn ZOO FANTASTISCH) dan een Indie kopie of iets dergelijks :P

Heb je trouwens ook een close-up van de bass?

(Edit, krijgt ook ziek goeie reviews KLIK (http://reviews.harmony-central.com/reviews/Electric+Bass/product/Ibanez/Rickenbacker+4001+Copy/10/1) op harmony-central.. (t is een 4001 toch? :P))

bas bus
24 januari 2007, 23:59
ik neem aan dat jouw band ook Sabbath covers speelt. heb je een site oid?
verder ben ik benieuwd wat de MINIMUM prijs van je bas is, want ik heb weinig geld en wil wel zo'n Rickenbacker kopie.

GENERC
25 januari 2007, 10:17
de bas is tot nu toe nog niet te koop!
ik heb die van mij vorig jaar helemaal orgineel gekocht!
het is een geschroefde hals!
we spelen geen black sabbath nummers, we spelen eigen nummers....
het is een mix tussen metal, rock, en rock n roll!!!
www.generc.nl
www.myspace.com/generc :metal:

Unicron
25 januari 2007, 13:11
Ik heb er eentje met een geschroefde hals, en zodra je zo eentje naast een Fender P-Bass uit de seventies hoort weet je opeens wat echte klank is...

Die met een doorlopende hals heb ik helaas nog nooit gehoord, en daar ben ik ook heel benieuwd naar. Maar die Rickenbacker kopieen met bolt-on neck klinken heel doods. Ik denk ook iets van 400 euro ofzo, hoewel de huidige Ibanez hausse de prijs misschien iets duwt nog... Ik heb de mijne vijf jaar geleden voor 300 gulden gekocht.