PDA

View Full Version : canada reis



B-studio
22 januari 2007, 18:14
Ik ga binnenkort 4 weken naar canada en wil graag mijn akoustische gitaar meneemen(Crafter D7N) maar wil deze eigenlijk niet in het bagageruim hebben (dat heeft nogal een reputatie van gitaren verbrijzelen). Als ik dit wel moet doen zal dit natuurlijk in een koffer moeten. dus heb ik 2 vragen:

1. nemem jullie je gitaar altijd mee als handbagage en mag dat?
2. als ik een koffer koop welke moet ik dan nemen (tis voor een western) en in hoeveel geld gaat dat kosten?

groetjes,

b-studio

Liefhebber
24 januari 2007, 17:29
Gaat echt niet lukken in de handbagage! Is mijn ervaring( 7 maal Canada Britisch Columbia). Tot 3-4 jaar terug lukte het nog wel eens met veel gezeur.Tenzij je een extra ticket koopt!(kun je net zo goed dezelfde gitaar in Canada kopen ). Wel eisen dat het bij de aparte bagage komt! En goed verpakken. Hardshell koffer, goed passend. Af tapen!

kornelius
24 januari 2007, 23:21
picker heeft tijdje terug hier een handleiding voor geschreven (topic heette iets van graaierige douane haaien). Het kan wel, nog, maar id niet al te makkelijk.
meteen daarbij een belangrijke tip van picker: de douanehaaien willen wel eens denken dat je een gitaar belastingvrij wilt importeren, als je weer terugkomt met je gitaar. Bonnetje meenemen oid helpt wel.