PDA

View Full Version : Effectenpedaal



ForzaFreek
27 december 2002, 16:45
Hi

Ik wil graag zo'n effectenpedaal aanschaffen. Maar hoeveel effecten zitten er ongeveer op en wat voor een soort effecten. Als je reageert is het misschien handig om bij het effect een omschrijving van het geluid te geven, dat is misschien wel moeilijk maar dan heb ik een beetje een beeld van wat zo'n pedaal nu inhoudt.

Ben benieuwd!

groetjes Freek

jorrit
27 december 2002, 16:48
over welk pedaal gaat het?????

Negative K3 fan
27 december 2002, 17:10
je wilt graag een effectpedaal aanschaffen, maar je weet neit wat het is.

rockon!

ForzaFreek
27 december 2002, 20:39
Joooo....

Ik denk dat er wel delay en chorus opzitten, maar wat nog meer voor een effecten. En 1 effecten pedaal is net zo duur als een multieffect, en gezien mijn budget kan ik maar beter zo'n multi ding aanschaffen. Daarom wil ik weten wat er nog meer op zit, zo vreemd is dat toch niet.

ROCK ON!!!!

Jeee
27 december 2002, 20:47
Maar over welk multi-effect pedaal heb je het nu?

ForzaFreek
27 december 2002, 21:00
Ja shit...

Ik weet het niet precies. Ik had laatst een muziekwinkel gebeld voor een delay pedaal en toen vertelde hij me dat verhaal dat die dingen net zo duur zijn als een pedaal met meerdere effecten. Op zo'n pedaal zitten zo ongeveer 7 a 8 effecten had ie t over. Ik weet dus ook niet precies welk pedaal??? Het gaat mij er gewoon om wat ik er van kan verwachten qua geluiden

FragDaddy
28 december 2002, 00:47
de goedkope multi-effect floorboard hebben vaak de meest gangbare effecten ingebouwd (distortion/delay/flanger/faser/chorus) en zo nog een paar dingetjes.. ze zijn inderdaad niet zo duur.

vergis je echter niet. die goedkope dingetjes klinken een heel stuk minder dan losse effectjes. als je dus een heel goed geluid wilt hebben zit je vast aan hele dure multieffects of aan losse pedaaltjes.

een goedkoop multieffect is echter wel een hele goede manier om de verschillende effecten eens rustig uit te proberen en ermee kennis te maken, zonder dat het een vermogen kost.

zoek eens op internet (op dit forum met de zoekknop rechtsbovenin) op multi-effect pedalen, surf eens naar de website van de fabrikant en je weet alles over de mogelijkheden.. aangezien er tientallen verschillende zijn kunnen we je niet meer details geven als jij geen concreet merk/type kan noemen.

ForzaFreek
28 december 2002, 11:58
Hey te gek man, hier kan ik wat mee!!!

Bedankt!

Dude
28 december 2002, 13:22
zoek naar Digitech, rp200 ofzoiets, bij feedback 200 euro en alles zit erop dat JIJ nodig hebt, succes

Shay
28 december 2002, 16:31
Op 2002-12-28 13:22, schreef iamyou:
zoek naar Digitech, rp200 ofzoiets, bij feedback 200 euro en alles zit erop dat JIJ nodig hebt, succes


Hoi,

Die digitechs zijn best ingewikkeld in gebruik. Ik heb er een aantal gehad.

Deze gozer zou ik adviseren om een tweedehandse ragbakkie als zoom, boss me of korg ofzo te kopen en lekker orienteren op dat ding. Als je genoeg geklooit hebt dan weet je wat je wel en niet zoekt in zo'n ding en of het uberhaupt wel wat voor je is.

MADdie86
28 december 2002, 18:28
Op markt plaats en andere web-sites waar je dingen kan kopen kan je vaak de GT-3 nog wel goedkoop krijgen.

Ik zelf heb mijn hart aan de GT-5 verpand, hoewel ik deze niet zal kopen. Ik ben namenlijk bezig met 19" troep.

basswasp
28 december 2002, 21:04
Koop losse pedalen... dat is wel wat duurder, maar 't is 't echt waard :smile:

Ic3gl0vE
30 december 2002, 02:24
ja maar als je nog niet weet wat je gaat gebruiken is dat zonde van je geld

Mithrandir
30 december 2002, 09:41
ik vond iamyou's suggestie wel een goeie, koop een digitech RP(50/100/200/300), zijn leuke pedalen en sommige effecten erin zijn nog van een behoorlijke kwaliteit ook.

En de opmerking dat ze ingewikkeld in het gebruik zijn is niet terecht, heen en weer tussen de verschillende presets schakelen is alleen een kwestie van de up and down knoppen met je linker voet bedienen.

En de presets aanpassen is ook redelijk simpel, het ding heeft een duidelijke (my first sony achtige) display en het is gewoon een kwestie van aan de juiste knoppen draaien en uitproberen.

De rp50 is er al voor 69 oiro, dus dat is best een leuke prijs als je gewoon eens wat wil doen met effecten. De duurdere versies (RP200/RP300) hebben ook een expressie pedaal (wah, volume, gain, etc...), en de RP300 heeft ook een mogelijkheid om binnen een preset tussen 2 verschillende amp(simulaties uiteraard) te wisselen.

Mithrandir
30 december 2002, 09:52
Oh ja, http://www.digitech.com/products/rp300.htm, voor als je wilt weten wat voor een effecten er zoal in zitten. (flanger, phaser, wah, diverse amp models, rotary speaker, vibrato, etc....)

sash
31 december 2002, 20:13
Op 2002-12-30 02:24, schreef Ic3gl0vE:
ja maar als je nog niet weet wat je gaat gebruiken is dat zonde van je geld


Dan verkoop je ze weer :grin: