PDA

View Full Version : Les Paul liefhebbers



Goldeneye
22 januari 2007, 12:27
Heyzz,

Weten jullie meer van de Gibson LP Standard Silverburst? Dr staat er momenteel 1 hele mooie op marktplaats. Heb zelf een LP Custom en LP Standard Cherry Sunburst, maar ben al lang op zoek naar zo'n Silverburst. Hoe zal die klinken en klopt de prijs?

--------------------------------------------------------------------------
Playing a Gibson is always inspiring


:B


Let me know,

glacius
22 januari 2007, 12:30
elke gitaar klinkt natuurlijk anders, ga hem gewoon testen en je zult zelf moeten ervaren of deze voor jou het geld waard is ..

Agent_Smith
22 januari 2007, 13:00
Zoals Glacius zegt: je zal elke gitaar individueel moet beoordelen.
De jaren '80 LPs zijn op dit moment nog niet echt veel waard en de kleur moet je van houden. Ik vind het zelf één van de minst mooie kleuren, maar goed dat is persoonlijk (volgens mij hebben we het daar al eerder over gehad) en zoveel geld zou ik er nooit voor geven. Maar goed, smaken verschillen en hij heeft maar één liefhebber nodig. Dus ik zal niet zeggen dat de prijs niet goed is (al vind ik m wel heel, heel erg stevig geprijsd).

BLOK182
22 januari 2007, 13:06
Tis inderdaad door de zeldzame verschijning een beetje wat-de-gek-ervoor-geeft. Als je daadwerkelijk 3000,00 voor je gitaar wilt vangen, kan je soms lang wachten. Ik vermoed zelf dat de prijs nog wel omlaag gaat, of omlaag te krijgen is, maar risico blijft dat de gitaar wordt opgepikt door een hardcore-silverburstfanaat. IKzelf vind em te duur.

omni
22 januari 2007, 14:01
Hier is al eens een topic over geweest. Maar de standard silverburst is uitgebracht in de jaren 80 als één van de showcase editions. In die zin zijn ze wel uniek (slechts 250 gemaakt ofzo) Deze hadden wel origineel EMG's dat heeft deze niet meer dus is 'ie niet meer 'factory original' zoals ze dat noemen. Er bestaan geen andere standard silverburst voor zover ik weet (wel customs) die heb ik! Wat betreft de tone. Die is Imho standaard Gibson LP; vet, zwaar en aanwezig. Er wordt wel eens gezegd dat de metalen deeltjes in de verf de tone zouden aantasten, maar daar geloof ik niet veel van.

hier meer:http://www.everythingsg.com/showcase_editions.htm

Goldeneye
22 januari 2007, 14:06
Hier is al eens een topic over geweest. Maar de standard silverburst is uitgebracht in de jaren 80 als één van de showcase editions. In die zin zijn ze wel uniek (slechts 250 gemaakt ofzo) Deze hadden wel origineel EMG's dat heeft deze niet meer dus is 'ie niet meer 'factory original' zoals ze dat noemen. Er bestaan geen andere standard silverburst voor zover ik weet (wel customs) die heb ik! Wat betreft de tone. Die is Imho standaard Gibson LP; vet, zwaar en aanwezig. Er wordt wel eens gezegd dat de metalen deeltjes in de verf de tone zouden aantasten, maar daar geloof ik niet veel van.

hier meer:http://www.everythingsg.com/showcase_editions.htm

Hoe klinkt de LP Custom Silverburst clean? Veel bas? En is die van jou verkleurd, zoals ze zeggen????? :)

omni
22 januari 2007, 14:21
yep bassig, maar niet meer dan een andere LP. Hij is wel wat aan de zware kant, maar dat hebben meer LP's uit die periode. Die standard is overigens uit '88. De mijne is ook verkleurd, ik had eigenlijk gedacht dat die latere dat minder zouden hebben, maar die op marktplaats heeft het duidelijk ook. Zeker als je het vergelijkt met die op everythingSG. Wat mij betreft is het mijn droom gitaar. Ik zag hem voor het eerst in de handen van Adam Jones van Tool en was meteen verkocht. Ik vind de customs wel iets mooier vanwege de dubbele binding en de coole headstock.

http://img.photobucket.com/albums/v639/nielsvanommeren/silverburst.jpg

Goldeneye
22 januari 2007, 14:53
yep bassig, maar niet meer dan een andere LP. Hij is wel wat aan de zware kant, maar dat hebben meer LP's uit die periode. Die standard is overigens uit '88. De mijne is ook verkleurd, ik had eigenlijk gedacht dat die latere dat minder zouden hebben, maar die op marktplaats heeft het duidelijk ook. Zeker als je het vergelijkt met die op everythingSG. Wat mij betreft is het mijn droom gitaar. Ik zag hem voor het eerst in de handen van Adam Jones van Tool en was meteen verkocht. Ik vind de customs wel iets mooier vanwege de dubbele binding en de coole headstock.

http://img.photobucket.com/albums/v639/nielsvanommeren/silverburst.jpg


Das wel een beauty. Uit welk jaar komt deze Silverburst? Ze schijnen wat donkerder te klinken dan een 'normale' LP...klopt dat?

omni
22 januari 2007, 15:49
Mijne is uit '81. Dat is zeg maar uit de late Norlin periode. Die showcase is uit '88 wat zeg maar de huidige Gibson periode is (dus na de her-overname). Ik kan me niet voorstellen waarom deze donkerder zou klinken dan een andere Les Paul. Mijn Andere LP is een classic, die klinkt wel een stuk 'lichter' maar ik heb ook een standaard gehad en daarvan was het geluid ongeveer gelijk. verschil is wel dat de mijne een ebben toets heeft en dat maakt het geluid iets helderder. Het zou kunnen dat die showcase dat ook heeft. Daarnaast is de mijne relatief zwaar (zelfs voor een LP) en dat beïnvloedt het geluid natuurlijk ook wel. Maar dat is echt typisch voor LP's uit die (norlin) tijd.

Goldeneye
22 januari 2007, 15:57
Mijne is uit '81. Dat is zeg maar uit de late Norlin periode. Die showcase is uit '88 wat zeg maar de huidige Gibson periode is (dus na de her-overname). Ik kan me niet voorstellen waarom deze donkerder zou klinken dan een andere Les Paul. Mijn Andere LP is een classic, die klinkt wel een stuk 'lichter' maar ik heb ook een standaard gehad en daarvan was het geluid ongeveer gelijk. verschil is wel dat de mijne een ebben toets heeft en dat maakt het geluid iets helderder. Het zou kunnen dat die showcase dat ook heeft. Daarnaast is de mijne relatief zwaar (zelfs voor een LP) en dat beïnvloedt het geluid natuurlijk ook wel. Maar dat is echt typisch voor LP's uit die (norlin) tijd.

Echt een mooie oude LP Custom Silverburst! Daar zou Adam Jones nog jaloers op zijn in zo'n staat...haha.
De Showcase heeft inderdaad ook een ebben toets en schijnt ook boven het normale LP-gewicht te wegen. Is die ook niet van de Norlin periode dan? 88'?

omni
22 januari 2007, 16:15
Gibson werd weer gekocht door o.a. Henry Juskiewicz in '86. Dus technisch gezien geen Norlin, maar qua specs gezien riekt het er wel naar. Silverburst en EMG's klinkt behoorlijk norlin. In die tijd werden er ook Moog actieve electronica ingebouwd o.a. in de RD artist, maar ook in LP's en SG's. Het zou me ook niet verbazen als het hout nog uit die periode komt. Ze gebruikte toen mahonie wat rijk was aan mineralen en daardoor zwaar.

Goldeneye
22 januari 2007, 16:23
Gibson werd weer gekocht door o.a. Henry Juskiewicz in '86. Dus technisch gezien geen Norlin, maar qua specs gezien riekt het er wel naar. Silverburst en EMG's klinkt behoorlijk norlin. In die tijd werden er ook Moog actieve electronica ingebouwd o.a. in de RD artist, maar ook in LP's en SG's. Het zou me ook niet verbazen als het hout nog uit die periode komt. Ze gebruikte toen mahonie wat rijk was aan mineralen en daardoor zwaar.

Oke, interesting! Heb veel reviews gelezen van deze Silverburst LP Custom en het schijnt van nature idd zwaar te wegen, maar ook een ietwat 'donkere' toon te hebben, vandaar dat ik het vroeg of dat bij de jouwe ook zo was. Ook lijkt het erop dat ze wat 'heavyer' klinken dan een doorsnee LP en daardoor sneller last hebben van feedback?

omni
22 januari 2007, 16:30
Voor zover ik weet heeft feedbacken niets te maken met hoe zwaar je gitaar is. Dat komt meer door je elementen e.d. Ik heb het gevoel dat veel Adam Jones fans de gitaar een specifiek karakter toewijzen omdat het zo echt zijn gitaar is. Begrijp me niet verkeerd het is imho de mooiste LP ooit.
Maar dat zijn vooral de looks. De tone is gewoon wat je zou verwachten van een zware gibson LP met een ebben toets.

glacius
22 januari 2007, 16:48
ik vind een silverburst eigenlijk maar bagger lelijk

omni
22 januari 2007, 16:58
verdomd! je hebt gelijk. Ik ga hem morgen verkopen.

Goldeneye
22 januari 2007, 16:59
Voor zover ik weet heeft feedbacken niets te maken met hoe zwaar je gitaar is. Dat komt meer door je elementen e.d. Ik heb het gevoel dat veel Adam Jones fans de gitaar een specifiek karakter toewijzen omdat het zo echt zijn gitaar is. Begrijp me niet verkeerd het is imho de mooiste LP ooit.
Maar dat zijn vooral de looks. De tone is gewoon wat je zou verwachten van een zware gibson LP met een ebben toets.

Oke. Ik vind het een van de mooiste LP's ooit gemaakt. 'Heavy' looks, maar tegelijkertijd ook heel klassiek en puur. De Black Beauty LP Custom (die ik zelf heb) heeft eerlijk gezegd toch minder mooie looks dan een echte oude, verkleurde Silverburst. Ik verkies een ebben toets zowieso altijd boven een rosewood toets, al is het alleen al voor de bespeelbaarheid.
En ik heb er zelf ooit een gezien in het echt (niet gehoord helaas) en ik kan je verzekeren dat alles behalve lelijk zijn. Via internet kun je alles ook niet meteen beoordelen natuurlijk.

Squier4ever
22 januari 2007, 17:51
Ik vind vooral die custom-made Silverburst voor Justin Hakwins vet....
silverburst custom, flames inlay, bigsby :D
supergaaf ding, ff plaatje zoeken

Agent_Smith
22 januari 2007, 19:52
en ik kan je verzekeren dat alles behalve lelijk zijn.

Again: alles is smaak gebonden en niet iedereen heeft dezelfde smaak.

En vergeet dat verhaal over dat de kleur de klank beinvloedt. Een fabeltje.

Squier4ever
22 januari 2007, 19:58
lelijk?

http://www.sonicftp.com/news/images/snamm04_gibson_darkness_gtr320.jpg

niet dus....

DarknessAwaits
22 januari 2007, 20:52
lelijk?

http://www.sonicftp.com/news/images/snamm04_gibson_darkness_gtr320.jpg

niet dus....

(stiekem wel hoor)

Noid
22 januari 2007, 20:59
Dikke poep dat een silverburst lelijk is. Geweldig mooi gitaren als de hardware zwart is en de inlay op de hals normaal is

Natuurlijk weet ik dat dat subjectief is en dat smaken verschillen (gelukkig maar), maar ik vind dit heeeeeeel mooi
http://www.everythingsg.com/images/showcase/june2.jpg
Als het goed is moet die gitaar op gitaarmarkt er ook zo uitzien, maar ja, aangezien er (nog) geen foto bij staat ... By the way, die 3000 lijkt me nogal aan de hoge kant, maar dat is natuurlijk ook persoonlijk.

Les Paul
23 januari 2007, 08:46
Over smaak valt niet te twisten. Maar silverburst is niet helemaal mijn smaak in ieder geval.
Bedenk dat je voor 3000 euro ook een 57 GT of een 58 uit de Custom shop hebt. En ik kan me niet voorstellen dat de silverburst beter klinkt dan de huidige VOS modellen uit de Custom shop.

DarknessAwaits
23 januari 2007, 08:56
Dikke poep dat een silverburst lelijk is. Geweldig mooi gitaren als de hardware zwart is en de inlay op de hals normaal is

Natuurlijk weet ik dat dat subjectief is en dat smaken verschillen (gelukkig maar), maar ik vind dit heeeeeeel mooi
http://www.everythingsg.com/images/showcase/june2.jpg
Als het goed is moet die gitaar op gitaarmarkt er ook zo uitzien, maar ja, aangezien er (nog) geen foto bij staat ... By the way, die 3000 lijkt me nogal aan de hoge kant, maar dat is natuurlijk ook persoonlijk.

Deze ziet er al een stúk aangenamer uit dan diegene die Squier4ever heeft gepost. Maar toch hoort hij nog niet bij m'n rijtje favoriete gitaren, maar zoals Agent_Smith gisteren al zei en vele voor hem: alles is smaak gebonden en niet iedereen heeft dezelfde smaak.