PDA

View Full Version : Nieuwe Amp!!!



Strat uber alles
22 januari 2007, 12:26
Hallo ,

Afgelopen zaterdagmiddag heb ik een bezoekje gebracht
aan Nederland Muziek , om een nieuwe amp te kopen.Ik had wel
wat modellen in mijn hoofd, maar ik ben gewoon gaan testen:

-Vox ac30 die nieuwe serie, ik kreeg er geen lekker clean geluid
uit, klonk allemaal erg droog die tremolo functie was ook niks voor mij,
snel doorgeplugd naar de ac15
-Vox ac15, dit was ook niet alles, beetje hetzelfde als de andere vox,
weinig laag, doordat er 1 speaker in zit.
-Fender blues deluxe 1x12.Leuke versterker mooi clean, distorion
was erg mager,
-Fender blues deville 2x12, een 2de hands bakje stond daar,
erg mooie clean ik was meteen verkocht, tot dat ik de distortion probeerde
echt een typische fender distortion, erg jammer.

Ben opzoek gegaan naar een goed distortion pedaal, om die dan over het cleane kanaal te gooien.Ik probeerde de Jekyl en Hyde, T-rex Moller , Fulltone nog iets...Ibanez tube screamer.Het lukte niet met die dure jongens, het klonk
echt lelijk, misschien dat het aan de instellingen lag die ik hanteerde maarja.

Ik was dus aardig chagerijnig, ik dacht kutt heb ik zo'n vet clean geluid
maar komt er een mindere distortion uit. Ik ging nog een keer kijken in
de vitrine, en zag daar de marshall bluesbreaker, en een MI audio bluespro.

Marshall bluesbreaker klonkt errg vet over die bak, lekker wat laag, erg vet!
MI audio was minder, ook erg dun geluid zoals die andere duurdere pedalen.
Maar die 2 pedalen na elkaar en allebei aan, gaf wel een gigantisch vet
geluid! maarja die bluespro was ook weer 120 euries...

Ik heb uiteindelijk de bluesbreaker meegenomen + de fender bluesdeville 2x12 combo. Deze amp maar dan met 2 speakers

http://www.webcorral.com/Fender_bluesDeluxeTweed_fullfornt.jpg

http://www.wandersonbersani.pro.br/imagens_equipamento/pedal_marshall_bluesbreaker_pq.jpg

Tevens heb ik nog een orange 30watt transistor meegenomen voor thuis.De fender komt in de oefenruimte.

http://www.wildwestguitars.com/orange/crush_30r.jpg

Ik heb mijn marshall vs100 combo in kunnen ruilen, en voor een mooie
prijs deze nieuwe spullen mee kunnen nemen.

Ik ben een gelukkig man!

biels
22 januari 2007, 13:11
zozo, ziet er goed uit, gefeliciteerd!

marc_o
22 januari 2007, 13:21
Proficiat met je aankoop.

Pedalen reageren op iedere versterker weer anders.
Jammer dat de J&H niet bekoorde. Vooral omdat ik weet dat ie het er juist goed op moet kunnen doen, alleen moet je er echt voor gaan zitten en de gebruiksaanwijzing GOED doornemen.

Maar inderdaad, die Bluesbreaker klinkt goed!

Strat uber alles
22 januari 2007, 13:46
Proficiat met je aankoop.

Pedalen reageren op iedere versterker weer anders.
Jammer dat de J&H niet bekoorde. Vooral omdat ik weet dat ie het er juist goed op moet kunnen doen, alleen moet je er echt voor gaan zitten en de gebruiksaanwijzing GOED doornemen.

Maar inderdaad, die Bluesbreaker klinkt goed!

Ahja ik hebn denk ik die J&K 15 min geprobeerd,
maar hij heeft 2 functies, overdrive en distortion, ik kwam
er echt niet uit, maarja misschien dat ik wat te snel ben geweest,

verder denk ik erover om nog een delay pedaal te kopen,
maar dit is nu nog ff voor over een maandje ongeveer...

DREAMMACHINE
22 januari 2007, 14:16
die blues deville is idd een nette amp met een heerlijke fender clean!

De bluesbreaker is een opvallende keuze, maar misschien in combinatie met die amp wel juist weer een mooie combinatie. Ik zal toch kijken om die blues pro idd toch eens aan te schaffen. Heb hem zelf ook en geeft een heerlijke lead sound en crunch geluiden zijn er ook goed mee te krijgen, maar ik heb dan ook een amp met een wat vetter clean dan die fender van je, waardoor de dunne toegevoegde klank van het pedaal juist beter uit de verf komt ( denk ik).

iig congrats!

Jimwoud
22 januari 2007, 14:36
Leuke combi. Zelf ben ik wel helemaal gek van die J&H, zit echt een lekkere JCM800 achtige marshall sound in.

Strat uber alles
22 januari 2007, 15:03
die blues deville is idd een nette amp met een heerlijke fender clean!

De bluesbreaker is een opvallende keuze, maar misschien in combinatie met die amp wel juist weer een mooie combinatie. Ik zal toch kijken om die blues pro idd toch eens aan te schaffen. Heb hem zelf ook en geeft een heerlijke lead sound en crunch geluiden zijn er ook goed mee te krijgen, maar ik heb dan ook een amp met een wat vetter clean dan die fender van je, waardoor de dunne toegevoegde klank van het pedaal juist beter uit de verf komt ( denk ik).

iig congrats!

He dreammachine,
watvoor een amp gebruik je dan? en kun jemisschien nog iets meer
info geven over die mi audio blues pro, ?

Kim Wilson
22 januari 2007, 15:05
Mooie amp, hoor!

Heb je de Blues Driver van Boss nog geprobeerd?

DREAMMACHINE
22 januari 2007, 15:08
He dreammachine,
watvoor een amp gebruik je dan? en kun jemisschien nog iets meer
info geven over die mi audio blues pro, ?

ik gebruik een bogner shiva, de mi audio blues pro is imo een uitgebreidde tubescreamer. Voor mij werkt hij lekker bij m'n les paul en m'n strat, wat voor veel tubescreamer's (+ clones) niet altijd geldt. Daarnaast is hij goed te stacken met m'n crowther hot cake, voor een superdikke lead tone.....wat je zelf ook al aangaf als resultaat met die bluesbreaker. Daarnaast is hij imo lekker veelzijdig in te stellen........maarja, luisteren is altijd het beste imo!

Strat uber alles
22 januari 2007, 15:09
Mooie amp, hoor!

Heb je de Blues Driver van Boss nog geprobeerd?

Nee, ik speel in een rockband, beetje classic rock, dus ik dacht
dat mn sound dan wat te bluessy werd, maar ik ga hem
misschien in de toekomst nog wel even proberen,

Er zitten trouwens 2 inputs op, die jongen daar vertelde mij
dat als je een humbucker-gitaar had je hem beter over
input 2 kon gooien, dan overstuur ie minder snel ofzo, hij had er
nog een bepaald woord voor maar ik ben dat alweer vergeten.

DREAMMACHINE
22 januari 2007, 15:11
de bluesdriver van boss vind ik zelf meer een dikke rock sound dan een blues geluid.....wel aardig pedaal verder en misschien ook wel geschikt

Kim Wilson
22 januari 2007, 15:15
De BD2 is ook voor rock prima te gebruiken. Wel is het een pedaal dat met single coils beter tot zijn recht komt dan met hb's. Hij gaat van een lekkere overdrive tot erg veel gain, ik vind het een erg veelzijdig pedaal.

De tweede input van je amp is de low input. Die is geloof ik -6dB.

Strat uber alles
22 januari 2007, 15:16
de bluesdriver van boss vind ik zelf meer een dikke rock sound dan een blues geluid.....wel aardig pedaal verder en misschien ook wel geschikt

ah nouja ik ben op het moment aardig tevreden, maar zit nu echt
erg te geilen op die blues pro, wat klonk dat vet!

maar eerst maar weer eens sparen haha!

Strat uber alles
22 januari 2007, 15:17
De BD2 is ook voor rock prima te gebruiken. Wel is het een pedaal dat met single coils beter tot zijn recht komt dan met hb's. Hij gaat van een lekkere overdrive tot erg veel gain, ik vind het een erg veelzijdig pedaal.

De tweede input van je amp is de low input. Die is geloof ik -6dB.

Ahja, ik heb in de brug van mn strat een hotrail zitten, voor distortion
gebruik ik nu dus de hotrail en dan de bluesbreaker,

Kim Wilson
22 januari 2007, 15:22
Ah juist. Ik speel blues, en eigenlijk bijna alles op het halselement. En dan wordt die BD2 lekker romig, voor blues dus ideaal.

Ik heb eerder een Epi Les Paul gehad met een set SD's erin. Die had zoveel output, dat alles werd platgedrukt zodra ik het pedaal intrapte. Met de strat heb ik daar veel minder last van. Ik speelde met de LP ook altijd over het halselement, en die gaf ook erg veel laag mee. Dus het is allemaal wel te verklaren. Vooral de bas werd erg weggedrukt door het pedaal. Maar ik denk dat dat wel anders is als je het brugelement van een strat gebruikt. Die geeft natuurlijk veeeeel minder bas dan een halspu van een LP.

Ach, je kunt hem altijd eens proberen. :)

Rutger
22 januari 2007, 15:24
Goeie keuze :) Met die buizenbak kun je veel plezier gaan beleven!

Het kost gewoon wat tijd om de ideale instelling van versterker+pedaal te vinden. Daarvoor moet je je spullen ook een beetje leren kennen. Ik denk dat als je je versterker een tijdje in huis hebt gehad, en dan die J&H of de Blues Pro er weer eens voorzet, je er opeens wel een mooie sound uit kunt halen :)

Al hoewel die pedalen wel beide TS-achtigen zijn, en daar moet je ook van houden. Ik vind ze over het algemeen ook wat dunnetjes in vergelijking met 'marshall'-achtige pedaaltjes. De ballen haal je bij TS-clones dan ook niet uit het pedaal maar uit je amp