PDA

View Full Version : HELP ruilvraagje



Dude
27 december 2002, 16:36
ik had mijn peavey classic VT op internet staan en nu krijg ik een mailtje van een knakker die zijn peavey DEUCE wil ruilen tegen de mijne,

de deuce is naar mijn weten net een maatje groter, 130 watt en 4 eindbuizen ipv 50 watt en 2 eindbuizen.

130watt buizen is alleen een beetje veel en in principe heb ik hem niet nodig, toch is het wel leuk denk ik

Negative K3 fan
27 december 2002, 17:14
Als je nog een amp nodig hebt om je buren flink lastig mee te vallen is ie wel handig ja :smile:

Janneman
28 december 2002, 00:26
Ik vind die Deuce klote klinken, maarja, jouw classic heb ik nog nooit gehoord dus.... Ik ken iemand die zijn deuce voor een paar honderd euro wel kwijt wilt. Wat vraag jij dan voor je classic?

Apello
28 december 2002, 12:59
Ik heb jaren over een Deuce gespeeld maar ik was blij dat ik er nog 1000 piek voor terugkreeg. Erg veel buizenkarakteristieken heb ik er nooit in kunnen ontdekken. Geen wonder want alleen de eindtrap is uitgerust met buizen; de rest is volledig getransistoriseerd.

De omschakelchips die in de Deuce zitten zijn van zeer slechte kwaliteit; ze gingen herhaaldelijk stuk. Deze chips waren nergens te krijgen dus heb ik een opsteekprintje voor de 8-pins chips gemaakt met een 14-pins 4066 en wat aanpassingsweerstanden erop. Deze sneuvelden ook wel eens maar waren toch wat robuuster dan de originele rommel. Naast dit probleem moest ik tijdens een solo vaker eens een dreun op het apparaat geven waardoor het teruggevallen volume weer op kwam.

Jaren later zag ik echter mijn Deuce met mijn zelfgebouwde flightcase weer terug op een podium met een heavy-metal groep. Het ding moet toen toch al meer dan 15 jaar oud zijn geweest. Dat zegt toch wel wat over het uithoudingsvermogen van deze amp en de veranderende behoefte van de bespelers. Het was wel mijn laatste Peavey.

Simon
29 december 2002, 18:04
Ik heb zelf ook een DEUCE, maar die van mij ging niet kapot!! In tegendeel! die van mij komt uit 1978!!
Het is een 120W RMS, wat wil zeggen dat 'ie een contiue vermogen heeft van 120W, maar het piekvermogen vliegt wel omhoog.

Nu gebruik ik 'm alleen nog speakercabinet Deuce, want er zitten namelijk 'Black Widow' speakers in! Deze klinken echt helemaal te gek!
Maar niet in alle Deuce's zitten Black Widow's! Ik zag er laatst een staan bij Feedback en daar zaten geen BW's in.

Het nadeel van die Deuce vond ik, dat 'ie nogal schel was.

Negative K3 fan
29 december 2002, 18:09
Op 2002-12-28 12:59, schreef Apello:
moest ik tijdens een solo vaker eens een dreun op het apparaat geven waardoor het teruggevallen volume weer op kwam

:grin: