PDA

View Full Version : Ibanez OT10



imlikeajungle
22 januari 2007, 00:06
Iemand van de vintage goeroes ervaring met dit geinige beestje?
Ik lees op HC dat je er zelfs ringmods-geluidjes mee kan maken? Heb zelf een CD10 en heb 'm na lang twijfelen toch besloten te houden, hij doet héél erg fijne dingen itt andere delaytjes. Fijn bakje is dat, geldt voor de hele 10-reeks?

up-guitarman
22 januari 2007, 00:46
Ik heb de SC-10 gehad en die maakte zowel aan als in bypass heel mijn tone kapot dus die is meteen terug weg gegaan... Mss was dit exemplarisch, want ik hoor over het algemeen toch goede dingen over die 10-reeks...

zoon van Piet
22 januari 2007, 09:13
De OT ken ik niet persoonlijk. Maar het lijkt me dat die Sc van Up iets mankeerde. De 10 serie is minder populair. Voornamelijk omdat de apparaten iets cheaper en minder roadproof gebouwd (lijken te) zijn dan de 9 en 0 series. Maar ook omdat ze minder oud en minder zeldzaam zijn. Kwalitatief heb ik er weinig op aan te merken, de meeste 10's klinken super - die CD10 van jou toch ook?. En ze kosten nog steeds geen vermogen.

Ik heb een aantal 10tjes ( en L-tjes) en het enige mankement dat ik opgemerkt heb, is dat het ledje weleens de geest geeft.

Ik ben bang dat de prijzen stijgen als we al te veel veren in de 10-reet steken. Dus hou het stil en snaai ze voor weinig van marktplaats, daar staan ze dagelijks op voor leuke prijzen. Momenteel <spammerdespam> kun je daar zelfs een heuse Tubescreamer kopen voor 65 euro's! Precies dezelfde -jawel!-als SRV gebruikte!

interessander
22 januari 2007, 10:06
De switches van de 10 en L serie zijn ook niet altijd geweldig hoor, ik heb nu een SC10, 2 MS10's, een STL en een ADL (en toevallig die ts10 voor 65 eurootjes, bedankt voor de reclame zoon van piet!) en de switches van beide ms10 haperen wel eens. Verder klinken ze goed vind ik, ik had ook nog eens een FC10 en een DS10 die ik wat minder vond, hoewel de FC10 de meest smerige bas distortion is die ik ooit heb gehoord... Een pedaal uit de serie die ik eigenlijk nog nooit ben tegengekomen is de BS10, de bass stack, heeft iemand er een en zo ja, is het wat?

imlikeajungle
22 januari 2007, 10:22
de meeste 10's klinken super - die CD10 van jou toch ook?. En ze kosten nog steeds geen vermogen.

Idd, ik had een verkoopdeal met nog wat pedaaltjes & de CD10 erin maar voelde me al héél erg schuldig tov mezelf dus heb 'm kunnen cancelen... Die OT10 kon ik heel goedkoop scoren, alleen antwoordt de verkoper nu maar traag - ik zou 'm wel graag hebben, al is het maar voor het ring-ge-mod!
Bedankt voor de uitleg!