PDA

View Full Version : Fout in tab?



DeathZan
21 januari 2007, 17:19
Heyz,

Ik probeer de solo van Hotel California te spelen adhv deze site:
http://www.freelicks.net/Hotel_california2.htm

Nu lijkt het mij dat er een fout staat in de tabs of dat de gitarist hier niet speelt wat de tab zegt, helemaal onderaan heb je op de E snaar:

-7---10(12)--10--10(12)-10p7--

Die pull-off hoor ik hem niet spelen, of toch niet op die snaar... Is er nu serieus wat fout met mijn gehoor of staat er echt een fout en weet iemand dan wel wat hij speelt want dat klinkt beter dan wat ik verkrijg met 10p7...

Dank.

appyhaan
21 januari 2007, 18:46
Nu lijkt het mij dat er een fout staat in de tabs of dat de gitarist hier niet speelt wat de tab zegt, helemaal onderaan heb je op de E snaar:
t klinkt beter dan wat ik verkrijg met 10p7...



Ha, leuke zin hoor, 'k denk dat de gitarist(en) van the Eagles niet deze tabs gebruiken om hun eigen liedjes te spelen. Probeer even wat beeldmateriaal te vinden van het betreffende liedje. Andere opties, vertrouw eerst je gehoor, dan pas de tabs. Probeer een officiele tab/songbook waar het lied in staat.

Oei, sorry mijn fout, ik had niet door dat je naar freelicks keek. Maar zoek gewoon op wat de echte gitaristen van the Eagles spelen.

appyhaan
21 januari 2007, 18:49
Man, ik heb even gekeken naar het filmpje. Schrok ervan, doet zelfs zeer aan mijn oren. Deze gitarist speelt de solo niet echt fijntjes. Zijn bends kloppen niet, en zijn geluid en intonatie van haast alle noten die hij speelt zijn niet mooi.

DeathZan
21 januari 2007, 19:01
Ik vind zijn solo best knap, ondanks wat The Eagles echt spelen, ik speel het wel met een veel cleaner geluid, ik heb hier geen officiële tab, misschien koop ik er ooit eentje maar voorlopig vind ik wat hij speelt goed genoeg.

Speelt hij nu wat die tab schrijft of wat anders?

DeathZan
23 januari 2007, 17:22
Niemand hier die het hoort?