PDA

View Full Version : epi vj combo+metal muff?



GeofJackon
21 januari 2007, 15:26
ik hebeen vraagje:Ik ben aan het sparen voor een epi vj combo maar omdat er enkel een volumeknop opstaat en ik voornamelijk hard rock/metal wil spelen vroeg ik me af of een metal muff zou klinken op een vj of zijn er betere pedalen voor dezelfde prijs als de MM?


edit: even titel aangepast

interessander
21 januari 2007, 15:41
Als je voornamelijk rock en metal wil spelen dan denk ik dat je op hogere volumes liever een wat grotere speaker zou hebben dan die 8" van de valve junior. Je zou ook voor de head kunnen gaan met een 1x12"kast, dat wordt wel een stuk duurder. Waarom wil je per se een valve junior?

GeofJackon
21 januari 2007, 15:46
A: buizenamp
B: niet duur
C: 5 Watt= minder luid= makkelijker buizen oversturen
D: slechts 2 knoppen= kan weinig kapot

En als ik later eventueel over een cab wil spelen zet ik er gewoon een switch+plug bij op.

biels
21 januari 2007, 15:56
ik zou dat pedaal gewoon over die versterker gaan testen... is de beste manier volgens mij

tomazz
21 januari 2007, 17:12
met die 8' komt dat niet goed, ik heb er nog één gehad en hij kon gewone humbuckers niet aan als je hem liet oversturen, geluid werd zompig vanaf dat je de volumeknop over de helft draaide.

GeofJackon
21 januari 2007, 17:16
kan die mm dan niet gebruikt worden om de epi op te zuiveren?

tomazz
21 januari 2007, 17:23
Die speaker kan gewoon niet veel laag aan, ik heb er nog een multi effect voorgezet en dat was ook kl*ten, na 2 dagen verveelde het me zo dat ik hem heb ingeruild tegen een leuk pedaaltje, en nu is het terug op de cube 30 dat ik speel. Ik kijk nog even de kat uit de boom er zullen sowieso nog wat kleine buizenamps uitkomen dit jaar.

interessander
21 januari 2007, 17:26
Daar zou ik niet van uit gaan, je moet de epi dan clean houden en de scheur uit de mm halen, maar dan nog heb je het probleem van de te kleine speaker en daar helpt geen enkel pedaal tegen. Epiphone heeft nu ook extension cabs voor de valve junior head, misschien staat er eentje in een muziekzaak bij je in de buurt en dan kun je eens het verschil horen tussen de combo en een 1x12 cab (hoeft natuurlijk niet de epiphone te zijn), eventueel met de metal muff ervoor.

GeofJackon
21 januari 2007, 17:29
Enige probleem is dat ik nog geen versterker heb en ik heb een zeer beperkt budget. M'n oom heeft een 2e hands h&k 20 watt buizenbak gekocht die heel mooi klinkt (zit denk ik een 10" of 12" celestion in) maar daar heeft ie nog +- 350 euro voor moeten leggen. Als iemand een beter,goedkope(+-€150-200)buizenbak weet,zeg het maar.

hoofd
21 januari 2007, 17:37
Pin jezelf niet zo vast op buizen, helemaal voor thuis rustig oefenen en als eerste amp zou ik die buizen gewoon laten voor wat 't is en een leuke modelling amp scoren met veel leuke geluiden aan boord.

GeofJackon
21 januari 2007, 17:41
Sinds ik op die h&k heb gespeeld moet ik geen solidstate meer hebben

tomazz
21 januari 2007, 19:06
Pin jezelf niet zo vast op buizen, helemaal voor thuis rustig oefenen en als eerste amp zou ik die buizen gewoon laten voor wat 't is en een leuke modelling amp scoren met veel leuke geluiden aan boord.

compleet mee eens, koop een cube 30 of een vox valvetronix ofzo daar heb je veel meer aan in het begin en als je er toch één wil er staat een laney lc 15 op 2ehands.be voor 200

robert-gitarist
21 januari 2007, 19:18
Sinds ik op die h&k heb gespeeld vind moet ik geen solidstate meer hebben

Kijk dan ook eens veder naar andere merken.
Sommige H&K's zijn inderdaad zwaar klote.Bij me pa staat in de oefenruimte een of andere combo van H&K en dat ding klinkt echt ronduit kut.Ik heb 2 randall's en zijn beide solid state en klinkt geweldig.Ik vind echt een super mooi geluid terwijl ik naast die Randall's ook nog een buizentop heb en zat buizentops heb gehad.En bovendien,buizen voor thuis gaat echt veel te hard.Zelfs 15 watt buizen gaat thuis pleurus hard.En als je metal wilt spelen heb je niet persee buizen nodig.Metal klinkt eigelijk alles behalve vol en warm.En als je toch ergens buizen voor wilt hebben is dat het wel.En geloof me,een pedaaltje voor metal :stop: Sommige zweren erbij overgens...
Dus ik zou zeggen,kijk eens veder dan je neus lang is en verdiep je eens in andere merken die wél goeie solid state dingen hebben.En wat Hoofd zei,ben ik het totaal mee eens.

GeofJackon
21 januari 2007, 21:04
even iets rechtzetten: die h&k IS een buizenamp en een cube vindt ik echt niet klinken. een ad30vt lijkt me wel wat maar ik lees overal dat hij na een uurtje er al de brui aan geeft+hij kost stukken meer.Ik ben toch nog aan't sparen dus heb iki nog wel wat tijd.

zjanke
21 januari 2007, 21:13
Je leest vaak alleen de slechte ervaringen, iemand die erg tevreden is over zijn AD30VT zit te spelen en niet op internet ;)
Als die dingen echt allen maar kapot zouden gaan werden er geen verkocht, sterker nog, dan zou VOX er zijn naam niet op zetten.

Een buizenbak is vaak pas leuk als ie vol open kan, en misschien is een VJ dan zelfs al teveel voor thuis. Zoek eens op een tweedehands H&K creammachine, of kijk eens in "de werkbank", daar zijn diverse mensen die een 2 watt kit hebben gebouwd. Hoeft niet veel meer te kosten, je moet alleen wel iemand kennen die er een voor je kan bouwen als ja dat zelf niet kunt.

AART
21 januari 2007, 21:50
Ik raad het je ten zeerste af.
Je hebt je teveel laten brinwashen inzake: Buizen goed, Transistor bad.

Ik weet zeker dat ik met een Randall G2 Head een betere metal sound krijg dan uit een epi junior met welk pedaal dan ook of die H&K.

Buizenbakken die metal goed doen beginnen bij 400 euro(valveking) en voor die prijs heb je transistor bakken die de concurentie goed aankunnen.

Test eens een Randall RH100 G2(of de combo, RG75 G2), zat te vinden op marktplaats. Mijd de g1 en g3, die zijn imo minder, vooral de g3 is te midscooped.

Ik heb zelf nu een Mark IV, maar mocht ik jouw budget hebben dan had ik een Randall G2.

Toaster
21 januari 2007, 21:55
+1


10 karakters

GeofJackon
22 januari 2007, 16:53
Krijg je uit die randall ook hard rock ala acdc en led zep of is ie enkel voor metal?
en is een laney lc15 iets waard?

k heb net dit gevonden en vindt het toch goed klinken:
http://www.youtube.com/watch?v=4Bui1-vDTlo
http://www.youtube.com/watch?v=ab0pBorhib0
alles van die user eigenlijk

new deep
22 januari 2007, 23:29
Over de valve junior en rock/metal sounds gesproken, check dit:

http://www.youtube.com/watch?v=36QgGzNjoaA&mode=related&search=

De ocd doet het ook goed op de valve junior zoals je hoort.

interessander
22 januari 2007, 23:36
................. Zoek eens op een tweedehands H&K creammachine....................

Da's toevallig, die heb ik net gekocht, ben erg benieuwd, hij is nog niet binnen namelijk. Ik denk wel dat een eq geen overbodige luxe is bij de cream machine.

GeofJackon
23 januari 2007, 16:33
wow! had ik nog niet gezien. Ik heb wat gesnuffeld op het web en lees wel goede dingen over die Laney lc 15, maar ik kan geen soundclips vinden. Heeft iemand hier de lc 15 zodat ik wat kan vergelijken met de epi combo?

Nellyrocks
23 januari 2007, 17:54
Een buizenbak is vaak pas leuk als ie vol open kan, en misschien is een VJ dan zelfs al teveel voor thuis.

Tjeess... Hoe hard gaat dat ding dan?

robert-gitarist
23 januari 2007, 18:48
Ik raad het je ten zeerste af.
Je hebt je teveel laten brinwashen inzake: Buizen goed, Transistor bad.

Ik weet zeker dat ik met een Randall G2 Head een betere metal sound krijg dan uit een epi junior met welk pedaal dan ook of die H&K.

Buizenbakken die metal goed doen beginnen bij 400 euro(valveking) en voor die prijs heb je transistor bakken die de concurentie goed aankunnen.

Test eens een Randall RH100 G2(of de combo, RG75 G2), zat te vinden op marktplaats. Mijd de g1 en g3, die zijn imo minder, vooral de g3 is te midscooped.

Ik heb zelf nu een Mark IV, maar mocht ik jouw budget hebben dan had ik een Randall G2.

Inderdaad :)
Randall rocks zeker.Ik ben uiterst blij met mijn Randall's.Ik kan zoveel geluiden er mee krijgen.Van rock tot pop en van lekker clean tot hardcore.
maar de andere versies van Randall(de RH-100 of RG-75),dus niet G2/G3 versies,zijn ook prima.Die heb ik zelf en die gaan ontzettend hard maar voor thuis klinken ze op laag volume ook prima.Daar heb je echt geen metal muff bij nodig :D Verschil met de Randalls die ik heb(RG75 en RH100) en de G2 serie is dat de G2's een boost aan board hebben en nog iets extra's.Kan er even niet op komen.Maar die boost heb ik niet nodig in me versterker want heb zat pedalen waarmee ik kan boosten.

MarkS
23 januari 2007, 19:10
Tjeess... Hoe hard gaat dat ding dan?
Ik gebruik een VJ head op 2x een 12" cab.
Genoeg om ruzie te krijgen met de rest van de huisgenoten. En de buren.
Volume op 12 uur geeft al een flinke bak herrie in de huiskamer (en da's geen kleintje). Wil ik probleemloos spelen dan is volume op 10 uur al behoorlijk de max.

GeofJackon
29 januari 2007, 17:57
Het versterker probleem is tijdelijk van de baan. Ik heb mijn neef zijn attax 40 in "bruikleen" gekregen. Heb ik dus wat tijd om eens goed na te denken wat voor versterker/pedaal ik ga kopen