PDA

View Full Version : Iemand ervaring Ovation Al di Meola ?



jaap50
21 januari 2007, 14:28
Ik ben van plan een Ovation Al di Meola aan te schaffen. Is er iemand die zijn of haar ervaringen (negatief en postief) kan melden. Ze zijn nogal schaars en ik heb er nooit een bespeeld. Wel ervaring met andere modellen dus ik weet over het algemeen wel wat ik van een Ovation kan verwachten.

SBloke
21 januari 2007, 15:30
Ik heb er een jaar geleden eentje zien hangen bij Kees Dee (Amersfoort) en kon natuurlijk de verleiding niet weerstaan. Voelt aan als een echte ovation,en klinkt als een echte ovation. Valt weinig meer over te zeggen, het is een heel mooi gitaartje.

Picker
21 januari 2007, 18:08
Ik heb er een gehad. Hij is identiek aan de 'gewone' Custom Legend, behalve een of ander knopje dat voor solo werk gebruikt kan worden.

Gewoon een hele goeie en oerdegelijke gitaar.

Waarom wil je per se de AdM? What about een Custom Legend?

jaap50
22 januari 2007, 11:26
Ik denk dat het feit dat ik een fan ben van Al Di Meola er iets mee te maken heeft en dat ik al ongeveer 30 jaar op Ovation speel. Ik heb een oude Balladeer die ik destijds met een Barcus Berry Hot Dot heb laten versterken maar kreeg daar het karakteristieke Ovationgeluid niet uit. Ook pas nog een Celebrity gehad maar dat was het ook niet. Nu kan ik voor een heel schappelijk prijsje een vrij jonge (1 jaar) Ovation ADM 2 overnemen alleen ik heb er nooit één bespeeld. Afgelopen weekend bij Feed Back geweest en die had hem net verkocht. Wel weer één besteld maar ik woon daar niet naast de deur. Vandaar.......

Picker
22 januari 2007, 21:40
Nou, kopen dan maar zou ik zeggen. Hartstikke goeie gitaar en blits om te zien ook. Neem je die zwarte of de naturel? Zelf vind ik die zwarte wel wat hebben, mooi met die abalone rozet (ik had de naturel versie).

SBloke
23 januari 2007, 19:36
Misschien een beetje off-topic, maar ik stond vandaag in de plaatstelijke gitarzaak in Utrecht. Staat daar in de hoek een zwarte ovation,met een abalone roset. Het bleek een Celebrity te zijn en speelde erg lekker. Nu speel ik zelf al een tijd op een wat oudere Celeb, jammer dat die van mij niet deze looks heeft...

Mooie gitaartjes die Ovations.. ( of "Oofjes" zoals ik ze liefkozend noem ;) ) Ik heb er nog twee opmijn verlanglijstje staan...de "DiMeola" en de "1997 collector's" een parlour-model ovation.

SBloke
23 januari 2007, 19:43
even nog ter illustratie:

De celebrity:
http://www.drclucks.com/ItemImages/celebritycc24black_3.jpg


De 1997 collector's:

http://www.wam.umd.edu/~mlhall/images/ovation.jpg

(en er staat er zelfs eentje op ebay.com hierzo (http://cgi.ebay.com/1997-OVATION-COLLECTORS-SERIES-SLOTTED-HEADSTOCK_W0QQitemZ300072647506QQihZ020QQcategoryZ 113480QQcmdZViewItem)

Flipkoos
23 januari 2007, 21:11
Mooie gitaartjes die Ovations.. ( of "Oofjes" zoals ik ze liefkozend noem ;) ) Ik heb er nog twee opmijn verlanglijstje staan...de "DiMeola" en de "1997 collector's" een parlour-model ovation.

Al een poosje in mijn bezit, de CE 1997. Zijn er niet zo veel van gemaakt, ben wel benieuwd hoeveel er in Nederland rondzwerven.
Hij speelt heerlijk. Alleen die van mij is meer een werkpaard dan een mooi paardje geworden. Hier en daar wat krasjes en slijtageplekjes en wat barstjes in de lak (schijnt vaker voor te komen bij Ovation)...maar klinkt en speelt te gek.
Misschien doe ik 'm ooit nog wel eens weg...een mooie Martin of Taylor ofzo...met een achterkant die niet zo over je buik glijdt lijkt me ook wel eens mooi. Maar eerst ff sparen...

jaap50
25 januari 2007, 08:26
Nou, kopen dan maar zou ik zeggen. Hartstikke goeie gitaar en blits om te zien ook. Neem je die zwarte of de naturel? Zelf vind ik die zwarte wel wat hebben, mooi met die abalone rozet (ik had de naturel versie).
Het is de zwarte en hij komt steeds dichterbij qua financiën. Alleen heb ik een fout gemaakt. Ben gisteren naar Sacksioni geweest en die liet me een Guild GAD 40 CE bespelen..... Ik hem hem bedankt voor de twijfel die ik opliep. Prachtige gitaar, heerlijk bespeelbaar en een heel mooi geluid (voor in een winkel). € 840,- incl. koffer. Toch veel minder dan de 2e hands "Al" en daar heb ik nog steeds niet op gespeeld.... Gaat nog wel gebeuren maar goed, we zien wel daarna.

guitartub
27 januari 2007, 14:35
OEPS!

Dat wordt een moeilijke keuze tussen twee TE GEKKE gitaren. Persoonlijk denk ik dat ik voor de GUILD zou gaan, niet omdat ik geen fan van AdM ben (In feite bewonder ik de man al zo'n 30 jaar) maar ik kick niet zo op signatures. (Alhoewel mijn basje toch een Tony Levin signature is, niet omdat ik een superfan van die man ben maar gewoon een betaalbare goeie bas.)

Suc6 met je keuze!

jaap50
3 februari 2007, 10:30
Het gaat nu spannend worden. Heb in 2 weken tijd een paar gitaren gekocht en verkocht. Beetje geld mee verdiend en morgen ga ik afreizen naar de "Al". Heb er dus nog steeds geen bespeeld. Morgen dus voor 't eerst. Ik hoop echt dat het niet tegenvalt want dan doe ik het gewoon niet. Koop ik een Guild en houd ik nog geld over voor iets anders. Wie weet wel een mooie akoestische versterker. Maar goed, na morgen meer.

jaap50
5 februari 2007, 14:08
Gisteren dus afgereisd naar Limburg. Kreeg daar een prachtig exemplaar van Ovation's Al Di Meola in handen. Echt als nieuw en volgens mij niet eens ingespeeld. 15 maanden oud en de originele snaren er nog op. Aankoopbon van KD Amersfoort erbij etc. Ik had voor de zekerheid mijn Ashdown basversterker meegenomen om haar ook versterkt te kunnen horen en dat was werkelijk een genot! Heerlijk bespeelbaar, dat typische Ovationgeluid waar ik zo gek op ben en dan de gitaar zelf, ik weet dat de meningen verdeeld zijn maar wat is het een mooi instrument. De gedachten aan de Guild heb ik maar even opgeschort maar als er ooit nog één bij moet komen dan denk ik zeker ook in die richting.

Flipkoos
5 februari 2007, 19:11
Gefeliciteerd Jaap!

Foto's en ev. een soundclipje????

Picker
5 februari 2007, 21:48
Proficiat! Ovations zijn supergitaren en de AdM is één van de allerbeste.

jaap50
8 februari 2007, 19:24
Nee, ik ga geen foto van deze Ovation Al di Meola plaatsen als je haar op de site van Ovation kan vinden. Die foto's zijn per definitie mooier en het is precies dezelfde. Voor een soundclipje ben ik teveel digibeet en ik heb er helaas de tijd niet voor. (en kwalitatief niet goed genoeg om mijn kunsten hier te laten horen). Ik heb de AdM (mooie afkorting trouwens, bedankt) ook versterkt op mijn Ashdown basversterker (ja, ik ben aan lager wal geraakt). Wat klinkt dat mooi warm zeg. Ik heb ook een Fender maar dat klinkt voor geen meter, maar ja die is duidelijk voor mijn electrische gitaar. (speel ik wel eens voor de lol). Tot zover bedankt voor jullie interesse en we zien elkaar hier ergens wel weer eens een keer!

jaap50
10 februari 2007, 14:13
Ik heb toch nog een vraagje. Picker misschien weet jij dat. Ik heb wel ervaring met Ovation maar er zijn tegenwoordig zoveel meer mogelijkheden met snaren dat ik het niet weet. Ik speelde altijd op Martin Phosphor Bronze omdat ik het idee had dat die iets meer laag toevoegde aan mijn oude Balladeer en Celebrity. Op mijn AdM zitten nog de oude (fabrieks ?)snaren. Hij is ooit bij KD gekocht door de vorige eigenaar maar die heeft ze nooit vervangen. Ik hoorde bij Feed Back R'dam dat ze Elixer momenteel promoten als de beste en er is nog iets met Nano. Ik begrijp dat persoonlijk gehoor de beste raadgever is maar een paar tips zou geen kwaad kunnen. Alvast bedankt voor de tips. Ik speel veel met plectrum, tokkel daar ook mee en speel solo. Ik gebruik nu light .012 SP.

ovation1525
17 december 2008, 22:38
Beste Jaap

Ik heb de Ovation van Aldimeola zelf en hij speelt geweldig..op deze heeft hij zelf 2 jaar gespeeld maar echt een hele goede gitaar..een aanrader..

Kan je wel op je mail paar foto,s sturen kan je hem zien en
als je verder vragen hebt over de gitaren van Aldimeola of
iets wat je wil weten laat het me maar weten..All the best..

Eddo aldimeolaproject@hotmail.com

--=HANS=--
17 december 2008, 22:58
Jaap heeft er bijna twee jaar geleden al een gekocht..................

Even naar de datum van een topic kijken en even terug lezen, altijd handig :)