PDA

View Full Version : Raarrrr: kanalen switchen vanzelf...



Veekeren
21 januari 2007, 12:44
Ik snap er zelf niet veel van, maar ben ook niet bijster intelligent :)

Ik heb sinds kort een Brunetti XL R-Evo top. Daarin zit een G-Major 19" effectunit, waarvan de midi thru op de Brunetti is aangesloten en ik ze beiden met een Behringer FCB1010 schakel.

Geweldige amp, echter in onze oefenruimte had ie nogal de de neiging om van het lead kanaal naar een van de andere 2 kanalen over te schakelen. Niet op verzoek, geheel vanuit het niets. Ik heb gekeken of de kanalen nog steeds switchten als ik de gmajor en de fcb1010 uitschakelde; dat had geen succes.

Ik snapte er niks van. We hebben een beetje een gaar oefenhok, waarbij de stroom toevoer ook misschien niet al te stabiel is. Maar ik wist uberhaupt niet of dat er iets mee te maken kon hebben eigenlijk.

Toen viel mn bassist op, dat de kanalen vooral switchten als ik van akkoord wisselde. Mij was al enigszins opgevallen dat het ook het hevigst was als ik gedempte akkoorden aansloeg. We hebben toen maar de gitaar van de andere gitarist aangesloten, en tot mijn verbazing had die nergens last van...

Echter besefte ik dat ik ook met andere gitaren dan de PRS CE22 waar ik mee speelde op die top had gespeeld, waarbij zich ook het probleem voor deed. Het enige echt wezenlijke verschil was, dat hij ook zijn eigen kabel in de versterker had geplugd... En ja hoor, toen ik met zijn kabel speelde had ik er opeens ook geen last meer van :S

Heeft iemand een idee, een vermoeden, hoe de vork nu in de steel steekt?

Dude
21 januari 2007, 12:51
spoken !!



ik zeg het je !!



spoken zijn het !!








of kabouters !! dat kan ook... kabouters...

up-guitarman
21 januari 2007, 12:53
Mm, da's een vreemd probleem ... :D
Mja, mss iets van een kortsluiting in je kabel...

Probeer mss om te beginnen al eens jou gitaren met zijn kabel. Als het daarmee opgelost is heb je gelijk de goedkooopste oplossing => een nieuwe kabel. Anders weet ik het ook niet, kan me niet voorstellen dat een amp van kanaal wisselt bij een andere akkoord... :)

minas
21 januari 2007, 12:56
Vreemd, ik heb precies de zelfde set-up. Maar dit heb ik nog nooit meegemaakt.
Je kan ook eens op http://www.brunetti.it/forum/ navragen, misschien dat ze daar iets meer weten.

DarknessAwaits
21 januari 2007, 13:02
Dat van die kabel snap ik dan weer niet helemaal, maar misschien is het een resonantieprobleem waardoor de relais van je versterker mee gaan trillen en zodoende gaan schakelen? Anders zou je het eens moeten proberen met de top naast je cabinet, kijken of dat scheelt.

offtopic; ik ben wel erg benieuwd naar de klank van de Brunetti, ik heb 'm een keer uitgeprobeerd en toen was ik wel hélémaal weg van het clean alleen niet van de overdrive.

Veekeren
21 januari 2007, 13:05
Anders weet ik het ook niet, kan me niet voorstellen dat een amp van kanaal wisselt bij een andere akkoord... :)

Ja ik ben wat raar maar geen complete zottekop eh ;)

Het lijkt alsof het te maken heeft met een soort van intensiteit van het geluidsignaal uit mn gitaar, want dat bij het wisselen van akkoorden heb ik niet zo door, maar het is wel heel duidelijk erger bij het gedempte spelen... Maar dan is de kabel toch de factor die er voor zorgt dat die intensiteit van geluid tot storingen in de amp leidt...

Ja kan het ook allemaal niet fatsoenlijk uitleggen, vandaar mn post hier ;)

up-guitarman
21 januari 2007, 13:09
Mja, ik zou voorlopig de 3 opties die reeds aangehaald zijn ff proberen voor je zotte kosten gaat doen:

- Amp op een andere plaats
- Top naast de cab ipv erop (zou niet mogen dat dat het probleem is maar toch ...)
- Andere kabel

Veekeren
21 januari 2007, 13:09
Dat van die kabel snap ik dan weer niet helemaal, maar misschien is het een resonantieprobleem waardoor de relais van je versterker mee gaan trillen en zodoende gaan schakelen? Anders zou je het eens moeten proberen met de top naast je cabinet, kijken of dat scheelt.

offtopic; ik ben wel erg benieuwd naar de klank van de Brunetti, ik heb 'm een keer uitgeprobeerd en toen was ik wel hélémaal weg van het clean alleen niet van de overdrive.

Ja het is toch echt heel duidelijk de kabel. Het is echt wel een significant verschil, van bij gedempt akkoorden aanslaan een switch om de 5 seconden gemiddeld tot helemaal niet bij die andere kabel...

En ja, clean is goed, maar ik doe het toch voor de distortion :D Al moet ik wel zeggen dat ik het leadkanaal alleen met humbuckers geweldig vind, met single coils krijg ik er weinig lekkers uit naar mijn smaak.

Tristan
21 januari 2007, 14:48
Ik heb ook weleens zo'n soort probleem gehad met een Brunetti amp, toen lag het aan de footswitch en de footswitch ingang...
Wat voor ingang zit die Behringer nu op aangesloten, kan je omschrijven wat voor ingang dat is?
Hoeveel pinnetjes, hoe ziet het eruit enzo?
Ik denk dat het aan dat ding ligt, bij mij was die namelijk ook los gaan zitten, of kapot gegaan of weet ik het...
Ik heb dat ingangetje in ieder geval laten vervangen en daarna geen problemen meer gehad...

Veekeren
21 januari 2007, 14:57
Ik heb ook weleens zo'n soort probleem gehad met een Brunetti amp, toen lag het aan de footswitch en de footswitch ingang...
Wat voor ingang zit die Behringer nu op aangesloten, kan je omschrijven wat voor ingang dat is?
Hoeveel pinnetjes, hoe ziet het eruit enzo?
Ik denk dat het aan dat ding ligt, bij mij was die namelijk ook los gaan zitten, of kapot gegaan of weet ik het...
Ik heb dat ingangetje in ieder geval laten vervangen en daarna geen problemen meer gehad...

Nou ja, die Brunetti is midi switchable dus de Behringer zit aangesloten op de midi in...

Maar ook als de gmajor en de behringer niet aangesloten waren had ie het probleem. Daarbij blijft het zo dat met een andere gitaarkabel het probleem zich niet voor doet, dus ik denk niet dat het is wat je zegt...

Tristan
21 januari 2007, 15:09
Dat kan, maar gebruik je als de Behringer niet in de ingang zit dan geen footswitch?
Ik had met mijn Brunetti ook altijd problemen als ik de footswitch niet gebruikte, dan gingen de kanalen blenden of alles klonk ineens heel erg dun omdat de kanalen elkaar cancelden of wat dan ook, er moet volgens mij dan ook ten allen tijde een schakelaar/footswitch aangesloten blijven op de amp, tenminste, dat was bij mijn amp wel het geval...

Veekeren
21 januari 2007, 15:12
Dat kan, maar gebruik je als de Behringer niet in de ingang zit dan geen footswitch?
Ik had met mijn Brunetti ook altijd problemen als ik de footswitch niet gebruikte, dan gingen de kanalen blenden of alles klonk ineens heel erg dun omdat de kanalen elkaar cancelden of wat dan ook, er moet volgens mij dan ook ten allen tijde een schakelaar/footswitch aangesloten blijven op de amp, tenminste, dat was bij mijn amp wel het geval...

Nou ja ik gebruik em eigenlijk nooit zonder de behringer... Ik heb de footswitch nog nooit aangesloten eerlijk gezegd.

Ik zal het eens doen, bedankt voor je input. Maar affijn, het verklaart nog steeds niet het wegblijven van de symptomen met het gebruik van een andere gitaarkabel :S

Tristan
21 januari 2007, 15:28
Tsja, zoals de anderen al zeiden kan dat met trillingen te maken hebben...
Een onderdeel dat net wel of net niet goed werkt kan storingen geven als het trillingen oppikt, mijn gok is dat de ene kabel het op de een of andere manier meer doorgeeft dan de andere...
Als het niet lukt met de footswitch dan zou het dus kunnen liggen aan de midi/footswitch input op de amp...
Werken aan gitaaramps is soms net zoiets als het bedrijven van Voodoo... :D

BlackSun
21 januari 2007, 18:21
Dat kan, maar gebruik je als de Behringer niet in de ingang zit dan geen footswitch?
Ik had met mijn Brunetti ook altijd problemen als ik de footswitch niet gebruikte, dan gingen de kanalen blenden of alles klonk ineens heel erg dun omdat de kanalen elkaar cancelden of wat dan ook, er moet volgens mij dan ook ten allen tijde een schakelaar/footswitch aangesloten blijven op de amp, tenminste, dat was bij mijn amp wel het geval...

HAHAHA
een relais dat kanalen mengt :satisfie:


Een vlugtig hersenspinsel: Ik denk dat je kabel af en toe kortsluiting maakt en daardoor een nul omhoog tilt waardoor je relais schakelt.

AART
21 januari 2007, 18:27
Misschien vind de versterker dat je de kabel moet omdraaien.

BlackSun
21 januari 2007, 18:29
:seriousf:

AART de man

Tristan
21 januari 2007, 18:48
Ja, maar hij ging niet beter klinken, dus toen heb ik hem maar de deur uit gedaan... :D
Dat is ook nog een optie voor de topic starter, gewoon de deur uitdoen die Brunetti, dan heb je die problemen ook niet meer... :D

AART
21 januari 2007, 19:04
Ik vraag me af wanneer er gear komt die jou buiten de deur zet... :D ;)

Tristan
21 januari 2007, 19:13
Haha, die moeten ze nog uitvinden...
Volgens mij wordt er wel aan gewerkt, het is een niet zo geheim project van de Amerikaanse overheid in samenwerking met de Noord-Koreanen... :seriousf:

Lenweë Míriel
21 januari 2007, 19:46
wat zullen we nou krijgen. gaan ze nog een beetje opstandige gear maken ook