PDA

View Full Version : Zou er iets op tegen zijn?



dePerik
21 januari 2007, 00:35
Ik vroeg me af of het verstandig is om mijn 19# multieffect een plekje te geven tussen het 412 cabinet en de top van mijn versterker (die dan wat hoger op z'n pootjes moet). Ik bedoel dan of het appraat mischien last krijgt van de toch wel flinke electromagnetische velden die zich daar bewegen; in de top met drie spoelen en wat al niet meer, en er onder speakers met fikse magneten en zo.
:chicken: ...'straks trekken m'n geluiden krom'... :chicken:

Of kan het geen kwaad en is het juist een elegante en praktische oplossing?

vulvasonic
21 januari 2007, 00:45
Volgens mij kan het geen kwaad. Ik heb wel eens combo's gezien waarbij dit een extra optie was.

zoon van Piet
21 januari 2007, 14:14
Volgens mij kan het geen kwaad. Ik heb wel eens combo's gezien waarbij dit een extra optie was.

Ik zou het niet doen....
Niet alleen heb je die electromagnetische velden, die inderdaad allerlei kromtrekkende gevolgen zouden kunnen ( let wel: zouden kunnen) hebben.
Maar zelf maak ik me meer zorgen over de trillingen van een 4X12. Ik heb met mijn eigen oren gehoord hoe mijn sound veranderde als mijn top niet op mijn kast stond, dan sta je echt verbaasd te kijken....

Fuhgawz
21 januari 2007, 15:15
Maar zelf maak ik me meer zorgen over de trillingen van een 4X12. Ik heb met mijn eigen oren gehoord hoe mijn sound veranderde als mijn top niet op mijn kast stond, dan sta je echt verbaasd te kijken....
In welk opzicht verandert je sound dan?

zoon van Piet
21 januari 2007, 15:50
moeilijk te zeggen.. anders! Maar ik bedoelde eigenlijk ook aan te stippen dat spullen mogelijk meer lijden door de vibraties van zo'n 4X12...

boss
21 januari 2007, 16:10
:chicken: ...'straks trekken m'n geluiden krom'... :chicken: Of de hoeken van je 4x12" trekken een beetje blauw/paars weg... :D

dePerik
21 januari 2007, 20:21
Of de hoeken van je 4x12" trekken een beetje blauw/paars weg... :D

Ja, shit, heb ik straks een toestand vergelijkbaar met een Gremlin die in water ligt, of een vampier die het zonlicht ziet. :metal:
Nah ik doe het maar niet dan, maar het leek me erg praktisch en het ziet er ook wel kewl uit natuurlijk, vooral als je twee 19# dingen naast elkaar hebt, dan hebbie een rij lampjes over de hele breedte van je amp.
Ik had er ook aan zitten denken om de zooi eventueel te 'shielden',tegen de velden, maar ik zou niet goed weten hoe ik dat zou moeten aanpakken. Wat betreft die vibraties zou i me voor kunnen stellen dat een laagje schuimrubber al goed helpt.
Trouwens, die Brunetti combo's en heads die hebben toch plek voor twee 19# apps? Ik ga es even uitvogelen hoe dat zit
...dePerik vogelt toch al zo graag.... :o