PDA

View Full Version : hellup brom en ruis



rinaldo
20 januari 2007, 16:51
ik had het plan opgevat om op m,n srtat een humbucker te plaatsen, heb even op de site van seymore duncan gekeken en gekozen voor de schakeling,
1 humbucker, 2 singelcoils, 1 vol, 1 tone 5 way, autosplit.

ik ben er voor het gemak van uitgegaan dat de humbucker in het tussen standje dan automaties gesplit word.

ik heb alle draden aan gesloten volgens het schematje, maar krijg een enorme brom, hij doet het in principe wel, maar volgens mij is er iets mis met de massa.

als ik het volume dicht draai dan word de brom nog erger, en als ik de snaren aanraak bromt hij ook erger.

wat doe ik verkeerd?

Gearjunkie
20 januari 2007, 17:51
Kun je een foto posten van de onderkant van jouw slagplaat?

lennaertn
21 januari 2007, 00:48
Volgens mij moet je je massa kabel nog maar es goed nakijken.... verder zou ik het ook niet weten..

DarknessAwaits
21 januari 2007, 02:12
Je hebt wel een Seymour Duncan element gebruikt? Want die gebruiken andere kleuren dan bijv. Dimarzio e.d. Daarom kun je hun schema's rechtstreeks gebruiken voor andere elementen.

rinaldo
21 januari 2007, 12:04
tja, electronica is niet echt mijn ding, maar ik heb het opgelost.
maar toch begrijp ik het niet echt

op het schematje van SD zijn de volume en de tone pot naar elkaar toe gedraaid
met de aansluit pennetjes naar elkaar toe ahw, en zo heb ik hem ook aangesloten, en heb zoals op het schema staat de vol pot met de tone pot verbonden met de linkse pennetjes,

maar in mijn geval moet de tone pot aangesloten worden op het rechtse pennetje, dan is de ruis weg.

alleen werkt de pot dan wel andersom, als ik hem dicht draai staat hij open , en als ik hem open draai staat hij dicht.

kunnen julie het nog volgen?

ik snap er niks van maar voor vandaag werkt hij iig

DarknessAwaits
21 januari 2007, 13:07
Is het dan niet gewoon een defect in je toonpotmeter? Probeer eens met een andere, als je die hebt liggen.