PDA

View Full Version : Ben ik nou zo stom?



GuitarMaster
20 januari 2007, 16:39
Ik heb op Ebay dus een Addrock Electric smile gescoord, nu lees ik dit stukje op de Addrock site:

****All Addrock pedals are internally wired to accept a Standard Boss/Ibanez type power adaptor, however the polarity of the circuits must be noted. Boss Ibanez types are usually +9 Volt circuits, whereas many vintage circuits are -9 Volt. Like polarity pedals may be used on a single supply or "daisy chained". Dissimilar polarity circuits will cause cancellation of power and the pedals will not operate. The Electric Smile is a -9 Volt circuit.

In het begin staat dat alle Addrock pedalen op een standaard adapter kunnen worden aangesloten, en op het eind staat er volgens mij dat ik een reversed polarity adapter zou moeten gebruiken... Nogal tegenstrijdig dus.

Lees ik het verkeerd of klopt het inderdaad niet? Wil niet mijn pedaal slopen door er een verkeerde adapter in te steken iig.

Rinze
20 januari 2007, 17:19
Reverse polarity betekent dat de polen omgedraaid zijn, neem ik aan.

Een fuzz sloop je niet zo snel volgens mij, de oplossing is een kwestie van de polariteit van je stroomvoorziening omdraaien. Bij bepaalde adapters kan dat met een schakelaartje of door een plugje om te draaien. Anders, en dat geldt ook wanneer je die Electric Smile in een Daisy Chain gaat gebruiken, moet je een verloopsnoertje te pakken zien te krijgen dat de polariteit voor je omdraait. Ik weet niet of die in de handel zijn, anders zou ik er zelf een maken.

boss
20 januari 2007, 17:23
Visual sound heeft alle verloopjes om te gebruiken in combinatie met hun "One Spot":
http://www.visualsound.net/1spotcombo.htm

GuitarMaster
20 januari 2007, 18:15
Ik weet wat reversed polarity is, maar de vraag is of ik dat nodig heb. Volgens het eind van het Addrock bericht wel (lijkt mij), maar aan het begin staat dat ALLE Addrock pedalen gebouwd zijn om icm standaard boss/ibanez adapters te gebruiken.

Mitch
20 januari 2007, 19:05
Nee, je kan wél een normale adapter gebruiken, je kan daarna alleen niet daisy chainen met pedalen met een andere polariteit. Separaat adaptertje en dan doet -ie 't.

GuitarMaster
20 januari 2007, 20:21
Dankjewel, dat wilde ik even weten. Wat mij betreft kan hier een slotje op.