PDA

View Full Version : XLR gebruiken voor midi aansluiting rack



Ibanez RuleZ
20 januari 2007, 16:07
ik heb net zoals velen in mijn rack onderin een blind met aansluitingen voor mn gitaar, mn evt outputs naar de mixer en ik wil een XLR aansluiting voor mijn midi aansluiting. nu heb ik geen phantom voeding naar mn floorboard, dus ik heb (volgens mij) maar 3 pinnetjes nodig en ik heb nog een 3 pinnig XLR geval liggen. wat ik me nu even afvraag: klopt de aanname dat je er maar 3 nodig hebt (voordat ik mijn midikabeltje in tweeën knip :p)?

harrald

Jimi Hendrix
20 januari 2007, 18:15
ik heb net zoals velen in mijn rack onderin een blind met aansluitingen voor mn gitaar, mn evt outputs naar de mixer en ik wil een XLR aansluiting voor mijn midi aansluiting. nu heb ik geen phantom voeding naar mn floorboard, dus ik heb (volgens mij) maar 3 pinnetjes nodig en ik heb nog een 3 pinnig XLR geval liggen. wat ik me nu even afvraag: klopt de aanname dat je er maar 3 nodig hebt (voordat ik mijn midikabeltje in tweeën knip :p)?

harrald

ja (10 tekens)

Overigens, de Navigator (het midipedaal van Ernst Fliek) heeft op die drie pinnen ook nog fantoom staan.

Ibanez RuleZ
20 januari 2007, 21:42
tnx.... welke van de 5 pinnetjes van een standaard midikabeltje worden daar dan voor gebruikt. ik was zo smart om maar gelijk mijn midikabeltje op de goede lengte te knippen om te ontdekken dat er aan elk van de 5 polen een draadje zit... dus euh... welke moet ik dan aansluiten??

h.

Jimi Hendrix
20 januari 2007, 21:47
tnx.... welke van de 5 pinnetjes van een standaard midikabeltje worden daar dan voor gebruikt. ik was zo smart om maar gelijk mijn midikabeltje op de goede lengte te knippen om te ontdekken dat er aan elk van de 5 polen een draadje zit... dus euh... welke moet ik dan aansluiten??

h.

uit m'n hoofd: 1,2,3 waarbij 1 de meest linkse is, 2 die in het midden en 3 de meest rechtse....
zou ik nog ff checken, weet niet zeker of 't klopt.

Ibanez RuleZ
20 januari 2007, 22:43
klinkt op zich wel logisch.... ga t morgen proberen. tnx!!

Harrald

dickie
21 januari 2007, 10:42
Nee, de middelste, het pinneke links ervan en het pinneke rechts ervan... (De 2 buitenste dus niet gebruiken)

Succes!

Ibanez RuleZ
21 januari 2007, 12:35
ik was dr gisteravond al achter gekomen... gelukkig maar dat ze die indeling hebben gekozen... soldeert een stuk makkelijker :D

heb het btw aan de praat.

harrald

vinni
21 januari 2007, 12:40
Nee, de middelste, het pinneke links ervan en het pinneke rechts ervan... (De 2 buitenste dus niet gebruiken)

Succes!

Inderdaad....binnenste drie

Vinni

Jimi Hendrix
21 januari 2007, 17:33
weer wat geleerd! ;-)