PDA

View Full Version : Painting



}{Metalmaster}{
20 januari 2007, 15:12
Yo mensies, tijd geleden voor mij op dit forum :satisfie:
Maargoed, ik wil dus mijn eigen gitaar gaan maken (wel pas over 1 jaar, maar zit nu alvast alles te verzamelen wat ik moet hebben en hoe ik het moet maken). Het word een Explorer model. Ik heb eigenlijk niet veel ervaring, maar ik denk toch eigenlijk wel, iedereen moet het leren als hij/zij wil. Als alles dan met beleid gaat, moet alles goed gaan lijkt mij. Maarja, ik zit nu dus nogsteeds over het verven en lakken te denken. Dit zal al velen malen voor zijn gekomen denk ik, dit onderwerp, maarja..
Ik wil dus eigenlijk weten welke verf en lak ik moet gebruiken. Ik wil mijn gitaar zwart gaan verven met dan iets er in ofzo, dacht aan een paar bliksems in de punt bijvoorbeeld. Of tribal, of doodshoofden. dat lijkt me wel wat. Maarja.. Welk verf moet ik gebruiken.

Ik geloof dat je eerst moest beginnen met (natuurlijk altijd eerst goed schuren) primer ofzo?? ik weet het niet. Het enige wat ik er van weet is dat je als laatste een transparante lak moet hebben.

Greetz Wieger

kiem
20 januari 2007, 15:29
bekijk de lak-faq es, miss staat er iets bij waar je wat aan hebt

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=43489
bliksems en dingen meot je airbrushes (of schilderen ofzow)

}{Metalmaster}{
20 januari 2007, 15:36
OMG waar ga ik aan beginnen:P

Wat kun je het beste doen al heb je eigen helemaal geen professionele spuit ofzo:p, laten doen? Ik koop trouwens al losse stukken, hoef ik de body niet zelf te zagen en de neck enzo. Dat komt misschien later bij een ander model wel, dat ik dan zelf ga zagen ofzo.

Maargoed.. de verf.. ik zie hier alleen volgens mij wat staan bij het verven over de lak... ik zag op andere site wat staan over graffity, maar dat is volgens mij de pest voor je gitaar.

Moet nu gaan.

Laters

kiem
20 januari 2007, 16:47
verven over de lak?? weet je dat zeker

AART
20 januari 2007, 18:28