PDA

View Full Version : Painting



}{Metalmaster}{
20 januari 2007, 15:12
Yo mensies, tijd geleden voor mij op dit forum :satisfie:
Maargoed, ik wil dus mijn eigen gitaar gaan maken (wel pas over 1 jaar, maar zit nu alvast alles te verzamelen wat ik moet hebben en hoe ik het moet maken). Het word een Explorer model. Ik heb eigenlijk niet veel ervaring, maar ik denk toch eigenlijk wel, iedereen moet het leren als hij/zij wil. Als alles dan met beleid gaat, moet alles goed gaan lijkt mij. Maarja, ik zit nu dus nogsteeds over het verven en lakken te denken. Dit zal al velen malen voor zijn gekomen denk ik, dit onderwerp, maarja..
Ik wil dus eigenlijk weten welke verf en lak ik moet gebruiken. Ik wil mijn gitaar zwart gaan verven met dan iets er in ofzo, dacht aan een paar bliksems in de punt bijvoorbeeld. Of tribal, of doodshoofden. dat lijkt me wel wat. Maarja.. Welk verf moet ik gebruiken.

Ik geloof dat je eerst moest beginnen met (natuurlijk altijd eerst goed schuren) primer ofzo?? ik weet het niet. Het enige wat ik er van weet is dat je als laatste een transparante lak moet hebben.

Greetz Wieger

kiem
20 januari 2007, 15:29
bekijk de lak-faq es, miss staat er iets bij waar je wat aan hebt

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=43489
bliksems en dingen meot je airbrushes (of schilderen ofzow)

}{Metalmaster}{
20 januari 2007, 15:36
OMG waar ga ik aan beginnen:P

Wat kun je het beste doen al heb je eigen helemaal geen professionele spuit ofzo:p, laten doen? Ik koop trouwens al losse stukken, hoef ik de body niet zelf te zagen en de neck enzo. Dat komt misschien later bij een ander model wel, dat ik dan zelf ga zagen ofzo.

Maargoed.. de verf.. ik zie hier alleen volgens mij wat staan bij het verven over de lak... ik zag op andere site wat staan over graffity, maar dat is volgens mij de pest voor je gitaar.

Moet nu gaan.

Laters

kiem
20 januari 2007, 16:47
verven over de lak?? weet je dat zeker

AART
20 januari 2007, 18:28
Die tekening moet je airbrushen of stickeren(stickers onder lak).

Verven over lak gaat niet werken.
Van airbrushen heeft Fred hier veel verstand.

}{Metalmaster}{
20 januari 2007, 19:43
VET! dat is een GEWELDIG idee van je AART:D(zo leer je nog eens wat!:p)
ik dacht zelf al wel iets van stickers, maar dan om erover heen te lakken! Dan kan je ze er namelijk ook niet afhalen! Super vet!

Maar ik bedoel, hij moet zwart worden.. Hoe doe ik dat.. Ik bedoel.. welke stappen moet ik hebben om hem zwart te krijgen. Het is een standaard mahonie hout, geen maple ofzo.

Ik geloof bij het hout wat ik koop dat alles al gefreesd is en geschuurd enzo, maar dat van dat schuren weet ik niet zeker. Dat voel ik wel als ik hem dan binnen heb de body. Mijn neck komt trouwens het nieuwste soort halspen in. Super vet. Carbontech dacht ik dat het heette.

Maar zouden jullie dan het stappenplan van het zwart maken kunnen maken voor mij?

Greetz Wieger

AART
20 januari 2007, 19:53
1. Hout opschuren met fijn schuurpapier tot oneffenheden weg zijn.
2. Filler om poriën in mahonie op te vullen.
3. Grondlaag.
4. Zwarte spuitbuslak opbrengen.
(als je stickers oid wil gebruiken moeten die na de zwarte en voor de blanke lak opgebracht worden).
5. Blanke (spuitbus)lak opbrengen(als je stickers gebruikt wel even vragen aan fred ofzo welke lak je moet gebruiken om de stickers niet aan te tasten).
6. polijsten.


Voor gedetailleerde omschrijving van elke stap zie lak-FAQ, javaca en anderen hebben zich niet voor niets al die uren uitgeslooft om die faq te maken.

}{Metalmaster}{
20 januari 2007, 19:56
Dankje:)

Dat wilde ik nou weten:D

Nu alleen nog weten welke grondlaag, wat voor materiaal grondlaag ;)
Maar dat ga ik nog eventjes doorchecken bij de faq.

Thanks:D

Greetz Wieger